Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, OBK CVT napisał:

 

Po sprzedaniu forestera żonę 'wzięło' na takiego seata. Nie było demo więc pracownik poświęcił się i pojeździliśmy jego prywatnym autem.

Zdecydowanie nie, grzechoczący najtańszy plastik. Haldex jeszcze byśmy przełknęli mimo przebojów z tiguanem, ale fatalne materiały i montaż zdecydował.

Tego konkretnego golfa żona oglądała, można jeszcze urwać ale raczej wrócimy do forestera my18.

Ja jeździłem demo w top wersji, nic się je tłukło i grzechotało, co nie znaczy, ze przy większym przebiegu nie byłoby tego fenomenu ;) U mnie padło na OBKa, chyba jednak lepsze wnętrze niz Seat. Żona mimo gabarytu wolała OBK  od Levorga (wyższe auto i lepsza widoczność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj czwartek, a ostatni wpis we wtorek - hmm, no to ożywmy ten wątek.

 

Otóż testowałem dziś Audi :facepalm:

Tak wiem, wiem, ale sami widzicie - wątek stoi.

No więc testowałem dzisiaj Audi 2.0 252 kuce na cztery łapy. Wsiedliśmy w pięć osób. Troje dorosłych i dwoje dzieci. Małe to auto strasznie, a niby większe niż B8. No i niestety nie jest komfortowe. Wsiadłem jako pasażer na tył i poprosiłem o przejażdżkę po łatanej drodze, równej, ale nierównej - no masakra. Oczywiście, gdybym nie miał juz auta sportowego, to warto takie auto mieć, ale mając już auto sportowe szukam fajnego wozidła AWD

Aha, gdyby ktoś z Was chciał wziąć Levorga w najem, bez wykupu, to koszty utrzymania Levego są dokładnie takie same jak wzięcie w najem bez wykupu Audi A4 w wersji 252 kuce na cztery podkowy. Porównałem w Excelu.

 

Audi? Nie dziękuję.

 

Dlaczego Levy pali na autostradzie takie ilości paliwa? Wiem, że krytykowałem Wasze dyskusje o spalaniu, ale chętnie wrócę do tego tematu. Trasa, autostrada, prędkości przelotowe, zgodnie z zasadami jazdy na polskich autobahnach - jakie to spalanie jest, bo Zachar pokazał na YT, że ponad 11 litrów

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Benito66 napisał:

Tegoroczny wypad do Toskanii i z powrotem, całość trasy ok. 3500 km, głównie autostrady, jazda przepisowa +5-10 km/h - 9,0 z kompa = 10,0 w rzeczywistości.

 

We Włoszech masz max 120? Dobrze pamiętam? W PL na autostradach różnie bywa, ja dość często mam V wokoło 150, czasem szybciej, ponieważ i tak wszyscy na lewym jadą tak jak jadą - wiem, wiem, mogę zjechać na prawy (trasa Wawa Łódź zwłaszcza), a ja często tą trasą podróżuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, TP_S napisał:

 

We Włoszech masz max 120? Dobrze pamiętam? W PL na autostradach różnie bywa, ja dość często mam V wokoło 150, czasem szybciej, ponieważ i tak wszyscy na lewym jadą tak jak jadą - wiem, wiem, mogę zjechać na prawy (trasa Wawa Łódź zwłaszcza), a ja często tą trasą podróżuję

We Włoszech jest generalnie 130 (tak jak w Austrii), ale są też wolniejsze odcinki (90-110). W Polsce zapinam licznikowe 150, ale wtedy pali ponad 10 z kompa (mój oszukuje ok. 1 litra, więc łatwo policzyć realne spalanie ;-)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Benito66 napisał:

We Włoszech jest generalnie 130 (tak jak w Austrii), ale są też wolniejsze odcinki (90-110). W Polsce zapinam licznikowe 150, ale wtedy pali ponad 10 z kompa (mój oszukuje ok. 1 litra, więc łatwo policzyć realne spalanie ;-)).

 

Ponad 10 przy 150 - hmm, ale dochodzi do 11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Benito66 napisał:

Aż tak, to nie, ale dobrą dychę spali, a w realu litr więcej jak już wspomniałem (cwany oszust z niego).

 

A jak z komfortem, zwłaszcza w tak długiej trasie? Mnie żona marudzi, że jedno auto sportowe już mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jest kwestia stylu jazdy, chociaż na autostradach jeżdżę na tempomacie, ale w mieście (Warszawa) ciągle kotłuje mi ok. 14 litrów (komputer), a zimą to nawet 1-2 litry więcej... Oczywiście mówimy o jeździe dynamicznej, bo snując się jak nieszczęście można zejść do 10-11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w dlugiej trasie średnie prędkości nie są takie duże, wiec komfort rośnie, a spalanie spada. Jak dla mnie komfort jest ok, choć jestem świeżym posiadaczem Levego - najechane 8 tys.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TP_S napisał:

 

A jak z komfortem, zwłaszcza w tak długiej trasie? Mnie żona marudzi, że jedno auto sportowe już mam.

Komfort jest znakomity, może poza nieco zbyt dużym hałasem (szumem) przy szybkiej jeździe. Ogólnie, gdyby nie nadmierny apetyt na paliwo, Levorg ma same zalety. Dynamika też jest OK, trzeba tylko mocniej przycisnąć, ale wtedy uwypukla się jego jedyna (jak dla mnie) wada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, TP_S napisał:

 

Ponad 10 przy 150 - hmm, ale dochodzi do 11?

dochodzi i do 12. Jest tragedia...

