Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

gdybym dzisiaj miał podejmować decyzję o nowym aucie to jestem gdzieś pomiędzy Levorgiem 1.6 DIT a Golfem Alltrack 1.8 TSI DSG

 

nie będę ukrywał, że Levorg też korci co by nie powiedzieć do przemieszczania się ma to auto wszystko czego potrzeba

nawet z tym "marnym 1.6 DIT" (nie jeździłem ale coś czuje że jest OK) to co by nie było raczej całkiem żwawe autko, którego budowę co nieco znam co jak dla mnie jest plusem, mniej więcej wiem co bym w nim zmienił po swojemu

a dzisiaj parę rzeczy zrobiłbym inaczej

 

główne zalety jak dla mnie:

- zgrabne kombi czyli najbardziej atrakcyjnie nadwozie zaraz bo hatchbacku

- benzynowy doładowany silnik

- CVT które od strony technicznej mnie korci

- ciekawe światła z asystentem

- fajne fotele + podłokietnik z tyłu

- miejsce na koło zapasowe w bagażniku (niby już chwilę śmigam bez ale lekki dyskomfort odczuwam)

 

wady (choć może nie tyle wady co "nie zalety") jak dla mnie:

- napęd 4x4 oparty o "sprzegiełko" (jednakże w Golfie nie ma nic więcej)

- znacząco niższy prześwit i pewnie związany z tym skok zawieszenia w stosunku do obecnego auta (niewielka zmiana przyzwyczajeń pewnie problem w jakimś stopniu rozwiązuje)

- elektryczny "ręczny" (z drugiej strony w Golfie tez już jest)

- niestety okno dachowe (duże panoramiczne jest "fajnym gadżetem" a to małe niczym nie rekompensuje dziury w dachu)

- srebrne lusterka i parę chromów ale to detal

 

wersja GT-S Comfort jak dla mnie jest optymalna, jedyne czego by mi w niej brakowało to elektrycznie regulowanego fotela bo to daje możliwość regulacji pochylenia siedziska

tu wspomniany Golf ma niesamowita przewagę z racji możliwości dokupienia genialnych foteli Ergo Active za stosunkowo niewielkie "piniondze"

 

natomiast Levorg (zresztą całe Subaru) to skrzynia CVT, którą jak się wydaje całkiem nieźle opanowali a pomimo, ze DSG jest świetne to samo CVT jak wspominałem korci jako interesujące rozwiązanie techniczne

 

do tego do Nowego Sącza z Dębicy prowadzą całkiem fajne boczne drogi to i wypad do serwisu daje dużo przyjemności ;)

 

niezaprzeczalnym atutem VAG'owskich aut z 1.8 TSI i DSG jest mozliwosc ich "podkrecenia" (szczegolnie w okresie pogwarancyjnym)

natomiast w przypadku 1.6 DiT z CVT to wielka niewiadoma (tak, slyszalem o spec. wersjach od szwajcarskiego dilera, ale to nadal "tylko" 200 KM)

 

Dziwna ta polityka Subaru. Levorg ze słabym silnikiem jest stylizowany na STI, a FXT z mocnym silnikiem ma fotele do traktora. Kto to wymyśla?
 

 

problemem nie są fotele w FXT a brak 2.0 DIT w Levorgu bo aż się o to prosi 

 

 

sa problemem, sa po prostu kiepskie i nie pasujace do tego auta... czy to naprawde az taki duzy koszt dla producenta stworzyc dla klienta mozliwosc zamowienia lepszych opcjonalnych foteli w "usportowionym" modelu jakim jest FXT :question: (nie  mowie o ich seryjnej dostepnosci)

tym bardziej, ze te fajne fotele juz sa dostepne w ofercie producenta (np. te od Levorga)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym dzisiaj miał podejmować decyzję o nowym aucie to jestem gdzieś pomiędzy Levorgiem 1.6 DIT a Golfem Alltrack 1.8 TSI DSG

 

nie będę ukrywał, że Levorg też korci co by nie powiedzieć do przemieszczania się ma to auto wszystko czego potrzeba

nawet z tym "marnym 1.6 DIT" (nie jeździłem ale coś czuje że jest OK) to co by nie było raczej całkiem żwawe autko, którego budowę co nieco znam co jak dla mnie jest plusem, mniej więcej wiem co bym w nim zmienił po swojemu

a dzisiaj parę rzeczy zrobiłbym inaczej

 

główne zalety jak dla mnie:

