Skocz do zawartości

Legacy Turbo '93 - świeży zakup - zaczynamy serie pytań


Gość gorzel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

MIKKI, to trzeba się zorganizować i zacząć działać w temacie ale ja jeszcze mam z 2 tyg samochód na kołkach. Mi osobiście zciąganie z zagranicy średnio się opłaca w kraju mam fakturę czyli minus vat minus PD.

 

Adam., raczej tym w którym masz ten zawias.

Polecam wątek http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=284851#284851

 

A co prawda powinienem zapytać na początku dlaczego akurat AGX a nie jakiś inny wynalazek :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje zakupu

 

To właśnie jest subaru niby wygląda nie pozornie - szczególnie kombi, a jadnak jak sie depnie to ma kopa, a napęd na cztery koła powoduje to że autem jedzie się jak po szynach.

 

 

A co do tego bicia przy hamowaniu to:

zależy czy w tym przypadku tarcze są rozgrzane czy nie

bo jeśli nie to znaczy że są już do wymiany, ale jeśli dzieje się to jeśli tarcze są rozgrzane to należe sprawdzić ich grubość. U mnie też tak się dzieje ale to jest raczej objaw normalny ponieważ metal jak się nagrzeje to zwieksza swoją objętość i tarcza troszkę pęcznieje z tąt te bicie na kierownicy, najprawdopodobniej jak nciśniesz delikatnie hamulec wtedy właśnie jest to najbardziej widoczne.

 

 

Jeśli chodzi o części to możesz śmiało walić mam chyba raczej wszystko jeśli chodzi o te modele, a i radą też mogę służyć bo moje Subaru te które mam na troszkę dłużej to już chyba 5 czy 6 z kolei. Powiem też coś może nie którzy pomyślą że zgłupiałem ale mam teraz Legacy II tego zaokrąglonego, nie powiem w środku luksus jest lepszy i auto tak troszkę ładniej wygląda, ale te pierwsze modele a w szczególności roczniki 93 były trwalsze i solidniej wykonane.

 

Pozdrawiam i witam w Klubie urzytkowników Subaru

napewno będziesz zadowolony z samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie mile glosy. Zrobilem ostatnio polonezem (tak turbo antyka nazywaja moi znajomi) 2 tys. km. i coraz bardziej lubie to auto (oprocz spalania). Ale poniewaz w kazdym aucie denerwuje mnie absolutnie wszystko, co dziala nie tak, lece dalej z pytaniami:

 

Co do hamulcow: przy zimnych tarczach bicie raczej nie występuje, pojawia się po rozgrzaniu. Za cienkie nie są, bo były niedawno wymieniane. Chyba je jednak przetoczę, problem powinien zniknąć.

 

Ponadto - ostatnio pojawił się dziwny dźwięk z silnika - klekot. Pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku, coraz częściej. Takie pykanie, tyk tyk tyk tyk, którego częstotliwość nasila się wraz z obrotami. Mechanik mowi o luzie zaworowym i zaleca zalac go innym olejem - teraz jezdzi na Castrol RS 10W-60. Co o tym myslicie?

 

Wycieraczki - zbieraja beznadziejnie, ale boje się ze wymiana pior nie zalatwi sprawy. Ramie wycieraczki kierowcy jest luzne, tzn kiedy wycieraczka lezy na szybie, mozna nim poruszac w zakresie jakis 10 cm. Ma tak byc?

 

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ramie od wycieraczki też się znajdzie

 

a co do oleju to napewno trzeba lać półsyntetyk i w tedy może stuki znikną

 

a tak po za tym to nie wiem czy w subaru nie ma czasem szklanek zaworowych z hydro

kinetycznymi popychaczami, czyli luz zaworowy sam się rególuje

 

ale to bym musiał rozebrac jedną głowicę bo nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może i ja znajdę parę odpowiedzi:

1. Ile potrzeba l oleju silnikowego przy wymianie?

2. Jaki polecacie olej do skrzyni biegów i ile go tam wchodzi?

3. Czy da się zrobić jakąś traskę Turbodziadkiem po wywaleniu katalizatora i środkowego tłumika. Obecnie mam zamontowany końcowy tłumik WM Sport(chyba).

