Wiatrak Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 ... a skończy się na szlifowaniu głowicy :-( I zamiast 1000 zł zapłacę 4000 :-( bo chcę mieć to zrobione jak należy i trochę tym samochodem pojeździć. I takie to właśnie oszczędności na gazie...:-( Tak, jestem do przodu tak czy inaczej ale szlag człowieka trafia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadziejS Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 dlaczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Nie znam się na tym dokładnie, więc poprawcie logikę podejścia. Znany mechanik nie ASO we Wrocławiu, stwierdził, że już na pierwszej szklance nie da się wyregulować zaworu. A ponieważ mam kompresję około 11 na tym cylindrze (reszta 12), obawia się, że nawet jak wymieni szklanki (czeka się na nie około 2 tyg., może miałby ktoś do sprzedania, np. nowe/używane?) to nie pojeżdżę długo i wrócę ponownie a i tak skończy się to regeneracją głowicy. Zapytał co robimy, wymieniamy szklanki i jest ryzyko, że wrócę po niedługim czasie i będzie regeneracja głowicy, czy robimy ją od razu i zaoszczędzę ewentualnych kosztów i zrobię samochodem kolejne 200 000 km... Stąd wychodzi mi, żeby od razu robić regenerację i mieć spokój na wiele tysięcy kilometrów. Co Wy na to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 gniazda zaworów podejrzewam że usiadły, zawór poszedł do góry i jest problem z uzyskaniem luzu. Zrobią ci pewnie nowe gniazda a przy okazjii uszczelniacze i prowadnice jeśli będzie potrzeba. wtedy głowice jak nóweczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 No właśnie... Mówił, tak jak napisałem, że wymiana szklanek może pomóc na kilka-kilkanaście tys. km. A tak po regeneracji mam głowice jak nóweczka... Nie sądzę by mnie chciał naciągać... Już myślałem o sprzedaży samochodu ale to jest bez sensu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy_001 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Jakie objawy były że na regulację się wybrałeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Najważniejszy objaw to trzęsienie budy. Pozostałe: mułowaty, spalanie o litr wyższe. Jak ktoś jeździ na LPG a nie regulował > 50 tys. to jechać po to ostatni dzwonek. Ja to zlałem i ponoszę za to karę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sputnik Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Najważniejszy objaw to trzęsienie budy. Pozostałe: mułowaty, spalanie o litr wyższe. Jak ktoś jeździ na LPG a nie regulował > 50 tys. to jechać po to ostatni dzwonek. Ja to zlałem i ponoszę za to karę. A jaka masz instalacje i kiedy ostatnio robiłeś jej przegląd? Moźe mieszanka za uboga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Doskonale znam ten ból...też miałem wypalone gniazda zaworów. Tylko u mnie rachunek był większy, bo wymieniałem jeszcze rozrząd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy_001 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Budą trzęsło na wolnych, zimnym ciepłym czy cały czas ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cartman Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Jedź do Dzierżoniowa na konsultacje:) U mnie znany mechanik z nie ASO zdiagnozował panewkę koszt remontu 6000 - 7000 zł. Wystarczyła regulacja luzów, od diagnozy panewki zrobiłem już ponad 20 000km silnik ma się dobrze poza piston slap:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 jeżeli znalazł byś sobie kogoś kto ci wyjmie głowice , potem poskłada, mogę polecić ci zakład mechaniki precyzyjnej trudniący się od wielu lat w tematach głowic, (właściciel też ma forestera - drugiego) , także ograną temat bez problemu. My prowadzimy warsztat baardzo długo i tylko u nich robimy takie tematy i jeszcze nie było ani razu problemu, usługa naprawde na najwyższym poziomie i w normalnych pieniądzach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 To daj namiar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Po wyjęciu silnika demontaż głowic można nazwać formalnością Kosz regeneracji całkowitej głowicy w firmach które się tym specjalizując to 300-600zł. Wiec jak dobrze wszystko rozegrasz na pewno nie wyniesie cie to 4000zł. przydało by sie również utwardzić gniazda wydechowe co powinni ci zrobić w komplecie przy regeneracji głowicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Najważniejszy objaw to trzęsienie budy. Pozostałe: mułowaty, spalanie o litr wyższe. Jak ktoś jeździ na LPG a nie regulował > 50 tys. to jechać po to ostatni dzwonek. Ja to zlałem i ponoszę za to karę. A jaka masz instalacje i kiedy ostatnio robiłeś jej przegląd? Moźe mieszanka za uboga? Instalacja polska bodajże Epigaz, autko na gazie już koło 165 000, także już miało prawo się skończyć :-) Mieszanka jest OK, dbam o autko. Budą trzęsło na wolnych, zimnym ciepłym czy cały czas ? Trzęsło zawsze przy wolnych obrotach czyli 800-900, czyli jak stoisz na światłach. Na zimnym można by