Skocz do zawartości

wymiana panewek w 2.0T


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

najpierw zapytam, później objaśnię pytanie:

 

czy w silniku 2.0T (ja mam EJ207, ale pewnie wielu różnic pomiędzy silnikami nie ma) można wymienić panewki (wszystkie) bez rozbierania głowic i w ogóle z możliwie ograniczonym rozkręcaniem silnika? silnik byłby oczywiście wyjęty

 

dlaczego pytam?

- auto miało remont po przekręconej panewce trochę ponad 30 tys km temu, 30 tys jest szacunkową trwałością panewek przy moim wykorzystaniu auta (wg Carfita, więc traktuję to poważnie)

- ostatnio ciśnienie oleju w temperaturze ponad 100 stopni na wolnych obrotach spada do 0,4 i niżej wg wskaźnika Auto Gauge w podstawce filtra, seryjna kontrolka ciśnienia nigdy nie mruga przy pracującym silniku, olej ma parę tys km, ciężkich tysięcy, więc liczę, że może jest już bardzo zużyty

- również ostatnio silnik delikatnie drży na wolnych obrotach, chyba coś podobnego było przed poprzednim przekręceniem panewki

- przy remoncie kupiłem nowy wał, korbowody, pompę oleju i jako że nie chcę iść w górę z osiągami silnika, chciałbym zachować te części zamiast wymieniać niektóre na kute odpowiedniki

- wydaje mi się, że zastosowanie kutych korbowodów i tłoków i tak nie rozwiąże sprawy panewek, więc i tak będzie znowu na 30 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli taka prewencyjna wymiana daje oszczędność = wartość wału + korbowodów + pompy oleju, bo resztę i tak trzeba rozbierać lub/i wymieniać?

Czasami również ratujesz blok, który sam w sobie stanowi zarówno problem jak i koszt. Natomiast chyba nie oszczędzałbym na pompie oliwy. Nie chcę tu mędrkować, ale przy takiej naprawie

odżałowałbym i pompę założył nową. Te cholerne panwie lubią dużo oleju i wysokie ciśnienie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy do takiego stopnia, że nic z niej nie zostanie, ale zasada jest taka - remontujesz, wstawiasz nową i jestem BARDZO skłonny w to uwierzyć.

 

Pytanie pierwsze: do czego Ci kute korby? Chcesz iść w moce powyżej 400KM? Ori korby sti są bardzo mocne, szkoda kasy o ile nie budujesz potwora.

Kwestia druga: kute tłoki kupuje się nie dlatego, że są takie mega i znoszą wszystko (choć z pewnością ich większa wytrzymałość ma znaczenie), tylko dlatego, że są jakieś dwa/trzy razy tańsze od oryginalnych tłoków sti, które, z nie do końca zrozumiałych względów, są qrewsko drogie. IMHO kupno kutych tłoków dla mocy rzędu 360KM jest kwestią tylko i wyłącznie (lub prawie wyłącznie) ekonomiczną. Powiem inaczej, przy mojej mocy np., czyli 300+ wolałbym jeździć na seryjnych tłokach.

Przy nominalnych pasowaniach dla nowego wału i nowych panewek uważam, że same korby i tłoki nie mają znaczenia. Panewki to przede wszystkim olej, jego rodzaj, ilość i dostępność, wartości doładowania, spalanie stukowe, rozruch na zimno, rozgrzewanie auta i pewnie jeszcze tysiąc innych rzeczy, o których nie mam pojęcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 bar jest przy jakichś 80-90 stopniach, przy 120 nigdy tyle nie było...

To trzeba pomyśleć o chłodzeniu oleju,jeśli nie ma możliwości jazdy celem schłodzenia oleju,to może montaż chłodnicy oleju będzie zasadny.

@@BartZ ma rację w sprawie kutych korb.Takie korby,nawet dość uznanych firm,potrafią polec po 20-30 tys. przebiegu,przy mocach niewiele większych od serii.A cena chyba wyższa od seryjnych korb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja będę testował dalej bez chłodnicy, bo temperatury poniżej 130 stopni mnie nie przerażają na świeżym oleju,

a wrzucenie chłodnicy w obieg oleju wg mnie pogorszy przepływ, bo pompa nie była projektowana do pracy w takim układzie

Edytowane przez kons6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...