Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, OBK CVT napisał:

 

jezdzilem kilka dni nowym foresterem 2.0 n/a (demo) i nie stoi w miejscu

nie podskoczy moim turbogrzmotom ale jak na 1.5tonowy klocek jezdzi zaskakujaco szybko i cicho

pamietam jeszcze swojego forka my13, na papierze podobnie a w realu inny woz

jak ten silnik/skrzynia z dobrym programem trafi do levka to imho nie bedzie katastrofy

no i wg forumowych teoretykow nie jeb... tak jak moje wynalazki ;)

 

tapatalked

Potwierdzam.

Jeżdżę od piątku Foresterem 2.0 n/a produkcja 2018, rok modelowy 2019 i jestem BARDZO pozytywnie zaskoczony a nawet go nie dociskam bo musi się dotrzeć :)

Nie jest to rakieta ale wszystkie komentarze, które czytałem że jest zamulony to pisały chyba osoby widzące go tylko w tv lub na youtubie.

W 2013 roku Forester 2.0 nie miał żadnych argumentów wobec Outbacka 2.0D, teraz to jest zupełnie inne auto, mimo że bardzo podobne ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Michał W. napisał:

Potwierdzam.

Jeżdżę od piątku Foresterem 2.0 n/a produkcja 2018, rok modelowy 2019 i jestem BARDZO pozytywnie zaskoczony a nawet go nie dociskam bo musi się dotrzeć :)

Nie jest to rakieta ale wszystkie komentarze, które czytałem że jest zamulony to pisały chyba osoby widzące go tylko w tv lub na youtubie.

W 2013 roku Forester 2.0 nie miał żadnych argumentów wobec Outbacka 2.0D, teraz to jest zupełnie inne auto, mimo że bardzo podobne ;) 

Nie wiem co oni tam za patent z zestrojeniem skrzyni zrobili, ale tobie się wydaje że on lepiej jeździ niż ten z 2013. I nie są to odczucia z YT tylko suche fakty danych technicznych ze strony Subaru.

11 MY moc 150 KM przy 6000 obr, moment 198/4200, masa 1490 Kg (aut) 1520 manual, do setki 12.4 (aut), 10.7 man

19 MY moc 150 Km przy 6200, moment 198/4200, masa 1551 kg, do setki 11.8.

Nie ma możliwości żeby auta o takich samych parametrach moc/moment, takiej samej masie i podobnych wymiarach jeździły inaczej. 

Drobna korekta - jest tu na forum watek o zamulaniu silnika 2.0 z modeli 11 MY - może naprawili usterkę i dlatego jest lepiej. ;)

Edytowane przez Jaca68
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Nie jest to rakieta ale wszystkie komentarze, które czytałem że jest zamulony to pisały chyba osoby widzące go tylko w tv lub na youtubie.

Umówmy się - szału nie ma;) a w XV 156KM ma na papierze lepsze osiągi. Niby do miasta moc wystarczająca, ale... w mieście też czasami trzeba się zgrabnie i dynamicznie włączyć do ruchu, albo zmienić pas, albo ciężarówkę na ekspresówce wyprzedzić. Część „ciekawszych” manewrów odpuszczam (super, bo bezpieczniej!), a część wykonuję z duszą na ramieniu (tu już gorzej) i silnikiem wyjącym przy 5-6 tys. obrotów (co przyjemne nie jest).

 

No ale całkiem prawdopodobne, że ja zepsuty jestemB)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Zyzol napisał:

No ale całkiem prawdopodobne, że ja zepsuty jestemB)

nie jestes.

