Jump to content

S-turbo: błąd 22, PB95, OBD, szarpanie


555marcin
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

No więc po kolei, dziś postanowiłem zalać 95, dosłownie 400m przed stacją Subaryna wyczuła co się święci i wyrzuciła mi Check Engine :(

Dotychczas jeździła tylko na 98 Ultimate z BP i nigdy nie było problemów z mocą/szarpaniem (no może poza okresem gdy była padnięta przepływka).

 

Mimo ciemności, latarka w dłoń i na warsztat! W pierwszej kolejności wymrugałem błędy - spinam kostkę - dwa długie i dwa krótkie - czujnik spalania stukowego. Niestety pogoda nie pozwoliła na dalszą dłubaninę. Przy okazji zaglądania pod deskę zlokalizowałem złącze - o tym później.

 

1. Na opposedforces zlokalizowałem gdzie znajduje się czujnik (na górze bloku, nieco bardziej od strony kierowcy?). Nie wiem natomiast, czy multimetrem w jakiś sposób sprawdzę czy działa poprawnie? Jest to chyba jakiś piezoelektryk, ale za cholerę nie mam pojęcia jaką powinien mieć oporność (zakładając, że w ogóle przewodzi :D ).

 

2. Czy to złącze to OBD? Otwór pod kierownicą pusty, złącze przymocowane jak na zdjęciu do tunelu od strony kierowcy.

 

post-7184-0-45697300-1383851712_thumb.jpg

 

3. Jaki kabel do obsługi takiego złącza? Wygląda na 14 pinowe złącze. Na kresce wyczytałem, że ktoś diagnozował S-turbo z 99r interfejsem VAG KKL. Podejdzie bez żadnych przejściówek? Chciałbym jakąś wersję na USB.

 

4. Jak szczegółowe dane da mi romraider a jakie ecuexplorer? Chciałbym aby możliwa była rejestracja logów - z punktu widzenia obecnej usterki - kąty wyprzedzenia zapłonu. A przyszłościowo AFR, może odczyty z przepływki, prędkość? Ewentualnie jakie inne oprogramowanie które bez rwania włosów skomunikuje mi się z OBD? :)

 

5. Czy zamulenie + szarpnięcia w przedziale 2000-3000obr są objawami uszkodzonego knock sensora? Wiem, że powodów może być więcej, pytam tylko czy ta konkretna awaria może dawać takie objawy?

 

 

Z góry dzięki za pomoc w którymkolwiek z punktów :)

Link to comment
Share on other sites

1. Lokalizacja stukowego tak jak piszesz dokładnie pod oską od linki gazu.

Przychodzi do niego jeden kabel z białą kostką.

 

2. Wygląda na OBD I ale lokalizacja inna niż u mnie 02 rok. Ja mam już OBD II z lewej strony pod pulpitem w zagłębieniu.

 

3. VAG Chyba Ci podejdzie ale możne być problem z komunikacją. Chodzi o kompatybilność z ECU Subaru.

 

5. Nie miałem i nie mam takich objawów ( czujnik wciąż nie sprawny wywala błąd )

U Ciebie to szarpanie i mół może być właśnie przyczyną, że Stukowy się uaktywnił i dał znać że z spalaniem coś nie tak. ( moje sugestie )

,

Ja przy błędzie P0328 Stukowego wykryłem poprzez OBD II Programem Torque na Androida.

Edited by Max 84
Link to comment
Share on other sites

Mała aktualizacja:

 

Samochód stał 2 dni z odłączonymi klemami - po podłączeniu od razu Check Engine...

 

No nic, robię procedurę z zielonymi kostkami czy nie wymruga nic więcej - nie wymrugał. Do procedury dołączam czarne kostki (wg procedury kasowanie błędów) - nic.

 

Wyjąłem również dwa podciśnienia z kolektora i zwilżyłem króćce, coby szczelniej było :) Spsikałem też sprayem do styków wtyczki od sensor assembly-vacuum (22012AA090 nie wiem jak to pro nazwać więc cytuje za opposedforces) + drugiego czujnika obok + wtyczki od TPS i przepływki. Obejrzałem też wężyki - nie wiem jak powinny wyglądać zużyte ale moje nie są sparciałe, poprzecierane. Moje subtelne odczucie? Jakby delikatnie lepiej, ale bardzo delikatnie. O, tak jedzie:

 

 

W planach czyszczenie przepustnicy oraz czujnika spalania stukowego przy okazji odkręcenie IC.

 

Jadąc dynamicznie, z przepustnicą "na pół gwizdka" idzie fajnie, tzn na tyle na ile można się spodziewać z półotwartą przepustnicą. Natomiast but w podłogę i jakby chciał chciał, a nie mógł. Wydaje się jakby turbo dmuchało ale idzie mizernie. Odpuszczenie gazu i przekroczenie pewnego "progu półgwizdkowego" jakby znów przywraca moc. Ktoś tak miał?

 

Ps. Wiem że nikt nie ma szklanej kuli, że diagnozy przez internet to o kant roztrzaść itd itp, i lepiej od razu wywalić kasę na diagnostykę. Ale to zrobię dopiero jak braknie samozaparcia, a póki co jest jego spory zapas :D

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź dokładnie przepływomierz,

Odkręć czujnik stukowego - sprawdź czy trzyma gwint na śrubie mocującej - przeczyść styki i dokręć na nowo z odpowiednim momentem.

IMO - jeżeli masz seryjne auto - to kasę która przeznaczasz na dodatkowe oktany, lepiej zainwestuj w przyszłe usprawnienia. Lanie 98 zupełnie mija się z celem do fabrycznego s-turbo i poza dodatkowym kosztem nie przynosi żadnych odczuwalnych korzyści.

Link to comment
Share on other sites

mimo wszystko zalecam kontrolę przepływki - objawy, które opisujesz są często właśnie powodowane przez przepływomierz.

Dzięki - tak sobie dłubię w nim co trochę ...

Edited by siekla
Link to comment
Share on other sites

No dobra, tylko jak ją skontrolować? W sumie podobny objaw był jak jeździłem na padniętej.

No i jaki miałby być powód padnięcia nówki po 2 miesiącach?

 

No i zastanawia mnie, czemu wymruguje knock sensor, toć z przepływką w żaden sposób nie współpracuje...

 

PS. Trochę? :icon_arrow::bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...