raveout Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 @Tsunetomo wiadomo, tylko akurat Levorg ma ten wizualny "M-Pakiet" już w standardzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 28 minut temu, raveout napisał: @Tsunetomo wiadomo, tylko akurat Levorg ma ten wizualny "M-Pakiet" już w standardzie No dokładnie do dziś zaluje ze wybrałem OBK a nie Leviego. OBK już odjechał (muł) a Levy pewnie stałby wciąż pod domem i jeszcze bardziej cieszył jako „biały kruk” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Fajny Ale w cenniku tylko Levorg 2,0i - ten "STI-like" to chyba tylko czasowo i niewielka ilość? Z ciekawości zapytam czy to jakiś stock, czy na zamówienie. Prawdopodobnie chcą wyprzedać resztki 1.6 i dołożyli ten pakiet. Kilka lat temu tak kupiłem Legacy w limitowanej edycji. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 W dniu 6.07.2019 o 03:09, rafacon napisał: Jak dobrze nie być w EU....https://www.subaru.ch/fr/1383/Levorg-STI-Line.htm Wg informacji, które podają Szwajcarzy 1.6 DIT (164 g CO2/km) ma mniejszą emisję niż standardowo oferowany wolnossący 2.0 (165-169 g CO2/km). Ciekawe czy wg tych samych norm jest to mierzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Nic nie piszą wg jakich norm. A z tym może być różnie bo np. w Dojczlandzie na szeroką skalę funkcjonują emisje wg WLTP wywiedzione z NEDC. Dziwnym trafem są sporo niższe niż rzeczywiste pomiary wg WLTP 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac paul Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 W niemieckich salonach (i na stronach) są już prospekty i cenniki nowego levorga. Zdjęcia w prospektach - to te same co w wersji turbo tylko z wyretuszowaną maską bez wlotu. Takie przynajmniej ja mam zdanie. Ceny nowego levorga zaczynają się od prawie 27 000 E i to jest dokładnie taki sam poziom jak impreza z silnikiem 2.0. Silnik spełnia normy Euro 6d zaś imprezy 6C. Levorg ma 150 KM , impreza 156 KM. Impreza ma również większy stopień sprężania. przyspieszenie imprezy to 9,8 sek (jak w oplu astra 1,4 ale 125 KM !!!) zaś w levorgu 11,7 !!! Brak turbo w dzisiejszych czasach - trudno zrozumieć. Jakim cudem innym się udaje spełniać przepisy emisyjne i sprzedawać samochody z znacznie większych mocach a subaru nie. Jaki cel zakłada sobie w EU subaru ? Znowu pojawi się eksperymentalny silnik (jak diesel) tylko dla EU. Niedopracowany z wieloma wadami wynikającymi ze zbyt małej ilości produkcji (skoro ma być tylko dla EU czyli dla mikroskopijnego rynku dla subaru). Mazda z silnika 2,0 bez turbo potrafi zdecydowanie więcej wycisnąć a i tak w zakresie elastyczności i zużycia paliwa całkowicie odstaje w testach. W porównaniu przyspieszeń jakoś daje radę konkurencji. I dotyczy to zarówno mazdy 6 jak i 3 i to zarówno w testach w PL jak i w DE. Od dawien nie widzę w żadnych testach porównawczych subaru. Np levorg z golfem, octavia czy z astra itp. To byłaby dopiero porażka . I tak sobie pomyślałem . Analogicznie do przedsiębiorstw . W DE trudno jest zamknąć firmę nieprzynoszącą zysków. Zgłoszenie upadłości jest kosztowniejsze niż podtrzymywanie w agonii. Czy to nie tak z subaru w EU ? Nie chcą wyjść z rynku w EU (koszty i prestiż) a i tak nie ma on dla nich dużego znaczenia finansowego więc pojawia się taka oferta jaką obecnie mamy. Dla nielicznych fanatyków. Współczuje sprzedawcom subaru. Jak bardzo muszą się nagimnastykować by klientom wytłumaczyć obecną politykę w zakresie silników w EU i przekonać go do zakupu drogiego i mało