- zgrabne kombi czyli najbardziej atrakcyjnie nadwozie zaraz bo hatchbacku

- benzynowy doładowany silnik

- CVT które od strony technicznej mnie korci

- ciekawe światła z asystentem

- fajne fotele + podłokietnik z tyłu

- miejsce na koło zapasowe w bagażniku (niby już chwilę śmigam bez ale lekki dyskomfort odczuwam)

 

wady (choć może nie tyle wady co "nie zalety") jak dla mnie:

- napęd 4x4 oparty o "sprzegiełko" (jednakże w Golfie nie ma nic więcej)

- znacząco niższy prześwit i pewnie związany z tym skok zawieszenia w stosunku do obecnego auta (niewielka zmiana przyzwyczajeń pewnie problem w jakimś stopniu rozwiązuje)

- elektryczny "ręczny" (z drugiej strony w Golfie tez już jest)

- niestety okno dachowe (duże panoramiczne jest "fajnym gadżetem" a to małe niczym nie rekompensuje dziury w dachu)

- srebrne lusterka i parę chromów ale to detal

 

wersja GT-S Comfort jak dla mnie jest optymalna, jedyne czego by mi w niej brakowało to elektrycznie regulowanego fotela bo to daje możliwość regulacji pochylenia siedziska

tu wspomniany Golf ma niesamowita przewagę z racji możliwości dokupienia genialnych foteli Ergo Active za stosunkowo niewielkie "piniondze"

 

natomiast Levorg (zresztą całe Subaru) to skrzynia CVT, którą jak się wydaje całkiem nieźle opanowali a pomimo, ze DSG jest świetne to samo CVT jak wspominałem korci jako interesujące rozwiązanie techniczne

 

do tego do Nowego Sącza z Dębicy prowadzą całkiem fajne boczne drogi to i wypad do serwisu daje dużo przyjemności ;)

Zastanawiam się, dlaczego porownujesz auto nisko zawieszone do auta lekko podwyzszonego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

gdybym dzisiaj miał podejmować decyzję o nowym aucie to jestem gdzieś pomiędzy Levorgiem 1.6 DIT a Golfem Alltrack 1.8 TSI DSG

 

nie będę ukrywał, że Levorg też korci co by nie powiedzieć do przemieszczania się ma to auto wszystko czego potrzeba

nawet z tym "marnym 1.6 DIT" (nie jeździłem ale coś czuje że jest OK) to co by nie było raczej całkiem żwawe autko, którego budowę co nieco znam co jak dla mnie jest plusem, mniej więcej wiem co bym w nim zmienił po swojemu

a dzisiaj parę rzeczy zrobiłbym inaczej

 

główne zalety jak dla mnie:

- zgrabne kombi czyli najbardziej atrakcyjnie nadwozie zaraz bo hatchbacku

- benzynowy doładowany silnik

- CVT które od strony technicznej mnie korci

- ciekawe światła z asystentem

- fajne fotele + podłokietnik z tyłu

- miejsce na koło zapasowe w bagażniku (niby już chwilę śmigam bez ale lekki dyskomfort odczuwam)

 

wady (choć może nie tyle wady co "nie zalety") jak dla mnie:

- napęd 4x4 oparty o "sprzegiełko" (jednakże w Golfie nie ma nic więcej)

- znacząco niższy prześwit i pewnie związany z tym skok zawieszenia w stosunku do obecnego auta (niewielka zmiana przyzwyczajeń pewnie problem w jakimś stopniu rozwiązuje)

- elektryczny "ręczny" (z drugiej strony w Golfie tez już jest)

- niestety okno dachowe (duże panoramiczne jest "fajnym gadżetem" a to małe niczym nie rekompensuje dziury w dachu)

- srebrne lusterka i parę chromów ale to detal

 

wersja GT-S Comfort jak dla mnie jest optymalna, jedyne czego by mi w niej brakowało to elektrycznie regulowanego fotela bo to daje możliwość regulacji pochylenia siedziska

tu wspomniany Golf ma niesamowita przewagę z racji możliwości dokupienia genialnych foteli Ergo Active za stosunkowo niewielkie "piniondze"

 

natomiast Levorg (zresztą całe Subaru) to skrzynia CVT, którą jak się wydaje całkiem nieźle opanowali a pomimo, ze DSG jest świetne to samo CVT jak wspominałem korci jako interesujące rozwiązanie techniczne

 

do tego do Nowego Sącza z Dębicy prowadzą całkiem fajne boczne drogi to i wypad do serwisu daje dużo przyjemności ;)

Zastanawiam się, dlaczego porownujesz auto nisko zawieszone do auta lekko podwyzszonego :)

