Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Mniejszy silnik może faktycznie palić więcej, gdy częściej przyspieszamy i go kręcimy. Przy spokojnej jednostajnej jeździe powinien palić mniej. Jak będzie w rzeczywistości zobaczymy już niedługo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak będzie w rzeczywistości zobaczymy już niedługo. 
 

 

dobrze będzie  ;)

 

ja w Levorga wierze jak i w jednostkę 1.6 DIT 


 

 

Bo małe silniki turbo, by coś z nich wyciągnąć, palą więcej niż tego oczekujemy po pojemności. Downsizing psia ich mać...
 

 

ale też dają wtedy więcej "niż tego oczekujemy po pojemności"  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i spali po dotarciu troche mniej jak ja jeździłem to miał 100 km. Starałem się go za bardzo nie kręcić. Ale skarbonka to on nie będzie. Nie wyobrażam sobie tego silnika w Obk. Jak wiemy moc to obroty x moment i Legacy ma w zakresie użytkowym chyba jednak (do 3800 u/min) większy zapas wiadomo powyżej 4000 levorg jedzie lepiej ale zaczyna pić.

Mniejszy silnik może faktycznie palić więcej, gdy częściej przyspieszamy i go kręcimy. Przy spokojnej jednostajnej jeździe powinien palić mniej. Jak będzie w rzeczywistości zobaczymy już niedługo.

 

Masz rację tu będzie dosyć oszczędny podejrzewam że da się zejść do 7 l/100 km. Jest na pewno bardzo dobrym i nowoczesnym autem (fotele w wersji sport super w comfort gorsze bo nie da sie podniesc podparcia ud i sa mieksze) ale jazda legacy jest bardziej spokojna. Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i silnik no dotarciu ma bardzo wzbogacona mieszankę. Trzeba poczekać z 6 miesięcy i się przekonamy

A ile Ci pali ?

Powiedzmy do 120 ,160 i powyżej. Jeżeli Obk jest dobrze wyciszony to skoki obrotów do 5000 nie są takie straszne

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zwracałem uwagi na chwilowe spalanie przy konkretnych prędkościach. Jednak jadąc autostradą przez 300 km z tempomatem zapiętym na 150 km/h wychodzi mi zazwyczaj 9,3 - 9,5l/100 km.

Raz tylko na takim odcinku i przy tej prędkości spalił 10,5l / 100 km - było to przy bardzo silnym przeciwnym wietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Spalanie przy jezdzie 140 km/h to10 l/100km. Spokojnie do 120 km/h mozna zejsc do 8 l/100km.

To mniej wiecej tyle ile 10 letnie legacy 3.0 5EAT. To serio fatalny wynik jak na 1.6T z tak mała mocą i CVT.

 

 

Na jakim odcinku był pomiar spalania? 10.0 l/100km to prawie okolice OBK H6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 3.6 się zgodzę - mówiłem o swoim "starym" H6

 

3.6 jest troszkę oszczędniejsze, ale nadal dla Levorga to trochę dużo jak na silnik 1.6. Z drugiej strony jak się ogląda raporty spalania dla prędkości 140 km/h (np. Zachar OFF) to jest to dość często spotykana wartość. Trzeba by pokonać dłuższą trasę i wtedy zobaczyć ile wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.6 jest troszkę oszczędniejsze, ale nadal dla Levorga to trochę dużo jak na silnik 1.6.

 

jest też odrobinkę mocniejsze w porównaniu z tradycyjnym 1.6 NA ;)

 

oczywiście, że spali więcej jak 1.6NA tylko ma też inną moc

 

1.6 i montowany w Subaru Imprezie CVT ma 114KM @ 5600 obr/min 150 Nm@4000obr/min

przyśpieszenie 0-100 km/h - 12,6s

prędkość maks. 179 km/h

masa własna 1350 kg

 