dynamicznego samochodu. Zaraz ktoś napisze o bezpieczeństwie. Tak zgadzam się . System Eyesight jest naprawdę fajny. Aczkolwiek wielokrotnie już mi się wyłączał i pozostawała mi tylko moja para oczu. Notorycznie ma problem z widzeniem linii . Jednak kwestia dynamiki to również kwestia bezpieczeństwa. Wszak szybciej wyprzedzając zrobię to bezpieczniej. A z opisów od kierowców jeżdżących silnikami 2,0 w innych modelach zaczynają mi się przypominać czasy i technika jazdy maluchem. Trzeba było mieć zapas by rozpocząć manewr. No i jak ktoś nie mieszka na wschodzie Polski (tam jest sporo dróg prostych po horyzont więc ma dobrą widoczność przed podjęciem decyzji o wyprzedzeniu) to może zapomnieć o dynamiczniejszej jeździe i zaprzyjaźnić się z kierowcami TIRów. Wiem, że trochę prowokuję ale właśnie o to mi chodzi by pobudzić dyskusje . Tu i tylko tu. Wiedząc , że ona i tak nic nie zmieni w polityce subaru w EU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 7 godzin temu, mac paul napisał: Wiem, że trochę prowokuję ale właśnie o to mi chodzi by pobudzić dyskusje . Tu i tylko tu. Wiedząc , że ona i tak nic nie zmieni w polityce subaru w EU. Czyli dyskusja dla samej dyskusji? przecież to jest już wałkowane w każdym poście. Jeszcze tylko w estetach nikt nie marudził na ten temat. Tam się marudzi na @Miałki. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac paul Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 to jest mój wyraz frustracji rozczarowanie. Miałem nadzieję, że póki nie zobaczę parametrów nowego levorga sam nie uwierzę . No i własnie zobaczyłem i po prostu ręce opadają. Taki pomysł mi wpadł a gdyby sprowadzić auto spoza EU ? Indywidualnie. W wersji niedostępnej u nas . Da się to zarejestrować u nas ? Generalnie chyba na tym polega forum , ze się wymieniamy opiniami, poglądami. Czyli własnie dyskusja dla dyskusji. Inaczej np w kwestii zużycia paliwa byłby jeden post i koniec . A tu ludzie tyle piszą.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 3 godziny temu, mac paul napisał: to jest mój wyraz frustracji rozczarowanie. Miałem nadzieję, że póki nie zobaczę parametrów nowego levorga sam nie uwierzę . No i własnie zobaczyłem i po prostu ręce opadają. Taki pomysł mi wpadł a gdyby sprowadzić auto spoza EU ? Indywidualnie. W wersji niedostępnej u nas . Da się to zarejestrować u nas ? 11 godzin temu, mac paul napisał: Dla nielicznych fanatyków. Współczuje sprzedawcom subaru. coś mi się wydaje że takich fanatyków jest więcej niż Ci się wydaje ( skoro sam chcesz pakować się znów w Subaru ) Jest tyle fajnych w miare mocnych aut na rynku EU w podobnych $$ co Subaru więc po się męczyć z autem zza wielkiej wody ( koszta sprowadzenia, papierologia, a na sam koniec brak gwarancji + nie wykluczony problem z częściami ) Sam posiadam ( jeszcze) auto z silnikiem 2.0 ale ze skrzynią manualną ( XV) . Nie jest szybkie ale absolutnie nie jest tak: 11 godzin temu, mac paul napisał: A z opisów od kierowców jeżdżących silnikami 2,0 w innych modelach zaczynają mi się przypominać czasy i technika jazdy maluchem. Trzeba było mieć zapas by rozpocząć manewr. Redukujesz i normalnie wyprzedzasz jak każdym innym autem. Zdarzało mi się wyprzedzać jadąc za wyprzedającą jakaś nową mazdą czy innym nowym autem i absolutnie mi ten samochód wyprzedzający przede mną nie uciekał i do 140-150 jechaliśmy praktycznie identycznie. Oczywiście nie jest to AMG czy Inne M czy RS ale spokojnie tym autem bez stresowo można wyprzedzać aut jadące z prędkościami 