pakistani Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 postanowiłem ostatnio troszke pokręcić Foresta. Ale wyniki są troche dziwne. Jadąc samemu udalo mi się dojść do licznikowych 200/h - według GPS 193 km/h. Parę godzin poźniej, jadąc w 5 osób, i z niemałym bagażem wyszło dokładnie to samo. Wiem że przy tej prędkości największe znaczenie ma opór powietrza, ale nie zmienia to faktu że dodatkowe 350-370 kg powinno wpłynąć na V max. Tzn powinien pójść troszkę lepiej tylko z kierownikiem na pokładzie? czy moze się mylę? ile wykręciliscie waszym Forkiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorgal Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 210 km/h według GPS, ale nie było "gazu do dechy" (dwie osoby). Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
pakistani Posted July 3, 2006 Author Share Posted July 3, 2006 ale zaturbiony to inna bajka Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 IMHO masa ma wpływ na przyspieszenie a nie prędkość maksymalną. Zresztą przy lodówkowatych kształtach forka, dodatkowe kg nie robią mu różnicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sideways Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 postanowiłem ostatnio troszke pokręcić Foresta. Ale wyniki są troche dziwne. Jadąc samemu udalo mi się dojść do licznikowych 200/h - według GPS 193 km/h. Parę godzin poźniej, jadąc w 5 osób, i z niemałym bagażem wyszło dokładnie to samo. Wiem że przy tej prędkości największe znaczenie ma opór powietrza, ale nie zmienia to faktu że dodatkowe 350-370 kg powinno wpłynąć na V max. Tzn powinien pójść troszkę lepiej tylko z kierownikiem na pokładzie? czy moze się mylę? Chyba niekoniecznie. Vmax osiągasz kiedy siły oporu równoważą się z maksymalną siłą, jaką jeszcze może z siebie wykręcić silnik (przeliczaną z momentu). Masa niewątpliwie ma swój wpływ na siły oporu, ale stosunkowo mało istotny przy dużych prędkościach, przy których decyduje po prostu opór powietrza. Masa ma za to decydujący wpływ na przyśpieszenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Bajorek Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Może kierunek i siła wiatru były korzystniejsze przy drugim pomiarze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł_P Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Może kierunek i siła wiatru były korzystniejsze przy drugim pomiarze a może było pod górę Link to comment Share on other sites More sharing options...
pakistani Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 he he, akurat sprawdzałem na tej samej trasie, zaznaczam że jadąc w tą samą stronę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 he he, akurat sprawdzałem na tej samej trasie, zaznaczam że jadąc w tą samą stronę... Czyli jednak wiatr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pakistani Posted July 4, 2006 Author Share Posted July 4, 2006 tak, prawdopodobnie jeszcze powiew z pierwszego przejazdu, kilka godzin wcześniej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisek Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Potwierdzam,u mnie bylo to samo.Mocno zaladowany a Vmax identyczna ale przyspieszenie ciut slabsze:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiszpan25 Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Panowie masa ma pomijalnie mały wpływ na prędkość maksymalną. Ma jednak zdecydowany wpływ na przyspieszenie. Mozna przyjąć że na prędkość max ma wpływ aerodynamika a na przyspieszenie bezwładność czyli masa pojazdu. Zawsze oczywiście po drugiej stronie barykady jest moment obrotowy i przełożenie. PZDR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now