Adam. Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Adam., Jak moglibyśmy się spotkać aby obejrzeć te cuda techniki, może jakiś warszawski spocik :?: . a kiedy jakis jest ? zwiekszylismy ilosc subaru z 1 do 2 niedawno - nie wiem ktorym przyjechac :roll: turboemerytem czy gt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 MIKKI, to trzeba się zorganizować i zacząć działać w temacie ale ja jeszcze mam z 2 tyg samochód na kołkach. Mi osobiście zciąganie z zagranicy średnio się opłaca w kraju mam fakturę czyli minus vat minus PD. Adam., raczej tym w którym masz ten zawias. Polecam wątek http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=284851#284851 A co prawda powinienem zapytać na początku dlaczego akurat AGX a nie jakiś inny wynalazek :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 bo sie latwo reguluje, bo nie nawidze gwintu, bo nie chce eksperymentowac - wiem ze agx jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
executor Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Gratuluje zakupu To właśnie jest subaru niby wygląda nie pozornie - szczególnie kombi, a jadnak jak sie depnie to ma kopa, a napęd na cztery koła powoduje to że autem jedzie się jak po szynach. A co do tego bicia przy hamowaniu to: zależy czy w tym przypadku tarcze są rozgrzane czy nie bo jeśli nie to znaczy że są już do wymiany, ale jeśli dzieje się to jeśli tarcze są rozgrzane to należe sprawdzić ich grubość. U mnie też tak się dzieje ale to jest raczej objaw normalny ponieważ metal jak się nagrzeje to zwieksza swoją objętość i tarcza troszkę pęcznieje z tąt te bicie na kierownicy, najprawdopodobniej jak nciśniesz delikatnie hamulec wtedy właśnie jest to najbardziej widoczne. Jeśli chodzi o części to możesz śmiało walić mam chyba raczej wszystko jeśli chodzi o te modele, a i radą też mogę służyć bo moje Subaru te które mam na troszkę dłużej to już chyba 5 czy 6 z kolei. Powiem też coś może nie którzy pomyślą że zgłupiałem ale mam teraz Legacy II tego zaokrąglonego, nie powiem w środku luksus jest lepszy i auto tak troszkę ładniej wygląda, ale te pierwsze modele a w szczególności roczniki 93 były trwalsze i solidniej wykonane. Pozdrawiam i witam w Klubie urzytkowników Subaru napewno będziesz zadowolony z samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
executor Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 jeśli chodzi o czujniki od ABS i pompke do spryskiwania to nie ma problemu chyba się znajdzie jakby co to proszę o info może się dogadamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gorzel Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Dzieki za wszystkie mile glosy. Zrobilem ostatnio polonezem (tak turbo antyka nazywaja moi znajomi) 2 tys. km. i coraz bardziej lubie to auto (oprocz spalania). Ale poniewaz w kazdym aucie denerwuje mnie absolutnie wszystko, co dziala nie tak, lece dalej z pytaniami: Co do hamulcow: przy zimnych tarczach bicie raczej nie występuje, pojawia się po rozgrzaniu. Za cienkie nie są, bo były niedawno wymieniane. Chyba je jednak przetoczę, problem powinien zniknąć. Ponadto - ostatnio pojawił się dziwny dźwięk z silnika - klekot. Pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku, coraz częściej. Takie pykanie, tyk tyk tyk tyk, którego częstotliwość nasila się wraz z obrotami. Mechanik mowi o luzie zaworowym i zaleca zalac go innym olejem - teraz jezdzi na Castrol RS 10W-60. Co o tym myslicie? Wycieraczki - zbieraja beznadziejnie, ale boje się ze wymiana pior nie zalatwi sprawy. Ramie wycieraczki kierowcy jest luzne, tzn kiedy wycieraczka lezy na szybie, mozna nim poruszac w zakresie jakis 10 cm. Ma tak byc? Dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 z tym stukaniem silnika to mam tak samo ale narazie mam się tym nie przejmować-podobno. Tylko mi się to pojawiło i na zimnym silnku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
executor Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 ramie od wycieraczki też się znajdzie a co do oleju to napewno trzeba lać półsyntetyk i w tedy może stuki znikną a tak po za tym to nie wiem czy w subaru nie ma czasem szklanek zaworowych z hydro kinetycznymi popychaczami, czyli luz zaworowy sam się rególuje ale to bym musiał rozebrac jedną głowicę bo nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 tarcze w legacy turbo tak szybko sie gotuja ze nie nadazysz ich toczyc/wymieniac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