70-100km/h . Na twoim miejscu zamiast czytać posty użytkowników którzy najprawdopodobniej nigdy 2.0i nie jechały i nie miały doczynienia- tylko się dużo broszurek naczytały - poszedłbym do salonu na jazdę testową. Taki levorg 2.0i może być całkiem niezłym niezawodnym wozidłem. Skoro wycofują 1,6dit to coś z tym silnikiem musi być na rzeczy ( patrz koszmar Subaru z SBD którego nie wycofali w porę) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xemir Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 (edytowane) 3 godziny temu, mac paul napisał: to jest mój wyraz frustracji rozczarowanie. Miałem nadzieję, że póki nie zobaczę parametrów nowego levorga sam nie uwierzę . No i własnie zobaczyłem i po prostu ręce opadają. Taki pomysł mi wpadł a gdyby sprowadzić auto spoza EU ? Indywidualnie. W wersji niedostępnej u nas . Da się to zarejestrować u nas ? Generalnie chyba na tym polega forum , ze się wymieniamy opiniami, poglądami. Czyli własnie dyskusja dla dyskusji. Inaczej np w kwestii zużycia paliwa byłby jeden post i koniec . A tu ludzie tyle piszą.... No ok, rozumiem - może zrobić taki osobny wątek pt. "Żale" i tam wylewać swoje niezadowolenie. Nowy Levorg jest jaki jest - dobrze, że jest w ogóle, bo mogli go spokojnie skasować. Nic z tym nie zrobimy i nic na to nie poradzimy, że Subaru w EU ma w sprzedaży tylko to, co widać. Ja ich po części rozumiem - po co inwestować jakieś wielkie pieniądze w pracę nad nowym super silnikiem, skoro zysk z tego jest niepewny. Rynek jest trudny, Subaru w EU było, jest i raczej będzie marką niszową, a gdyby nawet udało im się jakimś cudem wprowadzić jakiś super silnik, to i tak może minąć kupę czasu, zanim się zacznie dobrze sprzedawać. Co do nowego Levorga - jest inny, jest dość tani (27k Euro to jedno z najtańszych kombi 4x4 na rynku) i dalej jest tak samo ładny (nadal słyszę, że się ludziom podoba). Powiem szczerze, że dziś nawet bardziej by mnie zainteresował (bo nawet nie próbuje aspirować do roli sportowego, jak obecny który mam) - kupując poprzedniego, nie miałem żadnych aspiracji do rajdów, Outback był dla mnie za duży, Skody nie było dostępnej do jazdy,. Edytowane 25 Lipca 2019 przez xemir 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 2 godziny temu, Karas napisał: Skoro wycofują 1,6dit to coś z tym silnikiem musi być na rzeczy ( patrz koszmar Subaru z SBD którego nie wycofali w porę) Z tym silnikiem jest tylko jeden problem: wysokie spalanie, a wiec emisja. I tu najprawdopodobniej lezy przyczyna wycofania go z oferty. Nie sadze, by byl to problem jak SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Ale 1.6 DIT jest w ofercie Subaru ale nie w EU zresztą tak samo 2.0 DIT. JA mam tylko nadzieje, że napchają tych mułowatych silników i hybryd ale uda się chociaż OBK z właściwym silnikiem wprowadzić na nasz rynek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 (edytowane) Sprecyzujmy: 1.6 DIT nie jest juz oferowany w EU - do tego odnosi sie moja wypowiedz. Poza tym lubie to auto i jego silnik Edytowane 25 Lipca 2019 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Bardziej chodziło mi o wpis kogoś tam wyżej o wycofaniu bo coś musi być z nim nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Ok. Mnie wlasciwie tez o to samo chodzi. Tu sie rozumiemy. Powodem wycofania z EU jest wysoka emisja, a nie problemy techniczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 4 godziny temu, Christoph napisał: Z tym silnikiem jest tylko jeden problem: wysokie spalanie, a