Adam12 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 XT przy stałych 140 pokazuje 9,8 a średnia z 1200km po "A" i "S" wyszła 9,6. Swoją drogą w mieście żonie pali 9,4.. nie wiem jak ona to robi.. bo dokładnie tak jest. Sprawdzałem wielokrotnie na odcinkach 200 - 300km. Realne spalenia wychodzi 9.4 / 9.6. Ten test Levorga jest jakiś dziwny. Pewnie za krótki odcinek + tempomat, który podbija obroty nawet przy lekkim wzniesieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Jakie to ma obroty przy 140? wg. tego testu http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/pomiary-spalania/subaru-levorg-1.6-170-km-at-pomiar-spalania/ 2800 obr/min @ 147 km/h wg. prędkościomierza (140 km/h faktycznej prędkości) Edytowane 9 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/wideotesty/subaru-levorg-1.6-170-km-2015-techniczna-czesc-testu/ Jest i druga część testu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 XT przy stałych 140 pokazuje 9,8 a średnia z 1200km po "A" i "S" wyszła 9,6. Swoją drogą w mieście żonie pali 9,4.. nie wiem jak ona to robi.. bo dokładnie tak jest. Sprawdzałem wielokrotnie na odcinkach 200 - 300km. Realne spalenia wychodzi 9.4 / 9.6. Ten test Levorga jest jakiś dziwny. Pewnie za krótki odcinek + tempomat, który podbija obroty nawet przy lekkim wzniesieniu. jeśli FXT pali około 9,5 l/100km @ 140 km/h to zakup diesla mija się z celem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 co do spalania to dzis sie zmobilizowalem i w drodze do pracy 37 km Autobahn zmierzylem spalanie. po 12 km - 3,8 L/100km predkosc 90 km/h po 34 km -5,0 L/100 km predkosc musielem podniesc do 110 bo sie nie dalo jechac 90km/h no i pare wzniesien bylo i 5 km szosy z 2 swiatlami. Po tych 30 km silnik tak zamulal ze az strach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Ekonomicznie jest gdzieś tak do 100-120km/h powyżej opór powietrza robi swoje. Jak patrzę na raporty spalania to przy prędkościach autostradowych większość pojazdów pali ok. 10 l/100km (niezależnie od pojemności), diesel pewnie mniej (może z 15%). Kiedyś zauważyłem, że jeden z moich poprzednich samochodów na tej samej trasie zaczął zauważalnie więcej palić jak się okazało jeden jej fragment jechałem może +10km/h więcej niż zwykle. Jeśli chcemy oszczędnie jeździec Levorgiem to pewnie okolice 90-100 trzeba trzymać Edytowane 9 Listopada 2015 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Jak by nie patrzeć SBD to jakieś 3,5-4 l/100 mniejsze spalanie niż benzyna turbo i niech każdy sobie policzyć co mu się opłaca. U mnie wskazanie komputera od wielu tysięcy km. i lat niezmiennie 6,2-6,4 l/100 przy jeździe mieszanej bez żadnego starania o Eco drive. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) do max 20 % przy nowoczesnych Dieslach maja specyficzne spalanie lepsze od benzyny (spezifischer Kraftstoffverbrauch) no i to sie jeszcze zwieksza przy duzych obciazeniach bo turbo benzyny musza byc chlodzone benzyna czego w dieslu nie ma bo spala sie o wiele zimniej. Edytowane 9 Listopada 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Jak by nie patrzeć SBD to jakieś 3,5-4 l/100 mniejsze spalanie niż benzyna turbo i niech każdy sobie policzyć co mu się opłaca. U mnie wskazanie komputera od wielu tysięcy km. i lat niezmiennie 6,2-6,4 l/100 przy jeździe mieszanej bez żadnego starania o Eco drive. off-top U mnie 5.8 w normalnym użytkowaniu, lubię jeździć na niższych biegach , w praktyce rzadko włączam 5 i 6 na moich przebiegach, zależy to od prędkości. W mieście rzadko włączam czwórkę Edytowane 9 Listopada 2015 przez polak900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 off-top tez zauwazylem ze nie ma roznicy w spalaniu i jezdze teraz z okolo 2000-2300 u/min. 6 wlaczam dopiero powyzej 140 km/h. Boxer o wiele lepiej sie czuje w tym przedziale i sontaniczniej odpowiada na gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 XT przy stałych 140 pokazuje 9,8 a średnia z 1200km po "A" i "S" wyszła 9,6. Swoją drogą w mieście żonie pali 9,4.. nie wiem jak ona to robi.. bo dokładnie tak jest. Sprawdzałem wielokrotnie na odcinkach 200 - 300km. Realne spalenia wychodzi 9.4 / 9.6. Ten test Levorga jest jakiś dziwny. Pewnie za krótki odcinek + tempomat, który podbija obroty nawet przy lekkim wzniesieniu. jeśli FXT pali około 9,5 l/100km @ 140 km/h to zakup diesla mija się z celem Jeśli XT pali 9,5 przy 140 km/h a Levorg 11,2 - to jest to dowcip roku 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) w taki wynik XT ciężko uwierzyć Edytowane 9 Listopada 2015 przez polak900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Jeśli XT pali 9,5 przy 140 km/h a Levorg 11,2 - to jest to dowcip roku Tylko to 9.5 koledzy podają przy trasach 200-300km, a nie 8km jak Zachar. Trzeba poczekać na wyniki na dłuższych odcinkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Da się. Ja miałem po 45 tysiącach 9,6 l/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 a nie 8km jak Zachar. szkoda, że gość o takich zdolnościach i aspiracjach wypuszcza podobnego gniota. Kto bada spalanie na odcinku 8km na tempomacie. Wystarczy lekkie nachylenie