Paweł951 Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 (edited) Witam Mam pytanie czy niżej wymienione części są dostępne w Polsce? Nie mam filtra paliwa w komorze silnika tylko z tego co wiem przy pompie w zbiorniku. Large O-Ring p/n: 42025AE020 small filter O-Ring p/n: 42025AE030 Filter p/n: 42072AE000 (includes replacement metal cap) Jeśli nie, to usunę (wypruję ten papier) z pompy i zamontuję może nowy filtr w uchwycie przy zbiorniku spryskiwaczy tak jak w innych autach np. Forester I. Widziałem, że Rosjanie tak robią ( http://forums.drom.r...1339731-p5.html ). Auto ma 219kkm i z pewnością nikt tego filtra nie wymieniał. Co Wy na to? Edited November 11, 2013 by Paweł951 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksp Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 ja u siebie wymienilem w baku ale ta koncepcja z przecieciem przewodu paliwowego i umieszczeniem filtra w komorze silnika jest przednia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł951 Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 (edited) Mi również się podoba. Zastanawiam się tylko czy w OBK nie ma po drodze: zbiornik->nowe miejsce na filtr jakichś urządzeń, którym mogło by zaszkodzić niefiltrowane paliwo. Układ paliwowy jest dość skomplikowany (a przynajmniej tak wygląda), na schematach "service manual" mnóstwo rurek, jakiś pochłaniacz czy co tam jest pod autem z tyłu. To wszystko dostanie paliwo prosto ze zbiornika, a dopiero wtryski dostaną filtrowane. Z drugiej jednak strony pompa paliwa jest też precyzyjnym urządzeniem a dopiero ona zasila filtr. Może w wolnej chwili dobiorę się do swojego i zobaczę jak wygląda, choć mogę się domyślać jak... @luksp - gdzie kupiłeś swój nowy filtr? Edited November 17, 2013 by Paweł951 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hebz Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 Filtr paliwa generalnie jest dostępny od ręki ew. na dzień nastepny lub za dwa dni w dziale serwis w każdym salonie Subaru ( dosyć drogi , bo nie wiem czemu sprzedawany razem z metalową obudową , która się nie zużywa przecież ). Nie widzę sensu przeróbki instalacji na inny filtr . Wymiana filtra może się odbyć w każdym średnio ogarnietym warsztacie a nawet samemu jak sie ma parę kluczy . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom-k Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Pomysł na filtr zewnętrzny wcale nie jest jakimś wymysłem, bo takowy był w modelach na rynek US. Natomiast filtr wewnętrzny jest również dostępny w zamiennikach i nie jest drogi, jak na filtr i też jest sprzedawany razem z metalową osłoną. Trzeba tylko zwrócić uwagę czy są uszczelki, bo te trzeba bezwzględnie wymienić jak już się to demontuje. A jak się dobrać do pompy to jest taki filmik, tylko że zamiast filtra jest płaski dekielek a chodzi w nim o wymianę uszczelki pod nim, ale czynności te same. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł951 Posted November 20, 2013 Author Share Posted November 20, 2013 Są zamienniki? To dobrze, poszukam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now