kons6 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 najpierw zapytam, później objaśnię pytanie: czy w silniku 2.0T (ja mam EJ207, ale pewnie wielu różnic pomiędzy silnikami nie ma) można wymienić panewki (wszystkie) bez rozbierania głowic i w ogóle z możliwie ograniczonym rozkręcaniem silnika? silnik byłby oczywiście wyjęty dlaczego pytam? - auto miało remont po przekręconej panewce trochę ponad 30 tys km temu, 30 tys jest szacunkową trwałością panewek przy moim wykorzystaniu auta (wg Carfita, więc traktuję to poważnie) - ostatnio ciśnienie oleju w temperaturze ponad 100 stopni na wolnych obrotach spada do 0,4 i niżej wg wskaźnika Auto Gauge w podstawce filtra, seryjna kontrolka ciśnienia nigdy nie mruga przy pracującym silniku, olej ma parę tys km, ciężkich tysięcy, więc liczę, że może jest już bardzo zużyty - również ostatnio silnik delikatnie drży na wolnych obrotach, chyba coś podobnego było przed poprzednim przekręceniem panewki - przy remoncie kupiłem nowy wał, korbowody, pompę oleju i jako że nie chcę iść w górę z osiągami silnika, chciałbym zachować te części zamiast wymieniać niektóre na kute odpowiedniki - wydaje mi się, że zastosowanie kutych korbowodów i tłoków i tak nie rozwiąże sprawy panewek, więc i tak będzie znowu na 30 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Pudełko Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Trzeba cały silnik rozebrać a później rozpołowić i uwolnić wał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 czyli taka prewencyjna wymiana daje oszczędność = wartość wału + korbowodów + pompy oleju, bo resztę i tak trzeba rozbierać lub/i wymieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagin Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 w zależności jaka panewka pójdzie... nie zawsze trzeba wszystko wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 @@kons6 sprawdziłbym dokładność wskazań tego AutoGałgana. Kontrolka ciśnienia oleju fabryczna,powinna się zapalić przy ciśnieniu poniżej 0,2 bara,natomiast ciśnienie oleju przy 800 obrotach silnika powinno być w okolicach 1 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 natomiast ciśnienie oleju przy 800 obrotach silnika powinno być w okolicach 1 bara. 1 bar jest przy jakichś 80-90 stopniach, przy 120 nigdy tyle nie było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 czyli taka prewencyjna wymiana daje oszczędność = wartość wału + korbowodów + pompy oleju, bo resztę i tak trzeba rozbierać lub/i wymieniać? Czasami również ratujesz blok, który sam w sobie stanowi zarówno problem jak i koszt. Natomiast chyba nie oszczędzałbym na pompie oliwy. Nie chcę tu mędrkować, ale przy takiej naprawie odżałowałbym i pompę założył nową. Te cholerne panwie lubią dużo oleju i wysokie ciśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 ta pompa się zużyje przez niecałe 3 lata i 30 tys km? przy okazji pytanie powiązane: czy złożenie silnika na kutych korbowodach i tłokach bez zwiększania mocy przedłuży żywotność panewek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Nie wiem czy do takiego stopnia, że nic z niej nie zostanie, ale zasada jest taka - remontujesz, wstawiasz nową i jestem BARDZO skłonny w to uwierzyć. Pytanie pierwsze: do czego Ci kute korby? Chcesz iść w moce powyżej 400KM? Ori korby sti są bardzo mocne, szkoda kasy o ile nie budujesz potwora. Kwestia druga: kute tłoki kupuje się nie dlatego, że są takie mega i znoszą wszystko (choć z pewnością ich większa wytrzymałość ma znaczenie), tylko dlatego, że są jakieś dwa/trzy razy tańsze od oryginalnych tłoków sti, które, z nie do końca zrozumiałych względów, są qrewsko drogie. IMHO kupno kutych tłoków dla mocy rzędu 360KM jest kwestią tylko i wyłącznie (lub prawie wyłącznie) ekonomiczną. Powiem inaczej, przy mojej mocy np., czyli 300+ wolałbym jeździć na seryjnych tłokach. Przy nominalnych pasowaniach dla nowego wału i nowych panewek uważam, że same korby i tłoki nie mają znaczenia. Panewki to przede wszystkim olej, jego rodzaj, ilość i dostępność, wartości doładowania, spalanie stukowe, rozruch na zimno, rozgrzewanie auta i pewnie jeszcze tysiąc innych rzeczy, o których nie mam pojęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 1 bar jest przy jakichś 80-90 stopniach, przy 120 nigdy tyle nie było... To trzeba pomyśleć o chłodzeniu oleju,jeśli nie ma możliwości jazdy celem schłodzenia oleju,to może montaż chłodnicy oleju będzie zasadny. @@BartZ ma rację w sprawie kutych korb.Takie korby,nawet dość uznanych firm,potrafią polec po 20-30 tys. przebiegu,przy mocach niewiele większych od serii.A cena chyba wyższa od seryjnych korb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 (edytowane) ja będę testował dalej bez chłodnicy, bo temperatury poniżej 130 stopni mnie nie przerażają na świeżym oleju, a wrzucenie chłodnicy w obieg oleju wg mnie pogorszy przepływ, bo pompa nie była projektowana do pracy w takim układzie Edytowane 13 Listopada 2013 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagin Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 załóż pompe 11 albo 12... tylko 12 na zimnym oleju wypluwa simeringi na wałkach jak sie gazu dodaje (poważnie!!!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się