powiedzieć, że NIE bo wtedy jeszcze obroty są koło 1200 :-) Po wyjęciu silnika demontaż głowic można nazwać formalnością Kosz regeneracji całkowitej głowicy w firmach które się tym specjalizując to 300-600zł. Wiec jak dobrze wszystko rozegrasz na pewno nie wyniesie cie to 4000zł. przydało by sie również utwardzić gniazda wydechowe co powinni ci zrobić w komplecie przy regeneracji głowicy. Skąd masz taką cenkę 300-600 zł? Zapytam ile zapłaci mechanik... Te 4000 to wersja pesymistyczna, w tym jest wymiana świec, oleju, filtru, testy kompresji itp. Wiadomo wszelkie uszczelki itp. i robocizna mechaniora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 (edited) Wiatrak wystarczy że wpiszesz w Google kompletny koszt regeneracji głowicy wyskoczą ci firmy które się tym zajmują w raz z cennikami. A czy na pewno potrzebna ci będzie pełna regeneracja głowic? czy tylko gniazd zaworowych z dotarciem zaworów. Nie masz przecież wiekowego samochodu. Wiadome jest że okaże się dopiero bo zdjęciu głowic co trzeba zrobić ale tez nie daj się zrobić w balona Edited October 29, 2013 by kubabb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 (edited) Może uprzedzę kolejne pytania: trzęsło na benzynie i na gazie, nie ma to znaczenia... I na prawdę, co 50000 km obowiązkowo jedźcie na regulację. Ja na gazie wtedy jestem do przodu 15 000 PLN, wiec ten 1000 zł na regulacje to pikuś. Wiatrak wystarczy że wpiszesz w Google kompletny koszt regeneracji głowicy wyskoczą ci firmy które się tym zajmują w raz z cennikami. A czy na pewno potrzebna ci będzie pełna regeneracja głowic? czy tylko gniazd zaworowych z dotarciem zaworów. Nie masz przecież wiekowego samochodu. Wiadome jest że okaże się dopiero bo zdjęciu głowic co trzeba zrobić ale tez nie daj się zrobić w balona To oczywiście wyjdzie, ale pewnie tylko gniazda... no i wiadomo, nowa uszczelka to planowanie głowicy... Edited October 29, 2013 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Jeżeli to pierwsza wymiana uszczelki to planowanie głowicy robi się w razie konieczności po sprawdzeniu przez odpowiednią firmę czy głowica od uszczelki jest odkształcona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Dużo do stracenia ma ten mechanik jak mnie wydyma... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 haha zwolnisz go Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Szczegóły wyceny: 1. regeneracja głowic w tym wymiana wszystkich gniazd zaworowych na specjalne utwardzone odporne na wyższą temperaturę spalania gazu, wymiana wszystkich uszczelniaczy zaworowych, wymiana ew. uszkodzonych zaworów, sprawdzenie szczelności głowic na ciepło i na zimno, planowanie głowic, usunięcie wszelkich nagarów zwiazanych ze spalaniem gazu, regulacja zaworów , wersja najbardziej pesymistyczna, cena tylko w dół - 1500 zł, 2. uszczelki pod głowice - 480 zł/kpl 3. uszczelki pod pokrywy zaworów - 272 zł/kpl 4. uszczelki pod kolektor wydechowy - 60zł/kpl 5. uszczelki pod kolektor ssący - 50zł/kpl 6. olej silnikowy - 150 zł 7. filtr oleju - 30 zł 8. płyn chłodniczy - 50zł 9. świece zapłonowe 180 zł/kpl 10. robocizna - 1000 zł Łącznie - 3772 zł Więc dyma mnie czy jest OK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 a jak byś np sam wyszukał sobie firmy która zajmuje się się głowicami zawieźć zdemontowane głowice niech określą co jest do zrobienia a czego nie trzeba . A co do części zadzwoń do CER Motor zajmują sie tylko częściami silnikowymi i maja na prawdę świetne ceny zapytaj o wszystkie uszczelki. Ja juz widzę że z samych uszczelek pod głowice możesz zejść ponad 100zł i mówie tu o oryginalnych. Od kolektora też kupisz za 30zl.Swiece np Denso za 30-32zł znajdziesz (IRYDOWE) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Przeczytałeś skąd jestem? :-) Poza tym, we Wrocławiu też bym znalazł taniej ale nie bawię się w to. Mam za naprawę gwarancję itp. Trzeba wiedzieć gdzie oszczędzać a gdzie nie. Ponadto w cenie mam samochód zastępczy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Cer Motor przyśle ci części do domu w 24H. A inne firmy zajmujące się głowicami gwarancji nie dają? Ja nie pisze o druciarstwie i fuszerce tylko jak z 3800zł zrobić np 3000zł za taka samą robotę. Faktem jest ze jak się nie ma możliwości korzystania z innego samochodu to zastępczy zajebista sprawa i jest duze udogodnienie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 Ale powiedz, mam mechanikowi mówić, żeby porozkręcał wszystko i powiedział co mam zrobić? Pojechać z tym do firmy od głowic, czyli wziąć urlop, zamówić części itp.? Przecież ona za wszystko odpowiada, jak coś będzie nie tak, będzie robił aż zrobi. Oczywiście, jest to pole do negocjacji na koniec, ale piszesz chyba z punktu widzenia osoby doświadczonej. Ja nie do końca się na tym znam, mam na to czas. W tej wycenie chodziło mi, czy to jest przekręt czy jest OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now