4. Czy w ogóle jest sens i potrzeba „uwalniać” wydech, jakie korzyści z tego zabiegu płyną w Antykach

 

I jeszcze jedno pytanko:

Od jakiegoś czasu zauważyłem że gdy jadę z jakąś stałą prędkością obrotową silnika to po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 300-400rpm. Po chwilowym (1-2 sek.) wahnięciu obroty rosną do 900-1000rpm. i takie obroty trzyma czasem spadnie do 750-800rpm.

 

Co do wspomnianych wcześniej stuków w silniku (tyk tyk tyk tyk tyk) to mam to nadal i to coraz częściej lecz co dziwne jakoś nie słyszę wzrostu częstotliwości wraz ze wzrostem obrotów albo różnica jest nie wielka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym stukaniem silnika to mam tak samo ale narazie mam się tym nie przejmować-podobno. Tylko mi się to pojawiło i na zimnym silnku.

 

To wada tych glowic.Nie napelnia sie ktorys z 16 reg. luzu zaworowego.Czasem pomaga wym. oleju.(na krotko).Wym. pompy oleju(wieksze cisnienie) tez pomaga czasem lub co zalecalo subaru D - wymiana reg. cisnienia oleju w glowicach(czasochlonne).

W Niemczech na gwarancji wym. cale glowice(1991-1993)Jezdzic i specjalnie sie nie przejmowac.

Pozdr.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termit:

 

1. ~ 4,5 litra

2. shell, ~3,5 litra

3. ja mam rure od turbo i tylko koncowy supersprint i smialo moge jezdzic w trase, nie wiem jakiej jakosci jest WM sport ale jesli podobnej do Mtech to zapewne jest glosny

4. oczywiscie, ze jest, robic jak najszybciej. wczesniej laduje a przez to z dolu lepiej jedzie

jedyne co moze byc nie tak to moze wystapic przeladowanie ale Wiktor sobie z tym radzi :)

 

sprzeglo - nie mam pomyslu

 

stukanie - tak jak pisal A.Koper jezdzic, nic nie robic, na gestym oleju czesto cos na zimnym stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz na mysli pompke spryskiwacza reflektorow, to prawdopodobnie jest naprawialna w prosty sposob. Mnie usilowano naciagnac na wymiane a naprawa jest banalna.

 

O, to ciekawe - a jak go naprawic, ew kto moze to naprawic w Warszawie? Mam ten sam problem...

 

[ Added: Fri Sep 01, 2006 9:19 am ]

- pompka spryskiwacza (szyby, nie świateł - ta od świateł jest odłączona, bo podobna brała mnóstwo płynu; zresztą po co to komu) - kto wie ile to kosztuje i gdzie sobie taką sprawić??

 

A moze chcesz sprzedac ta pompke spryskiwacza swiatel? Chetnie kupie, nawet z wymiana na zepsuta : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo jak ktoś kupuje samochód za 5tys zł to wszystko jest drogie , no ale jak ktoś chce mieć 200km , 4wd , klima, abs, eletryczne szyby i tanio to tylko w erze : )

Zeby to zrobić wiadomo trzeba wyciągnąć silnik, można wyczekać moment zrobić od razu rozrząd , uszczelnić tył sinika ,sprzęgło , dekle zaworów itp

Za robote 800-1000 zł + części (tylko ASO) regulator 16x80zł uszczelka dekla zaworowego 2szt =130 + pod świece zapł. , uszczelniacze wałków rozrządu + wał korb przód + tył, 3tys wyjdze, dojdze sprzęgło 1000 zł dojdze rozrząd ,olej + filtr oleju zrobi się 5 tys , Teraz wiadomo dlaczego taki fajny samochód a tylko 5 tys zł , a gdze amortyzatory, hamulce, blacha.

