Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

15 minutes ago, Cherusek1 said:

Chłopaki podpowiedzcie proszę albo podlinkujcie odpowiedni fragment z forum , jest może w planach leworg w sedanie? W Europie albo w stanach ?pozdrawiam 

Raczej nie. Nowa Impreza istnieje jako sedan na innych rynkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2018 o 22:35, Bernard napisał:

Ja olej dałem, cena to jedno, ale chciałem Eneos Sustina a takiego ASO nie oferowało. Filtr już od ASO (przegląd 15k).

Rozumiem, że Sustina 0w50? Całkiem ciekawa alternatywa dla 0w20. Chyba lepsza niż 5w30 na nasz klimat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Kukson napisał:

Oczywiście że lepsze i sam na takim śmigam w Levym.

I taki będzie zalany przy przeglądzie 30k w lutym/marcu. 

Czy ktoś z forumowiczu ma jakieś opinie o http://subaru.nie-ASO.pl/pl/oferta/levorg_16_dit.php ktoś zna kogoś co podciągnął moc? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie nie można na takie tematy rozmawiać więc pozostaje dział jadę nielegala, a dwa wątpię aby ktoś już grzebał bo auta są dosyć młode i większość na gwarancji ale mnie się już w tym roku kończy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, damen napisał:

Rozumiem, że Sustina 0w50? Całkiem ciekawa alternatywa dla 0w20. Chyba lepsza niż 5w30 na nasz klimat

 

Ja dałem 5w30 inspirując się instrukcją, która oprócz 0w20 i 5w30 nie wymienia pozostałych więc nie kombinowałem.

Edytowane przez Bernard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Bernard napisał:

 

Ja dałem 5w30 inspirując się instrukcją, która oprócz 0w20 i 5w30 nie wymienia pozostałych więc nie kombinowałem.

Może inżynierzy z Subaru nie wiedzieli, że jest taki ENEOS ;) Zapytam przy okazji wizyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, damen napisał:

I taki będzie zalany przy przeglądzie 30k w lutym/marcu. 

Czy ktoś z forumowiczu ma jakieś opinie o http://subaru.nie-ASO.pl/pl/oferta/levorg_16_dit.php ktoś zna kogoś co podciągnął moc? 

 

Dziwi mnie, ze większy przyrost mocy jest z 1.6 Levego niż 2.0 FXT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie, że o ile wierzyć tamtej hamowni, to wyjściowe, seryjne wartości KM i Nm w 2 FXT były dużo niższe od deklarowanych przez producenta (bonusy tylko w VAG-U :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o olej to Pan w ASO nie potrafił określić czy lepiej 0w50 czy 5w30 (tak jak instrukcja mówi). W sumie nie widział przeszkód dla 0w50, ale nie było reakcji w stylu "Oczywiście, że lepiej 0w50" 

Czy ktoś z forumowiczów dochodził do tego co tak naprawdę robi silnik/turbina kiedy po uruchomieniu doładowanie turbiny wskazuje 0,.0bar żeby po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach  spaść  w okolice -0,6bar. Czuć wtedy charakterystyczne "trzęsienie" samochodem.... Chyba, że to tylko u mnie... 

Edytowane przez damen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 dla auta które nie lata po torze jest zbyteczna. Nawet szkodliwa w mroźną zime jak sie jeździ krótkie odcinki 5km po mieście. 

Wez przy -15 stopniach porownaj z jaka trudnoscią kreci sie na 30 i na 50 przy odpalaniu.... Masakryczna roznica. 

Zgadzam sie ze 20 to przegiecie. Dlatego instrukcja mowi o 30. 50 to sie leje do STi na upalanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebastian.R napisał:

50 dla auta które nie lata po torze jest zbyteczna. Nawet szkodliwa w mroźną zime jak sie jeździ krótkie odcinki 5km po mieście. 

