Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

A dlaczego Ty kupiłeś Legacy 2.0 kiedy obok stał Passat 2.0 TDi i kilka innych wcale nie gorszych smochodów ?

 

 

Kupiłem Legasy z rocznika wyprzedażowego o ok. 30 tys. taniej.

Mam prawdziwe 4x4 a nie CVT,chciałem tego spróbować z racji miejsca w którym mieszkam.

Mój legacy ma firmowo założone Vebasto w cenie samochodu-to było dla mnie warunkiem kupienia diesla

 

To po krótce argumenty które przeważyły o zakupie Legacy a nie Tiguana.Nie żałuję,ale na dzień dzisiejszy nie widzę dla mnie odpowiedniego modelu Subaru,no może FX,ale brak podparcia lędźwiowego dla mnie eliminuje jakikolwiek samochód z kręgu mojego zainteresowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjał samochodu pewnie jest w jakimś stopniu niewykorzystany ale moim zdaniem - to dobrze :)

Jest solidna platforma do rozwoju samochodu :)

Biorąc pod uwage że do tej samej "budy" montowany jest zdecydowanie mocniejszy silnik 2.0 DIT oczywistym jest że

będzie pewina "rezerwa" zarówno w układzie kierowniczym jak również w samym napędzie (nie licząc silnika).

 

A i nie każdy kupujący Subaru potrzebuje "rakiety" do wożenia dzieci do przedszkola i zabiernia ich na rodzinne wyjazdy :)

A jednak chce Subaru - z powodów tylko jemu znanych i nie dających sie opisać tak jak chce to zrobić "stach1111".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjał samochodu pewnie jest w jakimś stopniu niewykorzystany ale moim zdaniem - to dobrze :)

Jest solidna platforma do rozwoju samochodu :)

Biorąc pod uwage że do tej samej "budy" montowany jest zdecydowanie mocniejszy silnik 2.0 DIT oczywistym jest że

będzie pewina "rezerwa" zarówno w układzie kierowniczym jak również w samym napędzie (nie licząc silnika).

 

A i nie każdy kupujący Subaru potrzebuje "rakiety" do wożenia dzieci do przedszkola i zabiernia ich na rodzinne wyjazdy :)

A jednak chce Subaru - z powodów tylko jemu znanych i nie dających sie opisać tak jak chce to zrobić "stach1111".

Masz 100 % racji. Dlatego piszę o swoim SUBIEKTYWNYM odczuciu i czego mi osobiście brakuje, ktoś nastawiony inaczej tych cech w ogóle nie zauważy. Ale ja osobiście po przejażdżce 2.0 biorę w ciemno, natomiast 1,6 nie chcę :) W tych osiągach wolę OBK

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjaśnij mi racjonalne przesłanki kupienia Levorga 1,6DIT a nie Golfa Alltrack1,8TSI,który ma : -o niebo lepsze osiągi -podniesiony zawias do 17cm -jest w zasadzie tej samej wielkości -jest tańszy(po doposażeniu i rabatach może być podobnie} -ma w mojej opinii skrzynię biegów,która daje dużo większą radość z jazdy Argumenty,że to tylko WV przyjmuję od razu ,ale czekam na więcej argumentów ZA.

 

 

Stachu - musiał dwa razy przeczytać żeby uwierzyć co napisałeś. Tego się nie da porównać i nie jest to kwestia VW vs. Subaru ale podejścia do sprawy. Potrzebujesz urządzenie do przemieszczania się możesz kupić Subaru lub VW. Lubisz samochód bo jest "czymś więcej" wybór jest jeden :)

 

 

Biorąc pod uwage że do tej samej "budy" montowany jest zdecydowanie mocniejszy silnik 2.0 DIT oczywistym jest że będzie pewina "rezerwa" zarówno w układzie kierowniczym jak również w samym napędzie (nie licząc silnika).

 

zmiany między 1.6DIT a 2.0DIT GT-S ( przynajmniej te w wersjach JDM ) są daleko dalej idące. Inna skrzynia, zawias, hamulce, sterowanie silnikiem itd. itp.....

Niemniej buda i wyposażenie jest takie same :)

Edytowane przez Adam12
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To wyjaśnij mi racjonalne przesłanki kupienia Levorga 1,6DIT a nie Golfa Alltrack1,8TSI,który ma : -o niebo lepsze osiągi -podniesiony zawias do 17cm -jest w zasadzie tej samej wielkości -jest tańszy(po doposażeniu i rabatach może być podobnie} -ma w mojej opinii skrzynię biegów,która daje dużo większą radość z jazdy Argumenty,że to tylko WV przyjmuję od razu ,ale czekam na więcej argumentów ZA.

