Sebastian Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Witam Zostałem swierzym wlascicielem pieknego S.Impreza 1.6 sedan 4WD 93r chce mu wymienic rozrzad i .. w warsztacie dodali do znanego mi kompletu czesci (podanego ponizej) jeszcze napinacz hydrauliczny??? Czy rzeczywiscie > Witam , do Pana modelu7 S.Impreza 1.6 sedan 4WD 93r Ceny sa takie: > 1-Pasek Rozrzadu "GATES" (made in U.K. > 2-Pasek Rozrzadu JAPONSKI > 3-Rolka Prowadzaca Gladka (2szt) Japan > 4-Rolka Prowadzaca Zebata Japan > 5-Rolka Napinajaca Japan > 6-Pompa Wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Napinacz wymienia sie w razie potrzeby, jesli stary nie trzyma cisnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 mam dokladnie takie samo auto SI 1.6 93' i wymienilem tylko sam pasek rozrzadu. Napinacz nalezy sprawdzic czy wychyla sie wystarczajaco duzo, nie bylem przy przy tym ale podobno zgniata sie go w imadle i patrzy ile sie wychyli jesli ponizej jakiejs wartosci xx mm [zapomnialem jaka jest to wartosc] to do wymiany jest. Mam nadzieje ze nic nie pokrecilem ale tak tlumaczyl mi to moj mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 cos mi chodzi po glowie ze to ma byc 16mm ale nie jestem pewien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 generalni zasada jest taka - kupujesz auto na pasku rozrzadu wymieniasz caly mechanizm i jezdzisz nastepne 100kkm - wydatek jednorazowy a spisz spokojnie. kompletny rozrzad mozna kupic za jakies 500-700 PLN (chociaz znalazlem tez komplet za niecale 400 PLN) wg mnie pieniadze dobrze wydane. pompe wody wymieniasz jak cieknie a tego nie zdiagnozujesz dopoki nie rozbierzesz rozrzadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 1-Pasek Rozrzadu "GATES" (made in U.K.) cena 90zl lub > > 2-Pasek Rozrzadu JAPONSKI cena 145zl > > 3-Rolka Prowadzaca Gladka (2szt) Japan cena 90zlx2szt > > 4-Rolka Prowadzaca Zebata Japan cena 75zl > > 5-Rolka Napinajaca Japan cena 155zl > > 6-Pompa Wody Japan cena 140zl dodac do tego napinacz hydrauliczny ok 350 wychodzi 1065 ... czyli przplacam??? macie namiary na inne ceny?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 wogole dzieki za odzew i wsparcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 skad jestes? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 no wlasnie, ja u siebie zaintalowalem Conti a rolki SKF bo do nich mam zaufanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 generalni zasada jest taka - kupujesz auto na pasku rozrzadu wymieniasz caly mechanizm i jezdzisz nastepne 100kkm - wydatek jednorazowy a spisz spokojnie. kompletny rozrzad mozna kupic za jakies 500-700 PLN (chociaz znalazlem tez komplet za niecale 400 PLN) wg mnie pieniadze dobrze wydane. pompe wody wymieniasz jak cieknie a tego nie zdiagnozujesz dopoki nie rozbierzesz rozrzadu jak bym mial GTeka, WRXa itd. to napewno bym rozrzad caly wymienil ale u mnie sie nie oplaca bo to rownowartosc mojego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 2 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 ja mam spory przebieg wiec wyloze i wymienie cały, dla spokoju i komfortu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 ja mam spory przebieg wiec wyloze i wymienie cały, dla spokoju i komfortu i to jest dobre myslenie lepiej wymienic raz a dobrze niz potem sobie pluc w brode i wywalac kase na remoncik glowicy - a to jest koszt jakies 3-4 razy wiekszy nz wymiana calego rozrzadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 1-Pasek Rozrzadu "GATES" (made in U.K.) cena 90zl lub> > 2-Pasek Rozrzadu JAPONSKI cena 145zl > > 3-Rolka Prowadzaca Gladka (2szt) Japan cena 90zlx2szt > > 4-Rolka Prowadzaca Zebata Japan cena 75zl > > 5-Rolka Napinajaca Japan cena 155zl > > 6-Pompa Wody Japan cena 140zl dodac do tego napinacz hydrauliczny ok 350 wychodzi 1065 ... czyli przplacam??? macie namiary na inne ceny?? Ja kupiłem za następujące kwoty: 1. Pasek GATES: 63zł 2. Rolka napinająca SKF: 172zł 3. Rolka prowadząca gładka SKF 2szt.: 99zł/1szt. 4. Rolka prowadząca zębata JC: 65zł 5. Wymiana w ASO: 390zł Napinacz hydrauliczny i pompa po 115kkm zostały zakwalifikowane przez ASO, jako nie wzbudzające podejrzeń i wymiana byłaby przedwczesna. Części kupowałem w Focie S.A. z 'małym' rabacikiem. Pewnie jakbym wszystko kupował w Japanach, to byłoby jeszcze taniej, ale generalnie wolałem zaufać jakości SKF-jedynie zębatej z SKFu nie mogłem dostać. pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian Opublikowano 2 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 jest jeszcze jedna kwestia czy wogole w moim modelu cos takeigo wystepuje jak napinacz hydrauliczny??? (mam i takie informacje ze w tym modelu tego nie ma... choc nie z warsztatu w ktorym beda to robili) jest to piekna imprezka 1993 1,6 90K 4wd sam tego robil nie bede a literatury nie mam ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianZ1 Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 jest jeszcze jedna kwestia czy wogole w moim modelu cos takeigo wystepuje jak napinacz hydrauliczny??? (mam i takie informacje ze w tym modelu tego nie ma... choc nie z warsztatu w ktorym beda to robili) jest to piekna imprezka 1993 1,6 90K 4wd sam tego robil nie bede a literatury nie mam ??? Moim zdaniem jest. Ale wnioskuję to tylko po tym, iż zamawiając do siebie (2.0) napinacz hydrauliczny (niepotrzebnie zresztą) Ruville'a, omyłkowo dostarczono mi go od modelu 1.6-1.8 - taka była informacja na opakowaniu. Pytanie, czy producent miał na mysli Twój silnik (EJ16) czy ten po 06.98 (95KM/70kW)? Tego już Ci nie powiem. pzdr Seb@ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Mogę się mylić, ale napinacze hydrauliczne pojawiły się nieco później, chiba październik 1997. Miałem SI 96 i na pewno nie było tam hydraulicznego. A tak na marginesie, to na rozrządzie bym nie oszczędzał za bardzo bo już w życiu spotkałem się z pięknymi Szuwarkami po szczelonym pasku. Aż żal patrzeć, a jakie koszty :shock: No i uważałbym na Tych co wymieniają, bo z Nimi też różnie bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 michal 75, wedle mojej wiedzy wolnossące silniki OHC są bezkolizyjne, więc pękniecie paska kosztuje CIę dodatkowo tylko zaciągnięcie auta do warsztatu, nier trzeba remontu robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal 75 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 aflinta, być może masz świętą rację, nie znam się aż tak dobrze, ale z wieści jakie do mnie docierały to brrrrrr. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 michal 75, w silnikach DOHC faktycznie nie jest to sytuacja godna pozazdroszecznia. Kolega z AR156 2.0TS miał niedługo termin wymiany rozrządu (w jego aucie wymiana powinna odbywać się co 70 tys km), był już umówiony na termin, pasek pękł tydzień przed wymianą (5 tys km przed przebiegiem określonym w instrukcji - podobno dosyć popularny przypadek w AR) no i skończyło się to wymianą 12 zaworów, planowaniem itp. Pech.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi