Skocz do zawartości

Wybór pierwszego samochodu subaru


capekpl1

Rekomendowane odpowiedzi

O.. jest odpowiedni temat to odkopię trochę.
Mam kilka pytań dotyczących Legacy H6 kombi 05-06, może tu znajdę odpowiedzi.
Które elementy nadwozia są aluminiowe i czy reszta jest w ocynku?
Czy faktycznie aż tak słabo wypada układ hamulcowy z tak popularnym w tym modelu wichrowaniem tarcz? Jak tę bolączkę wyeliminowac?
Czy macie tu gdzieś na forum jakieś kompedium dotyczące co ile km zmienia się paski, filtry i płyny, ile litrow, jakie zalecane itp.? Wertuję od kilku dni, jeszcze się na to nie natknąłem.
Pewnie mi się coś jeszcze przypomni to dorzucę...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.. jest odpowiedni temat to odkopię trochę.

Mam kilka pytań dotyczących Legacy H6 kombi 05-06, może tu znajdę odpowiedzi.

Które elementy nadwozia są aluminiowe i czy reszta jest w ocynku?

Czy faktycznie aż tak słabo wypada układ hamulcowy z tak popularnym w tym modelu wichrowaniem tarcz? Jak tę bolączkę wyeliminowac?

Czy macie tu gdzieś na forum jakieś kompedium dotyczące co ile km zmienia się paski, filtry i płyny, ile litrow, jakie zalecane itp.? Wertuję od kilku dni, jeszcze się na to nie natknąłem.

Pewnie mi się coś jeszcze przypomni to dorzucę...

 

Aluminiowa jest maska, nie pamiętam czy dach też. Mam oryginalne (niedawno zakładane) tarcze i klocki na przodzie i tyle - nic się nie wichruje i nic nie było zwichrowane. Podobno grunt to dobrze "dotrzeć" tarcze/klocki.

 

Kompendium? Pewnie szukaczka prawdę powie ale - jadę z pamięci:

Olej w silniku co 15kkm, 5.5 litra

Napędy co 60kkm, razem chyba 1.6 litra, do dwóch

Skrzynia co 60kkm, ok 4 litrów

Pasek osprzętu co 160kkm

Filtry co 30 kkm

Świece platynowe, czy jakie tam, co 105kkm

 

Reszty nie pamiętam ;)

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też czytałem co do tych tarcz hamulcowych, zdziwiły mnie podobne opinie osób, które dotarły hamulce tak, jak jest tu gdzieś napisane - bicie tarcz zniknęło. Czyli szukanie jakichś lepszych (Hawk?) czy większych tarcz hamulcowych (o ile w ogóle możliwy jest taki swap) nie ma sensu?
A tylna klapa? Też aluminiowa?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też czytałem co do tych tarcz hamulcowych, zdziwiły mnie podobne opinie osób, które dotarły hamulce tak, jak jest tu gdzieś napisane - bicie tarcz zniknęło. Czyli szukanie jakichś lepszych (Hawk?) czy większych tarcz hamulcowych (o ile w ogóle możliwy jest taki swap) nie ma sensu?

A tylna klapa? Też aluminiowa?

 

Tak, tylna klapa tez aluminiowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też czytałem co do tych tarcz hamulcowych, zdziwiły mnie podobne opinie osób, które dotarły hamulce tak, jak jest tu gdzieś napisane - bicie tarcz zniknęło. Czyli szukanie jakichś lepszych (Hawk?) czy większych tarcz hamulcowych (o ile w ogóle możliwy jest taki swap) nie ma sensu?

A tylna klapa? Też aluminiowa?

