Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś wpadł mi w ręce artykuł z wywiadem właściciela poważanego serwisu motocykli. Gościu twierdził coś zupełnie odwrotnego niż większość: od nowości ogień na tłoki. Ale naprawdę ogień. Wymiana oleju po 100 km i tyle. W sumie wydaje się to logiczne. Jak coś ma się wytrzeć to nie po milionie cykli ale po kilkuset. Przeliczcie ile cykli wykonają cylindry po 5000 km. To co ma się dotrzeć dotrze się w ciągu jednego dnia. Nie opowiadam się po stronie tego gościa. Po przeczytano artykułu stwierdziłem ze głupek. Ale jak się człowiek zastanowi go ma to sens. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalmy czym jest docieranie najpierw. W kontekście względnie nowych silników docieranie nie jest tym o czym myślicie, tzn. jakimś tarciem niedopasowanych elementów w rezultacie czego powstają drobne opiłki. To nie te czasy. Docieranie to bardziej "układanie" elementów w szczególności tłoka w cylindrze a jeszcze dokładniej to dopasowanie pierścieni do owalu cylindra.

Process ten przeprowadza się w fabryce i trwa kilka godzin. Jest on robiony albo na oddzielnym stanowisku albo na samochodzie. Jedak co do samego procesu to nie ma zgodności czy lepsze jest od razu mocne obciążenie silnika czy stopniowe.

Edytowane przez RoadRunner
styl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Podobnie można dyskutować o rozgrzewaniu i chłodzeniu turbiny po uruchomieniu i przed zatrzymaniem silnika - i jak to się ma do systemu Start/Stop.

Spora część wymieni raz, albo i dwa razy olej przed upływem roku oraz od razu po ruszeniu dezaktywuje system S/S. A reszta nie i tyle.

Wysłane z mojego SM-N9150 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w do docieraniu chodzi zasadniczo o dwie rzeczy. Pierwszy etap to eliminacja ew. błędów montażowych - nabyć pewność, że silnik jest dobrze poskręcany. I że nic w nim nie 'lata' luźno.

Drugi etap to wzajemne dopasowanie elementów. Wtedy zużycie współpracujących powierzchni jest większe niż podczas późniejszej eksploatacji. I dlatego ja jednak myślę że wymiana oleju po 5-10kkm jest celowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat docierania i dlaczego jest tak istotne, dosc dobrze wyjasnia gosc z EE. Mowi rowniez o tym, dlaczego teorie twierdzace inaczej nalezy wyrzucic na smietnik oraz ze oprocz delikatnego obchodzenia sie z silnikiem, istotne jest rowniez nie uzywanie tempomatu w okresie docierania! O tym ostatnim to tez nie wiedzialem :o

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.05.2017 o 08:06, RoadRunner napisał:

Process ten przeprowadza się w fabryce i trwa kilka godzin. Jest on robiony albo na oddzielnym stanowisku albo na samochodzie.

 

Nieprawda. Nic takiego nie ma miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jarmaj napisał:

 

Nieprawda. Nic takiego nie ma miejsca.

 

Stanowiska testowe na końcu linii (tzw. end of line) mogą kręcić silnikiem 'na zimno' czyli bez uruchamiania lub 'na goraco'. Testowanie kilkugodzinne (lub kilkudziesieciogodzinne) stosuje się wyłącznie wyrywkowo do kontroli jakości.

No chyba, że mówimy o produkcji niskoseryjnej - tu wszystko jest możliwe ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy
Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć, że fotele w wersji comfort (w materiale i z ręczną regulacją) różnią się od wersji sport. Znalazłam w necie krótką wzmiankę, jakoby w wersji komfort byly mniejsze i zdecydowanie mniej wygodne.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy
Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć, że fotele w wersji comfort (w materiale i z ręczną regulacją) różnią się od wersji sport. Znalazłam w necie krótką wzmiankę, jakoby w wersji komfort byly mniejsze i zdecydowanie mniej wygodne.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka



Nie kojarzę, żebym czuł różnicę między skóra a materiałem (jeśli chodzi o gabaryty). Świadomie wybrałem materiał, nie lubię skóry :) Fotele są bardzo wygodne i ładne :)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy
Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć, że fotele w wersji comfort (w materiale i z ręczną regulacją) różnią się od wersji sport. Znalazłam w necie krótką wzmiankę, jakoby w wersji komfort byly mniejsze i zdecydowanie mniej wygodne.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka



Jazdę próbną robiłem wersją sport, a ostatecznie kupiłem comfort. Wyprofilowanie bazowe wydaje się być takie same, jedynie zakres regulacji w sport był chyba szerszy - z tego co pamiętam było podnoszone podparcie ud. Mimo to w comfort odnajduję dogodną pozycję, a 10 tys. zostało w kieszeni.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo zadowolony z foteli w komforcie ( tych materiałowych z ręczna regulacja). Mam juz przejechane 19kkm a najdłuższa trasa jaka robiłem (na zmianę z żona) to 1800km jednego dnia. I były super.