Wez przy -15 stopniach porownaj z jaka trudnoscią kreci sie na 30 i na 50 przy odpalaniu.... Masakryczna roznica

. Polecam poczytać na temat oznaczeń olei tzn do czego służy i kiedy stosuje się olej 0w , 5w  ,  10w i co oznaczają cyferki  po W  oleju. Lanie oleju o parametrze w50  do cywilnego auta może być  uważane za przerost formy nad treścią. Jeżeli chodzi  o sustine 0w50  -bo pewnie o niej mowa to bardzo dobrze płynie na  mrozie zresztą jak każde 0w  i  śmiało można  zalewać nawet  na Antarktydzie smigając  na krótkich odcinkach.

test przy - 16

 

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry nie chce mi sie. Wystarczy, że miałem 3 imprezy i tysiace km zjezdzonych na torze. Z kompletem zegarow ofc. 

Ale dzieki za linka. 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, damen napisał:

 

Czy ktoś z forumowiczów dochodził do tego co tak naprawdę robi silnik/turbina kiedy po uruchomieniu doładowanie turbiny wskazuje 0,.0bar żeby po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach  spaść  w okolice -0,6bar. Czuć wtedy charakterystyczne "trzęsienie" samochodem.... Chyba, że to tylko u mnie... 

Dołączam do zapytania o delikatne szarpanie silnikiem przy zimnym odpalaniu-tez coś takiego u siebie zauważyłem,przebieg 27k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bikowsky napisał:

Właśnie dałem Lewego na przegląd pierwsze 15k i pan w serwisie polecił mi 0w20 wg zaleceń Subaru emoji4.png (Eneos)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

I jak duzo po Niemczech nie jezdzisz trzymajac 160-190 to tez bedzie dobry jezeli tak jest w instrukcji. Ale jak często bedziesz gwałtownie przypieszal to takie oleje szybko robią się jak woda i znacząco spada cisnienie na zegarach (tak mialem w imprezach). Ja po 15k wezme w30.

Uważam, że jednak mamy wyższe temepratury w PL w lato a wtedy podczas wakacji lecisz na autostradzie i....robisz krzywde silnikowi. 

Ale napewno nic wyzszego bym nie polecał do normalnej jazdy niz 30-40 w tych mocach jakie ma levorg czy wolnossaca impreza.  Ja rozumiem, że jest oszczednosc w zuzyciu paliwa na 100km (i dlatego producenci leja taki na start), ale wlanie 20 przez serwis do silnikow turbo w Polskich realiach gdzie sie jeździ co by nie mowić agresywniej/dynamiczniej niz reszta europy... Cmon... Plus 30 stopni chyba tez tu u nas bywa. 

Ja rozumiem, że ludzie nie maja zegarów z cisnieniem doladowania w standardzie (a moze w levorgu jest?) i nie widzą problemu, ale to nie znaczy ze go nie ma. 

Podsumowujac jak ktos cisnie i jest goraco - w20 to jest woda a nie olej. 

 

A subaru nie zaleca jednej klasy temperaturowej i lepkosciowej. Nie chce mi sie isc po instrukcje ale na bank 2-3 sa do wyboru. W zaleznosci do rynku co za tym idzie polozenia geo i temperatur otoczenia. 

 

image.jpeg

 

 

 

 

A to dla tych co leją w50/60do jazdy na codzien.

 

 

Edytowane przez Sebastian.R
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na prawdę to olej powinniśmy dobierać do warunków w jakich jeździmy i jak użytkujemy auto, Oleje o małej lepkości jak w20  tworzą cienki film olejowy, który podczas mocnego obciążenia może ( ale nie musi) zostać zerwany. Więc jeżeli ktoś śmiga agresywnie, autostradami z dużymi prędkościami to raczej nie jest to olej dla niego.

Warunki zewnętrze - ktoś u napisał że

W dniu 12.01.2018 o 16:56, Sebastian.R napisał:

Wez przy -15 stopniach porownaj z jaka trudnoscią kreci sie na 30 i na 50 przy odpalaniu.... Masakryczna roznica.