executor Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 tarcze wentylowane też jakeś by się znalazły i to napewno byśmy się dogadali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Może i ja znajdę parę odpowiedzi: 1. Ile potrzeba l oleju silnikowego przy wymianie? 2. Jaki polecacie olej do skrzyni biegów i ile go tam wchodzi? 3. Czy da się zrobić jakąś traskę Turbodziadkiem po wywaleniu katalizatora i środkowego tłumika. Obecnie mam zamontowany końcowy tłumik WM Sport(chyba). 4. Czy w ogóle jest sens i potrzeba „uwalniać” wydech, jakie korzyści z tego zabiegu płyną w Antykach I jeszcze jedno pytanko: Od jakiegoś czasu zauważyłem że gdy jadę z jakąś stałą prędkością obrotową silnika to po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 300-400rpm. Po chwilowym (1-2 sek.) wahnięciu obroty rosną do 900-1000rpm. i takie obroty trzyma czasem spadnie do 750-800rpm. Co do wspomnianych wcześniej stuków w silniku (tyk tyk tyk tyk tyk) to mam to nadal i to coraz częściej lecz co dziwne jakoś nie słyszę wzrostu częstotliwości wraz ze wzrostem obrotów albo różnica jest nie wielka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 z tym stukaniem silnika to mam tak samo ale narazie mam się tym nie przejmować-podobno. Tylko mi się to pojawiło i na zimnym silnku. To wada tych glowic.Nie napelnia sie ktorys z 16 reg. luzu zaworowego.Czasem pomaga wym. oleju.(na krotko).Wym. pompy oleju(wieksze cisnienie) tez pomaga czasem lub co zalecalo subaru D - wymiana reg. cisnienia oleju w glowicach(czasochlonne). W Niemczech na gwarancji wym. cale glowice(1991-1993)Jezdzic i specjalnie sie nie przejmowac. Pozdr. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Termit: 1. ~ 4,5 litra 2. shell, ~3,5 litra 3. ja mam rure od turbo i tylko koncowy supersprint i smialo moge jezdzic w trase, nie wiem jakiej jakosci jest WM sport ale jesli podobnej do Mtech to zapewne jest glosny 4. oczywiscie, ze jest, robic jak najszybciej. wczesniej laduje a przez to z dolu lepiej jedzie jedyne co moze byc nie tak to moze wystapic przeladowanie ale Wiktor sobie z tym radzi sprzeglo - nie mam pomyslu stukanie - tak jak pisal A.Koper jezdzic, nic nie robic, na gestym oleju czesto cos na zimnym stuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devlin Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Jezeli masz na mysli pompke spryskiwacza reflektorow, to prawdopodobnie jest naprawialna w prosty sposob. Mnie usilowano naciagnac na wymiane a naprawa jest banalna. O, to ciekawe - a jak go naprawic, ew kto moze to naprawic w Warszawie? Mam ten sam problem... [ Added: Fri Sep 01, 2006 9:19 am ] - pompka spryskiwacza (szyby, nie świateł - ta od świateł jest odłączona, bo podobna brała mnóstwo płynu; zresztą po co to komu) - kto wie ile to kosztuje i gdzie sobie taką sprawić?? A moze chcesz sprzedac ta pompke spryskiwacza swiatel? Chetnie kupie, nawet z wymiana na zepsuta : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Wielkie dzięki za informacje. Mój mechanik też powiedział że tym stukaniem nie ma się co przejmować. świeży olej powinien to troszkę uciszyć, zobaczymy w czwartek idzie na wymianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Wielkie dzięki za informacje.Mój mechanik też powiedział że tym stukaniem nie ma się co przejmować. świeży olej powinien to troszkę uciszyć, zobaczymy w czwartek idzie na wymianę. sprobuj zalac moze cus gestszego :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Tak sobie myśle, czy wymiana regulatorów zaworów poza klekotaniem jak z disla nie poprawi osiągów silnika nawet lepiej niż "tuning wydechów" K&N itp. durno strojki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Tak sobie myśle, czy wymiana regulatorów zaworów poza klekotaniem jak z disla nie poprawi osiągów silnika nawet lepiej niż "tuning wydechów" K&N itp. durno strojki? Jakie koszty przewidujesz (czesci + robocizna)? AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Wiadomo jak ktoś kupuje samochód za 5tys zł to