pakistani Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 postanowiłem ostatnio troszke pokręcić Foresta. Ale wyniki są troche dziwne. Jadąc samemu udalo mi się dojść do licznikowych 200/h - według GPS 193 km/h. Parę godzin poźniej, jadąc w 5 osób, i z niemałym bagażem wyszło dokładnie to samo. Wiem że przy tej prędkości największe znaczenie ma opór powietrza, ale nie zmienia to faktu że dodatkowe 350-370 kg powinno wpłynąć na V max. Tzn powinien pójść troszkę lepiej tylko z kierownikiem na pokładzie? czy moze się mylę? ile wykręciliscie waszym Forkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thorgal Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 210 km/h według GPS, ale nie było "gazu do dechy" (dwie osoby). Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakistani Opublikowano 3 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 ale zaturbiony to inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 IMHO masa ma wpływ na przyspieszenie a nie prędkość maksymalną. Zresztą przy lodówkowatych kształtach forka, dodatkowe kg nie robią mu różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sideways Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 postanowiłem ostatnio troszke pokręcić Foresta. Ale wyniki są troche dziwne. Jadąc samemu udalo mi się dojść do licznikowych 200/h - według GPS 193 km/h. Parę godzin poźniej, jadąc w 5 osób, i z niemałym bagażem wyszło dokładnie to samo. Wiem że przy tej prędkości największe znaczenie ma opór powietrza, ale nie zmienia to faktu że dodatkowe 350-370 kg powinno wpłynąć na V max. Tzn powinien pójść troszkę lepiej tylko z kierownikiem na pokładzie? czy moze się mylę? Chyba niekoniecznie. Vmax osiągasz kiedy siły oporu równoważą się z maksymalną siłą, jaką jeszcze może z siebie wykręcić silnik (przeliczaną z momentu). Masa niewątpliwie ma swój wpływ na siły oporu, ale stosunkowo mało istotny przy dużych prędkościach, przy których decyduje po prostu opór powietrza. Masa ma za to decydujący wpływ na przyśpieszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Może kierunek i siła wiatru były korzystniejsze przy drugim pomiarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 3 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2006 Może kierunek i siła wiatru były korzystniejsze przy drugim pomiarze a może było pod górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakistani Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 he he, akurat sprawdzałem na tej samej trasie, zaznaczam że jadąc w tą samą stronę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 he he, akurat sprawdzałem na tej samej trasie, zaznaczam że jadąc w tą samą stronę... Czyli jednak wiatr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakistani Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 tak, prawdopodobnie jeszcze powiew z pierwszego przejazdu, kilka godzin wcześniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Potwierdzam,u mnie bylo to samo.Mocno zaladowany a Vmax identyczna ale przyspieszenie ciut slabsze:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Panowie masa ma pomijalnie mały wpływ na prędkość maksymalną. Ma jednak zdecydowany wpływ na przyspieszenie. Mozna przyjąć że na prędkość max ma wpływ aerodynamika a na przyspieszenie bezwładność czyli masa pojazdu. Zawsze oczywiście po drugiej stronie barykady jest moment obrotowy i przełożenie. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się