 Po to powstały oleje 0w żeby zapobiec takiemu zjawisku są stosowane m.in na Syberii itp. Są to oleje które nawet przy dużym minusie bardzo dobrze płyną tzn nie robią się gęste jak miód i szybko się rozprowadzają po magistrali olejowej- patrz film wyżej porównanie 0w vs 10w oraz wklejona tabelka. - na YT jest pełno testów płynięcia olejów 0w, 5w, 10w w bardzo niskich temperaturach możecie sobie zobaczyć jak to wygląda w rzeczywistości.

Więc dobierajcie olej do warunków w jakich jeździcie a nie  bo wam ktoś napisał ze ten będzie dobry itp. Tzn w zimie warto lać 0wXX, 5wXX   w lecie 5wXX 10wXX, a jak mieszkacie w emiratach czy afryce to i może 20wXX bedzie ok

jeżeli wasze silniki są mocno obciążane  to  w40 a nawet w50 czy , jeżeli śmigacie jak emeryci na bardzo krótkich odcinkach w20 , jeżeli normalnie użytkujecie auto w30. Dla mnie złotym środkiem wydaje się byc 0w40 ( często śmigam autostradami, a w zimie olej nie robi się "gęsty" i miare szybko rozprowadza się po magistrali olejowej )

 

pierwszy lepszy test olejów 0w z YT przy -25

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 

 

Dostałem kamykiem na autostradzie, udałem się na naprawę odprysku do ''fachowej'' firmy, ale... efekt zero. Oni twierdzą że bardziej sie nie da, ale według mnie powinna być znaczna poprawa, a jest praktycznie widoczne tak jak było. W zwiazku z tym mam pytanie, czy można jeszcze raz to ruszać? Waham sie  czy oby nie spróbować samodzielnie tego zrobić zestawem naprawczym, ale boj ę sie że może coś pęknąć. Bo rozumiem, żę najpierw trzeba wydrapać jakoś od nowa tę ich żywicę bo widocznie nie wypełnili nia wszystkich szczelin? Za małe ciśnienie było przy wtłaczaniu???

 

Dzięki za wszelkie rady! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2018 o 11:26, damen napisał:

No to w czym przeszkadza 0w50? Czy nie oznacza to lepsze zachowanie w niskich jak i wysokich temperaturach?  

 

Dobre pytanie :)

Rozumiem, że płacenie za olej "na wyrost" może nie być optymalne z pkt. widzenia portfela, ale gdyby założyć, że chcemy maksymalnie uniwersalnego oleju na każde warunki to czy właśnie 0w50 nie jest rozwiązaniem "idealnym"?

Wiem, że kolejną kwestią są lokalne rekomendacje przedstawicielstwa danej marki (np. Subaru Polska w Naszym przypadku), i ewentualne utrudnienia przy egzekwowaniu napraw gwarancyjnych ... ale to chyba temat poboczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirciob napisał:

Dobre pytanie :)

Rozumiem, że płacenie za olej "na wyrost" może nie być optymalne z pkt. widzenia portfela, ale gdyby założyć, że chcemy maksymalnie uniwersalnego oleju na każde warunki to czy właśnie 0w50 nie jest rozwiązaniem "idealnym"?

Wiem, że kolejną kwestią są lokalne rekomendacje przedstawicielstwa danej marki (np. Subaru Polska w Naszym przypadku), i ewentualne utrudnienia przy egzekwowaniu napraw gwarancyjnych ... ale to chyba temat poboczny.

wygląda na rozwiązanie idealne.  Jedyną jego wadą jest tak jak napisałeś cena. 5l (bo tyle wchodzi np do FB20 ) sustiny 0w50 poza ASO to okolice 350pln, więc cena w ASO zapewne zabija. Dla porównania 5l sprawdzonego 5w30 to okolice 150-200pln, który sprawdzi się równie dobrze. Czy warto  - kwestia indywidualna. Osobiście wole te 200pln wydać na coś zupełnie  innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...