eddie_gt4 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Zeby byla jasnosc zachowanie forka jest jak najbardziej przewidywalne (wystarczy odpuścić lekko gaz) i nie można tego w żaden sposób równać z zachowaniem klasycznego fwd. SVX natomiast nie daje wcześniejszych oznak że już przeginamy i trzeba bardziej uważać bo samo odjecie gazu czasami nie wystarcza.... Posumowujac. Do dupowozu VTD jest zbędne w przypadku dupowozu to i AWD jest "zbednym balastem" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 wiec co jak co ale braku zrozumienia czy tez ignorancje to chyba niesprawiedliwie zarzucać... trudno podejrzewać "europejskich dystrybutorów" marki Subaru żeby nie chcieli mieć szerszej oferty to najwyraźniej centrali Subaru nie jest po drodze z Europą no ale ... oni i tak mają żniwa w innych częściach świata tak długo jak będą je mieli w USA czy na innych rynkach nas będą traktować jak "zło konieczne" pozostaje akceptować ochłapy albo przestać kupować, choć pewnie na nich "te marne" 30 czy 40 tyś aut w EU nie zrobi większego znaczenia postawcie się na ich miejscu, użerać się z wymagającą Europą ? Chiny, Indie, Malezja itp . tam się otwierają rynki, na których 2.0i NA sprzeda się bez lamentu, że za słaby a jak trzeba będzie to momentalnie zrobią wersje dla nich patrz przykład Outbacka 2.0 DIT dla Chin bo tam widzą swoją przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 nie zgodze sie ze AWD jest zbedne w dupowozie wielokrotnie uratowalo mi/nam AWD dupe wlasnie w dupowozie poza tym jak oska przejechac subariade ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Zeby byla jasnosc zachowanie forka jest jak najbardziej przewidywalne (wystarczy odpuścić lekko gaz) i nie można tego w żaden sposób równać z zachowaniem klasycznego fwd. SVX natomiast nie daje wcześniejszych oznak że już przeginamy i trzeba bardziej uważać bo samo odjecie gazu czasami nie wystarcza.... Posumowujac. Do dupowozu VTD jest zbędne w przypadku dupowozu to i AWD jest "zbednym balastem" Znaczy żyć się da bez AWD, ale co to za życie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 (edytowane) nie zgodze sie ze AWD jest zbedne w dupowozie zawsze mialem oski, pozniej 4x4 z dołączanym tyłem, teraz S-AWD i uważam ze każde auto powinno byc w nie wyposażone - nieważne czy ma 400koni czy 60. Mi nie chodzi o jazde w terenie bo Subariade czy na błotnistą górkę wjedziesz każdym wozem z dołączanym tyłem. Tylko o to jak te auta prowadzą sie na mokrym czy sliskim - a prowadza sie wyjatkowo pewnie Edytowane 28 Października 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 nie zgodze sie po 1h jazdy pod gore po kamieniach w spacerowym tempie "dolaczane" AWD sie zagotuje... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 (edytowane) nie zgodze sie po 1h jazdy pod gore po kamieniach w spacerowym tempie "dolaczane" AWD sie zagotuje... szczególnie w Levorg-u muszę przyznać, że osłona silnika w Levorg-u jest fajnie rozwiązana Edytowane 28 Października 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 (edytowane) bo AWD w slabym* plaskaczu jest IMO bez sensu * - powyzej 5kg/KM Edytowane 28 Października 2015 przez ppmarian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Na mokrym/śniegu też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 (edytowane) bo AWD w slabym* plaskaczu jest IMO bez sensu * - powyzej 5kg/KM Levorg 1 576 kg / 170 KM = 9,27 kg/KM STI 1536 kg / 300KM = 5,12 kg/KM Edytowane 28 Października 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 ja sie nie mieszka w gorach albo klimacie "norweskim" to tak bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 No to jak to w końcu jest? Powyżej napisałeś. nie zgodze sie ze AWD jest zbedne w dupowozie wielokrotnie uratowalo mi/nam AWD dupe wlasnie w dupowozie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 mieszkam na wsi - droga gruntowa prywatna - nie odsniezana P.S. plaskacz niedalby rady - koleiny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 mozna przezyc i z FWD a jeszcze lepiej RWD. Mozna sobie tez kupic skode fabie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Zeby byla jasnosc zachowanie forka jest jak najbardziej przewidywalne (wystarczy odpuścić lekko gaz) i nie można tego w żaden sposób równać z zachowaniem klasycznego fwd. SVX natomiast nie daje wcześniejszych oznak że już przeginamy i trzeba bardziej uważać bo samo odjecie gazu czasami nie wystarcza.... Posumowujac. Do dupowozu VTD jest zbędne w przypadku dupowozu to i AWD jest "zbednym balastem" Do momentu kiedy by się przydało ale go nie ma więc wylatujesz z drogi albo każesz rodzinie pchać paścia bo nie możesz wyjechać z zaspy, abo zostawiasz paścia pod stokiem i z ze zdumieniem stwierdzasz, że może zamiast dodatkowego zestawu głośników do audio trzeba było pomyśleć o samochodzie z odpowiednim napędem... a narty wyślizgują Ci się z rąk i upadają na mały palec 