 

Moim zdaniem nie ma sensu, ale niektórzy wolą mieć lepsze hamulce :) Nie znam dokładnej procedury docierania, tym zajmuje się mój mechanik :)

 

Aluminiowa klapa? Kurcze drogie mam to auto... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kompendium? Pewnie szukaczka prawdę powie ale - jadę z pamięci:

Olej w silniku co 15kkm, 5.5 litra

Napędy co 60kkm, razem chyba 1.6 litra, do dwóch

Skrzynia co 60kkm, ok 4 litrów

Pasek osprzętu co 160kkm

Filtry co 30 kkm

Świece platynowe, czy jakie tam, co 105kkm

 

Reszty nie pamiętam ;)

 

Olej w silniku co 11-12 kkm

filtry tyle co olej

A kto bogatemu zabroni  :)

@@Qlesh, idź tą drogą  ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba wybrałbyś najgorzej jak to możliwe do lpg. Słabe osiągi (bo kto kręci auto do ponad 7000rpm podczas normalnej codziennej jazdy) i droga regulacja zaworów.

Kolego

Jak Ty jeździsz, że potrzebujesz kręcić auto do 7000?

 

Subaru z AT potrafi zmieniać biegi przy około 7000 obr/min. zwłaszcza jak się wyprzedza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba wybrałbyś najgorzej jak to możliwe do lpg. Słabe osiągi (bo kto kręci auto do ponad 7000rpm podczas normalnej codziennej jazdy) i droga regulacja zaworów.

Kolego

Jak Ty jeździsz, że potrzebujesz kręcić auto do 7000?

 

 

Od czasu mego stwierdzenia trochę minęło czasu i miałem okazję pojeździć dłużej (circa 8000km) takim "rodzynem" 2,0 165KM z leniuchem.

Auto bez sensu na tle H6. Pali tyle samo (średnio trasa i miasto po 50%) i nie jedzie. Na autostradzie pali więcej niż H6 z 5EAT.

Poza tym, że jest to znacznie słabszy silnikowo samochód od wersji H6, ma też słabsze wyciszenie silnika. Słowa uznania za to należą się automatycznej skrzyni biegów - nadzwyczaj jest trafiona i dobrze zestawiona z silnikiem.

Jak już nie jedzie, to niech przynajmniej sam biegi zmienia. O wiele wygodniej :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Chyba wybrałbyś najgorzej jak to możliwe do lpg. Słabe osiągi (bo kto kręci auto do ponad 7000rpm podczas normalnej codziennej jazdy) i droga regulacja zaworów.

Kolego

Jak Ty jeździsz, że potrzebujesz kręcić auto do 7000?

Od czasu mego stwierdzenia trochę minęło czasu i miałem okazję pojeździć dłużej (circa 8000km) takim "rodzynem" 2,0 165KM z leniuchem.

Auto bez sensu na tle H6. Pali tyle samo (średnio trasa i miasto po 50%) i nie jedzie. Na autostradzie pali więcej niż H6 z 5EAT.

Poza tym, że jest to znacznie słabszy silnikowo samochód od wersji H6, ma też słabsze wyciszenie silnika. Słowa uznania za to należą się automatycznej skrzyni biegów - nadzwyczaj jest trafiona i dobrze zestawiona z silnikiem.

Jak już nie jedzie, to niech przynajmniej sam biegi zmienia. O wiele wygodniej :).

He he, niech każdy kto się zastanawia między H6 a innym sobie to wydrukuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę legacem 2.0 137 KM i faktycznie jak chcieć cokolwiek poszaleć to jest to mało, trzeba się dobrze zastanawiać przy wyprzedzaniu, spalania na miesięcznej instalacji gazowej około 12,5 litra LPG raczej samo miasto, trasy nie robiłem jeszcze. Mi ta moc starcza i na razie lepiej, że jest słabsze bo z dwiema małymi córeczkami często śmigam. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę legacem 2.0 137 KM i faktycznie jak chcieć cokolwiek poszaleć to jest to mało, trzeba się dobrze zastanawiać przy wyprzedzaniu, spalania na miesięcznej instalacji gazowej około 12,5 litra LPG raczej samo miasto, trasy nie robiłem jeszcze. Mi ta moc starcza i na razie lepiej, że jest słabsze bo z dwiema małymi córeczkami często śmigam. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.

