Skocz do zawartości

jakie alufele do Forestera III


ammisiek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, kolejny temat dt. jakie felgi do frysia 3 ... (nuuuda wiem :) ) ale proszę o pomoc. Kupiłem subaraka w zimie więc z automatu (chyba) dostałem zimowe opony nokiana modelu nie pamiętam (leżą w kanale) wiem że rozmiar 225/50R17 w każdym razie na fabryczne 17 calowe alufelgi subaru wchodziły. Postanowiłem jednak, że kupie 2 komplet i będą to tzw. zimówki i teraz pojawia się problem, bo nie wiem co i jak. Na necie wypatrzyłem sobie takie: http://allegro.pl/enkei-5x100-audi-toyota-vw-chrysler-seat-skoda-i3649708842.html ( przy okazji możecie wyrazić swoją opinie czy będą ładnie pasowały? Cena wydaje mi się, że jest całkiem dobra 2000 zł za 4 alusy made in Japan. (wygląda, że to oryginał) a firma enkei to raczej dobra firma. Czy te felgi podpasują? Proszę o odpowiedź i pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wheel-configu...WD/SGS/3903301/ Zobacz sobie takie: Anzio Turn 17'' Polar Silber i Schwartz Matt. Te czarne sa ciekawe ale ja kupilem trdycyjne srebrne,dekielki z logo Subaru.Coprawda do OBK ale do Forestera tez pasuja,kwestia gustu i co komu sie podoba. Na zime mam fabryczne masywniejsza a na lato cos lekkiego ;) Zamawialem w ASO we Wroclawiu,razem z przesylka kosztowaly troche ponad 400pln/szt. Jakosciowo ok,cena tez przystepna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Enzo W za rozsądną cenę → http://www.alcar.pl/6635_PL.htm?webdid=455

Kupione w zeszły roku w kraju, w serwisie oponiarskim, ok. 350 złotych.

 

Nie są może zbyt bajeranckie, ale 1. do dużego Forestera nie pasują zbyt delikatne, 2. nasz Forester często zjeżdża z utwardzonych dróg, więc delikatne i ozdobne nie były dobrym wyborem.

Edytowane przez debtux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz felg szprychowych to mam komplet prawie nowych felg Rial, które się kurzą w piwnicy i zajmują miejsce, gdyż nie pasują do mojego Forka, natomiast wg katalogu producenta powinny pasować do III generacji. Wystawiłem je do działu Sprzedam, ale nie ma zainteresowania.

http://www.forum.sub.../page__hl__rial

Jakbyś był zainteresowany to pisz na PW, co do ceny możemy ponegocjować ;)

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki forumowicze, że takie zaangażowanie, z reguły na innych forach temat dt. jakie felgi do mojej fury to kończy się falą negatywnych postów :) a tutaj proszę :).

Dlaczego Enkei mi się spodobało? Widziałem w sieci zdjęcia Forestera na jakiś O.Z superleggera chyba i wyglądał całkiem ciekawie. ale może i racja że trochę za delikatne na zimę (choć od zmrożonego śniegu na parkingach przy stokach narciarskich nie powinny się rozlecieć.

Debtux- no fajne fajne te felgi, ale mam już oryginały srebrne i nie wiem myślałem o kolorze takim jakby pył z klocków trochę przysiadł na srebrnych felgach (to się nazywa dokładne określenie koloru :D). Z czarnych, oraz mocno ciemnych chyba zrezygnuję, bo mam kolor nadwozia Dark Grey to wydaje mi się, że już trochę za ciemno by było.

Co do masywnych felg to nie wiem nie wiem, bo teraz mam o takie jak w tym http://tablica.pl/oferta/subaru-forester-exclusive-s12-2013-CID5-ID3EppR.html wiec masywne raczej nie są. Nie wiem nie wiem co robić. Pozdrawiam.

 

P.S A tak wgl to mam takie pytanie, czy jest sens kupowania 2 kompletu felg. na zime? Bo teraz to już sam nie wiem, czy jest mi to potrzebne :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S A tak wgl to mam takie pytanie, czy jest sens kupowania 2 kompletu felg. na zime? Bo teraz to już sam nie wiem, czy jest mi to potrzebne :).

Pewnie ze tak! Kiedys bawilem sie w przekladanie opon ale tak naprawde zwykle lenistwo przyczynilo sie do zakupu drugiego kompletu felg ;) Ale tak na powaznie podchodzac do tematu to jest rozwiazanie wygodne,jezeli masz mozliwosc i checi to zmieniasz sam wtedy kiedy Ty uznasz to za stosowne w zaleznosci od pogody.temp itp itd.Nie czekasz w kolejkach u wulkanizatora :angry: jak spadnie pierwszy snieg,albo zlapie mroz.Kola sa wywazone i jezeli ciezarki sa ok,na swoim miejscu,niczego nie zgubiles to odpada wywazanie.Oczywiscie mozna kontrolnie to zrobic przy okazji zamiany miejscami kol w trakcie zuzywania sie bierznika,zeby miec pewnosc ze wszysto jest gites.Oczywiscie ze oszczednosci finansowe sa pozorne bo najpierw trzeba wylozyc kase na felgi,a zysk z tego ze nie placimy za przkladke nie bedzie zabijajacy.

Jesli koszty zakupu drugiego kompletu nie sa problemem to warto miec dwa komplety.

