Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

A dlaczego wymieniamy na te inne, a nie zostajemy przy 0w20?

 

Pytanie było całkiem serio. Właśnie jestem na przeglądzie w ASO Subaru i przywiozłem swój olej 0w20. To jest coś nie tak? Pytam bo Przemek pisał o wymianie na 5W30 albo 40.

 

 

Generalnie temat był wałkowany w wielu wątkach. Najogólniej olej 5W30 lub 5W40 ma szerszy zakres temperatur (przynajmniej tych maksymalnych), w którym "trzyma parametry". Przy normalnej jeździe, zwłaszcza z silnikiem wolnossącym pewnie 0W20 w zupełności wystarczy. Jednak jadąc np. na wczasy w lecie w długą trasę na południe, w pełni załadowanym autem, i korzystając z silnika 1,6DIT, który będzie pewnie wymagał kręcenia i trzymania na obrotach wolę mieć pewien zapas jeśli chodzi o parametry oleju. Zwłaszcza, że w instrukcji te oleje są dopuszczone przez producenta. 

 

Olej 0W20 będzie miał pewnie niewielką przewagę w zimie, przy rozruchu silnika, co ma się przełożyć na niższe zużycie paliwa. 

 

Tak przynajmniej ja to rozumiem.

 

OK, jasne, dzięki. Nie wiedziałem o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 0w20 - jezdziłem przez pierwszy  rok tzn 15k km (olej zalany w fabryce). Auto oleju nie  wzielo ani troche pomimo czestego krecenia do odcinki- niestety 2.0i tak ma ze zeby jechał musi "dostac po czerwonym polu" , w zeszłym roku bylem w Chorwacji to temp oleju była zawsze nizsza o jakies 5 stopni niz na obecnym 5w30 na którym w Chorwacji byłem w tym roku, auto palilo mniej o 0,5-1litr niz na 5w30 w zaleznosci od warunków na drodze. Silnik nie wybuchł ani nie zatarł sie. Gdyby którekolwiek dolnośląskie  ASO oferowało taka oliwe bezwatpienia  kazalbym zalac. Niestety wszyscy maja tylko 5w30

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OBK SBD 2008 versus OBK SBD CVT 2014 Ten drugi pali ok 1,5 l więcej. 90% trasa Pytanie, ile w tym "zasługi" dpf-a

 

i masy jak pisze Przemek, i wspolczynnika oporu powietrza. Buda 2004-2009 miala wspanialy wspolczynnik Cx 

 

odyslam do: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77637-wsp%C3%B3%C5%82czynnik-oporu-powietrza-dla-poszczeg%C3%B3lnych-modeli

 

Z tego wątku wynika że Forek XT ma lepszy Cx niż XV i STI, a Levorg  to prawie STI  :biglol:

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak obiecalem po 3 dniach eco jazdy. Nawet sie dziwie jak latwo bylo zejsc do takiego wyniku i nawet nie trzeba sie toczyc. Nie nalezy tylko ciagle przyspieszac. Co bardzo lubie :D . Myslalem ze 5,2 bedzie ale wczoraj wpadlem w korek i zjechalem z Autobahny i przebijalem sie przez pagorkowaty teren. No i od czasu do czasu nacisne na pedzel tak calkiem to nie daje rady.

Trasa w jedna strone troche z gorki 37 km ale potem pod gorke wracajac do punktu wyjscia. Jezdzac tak Levorgiem widzialem wynik ponizej 9 ale jeszcze nie 7 L/100. Czyli w porownaniu do Legacy SBD MT Levorg pali min +2 L/100km. Im szybciej tym roznica jest wieksza

post-1295-0-17794700-1447226347_thumb.jpg

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z tego wątku wynika że Forek XT ma lepszy Cx niż XV i STI, a Levorg  to prawie STI 

 

To nie tak. Nie zapominaj, ze STI ma wiele elementow, ktore czynia z niego potwora aerodynamicznego: roznego rodzaju wloty, przetloczenia, poszerzenia, progi i spojlery. Wszystko co generuje docisk, pogarsza wspolczynnik oporu powietrza.  :ph34r:  

 

Wedlug niektorych zrodel (niepotwierdzone w 100%) Levorg ma wspolczynnik oporu Cx: 0,26... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tyle nie pali.

Dziś jechałem swoją stałą trasą. Praktycznie zero ruchu, prędkość do 100 km/h. Wynik uwzględnia przejazd przez Kraków (tez mały ruch, ale pomimo przepisowej prędkości na większości skrzyżowań czerwone światło. :facepalm:

 

post-3997-0-39951900-1447234872_thumb.jpg

 

Dzień wcześniej ta sama trasa w "normalnym" ruchu, czas przejazdu porównywalny, ale więcej wyprzedzań.

