Jump to content

Subaru Levorg [VM] (MY14=>)


FilipBB

Recommended Posts

 

Levorg to zwykły przeciętny rodzinny dupowóz, który moim zdaniem spokojnie można porównywać z dobrą ośką w podobnych pieniądzach. Każde z nich będzie miało swoje niezaprzeczalne + i -

jestem świeżo po przesiadce na tzw. ośkę ( średnia półka, cena porównywalna z Levorgiem ) i jeżeli ktoś nie czuje różnicy to.. coż może powinien generalnie zapomnieć o wybieraniu pod tym kątem auta i kupić Dacię.

Tak ogólnie piszę sobie, bez obrazy :)

Mam mocną ośkę i mocnego 4łapa. Jestem w stanie jechać szybko i jednym i drugim.

Czy jest między nimi różnica? Oczywiście że jest. Czy któryś jest lepszy? Każdy ma swoje plusy w pewnych konkretnych warunkach i wymaga zupełnie innej techniki jazdy.

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Naped na cztery kola jest warty swojej ceny nawet dla tych kilku razy w roku, kiedy wlasciciele osiek musza przez 20 minut odkopywac swoje pojazdy z zamarzniętego sniegu przy -20 stopniach o 6 rano.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

W porównaniu do którego modelu Subaru ? F10 530d jest cięższe od takiego Legasia Diesla o 200kg a to dość sporo. Porównanie do Imprezy nie ma sensu wcale.

Mówimy o jeździe, która jest standardowym przypadkiem użycia F10: 200km/h po niemieckiej autostradzie.

Porównanie prawie bezpośrednie do legaca MY08 na S1 / A4 Pyrzowice - Kraków.

 

Zupełnie inne warunki. Mieszkam w DE i ichniejsze autostrady miejscami są mniej równe od nowych naszych. 

A to BMW to było sprawne ? :) Dla mnie F10 grubo powyżej 200 jechała jak po sznurku.

Naped na cztery kola jest warty swojej ceny nawet dla tych kilku razy w roku, kiedy wlasciciele osiek musza przez 20 minut odkopywac swoje pojazdy z zamarzniętego sniegu przy -20 stopniach o 6 rano.

Niekoniecznie. Dochodzi włączanie się do ruchu na śliskiej jezdni po deszczu. Ośka potrafi ładnie zamielić - szczególnie jego stoimy kołem/kołami np. na pasach.

Jak ktoś ciągnie przyczepę/łódkę itp. to manewrowanie na trawie czy brzegu jeziora jest znacznie ułatwione.

Edited by RoadRunner
Link to comment
Share on other sites

[quote name="RoadRunner" post="2366594" timestamp="1450137666".

Naped na cztery kola jest warty swojej ceny nawet dla tych kilku razy w roku, kiedy wlasciciele osiek musza przez 20 minut odkopywac swoje pojazdy z zamarzniętego sniegu przy -20 stopniach o 6 rano.

Niekoniecznie. Dochodzi włączanie się do ruchu na śliskiej jezdni po deszczu. Ośka potrafi ładnie zamielić - szczególnie jego stoimy kołem/kołami np. na pasach.

Jak ktoś ciągnie przyczepę/łódkę itp. to manewrowanie na trawie czy brzegu jeziora jest znacznie ułatwione.

 

Chciałby zobaczyć Levorga ciągnącego łódkę po trawie brzegiem jeziora ;)

 

Przy poszperowanej mocnej ośce zjawisko buksowania jednym kołem jest ograniczone. Oczywiście nie jest to 4x4 ale włączam się do ruchu na mokrym/śliskim bez problemu.

 

A co do odkopywania samochodu ze śniegu to nie robię tego ... mam garaż ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Wybrałbym opcję bez szyberdachu, z nawiewami na tył, fotelami z podparciem lędźwiowym, nawigacją, tekstylną tapicerką i mocniejszym silnikiem ... niestety takiej nie ma.

 

A co do pytania o udowadnianie czegokolwiek to zwyczajnie twierdzę że Levorg czy z napędem 4x4 czy bez wpakował się w najbardziej oblegany segment rynku. Segment gdzie w podobnych pieniądzach można wybierać i przebierać. Czy to się komuś podoba czy nie, musi on stawić czoła także mocnym ośkom. Jak już wspomniałem jest to tylko zwykły dupowóz, który moim zdaniem nie wybija się absolutnie niczym na tle rynkowych konkurentów.

