Skocz do zawartości

Wybór pierwszego samochodu subaru


capekpl1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od 2 miesięcy szukam samochodu i wybór padł na subaru legacy. dlaczego?

1.Wygląd, poprostu dzieło sztuki!

2.AWD

3.boxer

4.mniej tego jeździ aniżeli pasatów :biglol:

5. subaru

 

Szukam tylko i wyłącznie sedana od 2004r do 2006 do 30 tysiecy.

 

 

Czytam mnóstwo o silnikach ale nadal nie wiem jaki.

2,5t i 3.0 odpada na miejscu za wysokie koszty utrzymania.

 

Wiem że 2.0 137km i 2,5 165km dobrze znosi gaz i na dodatek ustawia się zawory bez pomocy płytek ( nie trza silnika wyjmować, mniej problemów)

 

Oficjalnie nie chce gazować nigdy subarki ale jak przyjdzie bieda to wole być zabezpieczony.

 

Co do sprzęgła wszystkie maja dwu masę? Które silnik jest najmniej awaryjny i najtańszy w utrzymaniu?

 

Błagam doradźcie bo z mózgu mi się robi woda od nadmiaru informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał 2.0

Mam w Forysiu 125 koni i jestem usatysfakcjonowany i pewny że, w razie w.. tfu tfu tfu będzie taniej niż w przypadku 2,5 a różnica w koniach nie powala 165 a 137.

 

PS. Witamy się gdzie indziej :)

Edytowane przez Max 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że 2.0 137km i 2,5 165km dobrze znosi gaz i na dodatek ustawia się zawory bez pomocy płytek ( nie trza silnika wyjmować, mniej problemów)
Płytka - wyjmowanie silnika, śrubka - bez wyjmowania silnika. W skrócie SOHC - bez wyjmowania, DOHC - regulacja na wyciągniętym silniku (choć niektórzy robią to na aucie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał 2.0

Mam w Forysiu 125 koni i jestem usatysfakcjonowany i pewny że, w razie w.. tfu tfu tfu będzie taniej niż w przypadku 2,5 a różnica w koniach nie powala 165 a 137.

 

PS. Witamy się gdzie indziej :)

 

nie różnica mocy jest istotna ale krzywa momentu obrotowego a między tymi motorami to przepaść

a w razie tfu,tfu to i tak tanio nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sam silnik to nic poza materiałami eksploatacyjnymi (filtry, rozrząd przy 100000 km) nie wymieniałem. Oleju dolewałem 0.5 - 0.7 L na 10000. obecnie jeżdżę na Millersie 5w40 i mam wrażenie, że dolewam mniej, ale ile konkretnie to trudno powiedzieć. Spalanie (automat):

trasa: < 8,5 litra

miasto, dojazdy do pracy, korki: około 11 litrów

Minimalne spalanie: 7,98L/100, max > 20/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę oglądać ( może kupić) tę subarke http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-5l-4x4-zarejestrowany-C31194383.html

 

W 2011 była uderzona w Ameryce, sprawdziłem na bezwypadkowe.net (za 20zł).

Przebieg się zgadza, malowana maska i tylni błotnik.

 

Jedyna wada to świecąca się kontrolka chec engine ( jak się to pisze?), ale sprzedający pisze że w serwisie mu powiedzieli że SONDA LAMBDA, pytanie cieszyć się czy raczej płakać?

Co do ceny to przez telefon sam sam sprzedajacy po długiej negocjacji zaproponował 24 500zł, postaram się zejść na 24k.

​Jak myślicie warto za ta cenę?

Dzięki wszystkim za wszystkie wcześniejsze informacje o subaru:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup moduł elm27 BT i program Torque lub inny na androida i sam sobie sprawdzisz błędy a będziesz miał na przyszłość. Taka moja rada.

 

elm27 czy raczej elm 327?

mam go i z subaru do 2001 z żadnym z 3 jakie podłączałem nie poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od 2 miesięcy szukam samochodu i wybór padł na subaru legacy. dlaczego?

1.Wygląd, poprostu dzieło sztuki!