 

 

Stachu - musiał dwa razy przeczytać żeby uwierzyć co napisałeś. Tego się nie da porównać i nie jest to kwestia VW vs. Subaru ale podejścia do sprawy. Potrzebujesz urządzenie do przemieszczania się możesz kupić Subaru lub VW. Lubisz samochód bo jest "czymś więcej" wybór jest jeden :)

 

 

Może i tak,w końcu Subaru jeździ paru ;)

Nie wiem tylko jak długo jeszcze ten slogan będzie równoważył inne niedostatki :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale brak podparcia lędźwiowego dla mnie eliminuje jakikolwiek samochód z kręgu mojego zainteresowania.

 

niesłusznie. Wszystko jest kwestią konstrukcji foteli.

 

 

No ale na Boga,ile może kosztować zamontowanie choćby ręcznej wajchy wypychającej lędźwie?!!!Czy w samochodzie za ponad 130tys. zł. to aż tak wygórowana potrzeba???

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Potencjał samochodu pewnie jest w jakimś stopniu niewykorzystany ale moim zdaniem - to dobrze :)

Jest solidna platforma do rozwoju samochodu :)

Biorąc pod uwage że do tej samej "budy" montowany jest zdecydowanie mocniejszy silnik 2.0 DIT oczywistym jest że

będzie pewina "rezerwa" zarówno w układzie kierowniczym jak również w samym napędzie (nie licząc silnika).

 

A i nie każdy kupujący Subaru potrzebuje "rakiety" do wożenia dzieci do przedszkola i zabiernia ich na rodzinne wyjazdy :)

A jednak chce Subaru - z powodów tylko jemu znanych i nie dających sie opisać tak jak chce to zrobić "stach1111".

Masz 100 % racji. Dlatego piszę o swoim SUBIEKTYWNYM odczuciu i czego mi osobiście brakuje, ktoś nastawiony inaczej tych cech w ogóle nie zauważy. Ale ja osobiście po przejażdżce 2.0 biorę w ciemno, natomiast 1,6 nie chcę :) W tych osiągach wolę OBK

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

 

Ja jeszcze nie miałem okazji jeździc Levorgiem. Jak juz będe po jeździe to sobie usiądę i porozmyślam jak ten samochód ocenić.

W tej chwili rozważam go jako następcę Forka 2.0 NA MY11 mojej żony.

Tak "papierowo" wydaje sie że na jej potrzeby więcej nie potrzeba. Istotna róznica to wysokość samochodu i

co za tym idzie - widoczność na drodze.

Osiągów spodziewam się nieco lepszych, ale też bez szaleństwa - zresztą chyba moja żona nie potrzebuje 300KM :)

Zobczymy jaka będzie jej ocena - to będzie decydujący argument :)

W tej chwili niebezpiecznie "zadomawia się" w moim FXT i to rodzi moje obawy, ale pozyjemy zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No ale na Boga,ile może kosztować zamontowanie choćby ręcznej wajchy wypychającej lędźwie?!!!Czy w samochodzie za ponad 130tys. zł. to aż tak wygórowana potrzeba???

 

po co skoro wyprofilowanie foteli zapewnia odpowiednie podparcie ?

 

Forek ma fotele jak z typowej terenówki. Siedzi się znacznie "prościej" niż w Legacy/OBK MY10 i podparcie nie jest konieczne. Sam mam problemy z tytułu siedzącej pracy ale lepiej pomagają odpowiednie ćwiczenia niż podparcie.

 

 

 

Nie wiem tylko jak długo jeszcze ten slogan będzie równoważył inne niedostatki :mellow:

 

i to jest dobry początek do merytorycznej dyskusji :)

Ja tam widzę więcej plusów niż minusów a życie to same kompromisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sportowe Fotele w Levorgu maja podobne podparcie jakie ma  Legacy. Siedzenie jest o pare cm dluzsze. To siedzenie jest lepsze od tego w OBK i o niebo od tego w Forku. Take fotele trzeba adaptowac do XFT a nastepnie auto profesjonalnie wyciszyc i mozemy jezdzic. Dla mnie niestety ale sie znowu przymierzylem do XFT siedzenia w nim to to taborety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Precyzja jazdy, wyważenie, praca zawieszenia na szybko przejeżdżanych nierównościach. Pod tymi względami Golf przy Levorgu to taczka
 

 

to był główny powód dla którego przesiadłem się z Yeti do Subaru XV 

 

na bardzo, bardzo złych drogach asfaltowych jak i "szutrowych" XV prowadzi się zdecydowanie lepiej jak Yeti, to jedyna przewaga tego zawieszenia 

cała reszta zdecydowanie odstaje od Yeti ale patrząc przez pryzmat zastosowań auta własnie zawieszenie XV dobrane jest właściwe (bardziej odpowiednio) o ile używamy auta po za asfaltem

 

tyle, że ilu z was jeździ po leśnych czy polnych drogach z prędkościami +/- 100 km/h  ;)

 

VW dobrze o tym wie, że te auta są głównie używane na gładkim asfalcie a po polnej drodze jeżdżą sporadycznie i to z prędkościami 30 km/h dlatego ich zawieszenia są "typowo asfaltowe"

