Skocz do zawartości

Kilka szybkich pytań do spec-ów z Forum...


Majki46

Rekomendowane odpowiedzi

Latałem zx 9r i szło jak przecinak. Latam na zx 10r z 2008r i tak samo i jeszcze lepiej, jeszcze auto nie dało rady żadne :) pierwsze co to nie porównywać auta do motoru bo to i tak nigdy nie będzie to samo. radeklwh - ninja to ninja super sprzęt jak i subaru. Grzesiek79 auto staruje lepiej niż ścigacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vince_snd nie wżucaj wszystkich do jednej szuflady bo i tak samo trzabyłoby zrobić z posiadaczami aut. kupują 300 konne i więcej a przy pierwszej lepszej okazji mają wypadki bo nie panują nad autami a i na prostych wymiekają bo 98 lub v-power dobija do 6 zł i jakoś trzeba dojechać na rezerwie i można przycisnąc jak więcej ludzi patrzy aby udowodnić jaki to on nie kozak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duskusja trwa...i dobrze.

Yamaha R1 to faktycznie specyficzny model, szczególnie RN22. Silnik w technologii BIG BANG pracuje jak V-ka. Na co dzień mam Ducati i ten motocykl pracuje jak DIESEL, mocny w dolnym zakresie obrotów a góra się odczuwalnie osłabia, R1 ma podobną charakterystykę z jedną różnicą, że ciągnie do 13.000 RPM :D

Dawniej lubiłem motocykle typu SPORT, teraz trochę mi dokuczają podczas jazdy i może trochę przerażają. Kiedy przesiadłem się z Ducati na R1 i na pierwszym biegu prędkościomierz pokazał 153 km/h, byłem w szoku. Drugi bieg - 196 km/h a wspomnę tylko, że posiada tych biegów SZEŚĆ !!! Debatować przy komputerze można w nieskończoność, ale warto byłoby sprawdzić się na jakimś lotnisku i wtedy wątpliwości zostały by rozwiane.

Co do felg..."kwiatek 6178" prześlij foty jak LANOS wygląda na 17", wspomnę również, że mieszkam na styku trzech granic i jeśli chodzi o jakość dróg w moim rejonie to jest wręcz Idealna. Nie martwi mnie więc rozmiar i dyskomfort idący za nim, tym bardziej, że chcę zamontować 215/45 R18.

 

Poniżej foto z naszych dobrych asfaltów w sąsiedztwie :D

 

x41h.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym został przy 205/50/17, teraz jeżdze na takich i 7 calowej feldze O2 4x4 na zawieszeniu z RSa i w porównaniu do 225/45 na 7.5 cala jest o niebo róznica, auto lżejsze w prowadzeniu,lepiej się zbiera, mniej pali, komfort lepszy, bardziej przewidywalne w skrajnych sytuacjach,

na 225 lepiej hamowało lepiej trzymało na bardzo szybkich łukach, ale mniej przewidywalne i nerwowe w zakresie granicznym

napewno zamuli Ci auto przy tych Nm`

 

C o do auto VS moto to auto jest bez szans

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek79 auto staruje lepiej niż ścigacz?

 

Nie wiem na jakim moto latasz a ni z jakimi autami zdarzyło Ci się spróbować ale ze startu zatrzymanego mocne cztero napędowe auto odepchnie się szypciej w pierwszych chwilach walki ,jak i również na bardzo krętej drodze trzeba dobrze jeździć żeby objechać takie auto ,nie jest to łatwe ogarnąć ok 200KM na jednej gumie, ta moc nie jest wykorzystana w takich warunkach ,nawet 600 objedzie 1000 w pewnych warunkach waga ,zwinność robią tu bardzo dużo ,super moto jest dobrym przykładem .

W chwilach jak moto może wykożystac ten ogromny potencjał mocy co daje mu tu stosunek wagi do mocy jest przeciwnikiem dal auta praktycznie nie do pokonania

 

Majki46

 

drogi ładne tam macie

 

Felgi 17" na moje oko toszkę za małe na lato ,18 będzie ok ja tylko drogi dobre, a ze skutkami szerszej opony i niższego profilu się godzisz to ja bym zapodał 18 , coś za coś

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeśli zdecyduję się na zakup felg 18" to na 100% będą to markowe koła takie jak ENKEI lub ROTA chyba, że trafią się Volk Raysy za dobrą kasę :P

Dodając do tego opony o jeden rozmiar szersze czyli 215 i niższa masa wirująca, która jest w stanie zrekompensować mi ich wielkość. Seryjne 17" to waga w granicach 9-11 kg/szt, gdzie Japońskie 17-ki to waga max 7,5 kg/szt - wiem, sprawdzałem.

Lanos ma duże nadkola i seryjne 17-ki wyglądają po prostu słabo, są za małe. Ciekaw jestem jak wypełniły by nadkole po zmniejszeniu prześwitu za pomocą niższych sprężyn, ale na wszystkich fotach z JDM-u lub USA, wozy stoją na minimum 18"

 

like this...

