Skocz do zawartości

Problem po wymianie sprzęgła


Herostrates

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, problem pojawił się po wymianie sprzęgła na zamiennik OEM Exedy. Otóż na 3 biegu w okolicach 2-2,3 tyś obrotów, przy przyspieszaniu pojawia się tak jakby ciche, acz wyraźne szorowanie dochodzące ze sprzęgła/skrzyni biegów, potem znika. Na innych biegach problem się nie pojawia. Dzisiaj zauważyłem, że przy hamowaniu silnikiem na 3 biegu szorowanie pojawia się ponownie w przedziale 2,3-2tyś obrotów. Poza tym problemem sprzęgło działa bardzo dobrze, nie szarpie, nie drga, może tylko zbyt ciężko chodzi wobec moich oczekiwań. Wczoraj jeździłem z mechanikiem, który zakładał sprzęgło i on potwierdził, że pojawiają się hałasy, ale nie ma pojęcia z czego wynikają. Szorowanie wyraźnie pojawiło się po wymianie sprzęgła, z początku myślałem że sprzęgło się ułoży i to zniknie, ale po 2 tygodniach niewiele się zmieniło. Pytanie do bardziej doświadczonych co to może być, czy przy wymianie sprzęgła można było coś zrobić nie tak? Pytanie czy można uszkodzić skrzynię biegów tak jeżdżąc? Ktoś może ma pojęcie o co chodzi, zanim poproszę mechanika o rozebranie z powrotem i sprawdzenie sprzęgła?

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał któreś z łożysk skrzyni. Sprzęgło jak "złapie" pracuje jako całość z kołem nie zależnie od biegu i obrotów. Moc i moment wyższe niż seria więc i skrzynia o rewizję może się prosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz po wymianie biegi wchodzą znacznie lepiej, a przed wymianą sprzęgła nic takiego nie było, na 3 lubię jeździć bo to najbardziej elastyczny bieg i od razu bym zidentyfikował, a to szorowanie to od razu po pierwszym przejeździe zidentyfikowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie powinieneś przeczytać to: http://www.forum.sub...6/#entry1919861

 

Ogólnie widać, że wymiana sprzęgła 'wyciąga' wszystkie luzy w skrzyni. U mnie np. zaczęło się chrobotanie / trzepotanie przy schodzeniu z obrotów (właśnie w okolicach 2500rpm) ale tylko przy zmianie I - II i II - III.

 

Pozdr.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhhhh, Exedy...

Najpewniej wina sprzęgła, często się to zdarza w zamiennikach Exedy, m.in. ja tak miałem, Carfit mówił że już wielokrotnie były problemy właśnie z tymi sprzęgłami. Chodzi tylko o doznania dźwiękowe, bo poza tym działają prawidłowo.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem sprzęgło chodzi świetnie, choć słyszałem faktycznie że OEM nieco inne i chyba lepszy docisk ma. Nic to, auto zgodnie z sugestiami wjedzie na podnośnik, stetoskop i osłuchiwanie auta. Mam nadzieję, że to jakaś osłona hałasuje, bo dp był demontowany i może to coś z tym związane. Ostatnio też myślałem, że nie wiadomo co, a okazało się, że nieszczelność na kolektorze/uppipie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiałbym się EXEDY, bo przecież to samo kupisz w serwisie.

Raczej nie to samo. ;)

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/53461-jak-powino-dzialac-sprzeglo-exedy-oem-replacement-w-20-na/#entry1538960

Tutaj akurat dotyczy wolnego ssaka,ale tak jest we wszystkich modelach.Carfit powtarza to już od dłuższego czasu,chyba nie bez podstaw. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj niestety dopiero wjechało auto na podnośnik i wychodzi, że albo sprzęgło hałasuje albo do wymiany są łożyska w tylnej części skrzyni biegów. Generalnie hałas czyli takie szorowanie pojawia się zarówno przy przyspieszaniu w zakresie obrotów 2.5 do 2,5 a także przy hamowaniu silnikiem też takie szorowanie z 2,5 do 2.0 tyś obrotów. Problem się nasila, dotyczy biegów 3 i 4, 5, wcześniej przed wymianą sprzęgła problem nie istniał. Osłuchane auto, nie ma związku z wydechem, sprawdzono wszystkie mocowania, sprzęgło założone dobrze. Ustaliłem z mechanikami że najpierw zostaną wymienione łożyska w skrzyni, ale jeśli to nie pomoże to problemem może być sprzęgło.

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak by temat zamknąć. Wymienione zostały łożyska w tylnej części skrzyni i nic nie pomogło. Ponownie zdemontowane sprzęgło, wytypowano docisk i łożysko, wymieniono na nowe i nastała cisza. To było to. Wielkie podziękowania dla 4T za profesjonalne załatwienie sprawy podmiany części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że po takim czasie :) Porównywaliśmy OEM (jakieś już zużyte) do exedy zamiennika i faktycznie są różnice, docisk OEM ma zdecydowanie lepiej skonstruowanie mocowanie łożyska, to właśnie ten element wytypowany jako hałasujący, choć 100% pewności oczywiście nie ma.

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...