 

jak dla mnie świetne prowadzenie "zwykłego" Subaru to mit, jest dobre, wystarczające ale w żaden sposób nie jest niesamowite w ramach fabrycznej specyfikacji zawieszenia + opon

 

nie jeździłem Golfem VII Alltrack, podobno zawieszenie jest ciut bardziej sprężyste jak w Octavii Scout II, które było tożsame z Yeti wiec w pewnych specyficznych warunkach będzie odstawało od subarowskiego w XV ale te pewne warunki są naprawdę dość skrajne dla większości użytkowników

 

w praktyce używając Levorga i Golfa na "gładkim" asfalcie, bez szaleństw pewnie będzie bardzo podobnie 

 

z wyważeniem też nie ma co przesadzać pomierzcie sobie naciski XV i Yeti na przednio i tyną oś a się bardzo zdziwicie  ;)

 

 

jestem głęboko przekonany, że Levorg to niezłe wręcz dobre auto, na tyle żeby konkurować z VW Golfem, Skodą Octavią czy Seatem Leonem, które są naprawdę bardzo przyzwoitymi samochodami 


 

 

Ale ja osobiście po przejażdżce 2.0 biorę w ciemno, natomiast 1,6 nie chcę W tych osiągach wolę OBK
 

 

OBK to inne auto, większe, cięższe jak i droższe


 

 

Może i tak,w końcu Subaru jeździ paru
 

 

Subaru w 2014 sprzedało łącznie ok 850 tyś. aut

Skoda  1040 tyś. aut

 

Volvo w tym czasie 465 tyś. aut

 

bo ja wiem czy Subaru jeździ paru  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@ketivv w Polsce sprzedaż roczna Skoda vs. Subaru to mniej więcej 25:1 więc nie ma w ogóle co porównywać 
 

 

dla mnie ta "rzadkość występowania" jest żadnym czynnikiem przy wyborze auta, jeśli dla kogoś jest to istotą wyboru auta dla mnie to żaden

 

osobiście nie wybrałbym "gorszego" tylko dlatego że jest "oryginalne" na danym terenie, mój wybór determinują zdecydowanie inne czynniki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co bic piany na temat spalania. Minie pol roku bedzie wiadomo ile tak naprawde pali. Najwazniejsze ze ma turbo i bedzie mozna z niego cos jeszcze wycisnac jakims lekkim programikiem. Ja wiem ze wszyscy chcieliby zeby palil 5 litrow na 100km mial 300 koni robil pierwsze 100km/h w 5 sekund w dodatku pomiescil cala rodzine z psem ale takich aut nikt nie poprostu nie produkuje. Jakby mial mocniejszy silnik to ludzie narzekaliby ze za duzy silnik, ze za duzo pali itp.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden problem wystarczy wprowadzic Levorga 2 DIT i juz mamy auto idealne ze spalaniem na poziomie 1,6 DIT. Bo jezdzac spokojnie takim 2 DIT pali podobnie a nacisniemy pedzel i banan na twarzy. W Levorgu to naciskasz na pedzel i CVT sie zastanawia co sie dzieje 0,5s rosna obroty i auto zaczyna przyspieszac. Steruje tym komputer to nie jest jak w MT naciskasz i obroty rosa. Tu jest troche zwloki tak jakby miedzygas

Edytowane przez haubi65
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ze wszyscy chcieliby zeby palil 5 litrow na 100km mial 300 koni robil pierwsze 100km/h w 5 sekund w dodatku pomiescil cala rodzine z psem ale takich aut nikt nie poprostu nie produkuje

 

hm.... niedużo brakuje

 

VW-Golf-Concept-R-Line-474x316-d8c4309e2

 

jadąc stałą 90 km/h pewnie wiele nie spali, może nie 5 ale wiru w baku nie będzie (oficjalne dane to 6 l/100km)

 

5 sekund jak najbardziej tak jak i 300 KM a i pies wejdzie do bagażnika

 

do tego "wygoda automatu"

 

 

 

 

na upartego można by też podpiąć nowego Focusa RS, że o Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC Shooting Brake nie wspomnę ;)

 

no i diesel tez by się jakiś załapał np. Passat 2.0 TDI

 

 

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeswit 15 nie pasuje do dego auta. Z przeswitem 13 auto tez jest komfortowe. Zawieszenie mniej wali jak w Legacy, nie wali w ogole. Auto naprawde super lezy na drudze. Pojezdzilisma troche po malych gorkach i sempertynach i jest naprawde dobrze. Nawet na prostej szybko osiaga 170 km/h  -_-  Wiem nie wolno ale pusto bylo  :)  Te spalanie to moze i wynik takich testow. Hamulce sa tez super. Tak jak pisal Sijak w tym aucie chce sie wiecej bo caly paket oprocz silnika moze o wiele wiecej. Czuje sie lekki niedosyt. Ale tak obiektywnie to jezdzi lepiej od SBD ale pali wtedy o wiele wiecej. Do miasta i spokojnej jazdy jak najbardziej.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...