Jump to content

Kilka szybkich pytań do spec-ów z Forum...


Majki46
 Share

Recommended Posts

Hey.

Niedawno zakupiłem swoje pierwsze Subaru i muszę kilka rzeczy wymienić a do tego potrzebna mi wiedza. Mam nadzieje, że pomoc uzyskana od forumowiczów pozwoli mi zaoszczędzić czas i nerwy.

Na początek kilka info o wozie. Subaru Impreza MY08 Lanos z 2.0 RS 150KM DOHC. Chcę wymienić olej na Motul. Subaru rekomenduje 5W30 a Ja myślę o 5W40. Chcę wymienić rownież Świece zapłonowe ale jakie najlepsze? Na wiosnę założę nowe felgi i chce 18" tylko jakie ET i jakie gumy na szerokość 8"?

Dodatkowo mam Fabryczne radio 2DIN które mieści w sobie 6CD i myśle o wymianie na fabryczne DVD, ale nie jestem pewien czy będzie to bezproblemowa przekłada. Ktoś mówił mi, że radia są jakoś połączone z ECU samochodu, to prawda?

Z góry dziękuje za pomoc i czekam na Wasze porady.

Pozdrawiam Majki...

Link to comment
Share on other sites

Chcę wymienić olej na Motul. Subaru rekomenduje 5W30 a Ja myślę o 5W40.

 

może być i taki

 

Chcę wymienić rownież Świece zapłonowe ale jakie najlepsze?

 

seryjne

 

Na wiosnę założę nowe felgi i chce 18" tylko jakie ET i jakie gumy na szerokość 8"?

 

pod zacisk który posiadasz to sobie możesz wybierać, ale wiesz że szerokośc opony wpływa wprost odwrotnie proporcjonalnie do osiągów i elastyczności? na 8' calową felgę np. 225/40/18 - ale to kiepski pomysł

 

Z góry dziękuje za pomoc i czekam na Wasze porady.

 

nie ma za co

Link to comment
Share on other sites

Olej może być 5W40,byle syntetyk i z pewnego źródła.Radio możesz wymienić bez obaw.Świece wymień na takie jakie przewiduje producent,są wystarczające i bardzo dobre.

Co do felg,jesteś pewien tych 18"?Może fajnie wygląda,tylko komfort ucierpi i to sporo,a i mocy trochę mało na te18".

ET takich felg będzie oscylować w okolicach 45-50,opona wtedy minimum 225/40/18,choć 235 będzie lepiej wyglądać.Tyle,ze na takim kapciu będziesz walczył z autem na drodze,przynajmniej w Polsce. ;)

 

Oooo,Carlos pierwszy. :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Co do felg to już na stronie Rimstyle znalazłem 18" na 7,5" wiec jeśli teraz mam na 17" gumy 205/50 to przy 18" wejdą 215/45 wiec dramatycznej różnicy raczej się nie spodziewam. W poprzednim wozie z 195/50 R16 zmieniłem na 215/40 R17 i szczerze to jakość i precyzja prowadzenia miło mnie zasokczyła.

 

Aha, bo zapomniał bym...Jake felgi, to znaczy co lepiej? Rota, Inovit, Enkei?

Nie chodzi mi o kolor, wzór czy kraj producenta, ale to trwałość...podzielcie się doświadczeniem w tej materii. Thenx.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie w poprzednim samochodzie miałem Japońskie Enkei-e i byłem bardzo zadowolony z tych kół. Wiadomo, że podczas normalnej eksploatacji zdarza się dziura lub jakiś inny element wpływający na destrukcję felgi a Enkei mnie nie zawiódł. Kłopot w tym, że jakoś mało wzorów jest ogólnie dostępnych. Może znacie jakiś adres z dużym wyborem wzorów Enkeia?

 

A kto mi powie, czy Grill (atrapa) z STi z siatką pasuje do zderzaka WRX w Lanosie?

Link to comment
Share on other sites

Ale to zamierzasz "upalać" autko? ;)

 

He upalać to chyba na śniegu :) , a jak zarzuci felgi 18 to i tak z wolnego auta zrobi żółwika :biglol: przecież wiecie że wolnossące subaru nie ma osiągów , a tak poważnie nie zakładaj 18'' masz strasznie mały moment 186 Nm i odczujesz to bardzo .

Link to comment
Share on other sites

@@Majki46,

Dla tej 17 stki średnica zewnętrzna to

17x2.54+2x205x0.50=637 mm,

dla 18 stki analogicznie 651 mm.

więc średnicę zwiększysz 651/637 =1.02 razy. i tyle razy spadnie moment napędowy na kołach- wg mnie ni e dużo.

pozdr.

 

I taka odpowiedź Mnie się podoba...

Many Thenx - Respect :D

Link to comment
Share on other sites

@@Majki46,

Dla tej 17 stki średnica zewnętrzna to

17x2.54+2x205x0.50=637 mm,

dla 18 stki analogicznie 651 mm.

więc średnicę zwiększysz 651/637 =1.02 razy. i tyle razy spadnie moment napędowy na kołach- wg mnie ni e dużo.

pozdr.

 

Raczej wzrośnie. Dlatego Ursus C330 z silnikiem 70 KM wyrywa drzewa a subaru stoi mimo 200 kucy.

Link to comment
Share on other sites

Niestety, ale takie wypowiedzi rządzą na każdym Forum. Ludzie z reguły mają tendencje do pisania bzdur które nie mają nic wspólnego z wątkiem, ale to nie jest charakterystyczna cecha Tego Forum, tylko wszystkich. Oczywiście, że trafiają się rzeczowe i konkretne wypowiedzi, lecz większość nadaje się potencjalnie do Kosza Moderatora.