Mocniejsze auto to większe bezpieczeństwo, piszę zupełnie serio. Po przesiadce z Corolli jeżdżę spokojniej - serio :) Nie chodzi tu o spalanie ale o komfort że w każdej chwili masz spory zapas mocy pod prawym butem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chyba wybrałbyś najgorzej jak to możliwe do lpg. Słabe osiągi (bo kto kręci auto do ponad 7000rpm podczas normalnej codziennej jazdy) i droga regulacja zaworów.

Kolego

Jak Ty jeździsz, że potrzebujesz kręcić auto do 7000?

Od czasu mego stwierdzenia trochę minęło czasu i miałem okazję pojeździć dłużej (circa 8000km) takim "rodzynem" 2,0 165KM z leniuchem.

Auto bez sensu na tle H6. Pali tyle samo (średnio trasa i miasto po 50%) i nie jedzie. Na autostradzie pali więcej niż H6 z 5EAT.

Poza tym, że jest to znacznie słabszy silnikowo samochód od wersji H6, ma też słabsze wyciszenie silnika. Słowa uznania za to należą się automatycznej skrzyni biegów - nadzwyczaj jest trafiona i dobrze zestawiona z silnikiem.

Jak już nie jedzie, to niech przynajmniej sam biegi zmienia. O wiele wygodniej :).

Ja nie kwestionuje wyższości 3.0l nad 2.0l, ale nie piszemy o kręceniu auta do 7000, bo tak nikt nie jeździ. 2.0 165km wystarczy podkręcić do tych 5000obr że sprawnie wyprzedzać np TIRy. Pozatym utrzymanie auta to nie tylko paliwo, a w tej materii przy H6 taniej nie będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)
Szamot, mam nadzieję, że to nie była uszczypliwa uwaga. I co miałeś na myśli pisząc, by wymieniac filtry razem z olejem (co 12kkm)? Tzn jakie filtry?
Co do H6 to mam takie zdanie jak msi. Nie zamierzam się wiecznie i wszędzie ścigac, ale ten nadmiar się po prostu czasem przydaje. A widok wskazówki obrotomierza sięgającej ledwo 2krpm przy jeździe po mieście jest... rozbrajający dla kogoś, kto wcześniej jeździł V6 z manualem.
Pomożecie kupic coś fajnego? :) Mam jeszcze 2 sztuki do obejrzenia.
PS.
Jak już nauczę się cytowania, to też będę takie ładne posty pisał jak Wy...

Edytowane przez Qlesh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kwestionuje wyższości 3.0l nad 2.0l, ale nie piszemy o kręceniu auta do 7000, bo tak nikt nie jeździ.

 

Wszystkie automaty np. w modelu 165KM i 245KM tak się zachowują. I to że, z całym szacunkiem, TY tak nie robisz, to nie znaczy, że nikt inny tak nie robi. Nie mierz wszystkich swoją miarą bo niestety nie ma to żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości. A nie ma nic gorszego, od postawy: skoro ja tak nie robię, to znaczy że cały świat tak nie robi.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja nie kwestionuje wyższości 3.0l nad 2.0l, ale nie piszemy o kręceniu auta do 7000, bo tak nikt nie jeździ.

Wszystkie automaty np. w modelu 165KM i 245KM tak się zachowują. I to że, z całym szacunkiem, TY tak nie robisz, to nie znaczy, że nikt inny tak nie robi. Nie mierz wszystkich swoją miarą bo niestety nie ma to żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości. A nie ma nic gorszego, od postawy: skoro ja tak nie robię, to znaczy że cały świat tak nie robi.

Dokładnie tak, wystarczy mocniej gaz nacisnąć, zwłaszcza w trybie S, następuje redukcja i ogień ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szamot, mam nadzieję, że to nie była uszczypliwa uwaga. I co miałeś na myśli pisząc, by wymieniac filtry razem z olejem (co 12kkm)? Tzn jakie filtry?