 

Żeby nie było że się uwziąłem na Subaru czy coś:

- STi biorę w ciemno

- nowy OBK biorę w ciemno

- Forek XT - super

- XV - nie moja bajka ale jako zonowoz super

 

Levorg niestety mimo że całkiem ładny jest moim zdaniem strzałem w kolano. Jest przeciętny do tego nie tani i uszczęśliwia się mnie na siłę wyposażeniem którego nie chcę (być może tym samym stara się maskować braki typu kratki nawiewu z tyłu, średnie fotele itd). A argument że jest super hiper i drogi bo ma boksera i AWD jest dla mnie zwyczajnie PR'owym bełkotem.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edited by matros1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jest przeciętny do tego nie tani
 

 

jak się człowiek mocniej zainteresuje ofertą Subaru to w dużej mierze jest ona w większości przeciętna 

 

wspominacie kwestie prowadzenia ale tego prowadzenia nie ma w "zwykłych" autach Subaru, osobiście jestem pod wrażeniem jak wiotkie jest nadwozie XV w porównaniu do zaledwie "marnej" Skody Yeti, która stojąc jednym kołem wyżej (krawężnik, nierówny teren itp.) nigdy nie miała problemów z otwarciem lub zamknięciem klapy bagażnika w przeciwieństwie do Subaru XV, które wręcz wymaga równego podłoża żeby klapę bagażnika zamknąć 

 

Subaru, którego przednia oś pływa w trakcie pokonywania serii zakrętów lewo prawo czy poczucie braku pewnego prowadzenia przy jeździe na wprost a sama jazda przypomina "wesołego kierowcę Jelcza"

 

testowałem parę XV i w każdym prowadzenie mnie rozczarowało, podoba mi się za to skok i sprężystość zawieszenia (może tył jest zbyt mało wyrafinowany) 

 

może się mylę ale zwykłe Subaru nie różnią się od konkurencji nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że konkurencja mogła by być niekiedy wzorem

 

z drugiej strony ciężko np. oceniać zawieszenie "zwykłego" Forestera na samym asfalcie, bo jakby z założenia musi być ono mocno uniwersalne  

 

 

 

 

 

Segment gdzie w podobnych pieniądzach można wybierać i przebierać
 

 

ogólnie na rynku jest w czym wybierać i przebierać, pomijając charakterystyczną budowę silnika, Subaru to obecnie chyba jedyne "niedrogie" auta gdzie można spotkać 4x4 z centralnym dyfrem (taki wabik jakby komuś to było niezbędne)

 

dzisiaj chyba każda marka oferuje już pojazdy z napędami 4x4 w większości nieźle wykonane w podobnych a czasami i niższych cenach

 

 

 

 

argument że jest super hiper i drogi bo ma boksera i AWD jest dla mnie zwyczajnie PR'owym bełkotem.
 

 

pytanie czy jest specjalnie drogi ?

 

odnoszę wrażenie że nie jest,

jest w cenie Skody, VW, Forda tyle, że wg. mnie oferuje nieco mniej

 

 

 

 

Wybrałbym opcję bez szyberdachu, z nawiewami na tył, fotelami z podparciem lędźwiowym, nawigacją, tekstylną tapicerką i mocniejszym silnikiem ... niestety takiej nie ma.
 

 

niestety gotowe pakiety to dla mnie też problem

 

szkoda, że godząc się na długi czas oczekiwania oferty nie można indywidualizować 

 

 

 

 

- XV - nie moja bajka ale jako zonowoz super

 

XV to kompletna porażka bardzo fajny koncept dramatycznie słabo wykonany

 

jeśli to auto miałoby być "wizytówką" Subaru to zdecydowanie Subaru powinno się zwijać z europejskiego rynku, jednakże z tego co się orientuje ma drugi po Foresterze wynik sprzedaży choć z roku na rok sprzedaż tego auta "kuleje"


 

 

Jak już wspomniałem jest to tylko zwykły dupowóz, który moim zdaniem nie wybija się absolutnie niczym na tle rynkowych konkurentów.
 

 

odnośnie Levorg-a 

 

ale jest, pojawił się a wcześniej była wielka dziura w ofercie 

 

tu nie chodzi o rynkowych konkretów  ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najpierw piszecie ze Levorg prowadzi sie jak maly STI a potem przecietniak ;) . Levorg prowadzi sie lepiej od swoich kokurentow. Jezdzilem c-klassa i BMW 3 i te ze standartowym zawieszeniem prowadza sie o wiele gorzej. Silnik jest tak dynamiczny jak silnik o mocy 170 KM. Na szosie do 180 km/h przyspiesza tak ze prawko bym w ciagu tygodnia stracil. I to jest jego wada bo prowokuje do takiej jazdy a potem placzemy bo spalanie wysokie. Wedlug mnie to komfortowe auto a nie wyscigowka, ktorym mozemy bezszelestnie plynac po szosie.

Jechalem nowym OBK 15 i przy tych samych predkosciach Levorg jest cichszy jak i rowniez o wiele bardziej dynamiczny. OBK jest zrobiony pod USA i w USA juz w nowym aucie cos gdzies pukalo.