Cieszę się, że odzew jako taki jest, ponieważ ilość postów przyczynia się do odwiedzania konkretnego wątku. Jeszcze raz wielkie dzięki Forumowicze.

Mój Lanos nie będzie najszybszym na 1/4 mili ale ma wyglądać rasowo, o czym się na pewno przekonacie. Jestem przede wszystkim pasjonatom Motocykli i mam akurat w tej chwili 185 konną Yamahę w garażu i ten fakt przekłada się na mój wybór samochodu. Wiem, że nie znalazłbym w Polsce Lanosa który osiągnie lepszy czas od 0-200 km/h niż wyżej wymieniona Yamaha, dlatego kupiłem ładne i bezpieczne auto użytkowe, które chcę aby dobrze wyglądało i godnie reprezentowało Japońską myśl Techniczną :D

 

Foto poniżej to Mój Lanos w wersji GT-R :P

 

ugqg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że nie znalazłbym w Polsce Lanosa który osiągnie lepszy czas od 0-200 km/h niż wyżej wymieniona Yamaha

Chyba jednak by się znalazło. W Poznaniu jeździ :rolleyes: Poza tym Carlos swoim kombi ganiał takie "świerszcze" :P

Link to comment
Share on other sites

0-200 km/h w 7 sec?!

God Damn it...chcę to auto zobaczyć i dowiedzieć się jaki był koszt Modów.

 

Mam Kolegę który jest w posiadaniu EVO VIII z modami na 420 KM i w sprincie dostaje od R1...tak czy siak swoje wylatałem już na motocyklach, więc w aucie jestem raczej przepisowym kierowcą. Subaru, wiadomo Legend i Symmetrical 4WD który na pewno przyniesie mnóstwo zabawy podczas Zimy w moich górskich rejonach, ale lubię jak samochód dobrze wygląda i dlatego pytam o Takie a nie Inne modyfikacje. Martwię się, że 17" felgi marnie wyglądają na Lanosie i dlatego pytam o 18" ale z takimi oponami aby nie zrobić większego Ślimaka na dużych kołach :P

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

@@Majki46,

Dla tej 17 stki średnica zewnętrzna to

17x2.54+2x205x0.50=637 mm,

dla 18 stki analogicznie 651 mm.

więc średnicę zwiększysz 651/637 =1.02 razy. i tyle razy spadnie moment napędowy na kołach- wg mnie ni e dużo.

pozdr.

 

Raczej wzrośnie. Dlatego Ursus C330 z silnikiem 70 KM wyrywa drzewa a subaru stoi mimo 200 kucy.

 

Mamut - pomyliłeś przypadek, gdy 2 koła są zazębione , jak np. w skrzyni (wtedy mają różne prędkości obrotowe). Tu piasta i koło kręcą się z jednakowymi obrotami. I nie chodzi tu o moment napędowy ( żle to napisałem), tylko o siłę na obwodzie koła , a ona zmaleje przy założeniu większej opony, a nie wzrośnie. I w efekcie przyśpieszenia auta zmaleje , a nie wzrośnie .

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

0-200 km/h w 7 sec?! God Damn it...chcę to auto zobaczyć i dowiedzieć się jaki był koszt Modów.

 

może nie 7 sekund...

 

jedno jest trudne w prowadzeniu takich dyskusji, ciężko jest przekonać osobe ktora porusza się jednosladem, o możliwości dostania "lania" od samochodu.

 

Dane katalogowe, które podaje producent - dla danego typu jednosladu, są czasem pobożnym życzeniem, nie w sensie braku możliwości uzyskania ich przez maszynę, tylko przez "kierownika". Nie spotkałem się jeszcze, a trochę się z "tym" poganiałem - aby ze startu zatrzymanego, ktoś był przede mną :P

Z rolki, to i nawet 750tka odjedzie.... ale wystartuj takim R1, na cywilnej gumie, niedogrzanej - z pełnej manetki hehehehehe

Link to comment
Share on other sites

ja posiadam w mojej e30 9 calowe felgi ale gumę mam 215/40zr16

w wrx mam 17" z 225/50r17

i w obu przypadkach nie narzekam tylko że te auta mają po trochę koni wrx 280 a beta 211 tylko ja polskich dróg nie oglądam... może się poprawiły?

chyba można naciągnąć oponkę i nawet fajnie to wygląda tylko ja nie wiem jak jest z więkrzym profilem

kałkulator rozmiarów zobacz na jaką oponę możesz sobie pozwolić na felgę

pamiętam miałem kiedyś audi coupe 80 i tam były 17 z szeroką oponą i przyznam że walczyłem trochę na drodze z tym autem ale to przez koleiny bo u mnie w mieście to prawie wszędzie są jak by tory kolejowe szły

a co do sprintu motor - auto to auto z tyłu.. posiadam ninję i jeszcze żadne auto mi nie dało rady... i nie da

btw. niezła maszyna ta R1 wymiata

Link to comment
Share on other sites

Piękne moto :wub: choć ten silnik jest specyficzny

Jak ktoś nie latał na moto o ok 200KM to też trudno jest to sobie wyobrazić ,z drugiej storony to i ok 450konnym autem też trudno .jak ktoś takim nie latał, fakt auto stratuje lepiej ale co się potem dzieje

Dużo ludzi lata na oponach z toru na ulicy :yahoo:

 

Dla mnie moje STI jest jak rower w stosunku do nawet R6 a R1 czy inne litry sport to jest teleportacja :wub:

Edited by Grzesiek79
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...