PzdrE12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo jak ktoś kupuje samochód za 5tys zł to wszystko jest drogie , no ale jak ktoś chce mieć 200km , 4wd , klima, abs, eletryczne szyby i tanio to tylko w erze : )

Zeby to zrobić wiadomo trzeba wyciągnąć silnik, można wyczekać moment zrobić od razu rozrząd , uszczelnić tył sinika ,sprzęgło , dekle zaworów itp

Za robote 800-1000 zł + części (tylko ASO) regulator 16x80zł uszczelka dekla zaworowego 2szt =130 + pod świece zapł. , uszczelniacze wałków rozrządu + wał korb przód + tył, 3tys wyjdze, dojdze sprzęgło 1000 zł dojdze rozrząd ,olej + filtr oleju zrobi się 5 tys , Teraz wiadomo dlaczego taki fajny samochód a tylko 5 tys zł , a gdze amortyzatory, hamulce, blacha.

PzdrE12

No wlasnie i do tego brak pewnosci ze za 1000km znow nie zacznie(reg. cis.w glowicy podobno cos pomagaja)Wymiana jest konieczna jak sie juz ktorys sklepie(stale stuka ten sam) Pozdr.AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo jak ktoś kupuje samochód za 5tys zł to wszystko jest drogie , no ale jak ktoś chce mieć 200km , 4wd , klima, abs, eletryczne szyby i tanio to tylko w erze : )

Zeby to zrobić wiadomo trzeba wyciągnąć silnik, można wyczekać moment zrobić od razu rozrząd , uszczelnić tył sinika ,sprzęgło , dekle zaworów itp

Za robote 800-1000 zł + części (tylko ASO) regulator 16x80zł uszczelka dekla zaworowego 2szt =130 + pod świece zapł. , uszczelniacze wałków rozrządu + wał korb przód + tył, 3tys wyjdze, dojdze sprzęgło 1000 zł dojdze rozrząd ,olej + filtr oleju zrobi się 5 tys , Teraz wiadomo dlaczego taki fajny samochód a tylko 5 tys zł , a gdze amortyzatory, hamulce, blacha.

PzdrE12

 

No i prosze zrobiles mi prawie kalkulacje kosztow na moj sewis po 100tys. :) wyslalem do Freya maila 1,5 tyg temu i sie nie moge doprosc odpowiedzi.Szkoda gadac.

 

A tak przy okazji bede miec pytanko do P.Andrzeja. Czy do regulacji zaworow w imprezie trzeba wyjmowac silnik czy serwis sobe daje jakos z tym rade?Tam jest strasznie malo miejsca?

 

Co do podkladek to niekoniecznie musisz liczyc 16.One sa wymienne i czasami potrzeba dokupic tylko powiedzmy 3-4 a reszte sie podnienia miedzy poszczegolnymi zaworami.Przynajmiej ja tak zawsze miealem.No i mocy na pweno przybedzie jak byly duze luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji bede miec pytanko do P.Andrzeja. Czy do regulacji zaworow w imprezie trzeba wyjmowac silnik czy serwis sobe daje jakos z tym rade?Tam jest strasznie malo miejsca?

 

 

To ja odpowiem, a najwyżej zostanę poprawiony. Da się to zrobić bez wyciągania silnika ale jest to bardziej uciążliwe niż wyciągnięcie silnika, no i duża szansa że coś nie pójdzie tak jak powinno.

 

 

Ja osoboście sobie wyciągania lewego dekla (od strony kierowcy) nie wyobrażam, wymiana świec jest wystarczająco straszna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciaganie motoru do regulacji? Hmmm srednio mi sie podoba ta perspektywa tym bardzie ze zaraz potem ma do zrobiemia 3 tys km poza granicami kraju i nie chcial bym jakis niespodzianek po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że LegacyT ma samo regulatory zaworów kosztorys ,dotyczył wymiany ich

Zeby je wymienić należy rozmątować rozrząd , wyjąć wałki rozrządu. Do regulacji zaworów jaka jest w Imprezie T po97 poza zdjęciem dekli zaworowych nie ma potrzeby ingerencji w silnik

PzdrE12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...