wiec emisja. I tu najprawdopodobniej lezy przyczyna wycofania go z oferty. Nie sadze, by byl to problem jak SBD. wiesz poprawionego, dopracowanego, ekonomicznego Subaru Boxer Diesel też wycofano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Pojedyncze przypadki, ze cos padlo w Levorgu 1,6 DIT - zdarzyly sie. Ale gdzie sa kolejne? Z punktu widzenia mojego autoryzowanego serwisu Subaru - Levorg to najmniej problemowe auto - wlasciwie zadnej usterki, poza przetartym obiciem fotela. Jak to sie mowi: tylko lac i jezdzic! Z mojego punktu widzenia to najlepsze auto, jakim mi bylo dane jezdzic, takze w porownaniu do samochodow za dwu- i trzykrotna cene, ktore nie zapewnily spodziewanej/obiecanej dwu- lub trzykrotnie wiekszej frajdy z jazdy. Ale moja opinia nie jest obiektywna, bo wiadomo „ogolnie”, ze Levorg z 1.6 DIT nie jedzie. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 A ja do tej pory zaluje, ze zanabylem OBK a nie Leviego. Hałas mnie odstraszył. OBK już nie mam, brak dynamiki mnie pokonał. A Levorga dałoby się wyciszyć, do tego lekko podkręcić i byłoby super oryginalne, fajne w prowadzeniu wozidło. No cóż... spieszmy się kochać Subaru z turbina, tak szybko odchodzą . 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 30 minut temu, Tsunetomo napisał: A ja do tej pory zaluje, ze zanabylem OBK a nie Leviego. Hałas mnie odstraszył. OBK już nie mam, brak dynamiki mnie pokonał. A Levorga dałoby się wyciszyć, do tego lekko podkręcić i byłoby super oryginalne, fajne w prowadzeniu wozidło. No cóż... spieszmy się kochać Subaru z turbina, tak szybko odchodzą . jeszcze nic straconego . Jak dobrze poszukasz to u naszych zachodnich sąsiadów znajdziesz nówke sztuke z gwarancja itp itd https://www.mobile.de/pl/samochod/subaru-levorg/vhc:car,ms1:23500_17_,frn:2019 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 4 minuty temu, Karas napisał: jeszcze nic straconego . Jak dobrze poszukasz to u naszych zachodnich sąsiadów znajdziesz nówke sztuke z gwarancja itp itd https://www.mobile.de/pl/samochod/subaru-levorg/vhc:car,ms1:23500_17_,frn:2019 Spory wybór nawet jest , ciekawe że u nas już od dość dawna ich nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac paul Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 6 godzin temu, Christoph napisał: Z tym silnikiem jest tylko jeden problem: wysokie spalanie, a wiec emisja. I tu najprawdopodobniej lezy przyczyna wycofania go z oferty. Nie sadze, by byl to problem jak SBD. z tym spalaniem to racja ale jak jeździłem renault z automatem to tez mało nie paliło. Mi w levorgu udaje się zejść do 7,8 na trasie i to przy dynamicznej jeździe. Prawda astra 125 KM zejdę do 7 przy takiej jeżdzie (dynamika gorsza oczywiście), Mam diesla 300 000 km i nie uważam, że ten silnik miał jakiś większy problem. Przy tym przebiegu sprzęgło nie wymagało jeszcze wymiany. Więc ... no ale o SBD jest osobny wątek. Silnik 1,6 turbo nie spełnia nowych norm w zakresie emisji i to jest problem. Zapewne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac paul Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 9 godzin temu, Karas napisał: coś mi się wydaje że takich fanatyków jest więcej niż Ci się wydaje ( skoro sam chcesz pakować się znów w Subaru ) Jest tyle fajnych w miare mocnych aut na rynku EU w podobnych $$ co Subaru więc po się męczyć z autem zza wielkiej wody ( koszta sprowadzenia, papierologia, a na sam koniec brak gwarancji + nie wykluczony problem z częściami ) Sam posiadam ( jeszcze) auto