Skórzanymi jeździłem dwa razy na jeździe próbnej i *wydawały się* takie same. Chociaż nie wiem, czy nie mają jednej regulacji więcej. Te ręczne nie maja odcinka lędźwiowego. Mi pasują, ale dobrze jakbyś sie przymierzył i upewnił, ze Ci to odpowiada.

Tak jak pisalem - materiałowe moim zdaniem super, ale to może być kwestia subiektywna i najlepiej potwierdzić samemu.

Pozdro


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezione na Autocentrum "... bardzo wygodne fotele z przodu (w szczególności kierowcy ALE uwaga tylko z elektryczną regulacją bo zwykłe są dla mikrusów-Japończyków). "

 

Jeździłem w wersji sport, ale nie miałem możliwości przetestować wersji z materiałem. Różnica w cenie między komfort a sport to prawie dycha i nie wiem czy warto za skórę, sterowany fotel kierowcy i navi tyle dopłacić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie z dwoma wersjami Levorga: GT / GT-S z materiałową tapicerką i ręczną regulacją fotela kierowcy oraz GT-S Exlusive ze skórzanymi obiciami i elektryczną regulacją. 

 

Fotele materiałowe były dla mnie zbyt wąskie przy tyłku, miały zbyt krótkie siedziska i miałem poczucie, że zaraz się zsunę z fotela, bo uda nie były podpierane. Siedzisko było regulowane tylko przód-tył oraz góra-dół, bez regulacji pochylenia siedziska. Poza tym wyprofilowania przy biodrach wydawały mi się w materiałowej wersji dużo sztywniejsze, ale to akurat może sprawa pierwszego wrażenia, ponieważ w XV fotele były nieco płaskie. 


Fotele w mojej wersji poza skórą mają jeszcze dodatkową regulację pochylenia siedziska, co powoduje, że można sobie podnieść przód siedziska i wygodnie podeprzeć uda, dlatego mimo krótkiego siedziska tyłek nie zsuwa się z fotela. Mnie osobiście ta dodatkowa regulacja przekonała do kupienia tej wersji, bo w fotelu jestem w stanie zająć prawidłową i wygodną pozycję, mimo relatywnie krótkiego siedziska i braku podparcia lędźwiowego.

 

Co do wyglądu skóry - robi wrażenie, ale jakość obić nie jest zadowalająca. Subaru uznało moją reklamację, bo w samochodzie po przebiegu 1700km przetarła mi się tapicerka na podparciu bocznym, czyli podobno od wsiadania i wysiadania w jeansach (tak, tak, niestety nie da się tego zwalić na samochód demo, do którego codziennie wsiadały i przymierzały się tabuny ludzi). Kiedy dostarczą mi nowe obicie - będzie wymiana tapicerki, na razie czekam (od 8 miesięcy). 

 

Natomiast ze względów czysto estetycznych oraz praktycznych - elektryczna regulacja w większym zakresie - ponownie wybrałbym skórę. 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezione na Autocentrum "... bardzo wygodne fotele z przodu (w szczególności kierowcy ALE uwaga tylko z elektryczną regulacją bo zwykłe są dla mikrusów-Japończyków). "

 

Jeździłem w wersji sport, ale nie miałem możliwości przetestować wersji z materiałem. Różnica w cenie między komfort a sport to prawie dycha i nie wiem czy warto za skórę, sterowany fotel kierowcy i navi tyle dopłacić.

 

 

 

Nie zgodzę się z tymi mikrusami. Mam 191 cm i bez problemu jestem w stanie zająć wygodną pozycję za kierownicą i nawet nie mam fotela maksymalnie cofniętego

 

Navi Sygic można mieć przez Mirrorlink

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

 

 

Nie z każdego telefonu. Mnie nie udało się połączyć OnePlus 3 przez MirrorLink, żeby rzucić nawigację (ewentualnie robiłem coś źle).

 

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersjach GT-S Comfort i Sport siedzenia są takich samych rozmiarów. Różnią się obiciem (materiał lub skóra) i regulacją  (w wersji materiałowej ręczna, wysokość siedziska reguluje się w całości góra dół, a w wersji skórzanej elektryczna - można regulować pochylenie siedziska bo przednia i tylna część są regulowane osobno). Regulacji podparcia lędźwiowego brak. ;)

 

W wersji GT - u nas na zamówienie - są zwykłe  (nie sportowe) siedzenia, prawdopodobnie takie jak w Subaru XV.

 

Osobiście wybrałbym tapicerkę materiałową. Skórzaną miałem i dla mnie fotele były ciut za twarde, tzn. skóra była sztywna i nie poddawała się pod moim ciężarem. ;)

Ale to moje subiektywne odczucia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zauważyłem różnicy między skórą, a materiałem jeżeli chodzi o wielkość. Na plus w skórzanych jest większa opcja ustawień przez co można lepiej sobie fotel pod siebie ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skorzanych skora sie wyciera :angry: do reklamacji. Co do spalania to mam coraz lepsz mniemanie o Levorgu ostatnio Stuttgart -Praga - Stutgart. Dosyc szybko 140-160 i realne spalanie wyszlo srednio 9,2  W Czechach mialem nawet kolo 7,8 przy tamtejszych ograniczeniach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...