Skocz do zawartości

forek i dziwne prowadzenie


bubik

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mój forek MT od jakiegoś czasu zaczął fiksować - w zakrętach zaczyna być nieprzewidywalny, już kilka razy przy jeździe nawet 60km/h przy lekkim zakręcie uślizguje się , dziś zaliczyłem obcierkę i obrót o 180 przy jeździe po łuku pod górkę (kurcze, śniegu i lodu brak, wilgotny ale nie śliski asfalt, opony ok, wydaje się że wina raczej sprzętowa niż typowe poślizgi). Forkiem jeżdżę już ze 2 lata inigdy nie było takich numerów. Może koś z forumowiczów miał taki przypadek (zbieżność?) Wszelkie podpowiedzi mile widziane i z góry dziękuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory suche?

Sprawdź na trzepakach czy nie ma dużej rozbieżności między nimi (lewe względem prawych), bo może któryś nie trzyma.

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może problem z centralną wiskozą? Spróbuj zrobić kółko na maksymalnym skręcie, przy niskiej prędkości oczywiście i zobacz czy wtedy też koła Ci się uślizgują. Jeśli tak, to może się coś blokować w przeniesieniu napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony sa w porządku, hmm efekt jest jakby wyjeżdżania/uslizgu tyłu, przy normalnej jeździe 60 do 90 km/h w łagodnych zakrętach dla mnie niedopuszczalne, samobójcą nie jestem. Od końca wakacji jak sięgam pamięcią sytuacja taka miała 4-5 razy (niekontrolowany tego typu uslizg - lekkie zarzucenie tylem i dalej ok, nie robilem z tego problemu, mysląc że może ślisko, tttm i tego typu teorie..... skonczyło się na stracie lampy+kierunku, błotnik do wymiany i pęknięta alu. Od czwartku testowanie i szukanie przyczyny - po wykonaniu blacharki itd. Dzięki za wszelkie sugestie/ rady ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam podobne odczucia kiedy wiozę komplet pasażerów ( 4 kobiałki w kwiecie wieku po ok. 50kg :D ) + zbiornik paliwa w 50% pełny i LPG torus ok. 50l, oponki napompowane niestety tak jak dla nieobciążonego auta czyli przód 2,0 i tył 1,9 bar, samochód niestety "pływa dupą" tzn na zakrętach się właśnie uslizguje kapkę, tak jak by opony się uginały o.O, przy dopompowaniu do 2,5 bar brak tego zjawiska, kobiałki są spokojniejsze :).

 

Gumy dobrej jakości, 15000 km za sobą

Edytowane przez Dzierzba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...