Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

No i wyguglalem, ze w Japonii kombinują :-)

 

https://clicccar.com/2018/01/14/549896/

 

ze specyfikacji i zdjęć wynika, ze jest 2.5T, skrzynia szóstka i DCCD - czyli da sie 8) 

 

http://www.apa3.jp/img/event/autosalon2018/autosalon2018spec.pdf

 

IMG_1724-20180114023715-800x533.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Tesla napisał:

Mam od wiosny tego roku Thule wingbar edge 9595. Jestem z nich zadowolony. dc3da1f61f5f743780ed25a418da3728.jpg0b2a0ca7f996bf0debe3f28ddd53f8cb.jpg

Tez myślałem o tym konkretnym modelu:)

Czy hałasują podczas jazdy i czy można otworzyć szyberdach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nurek napisał:

Chyba tylko po to żeby w trakcie deszczu uchylić szybę, już miał je dodane jak brałem samochód. To jest oryginalne akcesorium do Levorga.

OK, dzięki - może mieć sens :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu belek Thule.
Szyberdach otwiera się bez żadnego problemu, bo przerwa między dachem a belkami ma z 10 cm. Niestety belki i otwarty szyberdach powodują duży hałas. Do 50km/h da się wytrzymać, ale nie jest to komfortowe.
Jeżdżąc szybko (>130) z samymi belkami (bez uchwytów rowerowych) słyszalny jest lekki świst o wysokiej częstotliwości. Troche pomaga wtedy zamknięcie osłony szyberdachu. Taka ciekawostka - w belkach są rowki, w które wklada sie gumowe osłony. Niewłaściwe ich włożenie powoduje mocny wzrost hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2018 o 11:25, Rokiki napisał:

Czy ktoś z was ma bagażnik dachowy w swoim levorgu, chodzi mi o belki bazowe bo nie wiem jakie kupić (bez relingow).

 

Ja wypożyczałem Thule i generalnie do bazy (Wingbary) nie mogę się przyczepić, jednak do przewozu rowerów to będę jednak montował hak. Przez to sztywne zawieszenie bałem się, że jadąc ponad 60 km/h po nierównej drodze, zgubię cały dach (albo całą bazę z rowerami). Ponadto 4 rowery na dachu to jednak spory opór, nie wspominając, że zakładanie/ściąganie takiej liczby rowerów nie jest wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adam12 napisał:

 

wszystko się da :)

Tylko po co? Koszt takiej przeróbki koszmary, auto można sobie do dowodu osobistego wpisać, bo niesprzedawalne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Orientuje się ktoś może czy obecny levorg będzie jeszcze w 2019 oferowany? Jeżeli tak to wiadomo +/- jak długo?
Pytam, bo trafiłem na info że w 2019 na targach ma mieć premierę następca, a że z Subaru nigdy nie wiadomo czy będzie do UE dany model oferowany czy też nie to wolę się upewnić :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 7/31/2018 at 10:13 AM, wickedway said:

Orientuje się ktoś może czy obecny levorg będzie jeszcze w 2019 oferowany? Jeżeli tak to wiadomo +/- jak długo?
Pytam, bo trafiłem na info że w 2019 na targach ma mieć premierę następca, a że z Subaru nigdy nie wiadomo czy będzie do UE dany model oferowany czy też nie to wolę się upewnić :)

 

 

Byla tutaj juz mowa o tym, ze obecny Levorg zostanie wycofany ze sprzedazy w momencie, kiedy zacznie byc wazna nowa norma WLTP. Silnik 1.6 DIT nie jest dostosowany do tej normy.

Nowa generacja ma sie pokazac poczatkiem przyszlego roku, wedlug wstepnych informacji. Jest juz watek tutaj na forum odnosnie Levorga 2019 

Czy i kiedy trafi do Europy, na razie nikt nie osmiela sie nawet zgadywac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Muszę wreszcie napisać dwa słowa, bo 2 miesiące temu do Forestera dołączył Levorg storm grey :)

E6727D83-1CB6-4808-92FE-01D2ED259DDB.thumb.jpeg.124e3f97dd485b50d5a996af9adcde65.jpeg

 

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Oczywiście jak wielu innych forumowiczów czekałem na ew. pojawienie się Levorga 2.0 DIT limited edition for Europe :)

To byłby dla mnie idealny samochód. Swoją drogą 1.6 daje radę. Spalanie w porównaniu do Forestera 2.0 MY 2010 na tych samych trasach - o litr... mniejsze. Dynamika zdecydowanie lepsza. 