Tylko taki Golf ma silnik benzynowy + 4x4 + DSG

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

gdybym dzisiaj miał podejmować decyzję o nowym aucie to jestem gdzieś pomiędzy Levorgiem 1.6 DIT a Golfem Alltrack 1.8 TSI DSG

 

nie będę ukrywał, że Levorg też korci co by nie powiedzieć do przemieszczania się ma to auto wszystko czego potrzeba

nawet z tym "marnym 1.6 DIT" (nie jeździłem ale coś czuje że jest OK) to co by nie było raczej całkiem żwawe autko, którego budowę co nieco znam co jak dla mnie jest plusem, mniej więcej wiem co bym w nim zmienił po swojemu

a dzisiaj parę rzeczy zrobiłbym inaczej

 

główne zalety jak dla mnie:

- zgrabne kombi czyli najbardziej atrakcyjnie nadwozie zaraz bo hatchbacku

- benzynowy doładowany silnik

- CVT które od strony technicznej mnie korci

- ciekawe światła z asystentem

- fajne fotele + podłokietnik z tyłu

- miejsce na koło zapasowe w bagażniku (niby już chwilę śmigam bez ale lekki dyskomfort odczuwam)

 

wady (choć może nie tyle wady co "nie zalety") jak dla mnie:

- napęd 4x4 oparty o "sprzegiełko" (jednakże w Golfie nie ma nic więcej)

- znacząco niższy prześwit i pewnie związany z tym skok zawieszenia w stosunku do obecnego auta (niewielka zmiana przyzwyczajeń pewnie problem w jakimś stopniu rozwiązuje)

- elektryczny "ręczny" (z drugiej strony w Golfie tez już jest)

- niestety okno dachowe (duże panoramiczne jest "fajnym gadżetem" a to małe niczym nie rekompensuje dziury w dachu)

- srebrne lusterka i parę chromów ale to detal

 

wersja GT-S Comfort jak dla mnie jest optymalna, jedyne czego by mi w niej brakowało to elektrycznie regulowanego fotela bo to daje możliwość regulacji pochylenia siedziska

tu wspomniany Golf ma niesamowita przewagę z racji możliwości dokupienia genialnych foteli Ergo Active za stosunkowo niewielkie "piniondze"

 

natomiast Levorg (zresztą całe Subaru) to skrzynia CVT, którą jak się wydaje całkiem nieźle opanowali a pomimo, ze DSG jest świetne to samo CVT jak wspominałem korci jako interesujące rozwiązanie techniczne

 

do tego do Nowego Sącza z Dębicy prowadzą całkiem fajne boczne drogi to i wypad do serwisu daje dużo przyjemności ;)

Zastanawiam się, dlaczego porownujesz auto nisko zawieszone do auta lekko podwyzszonego :)
Tylko taki Golf ma silnik benzynowy + 4x4 + DSG

 

tapatalk

 

 

Levorg 14 cm a Golf 16 cm. Moim zdaniem różnica pomijalna kiedy mowa o dupowozach.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

gdybym dzisiaj miał podejmować decyzję o nowym aucie to jestem gdzieś pomiędzy Levorgiem 1.6 DIT a Golfem Alltrack 1.8 TSI DSG

 

nie będę ukrywał, że Levorg też korci co by nie powiedzieć do przemieszczania się ma to auto wszystko czego potrzeba

nawet z tym "marnym 1.6 DIT" (nie jeździłem ale coś czuje że jest OK) to co by nie było raczej całkiem żwawe autko, którego budowę co nieco znam co jak dla mnie jest plusem, mniej więcej wiem co bym w nim zmienił po swojemu

a dzisiaj parę rzeczy zrobiłbym inaczej

 

główne zalety jak dla mnie:

- zgrabne kombi czyli najbardziej atrakcyjnie nadwozie zaraz bo hatchbacku

- benzynowy doładowany silnik

- CVT które od strony technicznej mnie korci

- ciekawe światła z asystentem

- fajne fotele + podłokietnik z tyłu

- miejsce na koło zapasowe w bagażniku (niby już chwilę śmigam bez ale lekki dyskomfort odczuwam)

 

wady (choć może nie tyle wady co "nie zalety") jak dla mnie:

- napęd 4x4 oparty o "sprzegiełko" (jednakże w Golfie nie ma nic więcej)

- znacząco niższy prześwit i pewnie związany z tym skok zawieszenia w stosunku do obecnego auta (niewielka zmiana przyzwyczajeń pewnie problem w jakimś stopniu rozwiązuje)

- elektryczny "ręczny" (z drugiej strony w Golfie tez już jest)

- niestety okno dachowe (duże panoramiczne jest "fajnym gadżetem" a to małe niczym nie rekompensuje dziury w dachu)