 

PS.

Jak już nauczę się cytowania, to też będę takie ładne posty pisał jak Wy...

Absolutnie nie, wręcz przeciwnie, cieszę się że ktoś chce H6 bo to w relacji trwałość/osiągi/koszy eksploatacji wg mnie najlepszy silnik w gamie subaryn.

co 12 kkm olej + filtr oleju + filtr powietrza ( w zimie powietrza rzadziej bo kurzu mniej  ;) )

 

Cytowania się nauczysz.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super :)

Pisałeś w innym wątku, że też chciałeś usunąc emblematy z tylnej klapy, ale obawiałeś się pytań dlaczego ich nie ma. Te emblematy są fabrycznie klejone i nie ma po ich usunięciu śladu? Czy może siedzą w klapie na jakichś "kołkach"?
Znalazłem jedną sztukę, ale właśnie brak jej tych drobiazgów no i nie powiem, daje to troche do myślenia, choc sprzedawca zapewnia, że z tyłu nie było przygód i, że ponoc za dopłatą tak wychodziły z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super :)

Pisałeś w innym wątku, że też chciałeś usunąc emblematy z tylnej klapy, ale obawiałeś się pytań dlaczego ich nie ma. Te emblematy są fabrycznie klejone i nie ma po ich usunięciu śladu? Czy może siedzą w klapie na jakichś "kołkach"?

Znalazłem jedną sztukę, ale właśnie brak jej tych drobiazgów no i nie powiem, daje to troche do myślenia, choc sprzedawca zapewnia, że z tyłu nie było przygód i, że ponoc za dopłatą tak wychodziły z fabryki.

Tak jak napisałem, ostatecznie odstąpiłem od tych czynności więc jak jest mocowane, czy tylko na klej, nie wiem

Czy wychodziły wersje bez  oznaczeń, chyba nie ale najlepiej zadzwoń do ASO, Ci powiedzą  :)

Widziałeś w dziale sprzedam, ładny poliftowy OBK jest  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja nie kwestionuje wyższości 3.0l nad 2.0l, ale nie piszemy o kręceniu auta do 7000, bo tak nikt nie jeździ.

Wszystkie automaty np. w modelu 165KM i 245KM tak się zachowują. I to że, z całym szacunkiem, TY tak nie robisz, to nie znaczy, że nikt inny tak nie robi. Nie mierz wszystkich swoją miarą bo niestety nie ma to żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości. A nie ma nic gorszego, od postawy: skoro ja tak nie robię, to znaczy że cały świat tak nie robi.

Kolego

Czytaj ze zrozumieniem co piszę i do czego się odnoszę.

Z pewnością większość to urodzeni rajdowcy i jadąc po przysłowiowe bułki do sklepu kręci auto do 7000 obr, bo przecież inaczej te marne 2.0 165km nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

 Pisz łaskawie tak, żeby twoje słowa 

 

nie piszemy o kręceniu auta do 7000, bo tak nikt nie jeździ.

oraz

 

2.0 165km wystarczy podkręcić do tych 5000obr że sprawnie wyprzedzać np TIRy

były nieco bardziej czytelne. Bo właśnie przy wyprzedzniu TIRów, zwłaszcza na drodze dwukierunkowej wychodzi konieczność kręcenia niemal po limiter aby ograniczyć czas przebywania na pasie dla jadących w przeciwnym kierunku (co jest zresztą zgodne z ustawą Prawo o ruchu drogowym).

I właśnie wtedy widać jak na dłoni przepaść pomiędzy 2,0 165KM a H6.

 

Proszę nie manipuluj, przeczytaj jeszcze raz moje wypowiedzi ze zrozumieniem....

No chyba, że jeżdżąc "po bułki" do sklepu wyprzedzasz TIRy. Na to nie wpadłem, bo jakoś w moich okolicach nie spotykam TIRów na drodze "po bułki".

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...