u mnie podobne z tym że mam  poprzednika z manualem i trzymam go na wysokich obrotach na niskim biegu żeby coś z tego fb20 wykrzesać. Umówmy się szału nie ma i nie będzie. Moc w tym aucie jest powiedzmy wystarczająca natomiast problemem jest mikro moment obrotowy. Nawet niechby  miał te 20 koni mniej a te 80Nm wiecej i jazda tym autem wyglądałaby zupełnie inaczej . Wycofanie się z 1,6 dit (nawet jeżeli więcej pali) to błąd w takim aucie jak Levorg tzn z genami WRX. Testy motoryzacyjne zrobią swoje, zestawią go z jakims Vagiem variant  z dsg, 4x4 i 1.5tsi i będzie nieciekawie w szczególności ze Levorg tani zapewne nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Może i subjektywne odczucia jak najbardziej mogą być pozytywne. Jednak napewno nie może być lepiej niż było dotychczas z 1.6 DIT. O 20 koni i 54 NM mniej, to nawet jakby ta skrzynia otrzymała niewiadomo jak cudowne oprogramowanie to lepiej niż 1.6 DIT jeździć nie będzie. A wiadomo że nawet ten 1.6 DIT nie potrafił zadowolić wszystkich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co gdybać. Wszystko zależy od tego jak tego Levorga 2.0i wycenią. Jeżeli będzie kosztował tyle co obecny XV 2.0i to będzie to zapewne najtańsze kombi z awd na rynku - być możne Subaru uznało że to jest jakaś nisza na rynku EU w którą warto wejść. Bo tak naprawdę cena to słowo klucz- patrz Skoda czy obecnie Dacia. Sukces tej marki wynika wyłącznie z cen jakie oferują swoim klientą czy to dla floty czy dla osoby prywatnej. Finansowanie w Subaru tez już jest całkiem ok ( santander) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

Mają zupełnie inne skrzynie biegów...

No i??? Produkuje NM??? 

Rozumiem że nowa CVT odbiera mniej wigoru niż stary automat. Ale ma mieć mniejsze opory niż manual? Producent w danych technicznych nie potwierdza.

Ale, jeśli iść tą drogą to tam było 5 biegów + reduktor i stały napęd z centralnym mechanizmem (dobrze nazywam?)

Teraz jest CVT i Subarowa wersja haldexa. Jeśli to ma mniejsze opory to IMO w jednym przypadku -  ten nowy "stały" napęd już nie jest taki stały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz: przy zachowaniu proporcji turbodyszel- turbobenzyna-n/a to forester my18 z tym ostatnim silnikiem jezdzi bardzo dobrze

to moje subiektywne odczucia po trzech dniach uzytkowania demo w duzym miescie (r-dam) i na okolicznych autostradach

jezdzilem max 140 licznikowe i to z dusza na ramieniu, wiecie dlaczego ;)

teoretykom i analitykom proponuje sciagniecie drag racera p. milejki (za nic) i pobawienie sie tym autem przez chocby kilka godzin

jak mowi starogermanskie przyslowie: nie wierz gebie - poloz na zebie

 

tapatalked

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaklinamy rzeczywistość... Forek z tym silnikiem to auto nie kwalifikujące się na trasy jeśli jeździsz dynamicznie. Mialem okazje zrobić trasę Kolobrzeg - Lubawka. Auto mnie umeczylo, niestety :( Już OBK 2,5 był znacznie lepszy, choć i jemu dynamiki brak. Tak jak ktoś wspomniał , to będą auta niszowe, najtańsze AWD z porządnymi systemami bezpieczeństwa na kierowców właśnie pewność i bezpieczeństwo ceniących. „Szybcy i wściekli” do BMW ;)

 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam Wasze opinie więc pozwolę sobie dorzucić coś do ogródka;)

1. Ten nowy Levorg jest nijaki, zabranie kurnika z maski zrobiło z niego normalne auto. Przeciętne....
2. 150 KM do nowej stylistyki może i ok ale mi brakuje takiej wersji jak Insygnia GSI 210 KM czy Proceed 204 KM
3. Z Levorga 2016 ludzie mówią ciekaw auto nie wiedziałem że takie jest. Ładne to subaru. I druga grupa mówi że po wyglądzie dawali mu coś koło 220KM I te 170 to mało.
4. Problem Subaru to mała gama silników w PL kolega chciał kupić Outback ale pojedzil tym i podobalo mu sie wszytsko prócz słabego silnika był wolny i dlatego kupił Mazde 6 194KM w tej cenie.


