Jump to content

Subaru Levorg [VM] (MY14=>)


Recommended Posts

Jeszcze trochę i jedynym samochodem jaki będzie można kupić w Europie będzie volkswagen z silnikiem 0.5 oczywiście z turbo, dpf i ogranicznikiem prędkości do 120 km/h...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 8.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dostałem Levorga na cały dzień, bo moje auto ma serwis przy 60.000km. Fajnie się nim jeździ, pod koniec dnia zrobię jakieś podsumowanie, bo to naprawdę ciekawa propozycja. Z góry zaznaczam, że opisuję

Kupiłem Auto Świat z uwagi na artykuł o Levorgu. Nadmienię, że zazwyczaj tej pozycji nie kupuję z przyczyn  "ogólno-progermaniskich" Wspomniany fragment wskazuje na to, że redaktor Borkowski już tam

Chojny szczerze krytykowałem zwłaszcza w latach 2009 kiedy zniknęło ostatnie fajne subaru czyli Legacy i zaczęła sie stylistyczna i mechaniczna mizeria.Po prostu nie mogłem zniesc jak " to nowe " obec

Posted Images

W dniu 10.08.2018 o 13:30, Urbi napisał:

.. w MY 2018 jest przednia kamera - całkiem przydatny wynalazek. 

Możesz podać w jakich warunkach się włącza ta kamera? Czy sterowanie jest ręczne?

 

 

Link to post
Share on other sites
58 minut temu, aflinta napisał:

Możesz podać w jakich warunkach się włącza ta kamera? Czy sterowanie jest ręczne?

 

 

 

Włącza się o ile dobrze pamiętam zawsze po przerzuceniu z R na D. Można też aktywować manualnie. Obraz jest na środkowym górnym wyświetlaczu (pod daszkiem). Można równocześnie mieć obraz z przedniej kamery, tylnej (tylko podczas cofania - ekran poniżej) oraz obraz z Smart Rearview Mirror (ekran w lusterku wstecznym). 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 1.08.2018 o 22:06, Topi napisał:

 

Byla tutaj juz mowa o tym, ze obecny Levorg zostanie wycofany ze sprzedazy w momencie, kiedy zacznie byc wazna nowa norma WLTP. Silnik 1.6 DIT nie jest dostosowany do tej normy.

Nowa generacja ma sie pokazac poczatkiem przyszlego roku, wedlug wstepnych informacji. Jest juz watek tutaj na forum odnosnie Levorga 2019 

Czy i kiedy trafi do Europy, na razie nikt nie osmiela sie nawet zgadywac :)

wlasnie mnie dzisiaj aso kocar o tym uswiadomilo, ze jak chce brac levorga to w tym roku bo w przyszlytm forestera ani levorga juz nie bedzie i sami nie wiedza, co beda sprzedawac :D

W dniu 16.08.2018 o 13:53, Urbi napisał:

 

Włącza się o ile dobrze pamiętam zawsze po przerzuceniu z R na D. Można też aktywować manualnie. Obraz jest na środkowym górnym wyświetlaczu (pod daszkiem). Można równocześnie mieć obraz z przedniej kamery, tylnej (tylko podczas cofania - ekran poniżej) oraz obraz z Smart Rearview Mirror (ekran w lusterku wstecznym). 

kamera w lusterku jest takze w starszych modelach czy tylko w nowszych ?

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP

imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e660A4E84A-E1F5-4A4A-8553-6F644036F5CE.thumb.jpeg.8e1a94392a88c01d1df5a555dcc3501b.jpegimageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6Ostatnio miałem okazję trochę pojeździć Levorgiem w zróżnicowanych warunkach ( Subariada T/T - info w Subariadach ).

Normalne drogi, autostrady, miasta i - co najprzyjemniejsze - kilka przełęczy alpejskich. Do negatywów zaliczam niską pozycję w samochodzie ( = gorsza widoczność , często zasłaniana przez barierki ), dużą wrażliwość na „śpiących policjantów „ oraz na większe wyboje ( jechaliśmy też kawałek nierówną szutrówką. Pozytywnie oceniam aktywny tempomat ( szczególnie w kolumnie bardzo przydatny ), komfort jazdy na długiej trasie, znakomite reflektory led ( skrętne - na krętych drogach w nocy rzeczywiście pomocne ), pracę skrzyni biegów na krętych drogach ( przy wjeżdżaniu na przełęcze można tuż przed serpentyną zredukować do pierwszego biegu, co pozwala na dynamiczne przyspieszanie już na wyjściu, przy zjeżdżaniu dobre hamowanie silnikiem) no i znakomite prowadzenie ( w pewnym momencie miałem przed sobą na Stelvio dwa motocykle - naturalnie pod górę na prostej mi odjeżdżały, ale w zakrętach znów je doganiałem :) ). Cały dystans to 3708 km. Maksymalne zużycie paliwa ( b. szybki podjazd na Stelvio ) to 29, minimalne 3.2, średnio z całej podróży 9.0.

