Jump to content

problem z poduszką powietrzną


subcharles
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z poduszką powietrzną w Foresterze 2004 r.

Kupiłem auto po niewielkiej stłuczce. "Obrażenia" nie były duże, ale wystrzeliła poduszka powietrzna kierowcy. Wymieniłem poduszkę (używana) , ale elektryk ma problem z jej uzbrojeniem. W końcu stwierdził, że jest to poduszka "dwustopniowa", z dwoma wtyczkami, a u mnie oryginalnie powinna być "jednostopniowa" z jedną wtyczką. Czy ktoś z Was wie coś na ten temat ? Czy rzeczywiście w Foresterze II występują dwa różne rodzaje poduszek powietrznych kierowcy (w tym samym kształcie kierownicy - trójramienna, wnętrze auta takie jak w Foresterze II po lifcie). Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Najwieksza wada wersji z US jest to ze nie zawsze daje sie odpowiednio wiele zaoszczedzic....

 

A tak na marginesie, na czym polega wyzszosc poduszki jedno stopniowej nad dwu stopniowa?

 

Jeśli interpretacja "stopni" jest analogiczna co do grupy VAG to poduszka jednostopniowa ma jeden nabój napełniający a dwustopniowa dwa. Jeśli (w przypadku 2 stopniowego airbaga) sensor wykrywa słabsze uderzenie to poduszka nie jest napełniana w 100%. Nie wiem jak to wygląda w Subaru ale zasadniczo 2 naboje umożliwiają regulowanie stopnia napełnienia, odpalanych w zależności od siły zderzenia. Tego typu sterownik umożliwia także różnicowanie czasu pomiędzy odpaleniem ładunków.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...