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Tsunetomo napisał:

Zaklinamy rzeczywistość... Forek z tym silnikiem to auto nie kwalifikujące się na trasy jeśli jeździsz dynamicznie. Mialem okazje zrobić trasę Kolobrzeg - Lubawka. Auto mnie umeczylo, niestety :( Już OBK 2,5 był znacznie lepszy, choć i jemu dynamiki brak. Tak jak ktoś wspomniał , to będą auta niszowe, najtańsze AWD z porządnymi systemami bezpieczeństwa na kierowców właśnie pewność i bezpieczeństwo ceniących. „Szybcy i wściekli” do BMW ;)

 

Być może moje pozytywne odczucia spowodowane są radością z posiadania nowego auta i faktem, że nie pojechałem nim w żadną sensowną trasę z pełnym bagażnikiem i rowerami na haku a zrobiłem niewiele ponad 350 km :huh:

Albo ze mną jest coś nie tak bo 10-7 lat temu zjeździłem parokrotnie przez pół Europy Oplem Corsą 1.4 90 KM z pełnym załadunkiem kempingowym (namiot, krzesełka, stolik, parasol, kuchenka i lodówka turystyczna - pełen bagażnik i tylna kanapa gratów) i wiecie co, było super - oczywiście zdażyło się, że mnie wyprzedzali ale na pewno nie byłem zawalidrogą ;)

Ani wtedy, ani teraz nie miałem ambicji ścigać się z pojazdami wyścigowymi tylko traktowałem i traktuję auto jako środek do przemieszczania się i do turystyki :)

P7070032.JPG

P6280059.JPG

Edytowane przez Michał W.
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Michał W. napisał:

Potwierdzam.

Jeżdżę od piątku Foresterem 2.0 n/a produkcja 2018, rok modelowy 2019 i jestem BARDZO pozytywnie zaskoczony a nawet go nie dociskam bo musi się dotrzeć :)

Nie jest to rakieta ale wszystkie komentarze, które czytałem że jest zamulony to pisały chyba osoby widzące go tylko w tv lub na youtubie.

W 2013 roku Forester 2.0 nie miał żadnych argumentów wobec Outbacka 2.0D, teraz to jest zupełnie inne auto, mimo że bardzo podobne ;) 

W kwestii Forestera N/A 2.0i:

Jeździłem blisko rok Forkiem 2.0i CVT MY17. Odczucia mam podobne, do 100km/h osiągi wydają się znacznie lepsze od katalogowych 11.8s.
Zrywność auta od 0 do 50 km/h pozytywnie zaskakuje co powoduje, że po dużym mieście osiągów nie brakuje. Co więcej po przesiadce z innego samochodu (manual diesel) trzeba początkowo uważać na tą zrywność,
również na biegu wstecznym.

Niestety niedostatki mocy szybko ujawniają się na autostradzie, zwłaszcza z kompletem pasażerów i bagażu. Cudów nie ma. Jadąc prawym pasem zawalidrogą się nie jest ale próba mijania lewym pasem tirów, innych aut przy dużym natężeniu ruchu jest już wyzwaniem. Jadąc powiedzmy 110 km/s za tirem i chcąc szybko go minąć potrzeba sporo czasu, którego w dużym natężeniu po prostu może nie być.
Przy wspomnianych 110 km/s naciśniecie gazu do dechy powoduje, że strzałka prędkościomierza dość ospale mnie się w górę. Trzeba mieć to na uwadze i dostosować styl jazdy do osiągów.

W opisanym przypadku Forek XT to inna bajka. Mijanie kogokolwiek na autostradzie to fraszka :mrgreen:

 

 

Edytowane przez Siemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Michał W. napisał:

Być może moje pozytywne odczucia spowodowane są radością z posiadania nowego auta i faktem, że nie pojechałem nim w żadną sensowną trasę z pełnym bagażnikiem i rowerami na haku a zrobiłem niewiele ponad 350 km :huh:

Nikt nie chce Ci psuć pozytywnego odbioru auta, zadowolenia, czy słuszności z podjętej decyzji.