40D5EDF6-2F01-4D44-833B-A8018F9B48C0.jpeg

47095410-B126-44BD-8D3D-180B6D6D079A.jpeg

Edited by Dyrekcja
  • Like 3
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Karas napisał:

i 20 cm prześwitu ;)

Taki prześwit to może mieć OBK, a nie Levorg.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kukson napisał:
2 godziny temu, Karas napisał:

i 20 cm prześwitu ;)

Taki prześwit to może mieć OBK, a nie Levorg.

a dlaczego nie Levorg ?

Levorg to "tanie" kombi Subaru. Podejrzewam że gdyby obk był w cenie Levorga to Levorg nie miał by racji bytu podobnie jak jest obecnie z XV i Imprezą. Ludziska nowe XV kupują imprezy jakoś nie chcą. Obk to prześwietne auto dla rodziny (2+2 albo 2+3)  ale swoje kosztuje. Levorg z przeswitem XV lub forka byłby strzałem w 10 i jezdiłoby tego całkiem sporo a tak jest jak jest. 1.6 dit nie jest zły tylko coś ze spalaniem im nie wyszło...

Edited by Karas
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Bo Levorg to takie WRX w kombi czyli bardziej "sportowe kombi", a nie auto które ma być miejskim krążownikiem do pokonywania krawężników.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Kukson napisał:

Bo Levorg to takie WRX w kombi czyli bardziej "sportowe kombi", a nie auto które ma być miejskim krążownikiem do pokonywania krawężników.

:biglol:

na pewno nie z 1,6dit na pokładzie a w przyszłosci z 1,5dit. To już bardziej sportowa jest oktavia kombi z 1,8 tsi czy 2.0tdi. Levorg to nastepca legacy czyli auta dla rodziny bez sportowych aspiracji a ze przód jest prawie identyczny jak ten z sti czy wrx - cóż może mylic ;)

Link to post
Share on other sites

imo w chwili obecnej ( wycofanie sti. fxt)Subaru i okreslenie "sportowe" jakos do siebie nie pasują..

marka przeszła na inna strone mocy-aut dla ludu i mas  i koniec

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Karas napisał:

:biglol:

na pewno nie z 1,6dit na pokładzie a w przyszłosci z 1,5dit. To już bardziej sportowa jest oktavia kombi z 1,8 tsi czy 2.0tdi. Levorg to nastepca legacy czyli auta dla rodziny bez sportowych aspiracji a ze przód jest prawie identyczny jak ten z sti czy wrx - cóż może mylic ;)

To sobie kup Skodę i ją podnieś najlepiej na lewarku :biglol: Widać, że nie jeździłeś nawet tym 1.6  jak klepiesz o super aucie z Czech albo jarasz się jak dziecko sprintem z pod świateł.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
27 minut temu, Karas napisał:

To już bardziej sportowa jest oktavia kombi z 1,8 tsi

Trudno zaprzeczyć - na prostej jest szybsza.

 

Pozdrowienia

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Kolega Karas to znany autorytet w dziedzinie motoryzacji. Aż dziw bierze, że jeszcze żaden koncern nie sięgnął po jego ekspertyzę. Może Dyrekcja pomoże uzyskać posadę w FHI? Polska będzie pełna Levorgów na szczudłach :) No i wyprzedzi w rankingach "aut dla ludu" niepokonaną dotychczas Skodę ;)

 

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

Levorg to nastepca legacy czyli auta dla rodziny bez sportowych aspiracji a ze przód jest prawie identyczny jak ten z sti czy wrx - cóż może mylic ;)

W reklamie Levorga w Japonii hasło to: 'daily rally car'.  @Kukson ma rację - Levorg to WRX kąbi.

Niestety w EU zamiast 2.0DIT jest jedynie emerycka wersja 1,6DIT, a w tej wersji silnikowej auto osiągami nie powala i faktycznie może być skopane przez Skodę. Dodatkowo design wyraźnie kłóci się z parametrami tego auta..