 

6i88.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

...or this

 

 

i85y.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Podobny zabieg wykonałem w poprzednim samochodzie, który posiadał seryjnie 16" 195/50 i zmieniłem na lato na 17" 215/40 z felgami Enkei-a...efekt na zdjęciach poniżej:

 

vr8l.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

kexl.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocne auto AWD zapiernicza ale nie porówna się motoru do samochodu.. rozkład masy do mocy pomiedzy autem a motorem to przepaść kolosalna..!! ja nie trafiłem na auto szybsze od mojej ninji... ze startu.. ok 3 metry pierwsze auta ale potem?? na 1 biegu taka r1 ma 150km/h na 2 190 a na trzecim biegu motoru kończą się możliwości subaru..

motor można tylko i wyłącznie porównać z motorem.. zaraz ktoś wyleci że są subarynki 800konne ale i są motory mocniejsze hayabuza turbo z długim tylnym wachaczem ...

motor to motor a auto to auto i .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie tu nie chodzi o porównywanie auta ze "ścigaczami" i wiadomo,że motocykl będzie szybszy finalnie.

Chodzi o umiejętność startu na takiej maszynie i odwagę kierującego.Chyba raczej nie spotyka się na każdych światłach jeźdźców na R1 czy innym mocnym ścigaczem,na dobrej,rozgrzanej oponie,gotowych ze startu odkręcić manetkę do końca i potrafiących wykorzystać moc i przyspieszenia takich maszyn.Tu leży przewaga mocnego czterołapa. ;)

Choć nieduża i tylko na chwilę. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda. Start takim motocyklem spod świateł to gaz w granicach połowy zakresu oraz maksymalne dociążenie przodu motocykla. Pomimo zachowania pełnej procedury startowej, sporo tracimy podczas "Wheelie" (jazdy z uniesionym przednim kołem) lub ślizgającej się tylnej oponie. Na szczęście dla wszystkich fanów Superbike-ów dzisiejsze maszyny z 1000 ccm w dowodzie posiadają kontrolę trakcji, ABS i flagowe maszyny również Launch Control (kontrolę startu).

Kontrola ta pomaga motocykliście jak najlepiej wystartować spod wyżej wymienionych świateł, uzyskać jak największe przyspieszenie i maksymalnie zniwelować Wheelie. Podsumowując temat, mocne Evo lub Impreza startujące z Czterech Łap będzie miało duży problem z motocyklami spod znaku Aprilia RSV4 czy Ducati Panigalle i dlatego podczas zawodów na 1/4 mili, motocykle posiadają swoje grupy w których się dzielą i startują.

 

oblp.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykle tak jak i samochody są przecież niejako podzielone na bardziej "skłonne" do prostych i na te zwinniejsze, ścigacze są bardziej skłonne do prostych, wiadomo że w zakrętach też sobie radzą, ale z super wyważonym czterołapem na krętej górskiej drodze nie dadzą sobie rady, tak samo jak supermoto lub inne zwinne motocykle do jazdy w winklach nie poradzą sobie z ameryhańskimi corvetami lub tym podomnymi, gdzie pod maską siedzi 6 czy 7 litrowy potwór, wykręcony na blisko 1000km i niemal nie potrafiący skręcać.

Ale jak już "wywlekasz" klasę najwyższą motocyki, to postaw swoją R1 z np. Lamborghini Sesto Elemento, albo GTRem P800 oj nie wiem jaki byłby wynik takiego pojedynku, ale obstawiałbym że te auta dałyby radę Yamaszce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, nie mam co do tego wątpliwości, że samochody z takimi Nazwami wygrają. Rozmawialiśmy o zrobionym EVO lub Subaru a Yamaha R1 w serii. Sesto Elemento to auto bez Homologacji na drogi z przyśpieszeniem 0-100 km/h 2.5 sec...

Yamaha R1 którą posiadam mam na sprzedaż, ponieważ nie jest to motocykl do codziennej jazdy i doskonale wiem jaką przewagę nad Nią mają lekkie maszyny Supermoto, gdyż miałem kilka potworów w garaży z tej właśnie kategorii...

Wracając do sedna, umiejętności to jedno a sprzęt to drugie, jednak seryjne motocykle z kategorii Superbike są znacznie szybsze od mocno podkręconych 4WD na przynajmniej 1000 metrach.

 

dsc1307.jpg

 

 

 

majkikolonnn50.jpg

Edytowane przez Majki46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ten mógłby się ścigać:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FQeRsz2uxJE

 

Ale nie ma co wstawiać sobie coraz to bardziej szalonych projektów, bo dojdziemy do dragsterów o mocach 7000KM napędzanych podtlenkiem azotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu leży przewaga mocnego czterołapa. ;) Choć nieduża i tylko na chwilę. :P

 

I to jest to :)

 

Teraz to już nieco musztarda po obiedzie, bo moje auto nie istnieje

 

Carlos jeszcze nic straconego przecież budujesz nowe :D i temat by się na pewno rozwiną :D

 

Ale to nie oto tu chodzi żeby sobie udowadniać co szybsze , ja uwielbiam motocykle :wub: tak jak i auta :wub::yahoo: i to każde daje nam coś innego ,choć moto jest bardziej nie bezpieczne i to o wiele :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie oto tu chodzi żeby sobie udowadniać co szybsze , ja uwielbiam motocykle tak jak i auta i to każde daje nam coś innego ,choć moto jest bardziej nie bezpieczne i to o wiele

 

Przepiękne podsumowanie, zgadzam się w 100%. Sam jeżdżę i motorem i autami. Do obydwu trzeba mieć olej w głowie i trochę rozwagi :). Jeżeli zachowamy zdrowy rozsądek to dostarczą wiele rozrywki i zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...