Oprimum przy 120 ok 8,5.

140 powyzej 10, nie ma opcji innej.

Żeby nie bylo, najnizsze srednie z trasy 5.8.

Przy 180, z tego co pamietam 18-19.
212 czyli max - 28-32.

13 minut temu, Benito66 napisał:

Komfort jest znakomity, może poza nieco zbyt dużym hałasem (szumem) przy szybkiej jeździe. Ogólnie, gdyby nie nadmierny apetyt na paliwo, Levorg ma same zalety. Dynamika też jest OK, trzeba tylko mocniej przycisnąć, ale wtedy uwypukla się jego jedyna (jak dla mnie) wada. 

a na zawieszenie, szczegolnie tyl,  nie narzekasz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Adam12 napisał:

fikcja. Chyba, że zrobili rewolucję w silniku. Poprzednia 1.6T 160KM paliła podobnie jak Levorg. Przy średniej 140 - 150 na autostradzie ok.11l.

 

 

 

niestety @ 150-160 km/h mniejsze pojemności palą

 

8 godzin temu, TP_S napisał:

Trochę Was wkurzę - ponieważ wciąż rozważam Insignię B 4X4 260 kucy, raport spalania:

 

insigniaverbrauch.JPG

 

 

po prawej stronie jak najedziesz kursorem na listę można odszukać mniej więcej średnie prędkości o ile user je dobrze wprowadził 

 

 

Screenshot 2017-09-22 at 07.57.19.png

Screenshot 2017-09-22 at 07.56.56.png

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, ketivv napisał:

 

 

 

niestety @ 150-160 km/h mniejsze pojemności palą

 

 

 

po prawej stronie jak najedziesz kursorem na listę można odszukać mniej więcej średnie prędkości o ile user je dobrze wprowadził 

 

 

Screenshot 2017-09-22 at 07.57.19.png

Screenshot 2017-09-22 at 07.56.56.png

 

Być może 8 biegowy automat w Insigni robi robotę, a być może trzeba założyć, że na autostradzie nie ma zmiłuj i będzie jadło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, TP_S napisał:

Być może 8 biegowy automat w Insigni robi robotę, a być może trzeba założyć, że na autostradzie nie ma zmiłuj i będzie jadło

niech zgadnę oczekujesz od ciężkiego , mocnego auta mającego okolice 200koni (+), w dodatku z awd i zasilanego Pb autostradowego spalania na poziomie Toyoty Yaris? :biglol: Chyba masz za duże oczekiwania w stosunku do obecnie produkowanych aut zasilanych Pb . Może warto rozważyc diesla? Albo coś hybrydowanego z oferty toyoty /lexusa?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Karas napisał:

niech zgadnę oczekujesz od ciężkiego , mocnego auta mającego okolice 200koni (+), w dodatku z awd i zasilanego Pb autostradowego spalania na poziomie Toyoty Yaris? :biglol: Chyba masz za duże oczekiwania w stosunku do obecnie produkowanych aut zasilanych Pb . Może warto rozważyc diesla? Albo coś hybrydowanego z oferty toyoty /lexusa?

Oczekuje czy nie oczekuje - jeśli z wyliczeń wychodzi, ze pali mało to w czym problem? Toyota do Avensisa nie wrzuca hybrydy, wiec zostaje Auris. Z tego co mi wiadomo to Lexus nie oferuje kombi. Tylko pytanie jaki wg Ciebie jest sens hybrydy na autostradzie?

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Tylko pytanie jaki wg Ciebie jest sens hybrydy na autostradzie?

 

dokładnie, albo Diesel albo benzyna z sensowną pojemnością względem masy/wielkości auta (+odpowiedni kształt auta) 

 

 

16 minut temu, TP_S napisał:

Być może 8 biegowy automat w Insigni robi robotę, a być może trzeba założyć, że na autostradzie nie ma zmiłuj i będzie jadło 

 

CVT też posiada "dużo biegów" 

 

pytanie ile to jest "nie ma zmiłuj będzie jadło" ?

 

moim zdaniem dla auta wielkości, kształtu jak Levorg, podobnej masie , AWD+automat @140-150 km/h  ⩽10 l/100 km jest ok (przy równej, płynnej jeździe) 

 

 

 

samą pojemnością czy mocą bym się aż tak mocno nie sugerował, im więcej jazdy autostradowej tym bardziej porzucać małe pojemności i odwrotnie im więcej przepisowej, płynnej jazdy z dala od autostrad (lub autostrady z prędkościami w okolicy 120 km/h) na te mniejsze pojemności można patrzeć przychylnym okiem 

 

 

tak przy okazji to muszę tu dodać, że przez ostatnie trzy lata przekonałem się, że większość kierowców Subaru to jednak ci spokojniej jeżdżący i tymi osiągami do 120 km/h będą zadowoleni ;)

 

 

25 minut temu, Karas napisał:

niech zgadnę oczekujesz od ciężkiego , mocnego auta mającego okolice 200koni (+), w dodatku z awd i zasilanego Pb autostradowego spalania na poziomie Toyoty Yaris?

 

 

zaryzykuje

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...