Jump to content

FXT 2 P2444 is the Secondary Air Pump 1 Stuck On B1 i CELL


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Hej, chyba mnie dorwało.

 

Wyjechałem z pod firmy i po chwili cell. Odczytuję a tam P2444 is the Secondary Air Pump 1 Stuck On B1

 

reset ECU i błędu nie ma. Czytałem, że zawór potrafi skorodować i się czasem zdarzają takie problemy. Czy ktoś może to potwierdzić?

 

Błąd nie wyskakuje ponownie po resecie (nagrzane auto) więc raczej to nie pompa (open circut) a zawór ale nie mam doświadczenia.

 

Ktoś coś podpowie?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

na to wygląda. Sprawdziłem:

pompa ok

przekaźnik ok

 

najgorsze jest to, że tylko chwilę można potestować, potem jak się nagrzeje to koniec, nie da się testować.

 

Rozumiem, że nie wiadomo który zawór?

 

najwidoczniej u mnie zaciął się jakiś bo teraz od razu po włączeniu silnika jest ten błąd. Kiedyś ten z czujnikiem nawet wyciągnąłem i wyglądał całkiem ładnie.

rano sprawdzę, czy najpierw pompa rusza i się wyłącza czy może w ogóle się nie włącza co by było dziwne, bo niby sąd widziało by ecu, że coś jest nie tak skoro cewki są ok.

 

Zakładam, że jak zwykle tanio nie będzie ale nie zamierzam tego usuwać.

 

Pozdrawiam

 

znalazłem coś mądrego

 

Air pump stuck ON.

The secondary air pressure is more than 5 kPa (38 mmHg)

despite the ECM ordering the air pump to turn off.

(2 trip detection logic)

 

P2444:

The ECM observes the pressure in the secondary air passage using the pressure sensor located on the

air switching valve in the secondary air injection system. The sensor measures the pressure in the

secondary air passage and sends a signal to the ECM.

If the pressure level from the sensor exceeds a certain level despite the ECM turning off the air pump, the

ECM interprets this as a fault in the secondary air injection system and sets a DTC.

 

Mam taki plan:

 

Ponieważ któryś się zamknął i nie chce się otworzyć trzeba znaleźć kostkę i podłączyć napięcie do zaworów aby usłyszeć który nie bangla.

 

znając swoje szczęście to ten od turbo więc masakra dostęp. może na początek przepuścić przebieg kwadratowy i obstukać? może ruszy a resztę niech załatwi telepanie napięcie telepiąc zaworem.

 

Pozdrawiam

 

dzisiaj trochę pomęczyłem ten zawór i chyba zaczął chodzić, Niestety auto znowu nagrzane więc nic więcej nie sprawdzę

 

chyba udało mi się to rozruszać, dzisiaj pierwszy dzień bez błędu.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

bo to bardzo mądre ustrojstwo. Szybciej nagrzewa cata, i chyba sondę - dzięki temu nie mam precata który wg mnie wpływa na moc. Szybciej silnik pracuje normalnie, czyli zużywa mniej paliwa. Jestem za modyfikacjami, ale nie za kastrowaniem - nie usunę choćby miał kupić nowe z ASO. Wg Marka z ASO to droga zabawka i raczej nie naprawialna, ale znalazłem instrukcje jak w razie czego przedłużyć temu życie. To coś ala zawór egr w dieslu tyle, że ten się nie syfi a koroduje.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam wszystkich

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)



Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

- zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

- ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

- ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

- drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

- nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

- rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

- niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

Link to comment
Share on other sites

Czyli uważasz że czujnik przez syf w zaworze nie dokładnie wskazuje? Btw ja tego dalej nie rozbrajalem ale to może być jakiś trop. U mnie są nowe ale jak będę miał czas to sprawdzę jak to wygląda

 

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

nie nabijam sobie postów kolego baca, walczyłem z problemem dłuższy czas na forum nic nie znalazłem sensownego to dzielę się swoją wiedzą jaką uzyskałem podczas napraw. Nie jesteś zainteresowany to nie czytaj, może komuś pomoże moje doświadczenie i zamiast wydawać kolosalne kwoty za ten szajs to lepiej samemu naprawić (po to chyba jest forum nie uważasz?)


Jeżeli błędy nie wyskaują non stop a załóżmy raz na parę dni (nieregularnie) to na 99% będzie problem z czujnikiem w zaworku - nawet jak pojawi się jakaś nieszczelność w tym układzie to po emulacji czujnika potencjometrem nic nie krzyknie na desce rozdzielczej, bo będzie widział non top prawidłową dla niego wartość

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego

post-24100-0-19072500-1463939218_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Patent kolego joki199 działa miałem problemy z zaworami błędy kasowane codziennie. Rozebrane wyczyszczone przesmarowane obejście jokiego założone trochę zmodyfikowane ale od pół roku jeżdżę bez kompa w aucie. Polecam

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Dnia 10.12.2016 o 17:00, jakub182 napisał:

Patent kolego joki199 działa miałem problemy z zaworami błędy kasowane codziennie. Rozebrane wyczyszczone przesmarowane obejście jokiego założone trochę zmodyfikowane ale od pół roku jeżdżę bez kompa w aucie. Polecam

 

Pojawił się i u mnie błąd P2444, "jakub182" możesz rozwinąć jaka modyfikację zastosowałeś względem patentu jokiego i czy po kolejnej połowie roku wszystko jest OK?

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, pawel4006 napisał:

 

Pojawił się i u mnie błąd P2444, "jakub182" możesz rozwinąć jaka modyfikację zastosowałeś względem patentu jokiego i czy po kolejnej połowie roku wszystko jest OK?

Witam, kolega joki zastosował potencjometr według moich automatykow lepszym rozwiązaniem były oborniki i tak też mi zrobili to ustrojstwo. Działa, co pół roku bawię się w czyszczenie pompy plus zawory i cieszę się jazda. Usuwać nie mam zamiaru. 

Edited by jakub182
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sam odgrzebuje swojego kotleta

 

Po prawie 6 latach kolejny raz coś zdechło w tym układzie...

 

P2441 SECONDARY AIR PUMP VALVE 1 STUCK CLOSED

 

po resecie błąd nie wyskoczył ale silnik był ciepły więc pompa nie musiała chodzić.

Ciekawe co przyniesie popołudnie kiedy znowu będzie musiała pracować.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam ten sam problem co przedmówcy. Oczyściłem oba zawory (jeden z nich ciężko pracował) sprawdziłem działanie obu i pompy (przyłożyłem napięcie 12 v) wszysko działa a i tak mam błąd. Próbowałem go kasować prostym programem z komórki.

1. Czy możliwe, że żeby skasować błąd należy użyć bardziej zaawansowanego programu?

2. Na czym polega rozwiązanie z opornikami / potencjometrami ? czy układ będzie działa jak przed usterką, czy to po prostu oszukanie komputera?

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...