1.6 DIT w Levorgu ma 170KM @ 5600 obr/min 250 Nm@1800-4800obr/min

przyśpieszenie 0-100 km/h - 8,9 s

prędkość maks. 210 km/h

masa własna 1570 kg

 

jeden i drugi silnik to 1.6 co by nie powiedzieć różnice między nimi są znaczne

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisalem silnik byl nowy i niedotarty a spalanie z odcinka 60 km. Zerowalismy i staralismy sie utrzymac dana predkosc przez pare kilometrow. I napisze jeszcze raz 140 km/h BC pokazywal 10 l/100km. Moze jak auto bedzie dotarte to bedzie wtedy palil 9/l100km. Co jest dobrym wynikiem. Moj stary OBK 2,5 MT przy 140 tez palil 9.5 L/100km. Jezdzac Levorgiem trzeba sie raczej nastawic na spalania takie jakie ma OBK 2,5 CVT. Spalania na poziomie 7l/100km to do bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co mierzyc ile pali Subaru? Przeciez nie o to chodzi w tym samochodzie, aby malo palil. Zreszta jedyny silnik ktory malo pali-SBD-sami wiecie jaka ma historie. Tak wiec im wiecej pali, tym lepiej. Wszystkie, ktore duzo pala maja dobra opinie wsrod uzytkownikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co mierzyc ile pali Subaru? Przeciez nie o to chodzi w tym samochodzie, aby malo palil. Zreszta jedyny silnik ktory malo pali-SBD-sami wiecie jaka ma historie. Tak wiec im wiecej pali, tym lepiej. Wszystkie, ktore duzo pala maja dobra opinie wsrod uzytkownikow.

 

A po co mierzyć bagażnik, przecież to subaru nie o to chodzi? Po co mierzyć komfort resorowania? A po co mierzyć wyciszenie przecież to subaru. A po co klima przecież nie o to chodzi w tym aucie. 1.6T DIT i CVT jest zrobiony właśnie po to żeby mało palić. W tym aucie porównywanie przyspieszenia ma mniejszy sens niż spalania. Dlatego jest dyskusja o spalaniu. Natomiast z takim spalaniem jak wyżej napisane to po prostu jest bez sensu. Bo po co auto bez osiągów z bardzo wysokim spalaniem, które ma praktycznie sportowy zawias a nie może go wykorzystać?

 

Ja może dorzucę moje przemyślenia na temat Levorga, za tą cenę to:

- Powinien mieć 2.0 DIT może z obniżoną mocą nawet, ale jednak 2.0 DIT bo to by grało z koncepcja "sportowego" prowadzenia i zawieszenia.

- Powinien mieć VTD a nie active awd - z tego samego powodu jak wyżej.

- Jeśli ma być następca legacy to mógłby jednak zachować poziom wyposażenia np. nawiewy z tyłu.

 

Generalnie nie rozumiem do końca jaki to auto ma cel, bo z jednej strony ma się super prowadzić, z 2giej strony dostaje slaby silnik, jest down-sizing a efektu w redukcji spalania nie ma, ma zastąpić legacy a jednak jest sporo mniejsze (i prawdopodobnie znacznie mniej komfortowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta jedyny silnik ktory malo pali-SBD-sami wiecie jaka ma historie. 

Acha,czyli małe spalanie winą palących się sprzęgieł w początkowym okresie produkcji SBD? Ciekawe,ale nie sądzę.

Mój pali mało i się nie psuje.

 

 

 Tak wiec im wiecej pali, tym lepiej. Wszystkie, ktore duzo pala maja dobra opinie wsrod uzytkownikow.

 

Coraz ciekawiej :huh:

 

 

Jak się kupuje auto z silnikiem 1.6 to nie można spodziewać się sportowych osiągów, jest to pojazd co codziennej jazdy i klienci oczekują umiarkowanego spalania

 

A jeździłeś CM 1,6T? ;)  Polecam,osiągi może nie super sportowe,ale naprawdę blisko nie mówiąc o wersji JCW z tym samym silnikiem.

No i żeby nie było,ten sinik w Mini też potrafi wypić,tak już jest "turbo żyje,turbo pije" ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(...) Wszystkie, ktore duzo pala maja dobra opinie wsrod uzytkownikow.

Rozbroiłeś mnie... :biglol:

Oczywiscie Subaru-te ktore z zasady duzo pala maja dobra opinie (np silnik 3.6 itp).

Moj skrot myslowy w rozwinieciu jest taki-jesli Subaru robi to co zawsze potrafilo- czyli paliwozerne samochody z dobrymi osiagami i trakcja -jest OK. Jak zaczyna kombinowac tak jak inni producenci-jest tak jak u innych, czyli czasem cos wyjdzie, a czasem nie. Co wyjdzie z Levorgiem 1.6- okaze sie za kilka lat, jak beda wieksze przebiegi. Teraz to jest tylko przewidywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...