wszystko jest drogie , no ale jak ktoś chce mieć 200km , 4wd , klima, abs, eletryczne szyby i tanio to tylko w erze : ) Zeby to zrobić wiadomo trzeba wyciągnąć silnik, można wyczekać moment zrobić od razu rozrząd , uszczelnić tył sinika ,sprzęgło , dekle zaworów itp Za robote 800-1000 zł + części (tylko ASO) regulator 16x80zł uszczelka dekla zaworowego 2szt =130 + pod świece zapł. , uszczelniacze wałków rozrządu + wał korb przód + tył, 3tys wyjdze, dojdze sprzęgło 1000 zł dojdze rozrząd ,olej + filtr oleju zrobi się 5 tys , Teraz wiadomo dlaczego taki fajny samochód a tylko 5 tys zł , a gdze amortyzatory, hamulce, blacha. PzdrE12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Wiadomo jak ktoś kupuje samochód za 5tys zł to wszystko jest drogie , no ale jak ktoś chce mieć 200km , 4wd , klima, abs, eletryczne szyby i tanio to tylko w erze : ) Zeby to zrobić wiadomo trzeba wyciągnąć silnik, można wyczekać moment zrobić od razu rozrząd , uszczelnić tył sinika ,sprzęgło , dekle zaworów itp Za robote 800-1000 zł + części (tylko ASO) regulator 16x80zł uszczelka dekla zaworowego 2szt =130 + pod świece zapł. , uszczelniacze wałków rozrządu + wał korb przód + tył, 3tys wyjdze, dojdze sprzęgło 1000 zł dojdze rozrząd ,olej + filtr oleju zrobi się 5 tys , Teraz wiadomo dlaczego taki fajny samochód a tylko 5 tys zł , a gdze amortyzatory, hamulce, blacha. PzdrE12 No wlasnie i do tego brak pewnosci ze za 1000km znow nie zacznie(reg. cis.w glowicy podobno cos pomagaja)Wymiana jest konieczna jak sie juz ktorys sklepie(stale stuka ten sam) Pozdr.AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Wiadomo jak ktoś kupuje samochód za 5tys zł to wszystko jest drogie , no ale jak ktoś chce mieć 200km , 4wd , klima, abs, eletryczne szyby i tanio to tylko w erze : ) Zeby to zrobić wiadomo trzeba wyciągnąć silnik, można wyczekać moment zrobić od razu rozrząd , uszczelnić tył sinika ,sprzęgło , dekle zaworów itp Za robote 800-1000 zł + części (tylko ASO) regulator 16x80zł uszczelka dekla zaworowego 2szt =130 + pod świece zapł. , uszczelniacze wałków rozrządu + wał korb przód + tył, 3tys wyjdze, dojdze sprzęgło 1000 zł dojdze rozrząd ,olej + filtr oleju zrobi się 5 tys , Teraz wiadomo dlaczego taki fajny samochód a tylko 5 tys zł , a gdze amortyzatory, hamulce, blacha. PzdrE12 No i prosze zrobiles mi prawie kalkulacje kosztow na moj sewis po 100tys. wyslalem do Freya maila 1,5 tyg temu i sie nie moge doprosc odpowiedzi.Szkoda gadac. A tak przy okazji bede miec pytanko do P.Andrzeja. Czy do regulacji zaworow w imprezie trzeba wyjmowac silnik czy serwis sobe daje jakos z tym rade?Tam jest strasznie malo miejsca? Co do podkladek to niekoniecznie musisz liczyc 16.One sa wymienne i czasami potrzeba dokupic tylko powiedzmy 3-4 a reszte sie podnienia miedzy poszczegolnymi zaworami.Przynajmiej ja tak zawsze miealem.No i mocy na pweno przybedzie jak byly duze luzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 A tak przy okazji bede miec pytanko do P.Andrzeja. Czy do regulacji zaworow w imprezie trzeba wyjmowac silnik czy serwis sobe daje jakos z tym rade?Tam jest strasznie malo miejsca? To ja odpowiem, a najwyżej zostanę poprawiony. Da się to zrobić bez wyciągania silnika ale jest to bardziej uciążliwe niż wyciągnięcie silnika, no i duża szansa że coś nie pójdzie tak jak powinno. Ja osoboście sobie wyciągania lewego dekla (od strony kierowcy) nie wyobrażam, wymiana świec jest wystarczająco straszna.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Wyciaganie motoru do regulacji? Hmmm srednio mi sie podoba ta perspektywa tym bardzie ze zaraz potem ma do zrobiemia 3 tys km poza granicami kraju i nie chcial bym jakis niespodzianek po drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Dodam tylko że LegacyT ma samo regulatory zaworów kosztorys ,dotyczył wymiany ich Zeby je wymienić należy rozmątować rozrząd , wyjąć wałki rozrządu. Do regulacji zaworów jaka jest w Imprezie T po97 poza zdjęciem dekli zaworowych nie ma potrzeby ingerencji w silnik PzdrE12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 6 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2006 Serwisy to robia rutynowo i wszystko dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi