Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Gratuluje wyboru wszystkim którzy dokonali go na podstawie zdjęć ! 
Wróże tej konstrukcji bardzo duży sukces :)
Ale mam jedno "ale" Dlaczego nie można było zrobić takiego kurnika w Foresterze ? 
Osiągi zapewne by się poprawiły bo IC lepiej obsłużone a i wygląd In plus ! 

Ktoś zna odpowiedź na to pytanie :)?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio przyjemny jest taki kontakt zawsze, z kurnikiem czy bez.

Usunięcie kultowego wlotu z maski, ze względu na prawdopodobieństwo że pieszy o określonym wzroście, masie ciała potrącony pod określonym kątem zdoła trafić głową akurat w daną cześć samochodu ...

Biorąc pod uwagę oferowane w sieci dealerskiej orurowanie przodu auta mało ma to sensu. Zresztą maska/nieszczęsny wlot może być wykonana z innego materiału niż stal.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio przyjemny jest taki kontakt zawsze, z kurnikiem czy bez.

Usunięcie kultowego wlotu z maski, ze względu na prawdopodobieństwo że pieszy o określonym wzroście, masie ciała potrącony pod określonym kątem zdoła trafić głową akurat w daną cześć samochodu ...

Biorąc pod uwagę oferowane w sieci dealerskiej orurowanie przodu auta mało ma to sensu. Zresztą maska/nieszczęsny wlot może być wykonana z innego materiału niż stal.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

No właśnie, tym bardziej teraz wydaje się, że to tłumaczenie z brakiem kurnika w Foresterze naciągane było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a w Levorgu to już głowa nie trafi we wlot? 

 

zapewne chodzi o rozna wysokosc aut: w Levorgu czy WRX/STI kurnik nie zagraza tak bardzo pieszym, natomiast w XV/OBK/Forku juz jest niebezpieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się nasunęło z wciąganiem głowy przez kurnik =>

 

https://www.youtube.com/watch?v=kk0ieEGMcFo

 

Suchar, ale smaczny :-P

 

Wracając do CVT i kickdown. Myślałem, że to działa tak jak w Toyocie =>

 

https://www.youtube.com/watch?v=pSbGS2AtOnY

 

Wciskasz pedał do ziemi, a on obroty ciągle na maksa jak w skuterze skoro skrzynia bezstopniowa.

 

@spawalniczy, dzięki za wyjaśnienie :-)

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja dzisiaj odrobinę pojeździłem Levorgiem. Super autko, drogi się trzyma jak przyklejone, twardsze. Mocy raczej nie brakuje, choć ze względów psychologicznych wolałbym mieć np. 200KM :) Może kiedyś jakiś chip może to podniesie o parę koni? Fotele dla mnie wygodniejsze niż w Outbacku. A, i jeszcze hamulce bardzo dobre :) - przetestowałem tryb awaryjny wciskając do spodu lewą nogą (nie jeżdżę automatem - podświadomie poszukałem sprzęgła) - pani Renata, która ze mną jechała na pewno przeżyła lekki szok, auto stanęło w miejscu :)

Wykończenie w środku bardzo ok, przy ok. 160 w miarę cicho.

Potem się przesiadłem do mojego Outbacka i patrzyłem na wszystkich z góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra,dzisiaj odbyłem jazdę próbną levorgiem.

 

21263005624_303d03d95e_c.jpg

21264651653_0397f175f7_c.jpg

21697906528_6bf736b4d9_c.jpg

 

 

Zrobiłem 80 km. z czego ok.50 km. zrobione autostradą(tak tak,jest już coś takiego pod Lublinem :) ) z prędkością pomiędzy 140-180 km/h.Ta informacja jest dość istotna w świetle średniego spalania które podczas całego testu wyniosło...uwaga....12,7l/100.Tak więc wszystkich łudzących się niskim spalaniem levorga 1,6DIT informuję,że będzie ciężko ;)

 

No dobrze zaczynając od największych plusów-wnętrze,jest IMO najlepsze ze wszystkich znanych mi subaru.Prosto,elegancko,dobrze materiałowo,ergonomicznie,bardzo dobrze wyprofilowane fotele, cóż można chcieć więcej? Gdyby jeszcze znikły te srebrne pokrętła byłby ideał ;)

Zawiasy są idealne.Główna zaleta to sposób w jaki sobie radzi przy dużych prędkościach powyżej 160 km/h-zero stresu,bardzo neutralnie,kierownica nie traci kontaktu z rzeczywistością.Dobrze łatwo i przyjemnie.Lepiej niż w Legacy.Jednak na ostrej poprzecznej nierówności potrafi dobić,ale to szczegół bez znaczenia.Bardzo dobry kompromis,świetne wyczucie asfaltu.

Bryła samochodu jest atrakcyjna,ciekawa a przód jest świetny.

