Adam12 Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Najogólniej olej 5W30 lub 5W40 ma szerszy zakres temperatur a jak jest w książce ? 2.0DIT ma 5w30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 A dlaczego wymieniamy na te inne, a nie zostajemy przy 0w20? Pytanie było całkiem serio. Właśnie jestem na przeglądzie w ASO Subaru i przywiozłem swój olej 0w20. To jest coś nie tak? Pytam bo Przemek pisał o wymianie na 5W30 albo 40. Generalnie temat był wałkowany w wielu wątkach. Najogólniej olej 5W30 lub 5W40 ma szerszy zakres temperatur (przynajmniej tych maksymalnych), w którym "trzyma parametry". Przy normalnej jeździe, zwłaszcza z silnikiem wolnossącym pewnie 0W20 w zupełności wystarczy. Jednak jadąc np. na wczasy w lecie w długą trasę na południe, w pełni załadowanym autem, i korzystając z silnika 1,6DIT, który będzie pewnie wymagał kręcenia i trzymania na obrotach wolę mieć pewien zapas jeśli chodzi o parametry oleju. Zwłaszcza, że w instrukcji te oleje są dopuszczone przez producenta. Olej 0W20 będzie miał pewnie niewielką przewagę w zimie, przy rozruchu silnika, co ma się przełożyć na niższe zużycie paliwa. Tak przynajmniej ja to rozumiem. OK, jasne, dzięki. Nie wiedziałem o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Najogólniej olej 5W30 lub 5W40 ma szerszy zakres temperatur a jak jest w książce ? 2.0DIT ma 5w30. Jest 0W20 (uzasadnione niższym spalaniem), ale można też 5W30 lub 5W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Jest 0W20 (uzasadnione niższym spalaniem) Niższym spalaniem paliwa, niestety przy wyższej konsumpcji oleju - olej jest rzadszy konsumpcja wzrasta. Prawa fizyki są nieubłagane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 (edytowane) co do 0w20 - jezdziłem przez pierwszy rok tzn 15k km (olej zalany w fabryce). Auto oleju nie wzielo ani troche pomimo czestego krecenia do odcinki- niestety 2.0i tak ma ze zeby jechał musi "dostac po czerwonym polu" , w zeszłym roku bylem w Chorwacji to temp oleju była zawsze nizsza o jakies 5 stopni niz na obecnym 5w30 na którym w Chorwacji byłem w tym roku, auto palilo mniej o 0,5-1litr niz na 5w30 w zaleznosci od warunków na drodze. Silnik nie wybuchł ani nie zatarł sie. Gdyby którekolwiek dolnośląskie ASO oferowało taka oliwe bezwatpienia kazalbym zalac. Niestety wszyscy maja tylko 5w30 Edytowane 10 Listopada 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 (edytowane) OBK SBD 2008 versus OBK SBD CVT 2014 Ten drugi pali ok 1,5 l więcej. 90% trasa Pytanie, ile w tym "zasługi" dpf-a i masy jak pisze Przemek, i wspolczynnika oporu powietrza. Buda 2004-2009 miala wspanialy wspolczynnik Cx odyslam do: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77637-wsp%C3%B3%C5%82czynnik-oporu-powietrza-dla-poszczeg%C3%B3lnych-modeli Z tego wątku wynika że Forek XT ma lepszy Cx niż XV i STI, a Levorg to prawie STI Edytowane 10 Listopada 2015 przez Jaca68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) No to jak obiecalem po 3 dniach eco jazdy. Nawet sie dziwie jak latwo bylo zejsc do takiego wyniku i nawet nie trzeba sie toczyc. Nie nalezy tylko ciagle przyspieszac. Co bardzo lubie . Myslalem ze 5,2 bedzie ale wczoraj wpadlem w korek i zjechalem z Autobahny i przebijalem sie przez pagorkowaty teren. No i od czasu do czasu nacisne na pedzel tak calkiem to nie daje rady. Trasa w jedna strone troche z gorki 37 km ale potem pod gorke wracajac do punktu wyjscia. Jezdzac tak Levorgiem widzialem wynik ponizej 9 ale jeszcze nie 7 L/100. Czyli w porownaniu do Legacy SBD MT Levorg pali min +2 L/100km. Im szybciej tym roznica jest wieksza Edytowane 11 Listopada 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Z tego wątku wynika że Forek XT ma lepszy Cx niż XV i STI, a Levorg to prawie STI To nie tak. Nie zapominaj, ze STI ma wiele elementow, ktore czynia z niego potwora aerodynamicznego: roznego rodzaju wloty, przetloczenia, poszerzenia, progi i spojlery. Wszystko co generuje docisk, pogarsza wspolczynnik oporu powietrza. Wedlug niektorych zrodel (niepotwierdzone w 100%) Levorg ma wspolczynnik oporu Cx: 0,26... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Jakby miał Cx 0,26, toby nie żłopał 11 litrów przy 140 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Jakby miał Cx 0,26, toby nie żłopał 11 litrów przy 140 km/h A może żłopie pomimo tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Aż tyle nie pali. Dziś jechałem swoją stałą trasą. Praktycznie zero ruchu, prędkość do 100 km/h. Wynik uwzględnia przejazd przez Kraków (tez mały ruch, ale pomimo przepisowej prędkości na większości skrzyżowań czerwone światło. Dzień wcześniej ta sama trasa w "normalnym" ruchu, czas przejazdu porównywalny, ale więcej wyprzedzań. Edytowane 11 Listopada 2015 przez przemekka 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Jakby miał Cx 0,26, toby nie żłopał 11 litrów przy 140 km/h Twierdzisz tak na podstawie czego dokladnie...