 

post-3997-0-41477800-1447235019_thumb.jpg

Edytowane przez przemekka
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuję, że kto jak kto, ale @@Than_Junior, wie co pisze. Cx więc wynosi ok 0,26

Idąc tym tropem -  pali tyle ile 70 kucy mocniejsza stodoła na kołach, czyli FXT.  Wynika prosty wniosek, że Levorg 2,0 DIT byłby znacznie ekonomiczniejszy (i tym samym przyjazny środowisku) niż 1,6.

Czyli oczywistym jest, że teoria o niemożności wprowadzenia 2,0 na EU ze względu na  emisję  jest ... błędna.

 

Ponieważ w ten sposób TF uczyniło ten fakt oczywistą oczywistością, niniejszym prosimy Dyrekcję wyprowadzenie Japończyków z błędu i  wprowadzenie 2,0 do sieci sprzedaży. Oczywiście dla członków TF z adekwatną  do przyszłych korzyści SIP-u, wynikających z rozwiązania problemu i poszerzenia gamy o potencjalnie bardzo handlowy produkt,  zniżką, :mrgreen:

Edytowane przez sjak
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stachu, co dokładnie rozumiesz pod pojęciem jechał? Że będzie miał 8,4s do setki? Na elastyczność to nie wpłynie w żaden sposób, bo CVT i tak emuluje przełożenia. Przepraszam, będzie szybciej, bo nie stracisz czasu na wciskanie sprzęgła. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stachu, co dokładnie rozumiesz pod pojęciem jechał? Że będzie miał 8,4s do setki? Na elastyczność to nie wpłynie w żaden sposób, bo CVT i tak emuluje przełożenia. Przepraszam, będzie szybciej, bo nie stracisz czasu na wciskanie sprzęgła. ;)

 

Przemek,to wsadź CVT do BRZeta to się przekonasz czy jedzie tak samo jak obecny z manualem i czy daje kierowcy tyle samo frajdy ;)

Pod pojęciem "jechał" rozumiem przyspieszenie i ogólnie pojętą radość z jazdy ,której CVT w żaden sposób nie daje.Przynajmniej mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Stachu porównujesz samochód sportowy z rodzinnym kombi, w dodatku z silnikiem o mocy wystarczającej do rodzinnego poruszania się autem. Zmiana skrzyni w Levorgu nie wpłynie w zauważalny sposób na radość z jazdy, której akurat w tym aucie i z tym CVT mi nie brakuje. :)

 

Zresztą nie wiem, czy manual w XT-ku też poprawiłby znacząco radość z jazdy. ;)


Pomijam brak bólu lewej stopy w codziennej jeździe w krakowskich korkach.

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Legacy SBD MT oraz jedzdzilem OBK MY15 CVT i roznica jest taka jakby jedno auto mialo 30 KM wiecej i niech nikt nie mowi ze OBK jest szybki tylko sie tego nie czuje. Dalem gazu patrzylem na wskazowke i to sa dwa rozne swiaty w porownaniu do Legacy MT. Start 0-100 moze nie az tak ale elastycznosc zdecydowanie gorsza w CVT. Levorg jest porownywalny do Legacy ale musimy go cisnac. Nie przychodzi mu tak z "rekawa"

Edytowane przez haubi65
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co kto woli. Manual na pewno daje więcej czucia samochodu i również odnoszę wrażenia, że mniejsze straty mocy. Ale w rodzinnym dupowozie subarowskie CVT sprawuje się więcej niż dobrze. Do BRZ-eta nigdy bym tego nie chciał. ale do pojazdu do codziennego poruszania się zdecydowanie wybieram to rozwiązanie. Być może przy moich przebiegach po prostu szukam już komfortu i bezstresowości, który automat daje mi na co dzień, a jestem w stanie poświęcić za to ten ułamek przyspieszenia, który wykorzystam od czasu do czasu.

I tak z rodzinnego pojazdu o mocy 150 czy 170 kucy wyścigówki nie będzie, więc pozostaje tylko potrzeba posiadania takiej mocy, aby nie czuć dyskomfortu, że jest za mało do bezpiecznej jazdy. A z tym akurat, również przy cvt problemu nie ma :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko BRZ nie ma 360KM. Przy tej mocy różnica byłaby znikoma jeśli w ogóle.

 

Zresztą niech Ci będzie. Ja tam wolę mojego muła z CVT. :P

 

Dokładnie to 370 :)

A różnica jest taka,że PDK poprawia osiągi o ok.0,2 sek. i zmniejsza spalanie o ok. 1 litr.CVT działa dokładnie odwrotnie,dlatego też w BRZ nie doczekamy się CVT ;)

 

To nie chodzi o to co kto woli,tylko o suche fakty  :)

http://porsche.pl/modele/911/911-carrera/#techspecs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...