2.AWD

3.boxer

4.mniej tego jeździ aniżeli pasatów :biglol:

5. subaru

 

Szukam tylko i wyłącznie sedana od 2004r do 2006 do 30 tysiecy.

 

 

Czytam mnóstwo o silnikach ale nadal nie wiem jaki.

2,5t i 3.0 odpada na miejscu za wysokie koszty utrzymania.

 

Wiem że 2.0 137km i 2,5 165km dobrze znosi gaz i na dodatek ustawia się zawory bez pomocy płytek ( nie trza silnika wyjmować, mniej problemów)

 

Oficjalnie nie chce gazować nigdy subarki ale jak przyjdzie bieda to wole być zabezpieczony.

 

Co do sprzęgła wszystkie maja dwu masę? Które silnik jest najmniej awaryjny i najtańszy w utrzymaniu?

 

Błagam doradźcie bo z mózgu mi się robi woda od nadmiaru informacji.

 

Wykluczyłeś od razu dwa najbardziej godne uwagi silniki. O ile w 2.5t koszty mogą być niemałe, to gdzie poza ceną zakupu h6 jest droższe w utrzymaniu niż np. 2.5?

Jeden z użytkowników napisał,że 2.0aut pali mu w mieście 15l lpg. Tyle pali też h6.

2.5GT jest dla ceniących osiągi. H6 jest trochę mniej dynamiczne, ale niezwykle niezawodne i bardzo ekonomiczne w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 2,5 AT tez mi spalił właśnie 15 LPG w mieście jazda dosłownie wokół komina w tym rownierz zjazd z asfaltu bo często do lasu dojeżdżam i tam na 1 jadę (czasem chwilę 2). W trasie tak do 110 - 120 wcale nie emerycko 10 - 11LPG. Mocy mi wystarczy, 219kkm przebiegu a uszczelki pod głowicami jeszcze oryginał (choć zaczynają puszczać olej na powrocie i "poci" się od dołu) płynu chłodniczego nie ubywa, temperatura nigdy nie podskoczyła. 2,5 jest dla mnie wystarczające, choć fakt H6 nie miałem nawet w rękach.

Edytowane przez Paweł951
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stało się kupiłem subaru ta z z Rzeszowa.

Z 25900 zbiłem na 23500 po 1godzinej negocjacji.

 

Co do roboty na już?

klocki przód tył, i cała obsługa czyli filtr powietrza, paliwa,oleju, olej no i podpięcie go pod komputer i wykryć przyczynę check engine. A i jeszcze uszczelka pod misa olejową do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie :) , to teraz zrób co masz zrobić, szanuj i jeździj :rolleyes: . Powodzenia.

 

Ps. Widzę ze zdjęć, że filtra paliwa pod maską to tam nie ma - to tak jak u mnie. Ciekawy jestem jak to załatwisz, ja też bym chętnie wymienił ale on jest w zbiorniku przy pompie, kiepsko chyba z dostępnością i cena raczej powala (ok. 80 $ :o )

Edytowane przez Paweł951
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem wolne i odkryłem że klocki jednak są jeszcze w bardzo dobrym stanie więc wymiana poczeka.

Co do misy olejowej to chyba nie ona, to tak wyglądało jakby ktoś nalewał olej do silnika bez lejka i teraz spływa po bloku, muszę wjechać na kanał i dokładnie obejrzeć.

Czyli nie jest źle, a i jeszcze opony na zimowe zmieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem wolne i odkryłem że klocki jednak są jeszcze w bardzo dobrym stanie więc wymiana poczeka.

Co do misy olejowej to chyba nie ona, to tak wyglądało jakby ktoś nalewał olej do silnika bez lejka i teraz spływa po bloku, muszę wjechać na kanał i dokładnie obejrzeć.

Czyli nie jest źle, a i jeszcze opony na zimowe zmieniłem.

 

 

Wyciągnij fajki od świec i zobacz czy nie są zaolejone - puszczające uszczelki to częsta przypadłość.

 

Olej o którym piszesz może ci ciec z pod pokrywy zaworów.

Edytowane przez konik_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...