z silnikiem 2.0 ale ze skrzynią manualną ( XV) . Nie jest szybkie ale absolutnie nie jest tak: Redukujesz i normalnie wyprzedzasz jak każdym innym autem. Zdarzało mi się wyprzedzać jadąc za wyprzedającą jakaś nową mazdą czy innym nowym autem i absolutnie mi ten samochód wyprzedzający przede mną nie uciekał i do 140-150 jechaliśmy praktycznie identycznie. Oczywiście nie jest to AMG czy Inne M czy RS ale spokojnie tym autem bez stresowo można wyprzedzać aut jadące z prędkościami 70-100km/h . Na twoim miejscu zamiast czytać posty użytkowników którzy najprawdopodobniej nigdy 2.0i nie jechały i nie miały doczynienia- tylko się dużo broszurek naczytały - poszedłbym do salonu na jazdę testową. Taki levorg 2.0i może być całkiem niezłym niezawodnym wozidłem. Skoro wycofują 1,6dit to coś z tym silnikiem musi być na rzeczy ( patrz koszmar Subaru z SBD którego nie wycofali w porę) Wiesz spróbuj kupić teraz taka wersję 2,0 z ręczną skrzynia ... Z automatem niestety dynamika się pogarsza. W testach są potwierdzone dane subaru - czyli 0-100 = 12 sek. To chyba nie jest wyznacznikiem dobrej dynamiki dziś . Moment obrotowy tez za duży nie jest. A przecież mazda pokazuje , że można z 2,0 wolnosącego uzyskać dużo lepsze parametry i spełniać normy. I własnie na coś takiego liczyłem , gdy dowiedziałem się, że będzie levorg z nowym silnikiem 2,0 bez turbo. i dlatego tak jestem rozczarowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 (edytowane) 17 minut temu, Michał W. napisał: ciekawe że u nas już od dość dawna ich nie ma. pewnie słabo się sprzedawały i żaden dealer nie brał na plac. Dla mnie Levorg przez ten mikro przeswit jest autem bez sensu. Podobnie jak nowa impreza. 1 minutę temu, mac paul napisał: Wiesz spróbuj kupić teraz taka wersję 2,0 z ręczną skrzynia ... Z automatem niestety dynamika się pogarsza. W testach są potwierdzone dane subaru - czyli 0-100 = 12 sek. To chyba nie jest wyznacznikiem dobrej dynamiki dziś . Moment obrotowy tez za duży nie jest. A przecież mazda pokazuje , że można z 2,0 wolnosącego uzyskać dużo lepsze parametry i spełniać normy. I własnie na coś takiego liczyłem , gdy dowiedziałem się, że będzie levorg z nowym silnikiem 2,0 bez turbo. i dlatego tak jestem rozczarowany. Na prawdę przejedz się autem z silnikiem 2.0i zamiast patrzec na tabelki. 2.0i nawet z cvt spokojnie sobie daje rade na trasie przy wyprzedzaniu itp itd. Nie odstaje jazdą od innych nowych aut. A że jest słabym zawodnikiem w startach spod świateł- no cóż nie każdy ma potrzebę ścigania się od swiateł do swiateł Edytowane 25 Lipca 2019 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac paul Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 57 minut temu, Tsunetomo napisał: A ja do tej pory zaluje, ze zanabylem OBK a nie Leviego. Hałas mnie odstraszył. OBK już nie mam, brak dynamiki mnie pokonał. A Levorga dałoby się wyciszyć, do tego lekko podkręcić i byłoby super oryginalne, fajne w prowadzeniu wozidło. No cóż... spieszmy się kochać Subaru z turbina, tak szybko odchodzą . oj tak tak - trafione w EU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 1 minutę temu, Karas napisał: pewnie słabo się sprzedawały i żaden dealer nie brał na plac. Dla mnie Levorg przez ten mikro przeswit jest autem bez sensu. Podobnie jak nowa impreza. Dla Ciebie. Nie każdy mieszka w miejscu gdzie 20cm to mus. O kwestii lepszego prowadzenia takich aut nie pisze bo to wiesz. Wg mnie mikroprzeswit to ma Lambo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się