 

Na plus:

- ładne i zgrabne kombi

- b. komfortowe jak na ten profil zawieszenie

- b. przyjemne prowadzenie w zakrętach 

- EyeSight akt. tempomat + CVT to świetny tandem.

- pozytywne zmiany po lifcie - grafika ekranu środkowego, felgi itp.

- rewelacyjnie prosty i przydatny system kamery w lusterku wstecznym. Można się spokojnie pakować po dach. Obraz wyraźny, duży kąt widzenia. 

- wygodne fotele ale... o tym później

- mieści się spokojnie 4 osobowa rodzina na 2 tygodniowy urlop z 4 rowerami na dachu. 

- b.dobra widoczność - jak we wszystkich Subarakach tej generacji

 

Na minus:

- już po 1000 km było widać, że zapięcie (nie wiem jak to nazwać) od pasa bezp. będzie przecierać boczek siedzenia (wiecie - na środku jest skóra - na boku eko). 

- zawieszenie mi b.odpowiada, ale raz trafiłem na taką dziurę, że „dobiło” do ogranicznika. Małe nierówności tłumi super. 

- szkoda, że nie dodali carplay’a po lifcie. 

- skórę wziąłem tylko ze względu na większy zakres regulacji fotela - uważam, że każde auto ze skórzaną tapicerką powinno mieć tap. wentylowaną (chętnie bym za to dopłacił - podobnie jak za carplay)

 

Generalnie, po 4 tyś jestem bardzo zadowolony z auta :)

 

Edytowane przez Urbi
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Urbi napisał:

 

Muszę wreszcie napisać dwa słowa, bo 2 miesiące temu do Forestera dołączył Levorg storm grey :)

 

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Oczywiście jak wielu innych forumowiczów czekałem na ew. pojawienie się Levorga 2.0 DIT limited edition for Europe :)

To byłby dla mnie idealny samochód. Swoją drogą 1.6 daje radę. Spalanie w porównaniu do Forestera 2.0 MY 2010 na tych samych trasach - o litr... mniejsze. Dynamika zdecydowanie lepsza. 

 

Na plus:

- ładne i zgrabne kombi

- b. komfortowe jak na ten profil zawieszenie

- b. przyjemne prowadzenie w zakrętach 

- EyeSight akt. tempomat + CVT to świetny tandem.

- pozytywne zmiany po lifcie - grafika ekranu środkowego, felgi itp.

- rewelacyjnie prosty i przydatny system kamery w lusterku wstecznym. Można się spokojnie pakować po dach. Obraz wyraźny, duży kąt widzenia. 

- wygodne fotele ale... o tym później

- mieści się spokojnie 4 osobowa rodzina na 2 tygodniowy urlop z 4 rowerami na dachu. 

- b.dobra widoczność - jak we wszystkich Subarakach tej generacji

 

Na minus:

- już po 1000 km było widać, że zapięcie (nie wiem jak to nazwać) od pasa bezp. będzie przecierać boczek siedzenia (wiecie - na środku jest skóra - na boku eko). 

- zawieszenie mi b.odpowiada, ale raz trafiłem na taką dziurę, że „dobiło” do ogranicznika. Małe nierówności tłumi super. 

- szkoda, że nie dodali carplay’a po lifcie. 

- skórę wziąłem tylko ze względu na większy zakres regulacji fotela - uważam, że każde auto ze skórzaną tapicerką powinno mieć tap. wentylowaną (chętnie bym za to dopłacił - podobnie jak za carplay)

 

Generalnie, po 4 tyś jestem bardzo zadowolony z auta :)

 

 

Ja mam model '17 (identyczny kolor jak Twój) i po przejechaniu ok 15 tyś mam praktycznie podpisuję się pod wszystkich co napisałeś z wyjątkiem tego że:

- brakuje mi czasem przedniej kamery (kamer w lusterkach) - można by wówczas bez stresu parkować na "żyletkę"

- mirror link jest bezużyteczny, mapy stare i nie ma carplay/android auto

- zawieszenie z tyłu jest irytujące - podskakuje na poprzecznych nierównościach i dwukrotnie już na zakręcie straciłem przez nie przyczepność po najechaniu na małą dziurę

 

Jestem z samochodu bardzo zadowolony i nadal bardzo lubię nim jeździć, ale może to zabrzmi dziwnie - nie jestem pewien, czy drugi raz bym się na niego zdecydował.