Z pewnymi faktami w aspekcie oferty Subaru nie da się jednak nie dyskutować;)

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Rafik83pl napisał:

Tak sobie czytam Wasze opinie więc pozwolę sobie dorzucić coś do ogródka;)

1. Ten nowy Levorg jest nijaki, zabranie kurnika z maski zrobiło z niego normalne auto. Przeciętne....
2. 150 KM do nowej stylistyki może i ok ale mi brakuje takiej wersji jak Insygnia GSI 210 KM czy Proceed 204 KM
3. Z Levorga 2016 ludzie mówią ciekaw auto nie wiedziałem że takie jest. Ładne to subaru. I druga grupa mówi że po wyglądzie dawali mu coś koło 220KM I te 170 to mało.
4. Problem Subaru to mała gama silników w PL kolega chciał kupić Outback ale pojedzil tym i podobalo mu sie wszytsko prócz słabego silnika był wolny i dlatego kupił Mazde 6 194KM w tej cenie.


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie zgodzę się z tą przeciętnością. Przeciętne dla mnie są samochody, który jest bardzo dużo na drogach (Toyota, VAG). 

Powiem więcej, ten Levorg 2.0i jest bardzo bliski ideału, którego szukałem 2 lata temu. 

 

Z tego co czytałem o nim, to w porównaniu do obecnej wersji 1.6DIT:

- poprawiono komfort kosztem pewności prowadzenia w zakrętach (wolę komfort),

- nie ma turbo (1.6 DIT ma),

- ma już Android Auto (obecny nie ma),

- nie ma tego wlotu, który sugeruje że jest samochodem z min 250KM+ (wolę normalny wygląd),

- ma mieć nową wersję ES, która ma lepiej wykrywać pieszych i rowerzystów jadących w tym samym kierunku (obecny wykrywa ich tylko w poprzek i do tego tak sobie),

- będzie raczej mieć niższe spalanie niż 1.6DIT,

 

Obecnie jest na etapie homologacji, zobaczymy jaka będzie cena. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie zgodzę się z tą przeciętnością. Przeciętne dla mnie są samochody, który jest bardzo dużo na drogach (Toyota, VAG). 
Powiem więcej, ten Levorg 2.0i jest bardzo bliski ideału, którego szukałem 2 lata temu. 
 
Z tego co czytałem o nim, to w porównaniu do obecnej wersji 1.6DIT:
- poprawiono komfort kosztem pewności prowadzenia w zakrętach (wolę komfort),
- nie ma turbo (1.6 DIT ma),
- ma już Android Auto (obecny nie ma),
- nie ma tego wlotu, który sugeruje że jest samochodem z min 250KM+ (wolę normalny wygląd),
- ma mieć nową wersję ES, która ma lepiej wykrywać pieszych i rowerzystów jadących w tym samym kierunku (obecny wykrywa ich tylko w poprzek i do tego tak sobie),
- będzie raczej mieć niższe spalanie niż 1.6DIT,
 
Obecnie jest na etapie homologacji, zobaczymy jaka będzie cena. 
Jasne. Każdy szuka czegoś innego. Wiadomo że wygląd to kwestia gustu Każdy lubi coś innego dla mnie ten nowy to normalne auto ;)
Android super jestem za, co do jazdy w zakrętach to za to kocham to auto ;) ciekawe ile gorzej będzie ;) ale jak patrzec na ilość sprzedanych sztuk w starej specyfikacji to może ta to będzie dobry kierunek.
Ale jak się pytam kogoś dlaczego nie subaru to:
Drogie części, utrzymanie auta spalenia. Może coś z tego zmienią dla przeciętnego użytkownika;)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Na szczęście na rynku jest mnóstwo marek i modeli z różnymi silnikami i osiągami.