terenu i po sprawie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 a nie 8km jak Zachar. szkoda, że gość o takich zdolnościach i aspiracjach wypuszcza podobnego gniota. Kto bada spalanie na odcinku 8km na tempomacie. Wystarczy lekkie nachylenie terenu i po sprawie..... przypadkiem nie jest tak, ze na tym samym odcinku bada on rozne auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) a nie 8km jak Zachar. szkoda, że gość o takich zdolnościach i aspiracjach wypuszcza podobnego gniota. Kto bada spalanie na odcinku 8km na tempomacie. Wystarczy lekkie nachylenie terenu i po sprawie..... Może wchodzą w grę ograniczania przy wypożyczaniu samochodu i po prostu nie ma za dużo czasu, aby zrobić długotrwałe testy spalania (rzetelnie to min dzień jazdy by wyszedł). Pomijam już, że dane pochodzą ze wskazań komputera pokładowego co może być też oszukane. Testy ogólnie fajne i staram się oglądać na bieżąco. przypadkiem nie jest tak, ze na tym samym odcinku bada on rozne auta? Zdaje się, że tak. To na plus, problemem jest długość odcinka pomiarowego. Edytowane 9 Listopada 2015 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Humensky Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Troche z inej beczki (szmatkowej ) Wlasnie obejrzalem czesc techniczna i nie ma swiatelka w podsufitce (oswietlajacego przestrzen kolo konsoli srodkowej i pomiedzy siedzeniami. Outback ma jedna ladna, niebieska diode). Reszta ladnie podswietlona. No to teraz lece sie chowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Jeśli XT pali 9,5 przy 140 km/h a Levorg 11,2 - to jest to dowcip roku Przy 140 FXT pali 10-12 w zależności od wiatru - wczoraj akurat był skrajny przykład - odcinek ok 30 km - ekspresówka do Lublina. W jedną stronę miałem wichurę 45 stopni skos od tyłu, w drugą oczywiście od przodu. 4 osoby na pokładzie. Spalania (bo aż z ciekawości wyzerowałem licznik) odpowiednio 7,9/13,2 (licznikowe 140 na tempomacie) Nie wieże w taki wynik XT A co wieże mają do tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Najbardziej wiarygodnym sposobem na kontrolę spalania jest niekasowanie licznika przez min. pół roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (...) Wlasnie obejrzalem czesc techniczna i nie ma swiatelka w podsufitce (...) a propos podsufitki - wyglada tak samo smutno jak powyzsza ikonka... podobne emocje wzbudzaja i niczym nie przykryte sruby mocowania foteli - znowu po kilku latach bedzie permanentna walka z ruda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Jak by nie patrzeć SBD to jakieś 3,5-4 l/100 mniejsze spalanie niż benzyna turbo i niech każdy sobie policzyć co mu się opłaca. absolutnie nie ma takich różnic w spalaniu aktualny Forester diesel przy niecałych 150 km/h wg. prędkościomierza pali 8,5-9 l/100km o ile nie wieje mu w twarz jeśli w tych samych warunkach FXT spali 9,5 czy 10 l/100 km to są to różnice można by powiedzieć znikome pewnie większa różnica będzie w przypadku jazdy ze stała 90 czy 60 km/h choć jak wiemy w tym wypadku FXT też potrafi ograniczyć swój apetyt na paliwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (...) Wlasnie obejrzalem czesc techniczna i nie ma swiatelka w podsufitce (...) a propos podsufitki - wyglada tak samo smutno jak powyzsza ikonka... podobne emocje wzbudzaja i niczym nie przykryte sruby mocowania foteli - znowu po kilku latach bedzie permanentna walka z ruda? Skoro nie widać to czemu się tym mamy przejmować . Ale fakt, śruby można by czymś zabezpieczyć - jak fabryka nie chce to może na przeglądzie zerowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Jak by nie patrzeć SBD to jakieś 3,5-4 l/100 mniejsze spalanie niż benzyna turbo i niech każdy sobie policzyć co mu się opłaca. absolutnie nie ma takich różnic w spalaniu aktualny Forester diesel przy niecałych 150 km/h wg. prędkościomierza pali 8,5-9 l/100km o ile nie wieje mu w twarz jeśli w tych samych warunkach FXT spali 9,5 czy 10 l/100 km to są to różnice można by powiedzieć znikome pewnie większa różnica będzie w przypadku jazdy ze stała 90 czy 60 km/h choć jak wiemy w tym wypadku FXT też potrafi ograniczyć swój apetyt na paliwo Przy stałej rozsądnej prędkości różnice są rzeczywiście stosunkowo nieduże Większe różnice są przy dynamicznej jeździe - dużej ilości przyspieszań/hamowań. "przebijania się" na zatłoczonej szosie. Tam, gdzie SBD spali ok 8, FXT weźmie 11,5 - 12. Również naprawdę szybka (nie w Polsce, bo nie wolno ) jazda autostradowa generuje różnice na poziomie 5-6 l/100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Tam, gdzie SBD spali ok 8, FXT weźmie 11,5 - 12. Również naprawdę szybka (nie w Polsce, bo nie wolno ) jazda autostradowa generuje różnice na poziomie 5-6 l/100 km co to znaczy bardzo szybka ? o jakiej stałej prędkości FXT mowa ? bo jeśli jest to 200 albo 220 to SBD się do takiej nie rozpędza mało nowych Foresterów SBD na forum to ciężko porównać, powiem tak z chęcią zapłacę za bak paliwa do testu obecnego Forestera SBD (XV nie ma co testować bo testowałem już 3 łącznie ze swoim i wszystkie palą tak samo ) Edytowane 9 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się