kons6 Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 najpierw zapytam, później objaśnię pytanie: czy w silniku 2.0T (ja mam EJ207, ale pewnie wielu różnic pomiędzy silnikami nie ma) można wymienić panewki (wszystkie) bez rozbierania głowic i w ogóle z możliwie ograniczonym rozkręcaniem silnika? silnik byłby oczywiście wyjęty dlaczego pytam? - auto miało remont po przekręconej panewce trochę ponad 30 tys km temu, 30 tys jest szacunkową trwałością panewek przy moim wykorzystaniu auta (wg Carfita, więc traktuję to poważnie) - ostatnio ciśnienie oleju w temperaturze ponad 100 stopni na wolnych obrotach spada do 0,4 i niżej wg wskaźnika Auto Gauge w podstawce filtra, seryjna kontrolka ciśnienia nigdy nie mruga przy pracującym silniku, olej ma parę tys km, ciężkich tysięcy, więc liczę, że może jest już bardzo zużyty - również ostatnio silnik delikatnie drży na wolnych obrotach, chyba coś podobnego było przed poprzednim przekręceniem panewki - przy remoncie kupiłem nowy wał, korbowody, pompę oleju i jako że nie chcę iść w górę z osiągami silnika, chciałbym zachować te części zamiast wymieniać niektóre na kute odpowiedniki - wydaje mi się, że zastosowanie kutych korbowodów i tłoków i tak nie rozwiąże sprawy panewek, więc i tak będzie znowu na 30 tys km Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystian Pudełko Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Trzeba cały silnik rozebrać a później rozpołowić i uwolnić wał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted November 11, 2013 Author Share Posted November 11, 2013 czyli taka prewencyjna wymiana daje oszczędność = wartość wału + korbowodów + pompy oleju, bo resztę i tak trzeba rozbierać lub/i wymieniać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vagin Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 w zależności jaka panewka pójdzie... nie zawsze trzeba wszystko wymieniać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 @@kons6 sprawdziłbym dokładność wskazań tego AutoGałgana. Kontrolka ciśnienia oleju fabryczna,powinna się zapalić przy ciśnieniu poniżej 0,2 bara,natomiast ciśnienie oleju przy 800 obrotach silnika powinno być w okolicach 1 bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 natomiast ciśnienie oleju przy 800 obrotach silnika powinno być w okolicach 1 bara. 1 bar jest przy jakichś 80-90 stopniach, przy 120 nigdy tyle nie było... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 czyli taka prewencyjna wymiana daje oszczędność = wartość wału + korbowodów + pompy oleju, bo resztę i tak trzeba rozbierać lub/i wymieniać? Czasami również ratujesz blok, który sam w sobie stanowi zarówno problem jak i koszt. Natomiast chyba nie oszczędzałbym na pompie oliwy. Nie chcę tu mędrkować, ale przy takiej naprawie odżałowałbym i pompę założył nową. Te cholerne panwie lubią dużo oleju i wysokie ciśnienie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 ta pompa się zużyje przez niecałe 3 lata i 30 tys km? przy okazji pytanie powiązane: czy złożenie silnika na kutych korbowodach i tłokach bez zwiększania mocy przedłuży żywotność panewek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Nie wiem czy do takiego stopnia, że nic z niej nie zostanie, ale zasada jest taka - remontujesz, wstawiasz nową i jestem BARDZO skłonny w to uwierzyć. Pytanie pierwsze: do czego Ci kute korby? Chcesz iść w moce powyżej 400KM? Ori korby sti są bardzo mocne, szkoda kasy o ile nie budujesz potwora. Kwestia druga: kute tłoki kupuje się nie dlatego, że są takie mega i znoszą wszystko (choć z pewnością ich większa wytrzymałość ma znaczenie), tylko dlatego, że są jakieś dwa/trzy razy tańsze od oryginalnych tłoków sti, które, z nie do końca zrozumiałych względów, są qrewsko drogie. IMHO kupno kutych tłoków dla mocy rzędu 360KM jest kwestią tylko i wyłącznie (lub prawie wyłącznie) ekonomiczną. Powiem inaczej, przy mojej mocy np., czyli 300+ wolałbym jeździć na seryjnych tłokach. Przy nominalnych pasowaniach dla nowego wału i nowych panewek uważam, że same korby i tłoki nie mają znaczenia. Panewki to przede wszystkim olej, jego rodzaj, ilość i dostępność, wartości doładowania, spalanie stukowe, rozruch na zimno, rozgrzewanie auta i pewnie jeszcze tysiąc innych rzeczy, o których nie mam pojęcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 1 bar jest przy jakichś 80-90 stopniach, przy 120 nigdy tyle nie było... To trzeba pomyśleć o chłodzeniu oleju,jeśli nie ma możliwości jazdy celem schłodzenia oleju,to może montaż chłodnicy oleju będzie zasadny. @@BartZ ma rację w sprawie kutych korb.Takie korby,nawet dość uznanych firm,potrafią polec po 20-30 tys. przebiegu,przy mocach niewiele większych od serii.A cena chyba wyższa od seryjnych korb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 (edited) ja będę testował dalej bez chłodnicy, bo temperatury poniżej 130 stopni mnie nie przerażają na świeżym oleju, a wrzucenie chłodnicy w obieg oleju wg mnie pogorszy przepływ, bo pompa nie była projektowana do pracy w takim układzie Edited November 13, 2013 by kons6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vagin Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 załóż pompe 11 albo 12... tylko 12 na zimnym oleju wypluwa simeringi na wałkach jak sie gazu dodaje (poważnie!!!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now