Jump to content

Wybór pierwszego samochodu subaru


capekpl1
 Share

Recommended Posts

Witam,

Od 2 miesięcy szukam samochodu i wybór padł na subaru legacy. dlaczego?

1.Wygląd, poprostu dzieło sztuki!

2.AWD

3.boxer

4.mniej tego jeździ aniżeli pasatów :biglol:

5. subaru

 

Szukam tylko i wyłącznie sedana od 2004r do 2006 do 30 tysiecy.

 

 

Czytam mnóstwo o silnikach ale nadal nie wiem jaki.

2,5t i 3.0 odpada na miejscu za wysokie koszty utrzymania.

 

Wiem że 2.0 137km i 2,5 165km dobrze znosi gaz i na dodatek ustawia się zawory bez pomocy płytek ( nie trza silnika wyjmować, mniej problemów)

 

Oficjalnie nie chce gazować nigdy subarki ale jak przyjdzie bieda to wole być zabezpieczony.

 

Co do sprzęgła wszystkie maja dwu masę? Które silnik jest najmniej awaryjny i najtańszy w utrzymaniu?

 

Błagam doradźcie bo z mózgu mi się robi woda od nadmiaru informacji.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym brał 2.0

Mam w Forysiu 125 koni i jestem usatysfakcjonowany i pewny że, w razie w.. tfu tfu tfu będzie taniej niż w przypadku 2,5 a różnica w koniach nie powala 165 a 137.

 

PS. Witamy się gdzie indziej :)

Edited by Max 84
Link to comment
Share on other sites

Wiem że 2.0 137km i 2,5 165km dobrze znosi gaz i na dodatek ustawia się zawory bez pomocy płytek ( nie trza silnika wyjmować, mniej problemów)
Płytka - wyjmowanie silnika, śrubka - bez wyjmowania silnika. W skrócie SOHC - bez wyjmowania, DOHC - regulacja na wyciągniętym silniku (choć niektórzy robią to na aucie).
Link to comment
Share on other sites

Ja bym brał 2.0

Mam w Forysiu 125 koni i jestem usatysfakcjonowany i pewny że, w razie w.. tfu tfu tfu będzie taniej niż w przypadku 2,5 a różnica w koniach nie powala 165 a 137.

 

PS. Witamy się gdzie indziej :)

 

nie różnica mocy jest istotna ale krzywa momentu obrotowego a między tymi motorami to przepaść

a w razie tfu,tfu to i tak tanio nie jest

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o sam silnik to nic poza materiałami eksploatacyjnymi (filtry, rozrząd przy 100000 km) nie wymieniałem. Oleju dolewałem 0.5 - 0.7 L na 10000. obecnie jeżdżę na Millersie 5w40 i mam wrażenie, że dolewam mniej, ale ile konkretnie to trudno powiedzieć. Spalanie (automat):

trasa: < 8,5 litra

miasto, dojazdy do pracy, korki: około 11 litrów

Minimalne spalanie: 7,98L/100, max > 20/100.

Link to comment
Share on other sites

Jutro jadę oglądać ( może kupić) tę subarke http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-5l-4x4-zarejestrowany-C31194383.html

 

W 2011 była uderzona w Ameryce, sprawdziłem na bezwypadkowe.net (za 20zł).

Przebieg się zgadza, malowana maska i tylni błotnik.

 

Jedyna wada to świecąca się kontrolka chec engine ( jak się to pisze?), ale sprzedający pisze że w serwisie mu powiedzieli że SONDA LAMBDA, pytanie cieszyć się czy raczej płakać?

Co do ceny to przez telefon sam sam sprzedajacy po długiej negocjacji zaproponował 24 500zł, postaram się zejść na 24k.

​Jak myślicie warto za ta cenę?

Dzięki wszystkim za wszystkie wcześniejsze informacje o subaru:)

Link to comment
Share on other sites

Kup moduł elm27 BT i program Torque lub inny na androida i sam sobie sprawdzisz błędy a będziesz miał na przyszłość. Taka moja rada.

 

elm27 czy raczej elm 327?

mam go i z subaru do 2001 z żadnym z 3 jakie podłączałem nie poszło.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Od 2 miesięcy szukam samochodu i wybór padł na subaru legacy. dlaczego?

1.Wygląd, poprostu dzieło sztuki!