Dla mnie, osoby cieszącej się byciem w drodze, do szeroko rozumianej turystyki podwyższone modele Subaru są idealne ;)

Na pewno innych aut potrzebują przedstawiciele handlowi będący w ciągłym niedoczasie lub fani „szybkich i wściekłych” ścigający się na każdych światłach, jeszcze innych osoby posiadające siedmioosobową rodzinę lub żyjące na pustyni np.

Rzumiem, że dla większości forumowiczów 150KM to za mało, dla mnie jest Ok chociaż nie chcę Was ściemniać, że gdybym miał wolne 170tyś na auto zamiast 120 tyś to nie wybrałbym Outbacka lub Forka XT :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, xemir napisał:

 

Nie zgodzę się z tą przeciętnością. Przeciętne dla mnie są samochody, który jest bardzo dużo na drogach (Toyota, VAG). 

przeciętny

1. «będący wynikiem podzielenia sumy pewnych składników przez ich liczbę»
2. «zwykły, typowy»
3. «słaby, pospolity»
 
Trudno dyskutować bo dla każdego przeciętny znaczy coś innego. Dla mnie tych samochodów których jest dużo na drogach pasuje bardziej termin POPULARNY.
Czy nowy LEVORG będzie w PL "przeciętny" ? Zobaczymy :)  Wg mnie zależy jaki aspekt/cechę auta rozpatrujemy. Dla każdego co innego się liczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Michał W. napisał:

:)

Na szczęście na rynku jest mnóstwo marek i modeli z różnymi silnikami i osiągami.

Dla mnie, osoby cieszącej się byciem w drodze, do szeroko rozumianej turystyki podwyższone modele Subaru są idealne ;)

Na pewno innych aut potrzebują przedstawiciele handlowi będący w ciągłym niedoczasie lub fani „szybkich i wściekłych” ścigający się na każdych światłach, jeszcze innych osoby posiadające siedmioosobową rodzinę lub żyjące na pustyni np.

Rzumiem, że dla większości forumowiczów 150KM to za mało, dla mnie jest Ok chociaż nie chcę Was ściemniać, że gdybym miał wolne 170tyś na auto zamiast 120 tyś to nie wybrałbym Outbacka lub Forka XT :mellow:

No właśnie - od dużej mocy lepsza jest tylko jeszcze większa moc :) Legenda Subaru jako szybkich aut powoli w EU odchodzi w zapomnienie. Levorg mógł być fajnym wozem dla rodziny, gdzie Tata jeszcze czasem lubi szybciej pojechać, gdyby miał 2,0DIT. A tak pozostają faktycznie inne marki.

swoja droga - trochę anegdotycznie, moj znajomy, miłośnik mocnych turbodiesli uznał, ze może zajrzy do salonu Mercedesa, bo wypuścili diesla 340KM - a do tej pory mocnego diesla nie mieli :) Miał na mysli V6 o mocy 258KM. Każdy szuka czegoś innego. 150KM w Forku tez może cieszyć. Szerokości! 

I do zobaczenia w moim Turbodziadku ;) Nowe Subaru raczej u mnie już nie zagości :( 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaca68 napisał:

Ale ma mieć mniejsze opory niż manual?

Szybciej biegi zmienia... a w zasadzie przełożenie - silnik ciągle kręci w optymalnym zakresie obrotów. Być może jest to wystarczające by te osiągi nieco poprawić. Z drugiej strony, start automatem na maksimum możliwości silnika jest zdecydowanie łatwiejszy i powtarzalny niż że skrzynią ręczną.

 

2 godziny temu, Jaca68 napisał:

Teraz jest CVT i Subarowa wersja haldexa

Nie chce mi się teraz szukać, ale jestem ciekaw, kto tego typu napęd zastosował wcześniej. Niemniej, Subaru ma sprzęgło w skrzyni biegów a nie tylnym dyferencjale (chyba, że coś zmieniło się w haldeksach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...