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xemir napisał:

brakuje mi czasem przedniej kamery

 

... w MY 2018 jest przednia kamera - całkiem przydatny wynalazek. 

 

2 godziny temu, xemir napisał:

zawieszenie z tyłu jest irytujące 

 

Ja nie zauważyłem podskakiwania - może coś poprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2018 o 14:22, Urbi napisał:

- skórę wziąłem tylko ze względu na większy zakres regulacji fotela...

 

Możesz sprecyzować na czym ten większy zakres regulacji polega? Dla mnie istotna sprawa, a skóra nie jest dla mnie "must have". I jeszcze jedno, jak oceniasz wyciszenie MY 2018 przy prędkościach autostradowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, dandy said:

 

Możesz sprecyzować na czym ten większy zakres regulacji polega? Dla mnie istotna sprawa, a skóra nie jest dla mnie "must have". I jeszcze jedno, jak oceniasz wyciszenie MY 2018 przy prędkościach autostradowych?

 

Fotele skórzane mają regulacje elektryczną i dodatkowo można zmieniać kąt nachylenia siedzenia jak również od MY18 są wyposażone w elektryczną regulację odcinka lędźwiowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Fotele skórzane mają regulacje elektryczną i dodatkowo można zmieniać kąt nachylenia siedzenia jak również od MY18 są wyposażone w elektryczną regulację odcinka lędźwiowego. 

U mnie tylko fotel kierowcy ma pełną regulację.
Fotel pasażera nie jest regulowany tak samo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wracając do tematu belek Thule.
Szyberdach otwiera się bez żadnego problemu, bo przerwa między dachem a belkami ma z 10 cm.


Jeździłem i z Whispbarem, i z Thule. Wrażenia podobne, ale belki Thule są sztywniejsze. Whispbar jest zgrabniejszy, łapy są bardziej „pochylone”. Thule mam teraz z czarnymi belkami, ale łapy dla mnie są ciut brzydsze.
Thule ma lepszy system kluczykowy, whispbara można otworzyć kluczykiem od skrzynki na listy-wiem, bo raz musiałem zdjąć osłonę łapy, a nie miałem kluczyka. Otworzył się w 15 sek bez żadnych uszkodzeń. Bez problemu również go zamknąłem.
System mocowania i naciągu belki Thule tez jest moim zdaniem lepszy, whispbara musiałem dokręcać, z Thule po 2000 km nadal było Ok (ten sam setup z boxem Atlantis).
Wg mnie jest to spowodowane także sztywnością belek, co widziałem jadąc 130km/h i obserwując drgania boxa przez szyber.

f960f2c02672844a732995835e8a2d72.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dandy napisał:

jak oceniasz wyciszenie MY 2018 przy prędkościach autostradowych?

 

Na razie jedyną jazdę autostradową miałem z 4 rowerami na dachu - trudno ocenić. Na pewno dramatu nie ma. Podobno jest minimalnie lepiej w MY 18. Przy prędkościach <120 jest jak dla mnie ok.

Jak już pisano w tym wątku - silnik jest wyciszony ZA bardzo. Wiem, wiem... to jest DIT z równo-odległościowym kolektorem, ale ja lubię nawet dźwięk  2.0 NA w Foresterze. 

 

O fotelach już koledzy wyjaśnili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dzięki! Bynajmniej nie jestem zwolennikiem zbytniego wyciszenia boxera. Zależy mi za to na przyzwoitym wyciszeniu podwozia, a tu wielu twierdzi, że przy prędkości rzędu 140 km/h Levorg jest głośny. No nic, trzeba się samemu przejechać wreszcie :)

A co do foteli to myślałem, że nie trzeba brać skórzanych, aby miały elektryczną regulację (w tym odcinka lędźwiowego), bo z aktualnej specyfikacji wynika, że dostępna jest już ona w wersji Comfort z tapicerką materiałową..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...