bubik Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 witam, mój forek MT od jakiegoś czasu zaczął fiksować - w zakrętach zaczyna być nieprzewidywalny, już kilka razy przy jeździe nawet 60km/h przy lekkim zakręcie uślizguje się , dziś zaliczyłem obcierkę i obrót o 180 przy jeździe po łuku pod górkę (kurcze, śniegu i lodu brak, wilgotny ale nie śliski asfalt, opony ok, wydaje się że wina raczej sprzętowa niż typowe poślizgi). Forkiem jeżdżę już ze 2 lata inigdy nie było takich numerów. Może koś z forumowiczów miał taki przypadek (zbieżność?) Wszelkie podpowiedzi mile widziane i z góry dziękuję... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 A te opony to jakie?Ile bieżnika i który rok produkcji? Jeśli faktycznie opony zdrowe i w odpowiednim wieku,to do sprawdzenia zawieszenie,pod kątem luzów,skrzywień,sprawności amorów i geometria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 (edited) Amortyzatory suche? Sprawdź na trzepakach czy nie ma dużej rozbieżności między nimi (lewe względem prawych), bo może któryś nie trzyma. Edited November 3, 2013 by przemekka Link to comment Share on other sites More sharing options...
jac.ek Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 A co to znaczy "uślizguje się"? wyjeżdża bokiem, jest podsterowny, nadsterowny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irpac Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 A może problem z centralną wiskozą? Spróbuj zrobić kółko na maksymalnym skręcie, przy niskiej prędkości oczywiście i zobacz czy wtedy też koła Ci się uślizgują. Jeśli tak, to może się coś blokować w przeniesieniu napędu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4lotek Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Też mi brzmi jak spory problem z centralną wiskozą. Przejedź się powoli, na asfalcie powinieneś regularne stuki słyszeć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubik Posted November 5, 2013 Author Share Posted November 5, 2013 opony sa w porządku, hmm efekt jest jakby wyjeżdżania/uslizgu tyłu, przy normalnej jeździe 60 do 90 km/h w łagodnych zakrętach dla mnie niedopuszczalne, samobójcą nie jestem. Od końca wakacji jak sięgam pamięcią sytuacja taka miała 4-5 razy (niekontrolowany tego typu uslizg - lekkie zarzucenie tylem i dalej ok, nie robilem z tego problemu, mysląc że może ślisko, tttm i tego typu teorie..... skonczyło się na stracie lampy+kierunku, błotnik do wymiany i pęknięta alu. Od czwartku testowanie i szukanie przyczyny - po wykonaniu blacharki itd. Dzięki za wszelkie sugestie/ rady ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 Problem z wiskozą jak najbardziej realny i do potestowania. opony sa w porządku Już parę takich stwierdzeń widziałem i słyszałem,później okazywało się inaczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzierzba Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 (edited) Mam podobne odczucia kiedy wiozę komplet pasażerów ( 4 kobiałki w kwiecie wieku po ok. 50kg ) + zbiornik paliwa w 50% pełny i LPG torus ok. 50l, oponki napompowane niestety tak jak dla nieobciążonego auta czyli przód 2,0 i tył 1,9 bar, samochód niestety "pływa dupą" tzn na zakrętach się właśnie uslizguje kapkę, tak jak by opony się uginały o.O, przy dopompowaniu do 2,5 bar brak tego zjawiska, kobiałki są spokojniejsze . Gumy dobrej jakości, 15000 km za sobą Edited October 23, 2014 by Dzierzba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now