Wnętrze i zewnętrze wykazuje najlepsze pozytywne cechy Subaru,wiemy gdzie jesteśmy.

Zawiasy i układ kierowniczy-wiemy czym jedziemy.

 

Silnik jest w zupełności wystarczający dla kierowcy takiego jak ja,aczkolwiek o jakiejkolwiek radości z jego osiągów nie ma mowy.Moje subiektywne wrażenie jest takie,że mój SBD manual,daje większe poczucie mocy i osiągów.Może to tylko odczucie.

 

Minusy-

Ilość miejsca nad głową przy szyberdachu jest bardzo niewielka.Mam 177cm. wzrostu i nad głową miałem tylko dwa palce do szyberdachu,wyraźnie mniej niż w Legacy.Ale z tym da się jakoś żyć.

Jak dla mnie ewidentny minus to brak regulacji podparcia lędźwiowego.Już po kilku minutach niestety dla mnie było to odczuwalne pomimo bardzo pionowo ustawionego fotela.Spora pusta przestrzeń w okolicy lędźwiowej,no ale ja jestem przyzwyczajony do max. wypchnięcia w Legacy.Z pewnością po zakupie fotel od razu poszedłby do indywidualnej korekty.

 

To chyba tyle,jeśli niczego nie pominąłem.

Dziękuję Technotopowi za długą (trochę omyłkowo :P )jazdę ;)

 

Generalnie mam bardzo pozytywne odczucia :)

 

Aha,zmierzyłem prześwit telefonem :P  za przednim kołem i porównałem z Legacy,jest dokładnie tyle samo :)

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wracając do CVT i kickdown. Myślałem, że to działa tak jak w Toyocie.

 

Wciskasz pedał do ziemi, a on obroty ciągle na maksa jak w skuterze skoro skrzynia bezstopniowa.

 

@spawalniczy, dzięki za wyjaśnienie :-)

Na szczęście w nowych modelach Subaru działa to zupełnie inaczej, czyli tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Zrobiłem 80 km. z czego ok.50 km. zrobione autostradą(tak tak,jest już coś takiego pod Lublinem :)

Gdzie autostradę i kiedy otworzyli? :o

 

 

Czekam bo ma przyjść do Lublina Levorg w tym lapis blue i wtedy będę mógł się zastanowić czy go chce.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziękuję Technotopowi za długą (trochę omyłkowo :P )jazdę ;)
   Oni tak mają :D Ze mną zawsze też błądzą :biglol:

 

 

Z pewnością po zakupie fotel od razu poszedłby do indywidualnej korekty. (...) Aha,zmierzyłem prześwit telefonem :P za przednim kołem i porównałem z Legacy,jest dokładnie tyle samo :)
   Kiedy zamówienie? ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to pardon ;)

Zła informacja to mówili mi w Technotop że vmax to 200 i ich octavia wyprzedziła na tej autostradzie więc Skoda lepsza :D

Wg. danych technicznych niby 210km/h, ale może i to za mało aby Skodę dogonić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to pardon ;)

Zła informacja to mówili mi w Technotop że vmax to 200 i ich octavia wyprzedziła na tej autostradzie więc Skoda lepsza :D

Też mi o tym mówili,nie mogli jej dogonić

Łapie blue już jest jeśli to ten ciemniejszy niebieski.w słońcu wygląda super.

 

Aha,zapomniałem dodać, osobiście jexdzilbym tylko w ustawieniu sport.Inteligent nie na moje nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Łapie blue już jest jeśli to ten ciemniejszy niebieski.w słońcu wygląda super.

 

 

Tak ciemniejszy bo ten jaśniejszy to w środku stoi. Mówili że może uda się w tym tygodniu go jeszcze mieć albo na początku następnego. Trzeba będzie pojechać i obejrzeć go na żywo.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no i felgi 18 cali montowane we wszystkich Levorg'ach - chyba bez możliwości zmian :

 

.

 

Patrząc na hamulec, spokojnie mozna założyc mniejsze felgi (17ki) na zime. Trzeb atylko odpowiednio dobrac parametry, aby felga "stała" w tym samym miejscu co orygoinał.

 

Niestety ale jazda zima na szerokiej 18tce moze byc mało przyjemna (zwłaszcza jak bedzie to snieg lub duzo błota posniegowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zrobiłem 80 km. z czego ok.50 km. zrobione autostradą(tak tak,jest już coś takiego pod Lublinem :) ) z prędkością pomiędzy 140-180 km/h.Ta informacja jest dość istotna w świetle średniego spalania które podczas całego testu wyniosło...uwaga....12,7l/100.Tak więc wszystkich łudzących się niskim spalaniem levorga 1,6DIT informuję,że będzie ciężko ;)

 

 

Ha, to Forek XT mniej pali przy takiej jeździe. Jeżlei to nie objaw niedotartego silnika, to naprawdę nie widzę sensu istnienia 1.6DIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...