Edited by mechanik
Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, mechanik napisał:

emerycka wersja 1,6DIT

 

bez przesady, dawno juz temat ogarniety przez tych, ktorym faktycznie brakuje mocy

ale od tego jest inny dzial

z 3-letniego doswiadczenia userki levorga (rodzina 2+2) wynika, ze najwiekszym problemem jest wielkosc a raczej malosc bagaznika

zatem powrocila do obka, niestety za worek kasy wiecej ;)

 

tapatalked

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, OBK CVT napisał:

zatem powrocila do obka, niestety za worek kasy wiecej ;)

Ten model super, zwłaszcza po ostatnim liftingu, jednak znowu kwestia słabego silnika w stosunku do masy auta. Tu temat upgradu mocy w grę nie wchodzi. Dawniej 3.0 H6, 3.6H6, spec B.

Przydała by się wersja OBK 2.4 DIT z Accenta. I nie przemawia do mnie, że to nie jest wyścigówka, a samochód rodzinny.. Volvo V90 może mieć 320KM w serii? Można? Można! OBK mógłby być silnym konkurentem dla takich aut ale niestety nie z tą mocą. Nie jest tu problemem standard wykończenia, wyposażenia, a właśnie brak silnej jednostki napędowej. Subaru dalej dobrze się kojarzy, ma magię marki, znam ludzi którzy nie wybrali Subaru właśnie tylko ze względu na brak dynamiki.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Kolega Karas to znany autorytet w dziedzinie motoryzacji

:hi:dziękuje za uznanie :P

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Aż dziw bierze, że jeszcze żaden koncern nie sięgnął po jego ekspertyzę

a skąd wiesz że nie ni esiegnął? ;)

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Może Dyrekcja pomoże uzyskać posadę w FHI?

 nie stać ich na mnie ;)

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Polska będzie pełna Levorgów na szczudłach :) No i wyprzedzi w rankingach "aut dla ludu" niepokonaną dotychczas Skodę ;)

ja to bym się nawet cieszył że ludziska jeździliby fajnymi autami a nie tylko Skodą...

Subaru swoją gamą modelową i silnikową ma potencjał . Niestety w EU niewykorzystany

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Karas napisał:

:hi:dziękuje za uznanie :P

a skąd wiesz że nie ni esiegnął? ;)

 nie stać ich na mnie ;)

ja to bym się nawet cieszył że ludziska jeździliby fajnymi autami a nie tylko Skodą...

Subaru swoją gamą modelową i silnikową ma potencjał . Niestety w EU niewykorzystany

I za to Cię kolego bardzo lubię i szanuję. Poczucie humoru i dystans ;) 

S(z)koda, że ich nie stać, byłoby weselej na drogach.

Cheers!

2 godziny temu, mechanik napisał:

Ten model super, zwłaszcza po ostatnim liftingu, jednak znowu kwestia słabego silnika w stosunku do masy auta. Tu temat upgradu mocy w grę nie wchodzi. Dawniej 3.0 H6, 3.6H6, spec B.

Przydała by się wersja OBK 2.4 DIT z Accenta. I nie przemawia do mnie, że to nie jest wyścigówka, a samochód rodzinny.. Volvo V90 może mieć 320KM w serii? Można? Można! OBK mógłby być silnym konkurentem dla takich aut ale niestety nie z tą mocą. Nie jest tu problemem standard wykończenia, wyposażenia, a właśnie brak silnej jednostki napędowej. Subaru dalej dobrze się kojarzy, ma magię marki, znam ludzi którzy nie wybrali Subaru właśnie tylko ze względu na brak dynamiki.

No niestety, to był jedyny powód, dla którego po dwóch latach sprzedałem OBK. Auto świetne, ale niestety.... słaby silnik. Dwa lata przekonywałem siebie, że nie potrzebuję więcej dynamiki. I faktycznie, nie potrzebuję.... ale chcę!! ;) Do tego przy prędkościach autostradowych dylemat - pojechać szybciej i tankować czy wolniej i na jednym baku... chyba nawet ten zasięg bardziej przeszkadzał niż braki dynamiki. Szkoda, że nie ma mocniejszych jednostek napędowych i bak 75 litrów, bo to świetna alternatywa dla np Volvo.

Edited by Tsunetomo
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, mechanik napisał:

jednak znowu kwestia słabego silnika w stosunku do masy auta

 

dlatego wziela chyba ostatniego diesla w de

tak, tego wstretnego, trujacego, bez wjazdu do hamburga ;)

 

tapatalked

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • FilipBB changed the title to Subaru Levorg [VM] (MY14=>)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...