Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby ktoś miał ochotę poczytać

 

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1452068944.069724.jpg

 

Dwie dziwne rzeczy - piszą, że Levorg konkuruje w klasie średniej z A4, C Klasse czy BMW 3 xdrive. Hmm czy aby na pewno?

Druga rzecz - napęd na przód 100% z możliwością rozdziału 50:50? Czyli co, Haldex Panie, Haldex?

 

 

Po co kupować XT i potem go obniżać?

 

Co do tapicerki to w wątku o Foresterze jeden z forumowiczów (nie pamiętam teraz nicku) przerabiał fotele (zmieniał skórę na alcantarę i to opisywał). Musisz poszukać jakieś dwa lata wstecz.

 

 

Ja bym deczko FXT obniżył, żeby nie bujało nim jak łajbą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Haldex tylko MPT stosowane w większości automatycznych skrzyń Subaru od ponad 20 lat.

Po obniżeniu Forek i tak będzie wysokim autem, ale z małym prześwitem. IMO bez sensu.

 

Z tym bujaniem też bym nie przesadzał. Długo nim jeździłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Druga rzecz - napęd na przód 100% z możliwością rozdziału 50:50? Czyli co, Haldex Panie, Haldex?
 

 

ogólnie co do zasady oś przednia napędzana permanentnie tył dopędzany sterowanym sprzęgłem międzyosiowym

 

teoretyczne 50:50 to pewnie wtedy gdy sprzęgło jest spięte na sztywno


 

 

Właśnie nie jest tak sztywne jak XT.
 

 

pewnie FXT ma mocniejsze stabilizatory 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Haldex tylko MPT stosowane w większości automatycznych skrzyń Subaru od ponad 20 lat.

Po obniżeniu Forek i tak będzie wysokim autem, ale z małym prześwitem. IMO bez sensu.

 

Z tym bujaniem też bym nie przesadzał. Długo nim jeździłeś?

Krótko - tak z 10km. Ale w zakręty wchodziłem ostrzej, ponieważ naczytałem się przed TD, że słabo trzymają i że FXT się buja. Potwierdzam. Nie miałem okazji sprawdzić czy jets głośno przy ponad 120 km, bo warunki nie pozwalały.

 

Dziwna ta polityka Subaru. Levorg ze słabym silnikiem jest stylizowany na STI, a FXT z mocnym silnikiem ma fotele do traktora. Kto to wymyśla?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziwna ta polityka Subaru. Levorg ze słabym silnikiem jest stylizowany na STI, a FXT z mocnym silnikiem ma fotele do traktora. Kto to wymyśla?
 

 

problemem nie są fotele w FXT a brak 2.0 DIT w Levorgu bo aż się o to prosi 

 

nie wiem nie jeździłem ale wierze, że 1.6 DIT jest całkiem dobry jak i wystarczający do sprawnego poruszania się tylko ten mały niedosyt, że tak niewiele brakuje żeby Levorg był niemalże doskonały 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TP_S zauważ jak wysoko siedzi się w Foresterze. To bujanie jest w głównej mierze subiektywnym odczuciem. Zresztą Dyrekcja była na Subariadzie XT-kiem podniesionym o 2,5 cm i nie narzekał na bujanie. Co więcej podczas ulewy w okolicach Stambułu mieliśmy problem, żeby dotrzymać mu kroku podczas długiego i krętego zjazdu na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na to co liczyć

 

Może jednak jest szansa, niewielka ale jednak:

 

 

Hirakawa said STI is currently investigating the possibility of a Liberty STI and Levorg STI, with each believed to be highly likely.

"We are now studying … [it is a] possibility," he told Drive in Japan. Such a car would not only have appeal in Australia, Europe and Japan, but also, crucially, America, which can bring the volume required to justify such a project.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polityka jest taka

FXT nie jest do ścigania

Levorg do spokojnej jazdy

 

 

Tapatalk

 

Forek nie do ścigania jest w wersjach bez turbo.

Outback oferowany z SBD albo 2.5 to też wozidło

BRZ też dupy nie rwie. Dwa litry bez turbo.

 

Muszę się przejechać Levorgiem, zdanie sobie wyrobię.

 

Tak, czy siak, chyba Subaru swoim  agresywnym marketingiem z lat 90tych mózg mi wyprało. A taki JEEP SRT, 4.2 do 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TP_S zauważ jak wysoko siedzi się w Foresterze. To bujanie jest w głównej mierze subiektywnym odczuciem. Zresztą Dyrekcja była na Subariadzie XT-kiem podniesionym o 2,5 cm i nie narzekał na bujanie. Co więcej podczas ulewy w okolicach Stambułu mieliśmy problem, żeby dotrzymać mu kroku podczas długiego i krętego zjazdu na autostradzie.

 

Być może to subiektywne odczucie - faktem jest, że w mieście bardzo fajnie się nim jeździło. Ech, żebym mógł załatwić Forka XT na dwa dni, jak w trasę jadę - to by ułatwiło podjęcie decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakiś tuning XV?
 