Edited by haubi65
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Zupełnie inne warunki. Mieszkam w DE i ichniejsze autostrady miejscami są mniej równe od nowych naszych. 

A to BMW to było sprawne ? :) Dla mnie F10 grubo powyżej 200 jechała jak po sznurku.

Legacem także zdarza mi się jeździć w Dojczlandzie z odpowiednimi prędkościami i nigdy nie miałem wrażenia, że odlatuję.

BMW od Sixta (czyli może nie dopieszczone ale sprawne) z przebiegiem 25kkm.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Levorg prowadzi sie lepiej od swoich kokurentow. Jezdzilem c-klassa i BMW 3 i te ze standartowym zawieszeniem prowadza sie o wiele gorzej
 

 

to są bezpośredni konkurenci Levorg-a  ?  ;)

 

 

 

Jechalem nowym OBK 15 i przy tych samych predkosciach Levorg jest cichszy jak i rowniez o wiele bardziej dynamiczny

 

to jest dobra informacja 

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście można się zżymać na brak wyboru w "gamie" silników. Warto wytykać niedociągnięcia konstrukcyjne jeśli występują takie jak te w XV opisywane przez ketivv'a. Cała reszta to już kwestie preferencji i odczuć własnych.

Mdli już od tego jojczenia: tego za mało, tego za dużo, tutaj za krótko, tam zbyt ciężko, za nisko, za daleko, od tego gorszy, do tamtego się nie równa,.... No i oczywiście koronne: w tej cenie to wybór jest taki, że Levorg niech się schowa!

 

Szanowni, jeśli Wam Levorg wyjątkowo nie leży, nie kupujcie go. Nie ma też obowiązku wypowiedzenia swojego zdania na temat tego samochodu. Każdy samochód to specyficzna kompozycja próbująca trafić w potrzeby i gusta grupy potencjalnych klientów, ale nie w gusta wszystkich.

Rynek zweryfikuje strategię FHI, a będzie to widać poprzez ilość sprzedanych samochodów.

Swoją drogą, ciekaw jestem ile sprzeda się tych fantastycznych, dobrze wyposażonych Golfów i Skód 4x4, albo ile Focusów ST kombi spotkamy na drodze? :rolleyes:

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie. Nie ma aut bez wad, nikt też nie zmusza do zakupu Levorga.

Ja jestem zadowolony, kupując go zdawałem sobie sprawę z jego "ograniczeń", i poza pewnymi drobiazgami auto spełniło oczekiwania. :)

Link to comment
Share on other sites

Swoją drogą, ciekaw jestem ile sprzeda się tych fantastycznych, dobrze wyposażonych Golfów i Skód 4x4, albo ile Focusów ST kombi spotkamy na drodze?

 

aut z napędem AWD sprzedaje się coraz więcej, stąd zresztą ich coraz większa oferta

 

 

 

No i oczywiście koronne: w tej cenie to wybór jest taki, że Levorg niech się schowa!

 

w cenie Levorg-a zakładając że ma to być "niskie" kombi wcale nie ma tak dużego wyboru

 

oferta auta tego segmentu z AWD to chyba tylko grupa VAG ze Skodą, Seatem i VW

 

cena pomiędzy 120-140 k pln

kombi, AWD, automat, silnik benzynowy

zbliżone wyposażenie (powiedzmy nie licząc okna dachowego)

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

Proszę:

 

 

attachicon.gifWybor.png

 

Tak, tak, Skoda da rabat milion procent i jeszcze dopłaci  ;)  :biglol:

 

 

 

w cenie Levorg-a zakładając że ma to być "niskie" kombi wcale nie ma tak dużego wyboru
 

 

 

jak widać szału z wyborem nie ma  ;)

 

 

stąd też nie uważam, żeby Levorg był "drogi" w swojej półce jest "normalny cenowo"

 

można by wręcz powiedzieć, że jest tani jeśli wspomnianych konkurentów doposażymy, choć to nie będzie to samo bo funkcjonalność niby podobnego wyposażenia jest odrobinę różna

wtedy może się okazać, że Levorg (odnoszę wrażenie, ze u naszych zachodnich sąsiadów są na niego dobre oferty) jest tańszy od Skody  ;)

Link to comment
Share on other sites

stąd też nie uważam, żeby Levorg był "drogi" w swojej półce jest "normalny cenowo

to prawda. Zreszta wszystkie cywilne auta ze stajni Subaru w porownaniu do konkurencji ze stalym napedem na obie osie sa w podobnych cenach.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

 

przed rabatem około 150k

poniewaz słowo rabat dziala na kupujacego jak lep na muchę realny koszt takiej oktavi to okolo 120-130k pln w zaleznosci od umiejetnosci negocjacyjnych kupujacego. W subaru rabatów nie ma a jak sie jakis zdarzy to jest to  wyprzedaz modelu którego produkcja sie zakonczyla np xv my2014-na ostatnie sztuki byly spore rabaty.