- srebrne lusterka i parę chromów ale to detal

 

wersja GT-S Comfort jak dla mnie jest optymalna, jedyne czego by mi w niej brakowało to elektrycznie regulowanego fotela bo to daje możliwość regulacji pochylenia siedziska

tu wspomniany Golf ma niesamowita przewagę z racji możliwości dokupienia genialnych foteli Ergo Active za stosunkowo niewielkie "piniondze"

 

natomiast Levorg (zresztą całe Subaru) to skrzynia CVT, którą jak się wydaje całkiem nieźle opanowali a pomimo, ze DSG jest świetne to samo CVT jak wspominałem korci jako interesujące rozwiązanie techniczne

 

do tego do Nowego Sącza z Dębicy prowadzą całkiem fajne boczne drogi to i wypad do serwisu daje dużo przyjemności ;)

Zastanawiam się, dlaczego porownujesz auto nisko zawieszone do auta lekko podwyzszonego :)
Tylko taki Golf ma silnik benzynowy + 4x4 + DSG

 

tapatalk

 

Levorg 14 cm a Golf 16 cm. Moim zdaniem różnica pomijalna kiedy mowa o dupowozach.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mówimy o alltracku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alltrack ma 16 cm prześwitu. Gdzieś tu wkleiłem kopię autoświata z testem i danymi tego Golfa ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

4 x 4 dołączone

 

Tapatalk

System napędu w Golfie jest podobny do tego w Levorgu ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dsg to nie wyrocznia - niestety awaryjna

jak bym nie miał z tymi skrzyniami do czynienia to bym w takie bzdury może uwierzył

 

mokre DSG montowane w VW są bardzo wytrzymałe

 

sam miałem, używałem, wcześniej jak ja mieli znajomi dla których moje przebiegi roczne ca. 45 k km to pikuś zrobili po 250-300 k km i sprzedawali auta które pewnie dalej jeździły

 

 

 

Ceny są porównywalne ale chyba tańszy biorąc pod uwagę ilość wyposażenia w wersji maks okazałby się Levorg, choć jakościowo to będzie inne wyposażenie.

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem co innego

Problemem golfa jest jego nijaki charakter i wygląd i to ze dla mnie ten samochód jest nudny do bólu , ale to dla mnie oczywiście

Samochód mnie ma przyciągać do siebie.

 

 

Tapatalk

Dlatego wolałbym Leona Xpierience...niby to samo, a jednak Seacik zgrabniejszy, inny, ciekawszy i NIE Golf :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

O Levorgu ( dałem już w innym wątku, lecz sądzę, że dla zainteresowanych tym właśnie modelem jest to też odpowiednie miejsce )

  http://pertyn.com/subaru-levorg/

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Levorgu ( dałem już w innym wątku, lecz sądzę, że dla zainteresowanych tym właśnie modelem jest to też odpowiednie miejsce )

  http://pertyn.com/subaru-levorg/

 

Pozdrowienia 

 

Nie ma co, autor ma rację. Levorg IMO miażdży wyglądem konkurencję w tym segmencie, reszta też by mi pasowała. Spoko, za 4 lata się uda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O Levorgu ( dałem już w innym wątku, lecz sądzę, że dla zainteresowanych tym właśnie modelem jest to też odpowiednie miejsce ) http://pertyn.com/subaru-levorg/

artykuł fajnie sie czyta,ale  szkoda ze autor zanim  napisal nie zaglebil sie w budowe jak to okreslil "permanentnego napedu na wszystkie kola" Subaru wyposazonego w skrzynie cvt...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O Levorgu ( dałem już w innym wątku, lecz sądzę, że dla zainteresowanych tym właśnie modelem jest to też odpowiednie miejsce ) http://pertyn.com/subaru-levorg/

artykuł fajnie sie czyta,ale  szkoda ze autor zanim  napisal nie zaglebil sie w budowe jak to okreslil "permanentnego napedu na wszystkie kola" Subaru wyposazonego w skrzynie cvt...

 

 

dokładnie o tym wspomniałem w innym wątku gdzie artykuł jest wspomniany 

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/1475-jak-ktoś-o-subaru-pisze-to-my-poczytać-lubimy/?p=2381450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor nieco się myli w dwóch aspektach. Levorg nie jest wyłącznie kombi, bo to po prostu WRX kombi. No i nazwa nie jest nic nieznacząca. To połączenie trzech słów: Legacy (dziedzictwo), Revolution (rewolucja) i Touring (podróżowanie). Ale ogólnie rozpisał się pozytywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...