 

coś z tym "gratem" trzeba zrobić

 

Levorg ma całkiem fajne fotele  ;)

zresztą tak samo jak STI 

 

kierownica też jakaś bardziej "mięsista" owalna (tu małe nawiązanie do Levorga bo ta o której myślę jest także do Levorga dedykowana) i pewnie ciut mniejsza by się przydała

 

plus cała reszta drobnostek: hamulce, zawieszeni, silnik, skrzynia itp.*

 

gdyby tak jakimś cudem trafił na Levorga 2.0 albo STI po dachowaniu to hm... hybrydy podobno teraz w modzie  ;)

 

 

 

 

 

*opcja zależna od realnej ceny sprzedaży XV (biorąc pod uwagę kwoty jakie usłyszałem jakieś dwa miesiące temu, lepiej go modzić bo co by nie mówić to "zdrowy kadłubek")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym dzisiaj miał podejmować decyzję o nowym aucie to jestem gdzieś pomiędzy Levorgiem 1.6 DIT a Golfem Alltrack 1.8 TSI DSG

 

nie będę ukrywał, że Levorg też korci co by nie powiedzieć do przemieszczania się ma to auto wszystko czego potrzeba

nawet z tym "marnym 1.6 DIT" (nie jeździłem ale coś czuje że jest OK) to co by nie było raczej całkiem żwawe autko, którego budowę co nieco znam co jak dla mnie jest plusem, mniej więcej wiem co bym w nim zmienił po swojemu

a dzisiaj parę rzeczy zrobiłbym inaczej

 

główne zalety jak dla mnie:

- zgrabne kombi czyli najbardziej atrakcyjnie nadwozie zaraz bo hatchbacku

- benzynowy doładowany silnik

- CVT które od strony technicznej mnie korci

- ciekawe światła z asystentem

- fajne fotele + podłokietnik z tyłu

- miejsce na koło zapasowe w bagażniku (niby już chwilę śmigam bez ale lekki dyskomfort odczuwam)

 

wady (choć może nie tyle wady co "nie zalety") jak dla mnie:

- napęd 4x4 oparty o "sprzegiełko" (jednakże w Golfie nie ma nic więcej)

- znacząco niższy prześwit i pewnie związany z tym skok zawieszenia w stosunku do obecnego auta (niewielka zmiana przyzwyczajeń pewnie problem w jakimś stopniu rozwiązuje)

- elektryczny "ręczny" (z drugiej strony w Golfie tez już jest)

- niestety okno dachowe (duże panoramiczne jest "fajnym gadżetem" a to małe niczym nie rekompensuje dziury w dachu)

- srebrne lusterka i parę chromów ale to detal

 

wersja GT-S Comfort jak dla mnie jest optymalna, jedyne czego by mi w niej brakowało to elektrycznie regulowanego fotela bo to daje możliwość regulacji pochylenia siedziska

tu wspomniany Golf ma niesamowita przewagę z racji możliwości dokupienia genialnych foteli Ergo Active za stosunkowo niewielkie "piniondze"

 

natomiast Levorg (zresztą całe Subaru) to skrzynia CVT, którą jak się wydaje całkiem nieźle opanowali a pomimo, ze DSG jest świetne to samo CVT jak wspominałem korci jako interesujące rozwiązanie techniczne

 

do tego do Nowego Sącza z Dębicy prowadzą całkiem fajne boczne drogi to i wypad do serwisu daje dużo przyjemności ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowozelandczycy podają parametry 2.0

 

Model Subaru Levorg  

Price TBA
Engine 1998cc, flat-4/DI/T, 221kW@5600rpm, 400Nm@2000-4800rpm
Transmission CVT, all-wheel drive
Vitals 0-100km/h 6.2sec, 7.6L/100km, 1594kg
For more motoring content like this, subscribe to NZ Autocar magazine here
 - NZ Autocar
 
A tutaj kilka danych papierowych o 1.6. Wygląda to obiecująco - 80-120 w 5,7 sekundy?
 
levorg_perf.JPG
Edytowane przez TP_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zauważyć, że piszą o silniku o mocy 221 kW czyli około 300 KM i 400 Nm. Nie sądzę, patrząc na FXT i STI aby Leveorg 2.0 DIT pojawił się w Europie z taką mocą.

Może bardziej realne będzie zwiększenie mocy silnika 1.6 DIT do około 200 KM i 300 Nm, zamiast montaż wykastrowanego 2.0 DIT do 240 KM i 350 Nm w Levorgu?

Mi osobiście bardzo podoba się silnik 1.6. Wg mnie za bardzo jest ścięta tzw. góra charakterystyki tego silnika/napędu. Ale do 140 km/h robi fajną robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autocentrum ma podobne wyniki w kwestii elastyczności. 80-120 w 6 sekund nie jest źle. Da się tym wyprzedzić kilka tirów na jakiejś DK.

 

[yt]

[/yt]

 

Muszę się przejechać tym autem. Jedyne co mnie zastanawia to jak ono radzić sobie będzie w ZIMIE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, patrząc na FXT i STI aby Leveorg 2.0 DIT pojawił się w Europie z taką mocą.

Też uważam, że finalnie pojawi się silniejszy napęd i w Levorgu i w OBK. Oby wcześniej niż później.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...