Skocz do zawartości

Pojechałem na regulację zaworów...


Wiatrak

Rekomendowane odpowiedzi

wg mnie 1500 za regeneracje głowic jest przesadzoną kwotą. namiar jest z tomaszowa mazowieckiego kawałek masz... ale tak jak koledzy piszą wyżej pojeździj i poszukaj dobrej firmy zajmującej się głowicami tak żeby cię nie wydoili..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się. Od pewnego czasu trzęsie mi silnikiem ale tylko na lpg. Gazownicy stwierdzili leją wtryski - instalacja holenderska AG SGI III generacji - porażka w zachodniopomorskim nie serwisują tego ustrojstwa. Sam już nie wiem. A może jest to własnie spowodowane zaworami (auto ma przejechane 200 kkm a zawory były sprawdzane przy 135 kkm). Wiatrak czy na benzynie miałeś podobne objawy , u mnie na etylinie silnik pracuje jak należy. To raz, a dwa to gdzie mam pojechać na ewent. regulacje zaworów- pamietajcie wycieczka ze Szczecina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście na benzynie u mnie też trzęsło... I to jest efekt braku regulacji zaworów. Tak czy inaczej, powinieneś wyregulować bo to ostatni dzwonek. Co do serwisu LPG gdybyś był z Wrocławia to bym Ci polecił mistrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny są jak najbardziej OK , załatwia wszystko mechanik a Ty masz święty spokój i GWARANCJE!!! Części załatwisz sam i jak nawet będą pasowały , będą dobrej jakości a coś się rozleci to mechanik Ci powie ze to wina części a hurtownia ze wina mechanika. Jednym z podstawowych objawów za małego luzu zaworowego jest telepanie się silnika na wolnych obrotach , jeżeli luzy są bardzo małe albo nie ma ich wcale to telepie się cały czas a jeśli to początek , telepie się tylko na ciepłym. Powodem jest to ze silnik chodzi na ssaniu i są ,,podbite" obroty a po drugie że pod wpływem temperatury zawory się nagrzewają i wydłużają a co za tym idzie nie domykają. Przed rozbiórką można zrobić jeszcze ,,próbę olejową" polega to na wlaniu odrobiny oleju przez otwór od świecy do cylindra zakręceniu parę razy wałem i wykonaniu pomiaru jeszcze raz jeśli kompresja wzrośnie to wina szczelności między tłokiem a cylindrem a jeśli nie to wina zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można samochód przewrócić na bok i wtedy zrobić próbę ;) . Jeśli wcześniej obrócimy rozrusznikiem wał parę razy aby wyrzuciło nadmiar oleju później zrobimy próbę to 200 obr/min silnika starczą na utrzymanie filmu olejowego na cylindrach. Nie słyszałem jeszcze nigdy aby jakiś silnik się zatarł od kręcenia rozrusznikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. Samochód odbieram pod koniec zaczynającego się tygodnia. Głowica jest w trakcie regeneracji. Zajechana była... Zawór do wymiany był i coś tam jeszcze... Także strzał w 10 by robić głowicę i nie bawić się ze szklankami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. Samochód odbieram pod koniec zaczynającego się tygodnia. Głowica jest w trakcie regeneracji. Zajechana była... Zawór do wymiany był i coś tam jeszcze... Także strzał w 10 by robić głowicę i nie bawić się ze szklankami.

Jakie wieści kolego, Auto odebrane od mechanika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, odebrane. Jak na razie żyleta... Zero drgań, szklankę z wodą z meniskiem wypukłym można stwiać na silniku i się nie wyleje. 5 zaworów wymienionych, zregenarowana głowica. Przy tym wyminienione świece i wszystko to co musiało być przy tej akcji. Zawory wyregulowane. Po 5 tys. mam olej wymienić bo się głowice docierają. Oprócz tego, że wydałem majątek, to jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, odebrane. Jak na razie żyleta... Zero drgań, szklankę z wodą z meniskiem wypukłym można stwiać na silniku i się nie wyleje. 5 zaworów wymienionych, zregenarowana głowica. Przy tym wyminienione świece i wszystko to co musiało być przy tej akcji. Zawory wyregulowane. Po 5 tys. mam olej wymienić bo się głowice docierają. Oprócz tego, że wydałem majątek, to jestem zadowolony.

 

No to gratulacje. Teraz tylko jeździć.

 

 

Sent with Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Byłem na sprawdzeniu zaworów u Carfita , 99 tys km , od kilku tys. świecił się czek endżin , zdiagnozowano wypadanie zapłonów na 2 cylindrze , autko chodziło całkiem nieżle nawet budą nie trzęsło co najwyżej odczuwalne były czasami jakieś drgania i co ? :o , zawory podparte i konieczność regulacji .

Teraz maszyna gada jak należy , zdecydowana poprawa dynamiki i kultury pracy silnika , nie ma co czekać , jak silnik zasilany LPG to lepiej wcześniej do sprawdzenia bo wyjdą jakieś hocki klocki , u mnie auto od nowości na gazie i dopiero pierwsza kontrola .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam forumowiczów . Odgrzewam kotlet. Pojechalem na wymiane termostatu i sprawdzenie cisnienia w silniku bo trzeslo buda i stracil moc i okazalo sie ze na jednym cylindrze nie ma zadnego cisnienia na pozostalych jest za male , czeka mnie remont motoru jak to moj mechanik stwierdzil. auto przejechane 360 tysi z czego na gazie polowe nigdy zawory nie byly regulowane . Jakies podpowiedzi co przy okazji wymienic ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czeka mnie remont motoru jak to moj mechanik stwierdzil. auto przejechane 360 tysi z czego na gazie polowe nigdy zawory nie byly regulowane

W pierwszej kolejności,to trzeba wytargać silnik i zdjąć głowice,sprawdzić zawory i gniazda czy czasem one nie są powodem utraty ciśnienia sprężania. ;) 

Być może tylko głowice będą do regeneracji.Dopiero jak się okaże,że głowice sprawne trzeba szukać przyczyn głębiej,mierzyć weryfikować itd.

Dopiero wtedy można coś konstruktywnie doradzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyreguluj zawory i heja.

A to może tylko pomóc w diagnozie,gdyby nastąpiła poprawa lub całkiem się "naprawiło",to sytuacje masz jasną i klarowną. :) 

Ale wtedy chyba odbyłbym bardzo poważną rozmowę z mechanikiem,bo nie wierzę,że takiej ewentualności nie wziął pod uwagę i jej tobie nie przedstawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam sobie tematy na forum... i mam pytanie odnośnie zaworów i jazdy na lpg.

Wyczytałem tu, że jak siadają zawory to trzęsie budą.

Ja mam taki objaw jak wrzucę N w automacie i jestem na lpg - wtedy trzęsie lekko. Jak przełączę na benzynę to automatycznie objaw znika.

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...