Prawda jest taka ze najwiecej aut jakie jest sprzedawanych przez dealerów samochodowych i jakich najwiecej smiga to  "golasy"w podstawowych wersjach wyposazenia bez awd z korbkami w drzwiach pasazera. Po prostu na auta z awd z tak bogatym wyposazeniem nie ma super zbytu a jak kogos stac na taki woz to idze to bmw lub audi. Dlatego nie wiem czy taka polityka Subaru tzn oferowanie tak dobrze wyposazonych aut ma sens

Link to comment
Share on other sites

 

 

Po prostu na auta z awd z tak bogatym wyposazeniem nie ma super zbytu a jak kogos stac na taki woz to idze to bmw lub audi.
 

 

nie pamiętam dokładnie ale w przypadku Octavii to chyba 17% 

 

na np. Octavie z zamówienia indywidualnego trzeba chwilę czekać, twierdzenie, że to tylko "golasy" jest naprawdę złudne ale każdy ma prawo do własnej opinii

 

w ciągu ostatniego lekko ponad roku zainteresowany mocnej Subaru poznałem dość mocno 3 modele w tym swojego XV (byłem bacznym obserwatorem przy modyfikacjach 2 innych Subaru) i dla mnie te auta to "golasy"  ;)


 

 

Dlatego nie wiem czy taka polityka Subaru tzn oferowanie tak dobrze wyposazonych aut ma sens
 

 

ale o jakim super wyposażeniu mowa ?

 

weźmy Levorga 

 

średnia pozycja w cenniku , co tam jest tak niezwykłego ?

 

zwyczajnie wyposażone auto tego segmentu

 

czego mieliby nie oferować ? 

 

bo mnie przychodzi głównie jedna rzecz do głowy - rezygnacja z okna dachowego  ;)

 

przypomnę, że jest jeszcze podstawowa wersja Levorg-a u nas o nazwie GT (w PL na "specjalne" zamówienie) co by oznaczało, że wręcz nie przewidują sprzedaży "uboższej" wersji

 

 

pójdę dalej, Forester 2.0 i Comfort ?

 

lub XV Comfort ?

Link to comment
Share on other sites

wyposazenie kompletne bez zbednych dupereli i moze o to wlasnie chodzi ze nie ma parkasyst, elektrycznego podnoszenia klapy itp dupereli dla inwalidow zyciowych. no moze ES brakuje ale tylko takiej gdzie konkretne funkcje mozna trwale zdeaktywowac. Jezeli ktos potrzebuje auta do rozpoznawania znkow drogowych oraz czytania SMS-kow to nie bedzie z Subaru szczesliwy. Ciekawe bo funkcja sterowania glosem dzialala w Levorgu perfekcyjnie tylko zanim cos powiem i poczekam na reakcje to wykonanie tego recznie zajmuje mniej czasu

Edited by haubi65
Link to comment
Share on other sites

 

 

elektrycznego podnoszenia klapy itp dupereli dla inwalidow zyciowych

 

niektóre Subaru to mają

 

 

 

Ciekawe bo funkcja sterowania glosem dzialala w Levorgu perfekcyjnie tylko zanim cos powiem i poczekam na reakcje to wykonanie tego recznie zajmuje mniej czasu
 

 

miałem we wcześniejszym aucie i się skutecznie wyleczyłem ;-)

 

teraz wraca nadzieja w ramach nowych rozwiązań googla w androidzie ale to jeszcze chwila 

 

 

 

 

wyposazenie kompletne bez zbednych dupereli
 

 

dokładnie, ciężko by było coś usunąć (pomijając okno dachowe  ;) )

Link to comment
Share on other sites

Dobi1972, o 15 Dec 2015 - 13:35, powiedział:

 

ketivv, o 15 Dec 2015 - 13:31, powiedział:

 

 

dokładnie, ciężko by było coś usunąć (pomijając okno dachowe ;) )

A może coś warto by było dodać :)

 

2.0 DIT a i manualna skrzynia biegów nie była by głupim pomysłem ;)

 

 

dyskusja była nawiązaniem do

 

Karas powiedział: Dlatego nie wiem czy taka polityka Subaru tzn oferowanie tak dobrze wyposazonych aut ma sens

on nie jest wypsażony "tak dobrze" tylko odpowiednio, trudno było by coś usuwać

 

skupmy się na "średniej" wersji Levorga

 

pytanie co z tego wyposażenia byście usunęli ?

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

  • FilipBB changed the title to Subaru Levorg [VM] (MY14=>)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...