Skocz do zawartości

S-turbo: błąd 22, PB95, OBD, szarpanie


555marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

No więc po kolei, dziś postanowiłem zalać 95, dosłownie 400m przed stacją Subaryna wyczuła co się święci i wyrzuciła mi Check Engine :(

Dotychczas jeździła tylko na 98 Ultimate z BP i nigdy nie było problemów z mocą/szarpaniem (no może poza okresem gdy była padnięta przepływka).

 

Mimo ciemności, latarka w dłoń i na warsztat! W pierwszej kolejności wymrugałem błędy - spinam kostkę - dwa długie i dwa krótkie - czujnik spalania stukowego. Niestety pogoda nie pozwoliła na dalszą dłubaninę. Przy okazji zaglądania pod deskę zlokalizowałem złącze - o tym później.

 

1. Na opposedforces zlokalizowałem gdzie znajduje się czujnik (na górze bloku, nieco bardziej od strony kierowcy?). Nie wiem natomiast, czy multimetrem w jakiś sposób sprawdzę czy działa poprawnie? Jest to chyba jakiś piezoelektryk, ale za cholerę nie mam pojęcia jaką powinien mieć oporność (zakładając, że w ogóle przewodzi :D ).

 

2. Czy to złącze to OBD? Otwór pod kierownicą pusty, złącze przymocowane jak na zdjęciu do tunelu od strony kierowcy.

 

post-7184-0-45697300-1383851712_thumb.jpg

 

3. Jaki kabel do obsługi takiego złącza? Wygląda na 14 pinowe złącze. Na kresce wyczytałem, że ktoś diagnozował S-turbo z 99r interfejsem VAG KKL. Podejdzie bez żadnych przejściówek? Chciałbym jakąś wersję na USB.

 

4. Jak szczegółowe dane da mi romraider a jakie ecuexplorer? Chciałbym aby możliwa była rejestracja logów - z punktu widzenia obecnej usterki - kąty wyprzedzenia zapłonu. A przyszłościowo AFR, może odczyty z przepływki, prędkość? Ewentualnie jakie inne oprogramowanie które bez rwania włosów skomunikuje mi się z OBD? :)

 

5. Czy zamulenie + szarpnięcia w przedziale 2000-3000obr są objawami uszkodzonego knock sensora? Wiem, że powodów może być więcej, pytam tylko czy ta konkretna awaria może dawać takie objawy?

 

 

Z góry dzięki za pomoc w którymkolwiek z punktów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Lokalizacja stukowego tak jak piszesz dokładnie pod oską od linki gazu.

Przychodzi do niego jeden kabel z białą kostką.

 

2. Wygląda na OBD I ale lokalizacja inna niż u mnie 02 rok. Ja mam już OBD II z lewej strony pod pulpitem w zagłębieniu.

 

3. VAG Chyba Ci podejdzie ale możne być problem z komunikacją. Chodzi o kompatybilność z ECU Subaru.

 

5. Nie miałem i nie mam takich objawów ( czujnik wciąż nie sprawny wywala błąd )

U Ciebie to szarpanie i mół może być właśnie przyczyną, że Stukowy się uaktywnił i dał znać że z spalaniem coś nie tak. ( moje sugestie )

,

Ja przy błędzie P0328 Stukowego wykryłem poprzez OBD II Programem Torque na Androida.

Edytowane przez Max 84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja:

 

Samochód stał 2 dni z odłączonymi klemami - po podłączeniu od razu Check Engine...

 

No nic, robię procedurę z zielonymi kostkami czy nie wymruga nic więcej - nie wymrugał. Do procedury dołączam czarne kostki (wg procedury kasowanie błędów) - nic.

 

Wyjąłem również dwa podciśnienia z kolektora i zwilżyłem króćce, coby szczelniej było :) Spsikałem też sprayem do styków wtyczki od sensor assembly-vacuum (22012AA090 nie wiem jak to pro nazwać więc cytuje za opposedforces) + drugiego czujnika obok + wtyczki od TPS i przepływki. Obejrzałem też wężyki - nie wiem jak powinny wyglądać zużyte ale moje nie są sparciałe, poprzecierane. Moje subtelne odczucie? Jakby delikatnie lepiej, ale bardzo delikatnie. O, tak jedzie:

 

 

W planach czyszczenie przepustnicy oraz czujnika spalania stukowego przy okazji odkręcenie IC.

 

Jadąc dynamicznie, z przepustnicą "na pół gwizdka" idzie fajnie, tzn na tyle na ile można się spodziewać z półotwartą przepustnicą. Natomiast but w podłogę i jakby chciał chciał, a nie mógł. Wydaje się jakby turbo dmuchało ale idzie mizernie. Odpuszczenie gazu i przekroczenie pewnego "progu półgwizdkowego" jakby znów przywraca moc. Ktoś tak miał?

 

Ps. Wiem że nikt nie ma szklanej kuli, że diagnozy przez internet to o kant roztrzaść itd itp, i lepiej od razu wywalić kasę na diagnostykę. Ale to zrobię dopiero jak braknie samozaparcia, a póki co jest jego spory zapas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie przepływomierz,

Odkręć czujnik stukowego - sprawdź czy trzyma gwint na śrubie mocującej - przeczyść styki i dokręć na nowo z odpowiednim momentem.

IMO - jeżeli masz seryjne auto - to kasę która przeznaczasz na dodatkowe oktany, lepiej zainwestuj w przyszłe usprawnienia. Lanie 98 zupełnie mija się z celem do fabrycznego s-turbo i poza dodatkowym kosztem nie przynosi żadnych odczuwalnych korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, tylko jak ją skontrolować? W sumie podobny objaw był jak jeździłem na padniętej.

No i jaki miałby być powód padnięcia nówki po 2 miesiącach?

 

No i zastanawia mnie, czemu wymruguje knock sensor, toć z przepływką w żaden sposób nie współpracuje...

 

PS. Trochę? :icon_arrow::bowdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...