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Przyjmuję, że kto jak kto, ale @@Than_Junior, wie co pisze. Cx więc wynosi ok 0,26 Idąc tym tropem - pali tyle ile 70 kucy mocniejsza stodoła na kołach, czyli FXT. Wynika prosty wniosek, że Levorg 2,0 DIT byłby znacznie ekonomiczniejszy (i tym samym przyjazny środowisku) niż 1,6. Czyli oczywistym jest, że teoria o niemożności wprowadzenia 2,0 na EU ze względu na emisję jest ... błędna. Ponieważ w ten sposób TF uczyniło ten fakt oczywistą oczywistością, niniejszym prosimy Dyrekcję wyprowadzenie Japończyków z błędu i wprowadzenie 2,0 do sieci sprzedaży. Oczywiście dla członków TF z adekwatną do przyszłych korzyści SIP-u, wynikających z rozwiązania problemu i poszerzenia gamy o potencjalnie bardzo handlowy produkt, zniżką, Edytowane 11 Listopada 2015 przez sjak 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Czy 1.6 DIT manual w ogóle istnieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Nie, bo nie ma takiej potrzeby. Przecież i tak by "nie jechał" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) No właśnie on by jechał Ale poważnie,nie ma? Edytowane 11 Listopada 2015 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Stachu, co dokładnie rozumiesz pod pojęciem jechał? Że będzie miał 8,4s do setki? Na elastyczność to nie wpłynie w żaden sposób, bo CVT i tak emuluje przełożenia. Przepraszam, będzie szybciej, bo nie stracisz czasu na wciskanie sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Stachu, co dokładnie rozumiesz pod pojęciem jechał? Że będzie miał 8,4s do setki? Na elastyczność to nie wpłynie w żaden sposób, bo CVT i tak emuluje przełożenia. Przepraszam, będzie szybciej, bo nie stracisz czasu na wciskanie sprzęgła. Przemek,to wsadź CVT do BRZeta to się przekonasz czy jedzie tak samo jak obecny z manualem i czy daje kierowcy tyle samo frajdy Pod pojęciem "jechał" rozumiem przyspieszenie i ogólnie pojętą radość z jazdy ,której CVT w żaden sposób nie daje.Przynajmniej mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Ale Stachu porównujesz samochód sportowy z rodzinnym kombi, w dodatku z silnikiem o mocy wystarczającej do rodzinnego poruszania się autem. Zmiana skrzyni w Levorgu nie wpłynie w zauważalny sposób na radość z jazdy, której akurat w tym aucie i z tym CVT mi nie brakuje. Zresztą nie wiem, czy manual w XT-ku też poprawiłby znacząco radość z jazdy. Pomijam brak bólu lewej stopy w codziennej jeździe w krakowskich korkach. Edytowane 11 Listopada 2015 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) mam Legacy SBD MT oraz jedzdzilem OBK MY15 CVT i roznica jest taka jakby jedno auto mialo 30 KM wiecej i niech nikt nie mowi ze OBK jest szybki tylko sie tego nie czuje. Dalem gazu patrzylem na wskazowke i to sa dwa rozne swiaty w porownaniu do Legacy MT. Start 0-100 moze nie az tak ale elastycznosc zdecydowanie gorsza w CVT. Levorg jest porownywalny do Legacy ale musimy go cisnac. Nie przychodzi mu tak z "rekawa" Edytowane 11 Listopada 2015 przez haubi65 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Ale Stachu porównujesz samochód sportowy z rodzinnym kombi, Holahola,911 to zdaje się też sportowy samochód i PDK jakoś daje radę,to czemu nie dać CVT do BRZeta? Odpowiedź jest dość prosta-bo CVT go zamuli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Tylko BRZ nie ma 360KM. Przy tej mocy różnica byłaby znikoma jeśli w ogóle. Zresztą niech Ci będzie. Ja tam wolę mojego muła z CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Zależy co kto woli. Manual na pewno daje więcej czucia samochodu i również odnoszę wrażenia, że mniejsze straty mocy. Ale w rodzinnym dupowozie subarowskie CVT sprawuje się więcej niż dobrze. Do BRZ-eta nigdy bym tego nie chciał. ale do pojazdu do codziennego poruszania się zdecydowanie wybieram to rozwiązanie. Być może przy moich przebiegach po prostu szukam już komfortu i bezstresowości, który automat daje mi na co dzień, a jestem w stanie poświęcić za to ten ułamek przyspieszenia, który wykorzystam od czasu do czasu. I tak z rodzinnego pojazdu o mocy 150 czy 170 kucy wyścigówki nie będzie, więc pozostaje tylko potrzeba posiadania takiej mocy, aby nie czuć dyskomfortu, że jest za mało do bezpiecznej jazdy. A z tym akurat, również przy cvt problemu nie ma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Tylko BRZ nie ma 360KM. Przy tej mocy różnica byłaby znikoma jeśli w ogóle. Zresztą niech Ci będzie. Ja tam wolę mojego muła z CVT. Dokładnie to 370 A różnica jest taka,że PDK poprawia osiągi o ok.0,2 sek. i zmniejsza spalanie o ok. 1 litr.CVT działa dokładnie odwrotnie,dlatego też w BRZ nie doczekamy się CVT To nie chodzi o to co kto woli,tylko o suche fakty http://porsche.pl/modele/911/911-carrera/#techspecs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 bo PDK - stworzona dla osiągów - czyli mówiąc inaczej DSG to całkowicie inna skrzynia jak CVT Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się