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Zeby byla jasnosc zachowanie forka jest jak najbardziej przewidywalne (wystarczy odpuścić lekko gaz) i nie można tego w żaden sposób równać z zachowaniem klasycznego fwd. SVX natomiast nie daje wcześniejszych oznak że już przeginamy i trzeba bardziej uważać bo samo odjecie gazu czasami nie wystarcza.... Posumowujac. Do dupowozu VTD jest zbędne w przypadku dupowozu to i AWD jest "zbednym balastem" Do momentu kiedy by się przydało ale go nie ma więc wylatujesz z drogi albo każesz rodzinie pchać paścia bo nie możesz wyjechać z zaspy, abo zostawiasz paścia pod stokiem i z ze zdumieniem stwierdzasz, że może zamiast dodatkowego zestawu głośników do audio trzeba było pomyśleć o samochodzie z odpowiednim napędem... a narty wyślizgują Ci się z rąk i upadają na mały palec A tam na mały palec... Ucinają girę tuż przy kolanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 lub wylatujac z zasniezonego zakretu. Myslac po co ja kupilem AWD z FWD bym bardziej uwazal i nic by sie nie stalo czytalem pewna statystyke, ze w zimie duzy procent AWD ma wypadki. Dlatego ich stawki ubezpieczenia sa dosyc wysokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 czytalem pewna statystyke, ze w zimie duzy procent AWD ma wypadki Bo ludzie nie ogarniają, że AWD lepiej nie hamuje wyleci taki z progu po śniegu, a na następnych światłach boom w tył stojącego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 (edytowane) od 1min19s jest 1.6... Edytowane 28 Października 2015 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Jak kierowca dupa to i AWD mu nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 czytalem pewna statystyke, ze w zimie duzy procent AWD ma wypadki Bo ludzie nie ogarniają, że AWD lepiej nie hamuje wyleci taki z progu po śniegu, a na następnych światłach boom w tył stojącego auta Znam takiego co jechał Subaru, nie zauważył że jest ślisko, wysiadał z auta wywijając orła i łamiąc nogę. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 czytalem pewna statystyke, ze w zimie duzy procent AWD ma wypadki Bo ludzie nie ogarniają, że AWD lepiej nie hamuje wyleci taki z progu po śniegu, a na następnych światłach boom w tył stojącego auta Ktoś, kto przesiada się z ośki na AWD jest narażony na pewną pułapkę. Ośka na śliskim lepiej hamuje niż przyspiesza, AWD na odwrót. Bardzo wielu kierowców informacje o tym co ma pod kołami bierze z momentu startu/przyspieszania i w oparciu o tę wiedzę dobiera prędkość i moment hamowania. Po przesiadce na AWD informacje stają się zafałszowane, a zwiększona stabilność dodatkowo podpowiada mózgowi, że jest przyczepniej niż w rzeczywistości . Stąd spora ilość zdarzeń, gdzie albo zakręt jednak okazał się za ciasny, albo droga hamowania za długa. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 czytalem pewna statystyke, ze w zimie duzy procent AWD ma wypadki Bo ludzie nie ogarniają, że AWD lepiej nie hamuje wyleci taki z progu po śniegu, a na następnych światłach boom w tył stojącego auta Ktoś, kto przesiada się z ośki na AWD jest narażony na pewną pułapkę. Ośka na śliskim lepiej hamuje niż przyspiesza, AWD na odwrót. Bardzo wielu kierowców informacje o tym co ma pod kołami bierze z momentu startu/przyspieszania i w oparciu o tę wiedzę dobiera prędkość i moment hamowania. Po przesiadce na AWD informacje stają się zafałszowane, a zwiększona stabilność dodatkowo podpowiada mózgowi, że jest przyczepniej niż w rzeczywistości . Stąd spora ilość zdarzeń, gdzie albo zakręt jednak okazał się za ciasny, albo droga hamowania za długa. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Zgadzam się w 100%. Sam na początku mojej przygody z awd miałem taką sytuację, że o "mały włos" a wjechałbym Forkiem w zamkniętą bramę...droga okazała się być bardzo śliska. Pewność prowadzenia jaką daje AWD bywa bardzo zgubna :D czytalem pewna statystyke, ze w zimie duzy procent AWD ma wypadki Bo ludzie nie ogarniają, że AWD lepiej nie hamuje wyleci taki z progu po śniegu, a na następnych światłach boom w tył stojącego auta Znam takiego co jechał Subaru, nie zauważył że jest ślisko, wysiadał z auta wywijając orła i łamiąc nogę. Również miałem taką sytuację. Tylko na szczęście nic mi się nie stało... aby wejść z powrotem do auta musiałem trzymać się relingów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Odnoszę wrażenie, że Levorg to nudne auto - bo już nie ma o czym dyskutować i dlatego pojawiają się w wątku poboczne tematy i filozoficzne dyskusje po co w ogóle AWD. A już myślałem, że pojawienie się Levorga na rynku tchnie trochę świeżości w dyskusję. Ech, lipa i tyle. Znowu Skoda i ośka. Madoxa tu trzeba! PS: żartowałem. --------- Błędy w pisowni i niepasujące do kontekstu słowa sponsoruje iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Cóż, słoneczniki mają podświetlenie, szmatka jest z eko skóry, więc o czym tu dyskutować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się