2.AWD

3.boxer

4.mniej tego jeździ aniżeli pasatów :biglol:

5. subaru

 

Szukam tylko i wyłącznie sedana od 2004r do 2006 do 30 tysiecy.

 

 

Czytam mnóstwo o silnikach ale nadal nie wiem jaki.

2,5t i 3.0 odpada na miejscu za wysokie koszty utrzymania.

 

Wiem że 2.0 137km i 2,5 165km dobrze znosi gaz i na dodatek ustawia się zawory bez pomocy płytek ( nie trza silnika wyjmować, mniej problemów)

 

Oficjalnie nie chce gazować nigdy subarki ale jak przyjdzie bieda to wole być zabezpieczony.

 

Co do sprzęgła wszystkie maja dwu masę? Które silnik jest najmniej awaryjny i najtańszy w utrzymaniu?

 

Błagam doradźcie bo z mózgu mi się robi woda od nadmiaru informacji.

 

Wykluczyłeś od razu dwa najbardziej godne uwagi silniki. O ile w 2.5t koszty mogą być niemałe, to gdzie poza ceną zakupu h6 jest droższe w utrzymaniu niż np. 2.5?

Jeden z użytkowników napisał,że 2.0aut pali mu w mieście 15l lpg. Tyle pali też h6.

2.5GT jest dla ceniących osiągi. H6 jest trochę mniej dynamiczne, ale niezwykle niezawodne i bardzo ekonomiczne w trasie.

Link to comment
Share on other sites

Mój 2,5 AT tez mi spalił właśnie 15 LPG w mieście jazda dosłownie wokół komina w tym rownierz zjazd z asfaltu bo często do lasu dojeżdżam i tam na 1 jadę (czasem chwilę 2). W trasie tak do 110 - 120 wcale nie emerycko 10 - 11LPG. Mocy mi wystarczy, 219kkm przebiegu a uszczelki pod głowicami jeszcze oryginał (choć zaczynają puszczać olej na powrocie i "poci" się od dołu) płynu chłodniczego nie ubywa, temperatura nigdy nie podskoczyła. 2,5 jest dla mnie wystarczające, choć fakt H6 nie miałem nawet w rękach.

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

Chyba wybrałbyś najgorzej jak to możliwe do lpg. Słabe osiągi (bo kto kręci auto do ponad 7000rpm podczas normalnej codziennej jazdy) i droga regulacja zaworów.

Link to comment
Share on other sites

stało się kupiłem subaru ta z z Rzeszowa.

Z 25900 zbiłem na 23500 po 1godzinej negocjacji.

 

Co do roboty na już?

klocki przód tył, i cała obsługa czyli filtr powietrza, paliwa,oleju, olej no i podpięcie go pod komputer i wykryć przyczynę check engine. A i jeszcze uszczelka pod misa olejową do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

No to fajnie :) , to teraz zrób co masz zrobić, szanuj i jeździj :rolleyes: . Powodzenia.

 

Ps. Widzę ze zdjęć, że filtra paliwa pod maską to tam nie ma - to tak jak u mnie. Ciekawy jestem jak to załatwisz, ja też bym chętnie wymienił ale on jest w zbiorniku przy pompie, kiepsko chyba z dostępnością i cena raczej powala (ok. 80 $ :o )

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj miałem wolne i odkryłem że klocki jednak są jeszcze w bardzo dobrym stanie więc wymiana poczeka.

Co do misy olejowej to chyba nie ona, to tak wyglądało jakby ktoś nalewał olej do silnika bez lejka i teraz spływa po bloku, muszę wjechać na kanał i dokładnie obejrzeć.

Czyli nie jest źle, a i jeszcze opony na zimowe zmieniłem.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj miałem wolne i odkryłem że klocki jednak są jeszcze w bardzo dobrym stanie więc wymiana poczeka.

Co do misy olejowej to chyba nie ona, to tak wyglądało jakby ktoś nalewał olej do silnika bez lejka i teraz spływa po bloku, muszę wjechać na kanał i dokładnie obejrzeć.

Czyli nie jest źle, a i jeszcze opony na zimowe zmieniłem.

 

 

Wyciągnij fajki od świec i zobacz czy nie są zaolejone - puszczające uszczelki to częsta przypadłość.

 

Olej o którym piszesz może ci ciec z pod pokrywy zaworów.

Edited by konik_80
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...