Skocz do zawartości

Drży auto, czy to wał napędowy?


grs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sprawa jest następująca: wszystkie felgi proste, koła wyważone, zbieżność zrobiona a auto drży... wstępna diagnoza padła na wał, że to on przenosi drgania, ewentualnie krzywa piasta lecz: drgania odczuwa się szybciej na fotelu niz na kierownicy np przy przyspieszaniu z miejsca z 1 biegu sa odczuwalne a puźniej przy około 60 a puźniej od 80 do 140. koło 100 czuć na kierownicy juz. Koszt wyważenia wału od 200 zł się zaczyna, a używany idzie kupić za nie co ponad stówkę no i pytanie brzmi: czy ktoś miał podobne objawy na swoim foresterze lub innym subaru i co z tym zrobił? i czy lepiej kupic drugi wał (jeśli to wał) czy naprawiać własny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A drży zawsze, czy np. tylko przy przyspieszaniu? Może jeszcze przeguby wewnętrzne? Dają podobny objaw jak niewyważone koło.

U mnie były tym bardziej trudne do złapania, bo drżało tylko jak wskoczyły kamienie w wyrobione miejsce i najbardziej wyraźnie przy lekkim przyspieszaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objawy były kiedyś podobne przy padniętm krzyżaku w nissanku. Ale w subaru miałem też problem z drżeniem całej budy. I pomimo sprawdzania i wyważania kół to ustało dopiero w momencie jak zmieniłem warsztat który się tym zajmował.Kolega choć dopiero zaczął się tym zajmować(więc wydawałoby się że zielony) to dopiero co zakupił nowe maszyny na warsztat -problem znikł. Wcześniej jak jeździłem do starych wyjadaczy wulkanizatorów to spuszczali mnie po brzytwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem na podnośniku, drży bardziej jak jest podniesiony i nie da się zdefiniować co konkretnie. drzy zawsze, nie ma tak że przestaje. tylko odczuwalne to jest tak najmocniej powyzej setki. no i z 1 biegu jak sie dodaje gazu i zwroci na to uwagę. Prawdopodobnie przy najbliższej wizycie w warsztacie wymienie ten krzyżak i podporę i zobaczymy czy to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to poproś w takim razie, żeby Piotr rozpędził auto na podnośniku i wtedy zobaczą źródło drgań. W Wawie jest firma, która od x lat zajmuje się wałami i bez zdejmowania wału są w stanie stwierdzić skąd drgania. W moim przypadku się nie pomylili - jednoznacznie stwierdzili, że drgania podchodzą od felg bądź od kół. I tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

U mnie takie objawy w Outbacku robił wał, a konkretnie jego podpora. Wyważyli wał, dali nową podporę, chyba nowy krzyżak i było OK. Inna sprawa to przyczyna. Może być zwykłe zmęczenie, ale np. w moim przypadku przyczyną był raczej duży dzwon przodem auta, co przekosiło cały układ przeniesienia napędu jak silnik ze skrzynią "wbił" się w głąb auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 4.11.2013 o 20:39, Grzech napisał:

A drży zawsze, czy np. tylko przy przyspieszaniu? Może jeszcze przeguby wewnętrzne? Dają podobny objaw jak niewyważone koło.

U mnie były tym bardziej trudne do złapania, bo drżało tylko jak wskoczyły kamienie w wyrobione miejsce i najbardziej wyraźnie przy lekkim przyspieszaniu...

Kurde, u mnie podobnie. Lekkie wibracje jak się spokojnie rozpędzam. (Forek SG 2.0X AT) i potem, ale w sumie nie zawsze przy 110-120. Lekkie drgania, jakby spod podłogi. Auto mam od niedawna i doprowadza mnie to do niezłej schizy. Nie wiem, czy to wał, przegub, czy może łożysko. Ja już słyszę wszystko, a oczami wyobraźni widzę fruwające krzyżaki, latające kulki z łożyska i poukręcane zęby przegubów, plus skrzynię w strzępach. Dodam, że nic mi nie stuka i nie bije (jak w Pajero miałem luzy na wale/krzyżaku, to dzwoniło... Tu jest "OK" tylko lekkie wibracje i jak napisałem nie zawsze. W sumie mniejsze, jak się dynamicznie przyspiesza. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Zobacz na wał, ciężarki przy wywarzaniu są zgrzewane. Może któryś odpadł.

Na dniach zawożę do mechanika. Z pewnością poproszę o oględzin wału, krzyżaków i podpory. Na mój nos, na przegub mi to nie wygląda. Bardziej właśnie coś od wału. Dzięki za sugestię :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje może powodować już samo to, że krzyżak się zaciera. Ogólnie w Subaru krzyżaki zużywają się jak w każdym innym aucie które ma wał, natomiast problemem jest wymiana. Krzyżak dobrej jakości można kupić już za 100PLN, ale przez to, że oryginalny jest felcowany a nie zabezpieczany segerem, to nie wymieni go pierwszy lepszy warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

HEJ! Sorki, że dopiero teraz, ale temat się trochę ciągnął... u mnie zużyta okazała się podpora wału... wymieniona - problem zniknął... było robione razem z przegubem wewnętrznym, ale myślę, że to jednak podpora powodowała te drgania... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...