Jest jeden zasadniczy minus,trzeba miec gdzie te kola przechowywac,jesli jest garaz/duza piwnica to raczej nie bedzie problemu.

Mozna ewentualnie zostawiac kola w firmach wulkanuzujacych ktore przechowuja kola za niewielka oplata.

Decyzja co do wyboru felg jak i tego czy warto miec drugi komplet nalezy do Ciebie.

Ja polecam :thumbup:

 

P.S. Sorrki za OT ale korzystam z kompa bez znakow PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie ciemniejsze nie wyglądają źle na ciemnym kolorze, poza tym nie widać na nich tak bardzo jak na srebrnych pyłu z klocków.

 

post-3997-0-01835400-1383030443_thumb.jpg

 

Co do drugiego kompletu felg, to też uważam, że ma to sens.

Poza "szybszą" i ew. samodzielną wymianą kół (przynajmniej ja tak robię), przy wymianie opon zawsze istnieje ryzyko ich uszkodzenia, lub uszkodzenia felg, poza tym sama kilkukrotna zmiana opon też je w jakimś stopniu zużywa/osłabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, tak wtrącę sie do tematu poza tematem własciwym, ja np sam sobie zmieniam opony i uwazam że zdecydowanie lepiej jest zdjąc oponę, wyczyścić felgę (rant gdzie przylega stopka opony) wymienić wentylnicę i absolutnie nic sie nie niszczy przy tym, a wręcz odwrotnie mam pewność że ani nie zaskoczy mnie nagły bkak cisnienia w kole, ani nie bedzie bicia bo za każdym razem wyważam koło, ale to kwestia wyboru i własnego podejścia do sprawy...no i wiadomo sobie nie płacę za wymiane. prawie w każdym aucie dotychczas miałem dwa komplety ale zmieniłem nastawienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, tak wtrącę sie do tematu poza tematem własciwym, ja np sam sobie zmieniam opony i uwazam że zdecydowanie lepiej jest zdjąc oponę, wyczyścić felgę (rant gdzie przylega stopka opony) wymienić wentylnicę i absolutnie nic sie nie niszczy przy tym, a wręcz odwrotnie mam pewność że ani nie zaskoczy mnie nagły bkak cisnienia w kole, ani nie bedzie bicia bo za każdym razem wyważam koło, ale to kwestia wyboru i własnego podejścia do sprawy...no i wiadomo sobie nie płacę za wymiane. prawie w każdym aucie dotychczas miałem dwa komplety ale zmieniłem nastawienie :)

Mozna i tak,zyjemy w wolnym kraju i kazdy robi jak uwaza za stosowne.Tyle tylko ze nie kazdy ma ''prywatna'' wywazarke w garazu ;) .Drugi komplet komplet kol ulatwia zycie i oszczedza czas.

Oczywiscie ze jepiej jest samemu wszystko obejrzec i wyczyscic,ale nie kazdy ma na to czas i mozliwosci. Po wymianie kol zawsze nalezy im sie porzadne mycie i ''visual inspection'' czy wszystko jest na swoim miejscu,jak to mowia u mnie w robocie.Co do wymiany wentyli to czasami warto to zrobic profilaktycznie,natomiast jesli opona nie jest uszkodzona,trzyma cisnienie,nie ma drgan w czasie jazdy, to nie ma co wiele kombinowac.Kotrolowac cisnienie regularnie i stan bierznika.

Wszystko jest kwestia wlasnego podejscia do sprawy jak napisales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się mieć drugi komplet kół, bo widziałem nieraz, jak w gorączce jesiennej lub wiosennej wykonuje się przekładanie opon. Sam nie zmieniam kół, lecz jadę z tym do warsztatu, bo zrobią to szybko, fachowymi narzędziami i zawsze przed założeniem sprawdzą wyważenie i nadmuchają wedle potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat zmieniam opony na zimowe już jako jeden z ostatnich ;o także w TURBO kolejkach nie stoję :).

Zuzia dziękuję za zdjęcie.

Co do wyboru to mam już mętlik. Podobają mi się te ENKEI (może dlatego że enkei :) ) ale te co ma debtux też są ciekawą propozycją. Mówicie, że te enkei mogą wyglądać za delikatnie hmmm no nie wiem właśnie... no ładne są!. Coś będę musiał postanowić. Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. dam znać co wybrałem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dodam , że felgi AEZ Tacana łatwo jest utrzymać w czystości w porównaniu np. do ATS Racing , ponadto mają ET 38 i koło dalej się mieści w obrysie nadkola, co według mnie poprawia co nieco wygląd autka . Dodatkowym atutem może być możliwość zainstalowania mocniejszych hamulców np. tarcz aż o srednicy 332 mm z 4 tłoczkowym zaciskiem ( zestaw brembo pasuje na 100 %). Jak najbardziej decyzja należy do Ciebie odnośnie wyboru felgi , powodzenia w wyborze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Tak więc postanowiłem, że zrobię sobie trochę wcześniejszy prezent mikołajowy i kupie sobie 2 komplet alufelg i raczej zostanę przy tych z Enkei (na początku tematu link) i teraz pytanie do ogarniętych w temacie. mianowicie chodzi o ten cały współczynnik ET... Nie wiem jaki będzie dobry i w sumie może być taki jaki mam teraz, ale nie wiem jaki mam i pytanie moje jak to sprawdzić? Jest to gdzieś napisane na feldze? oraz czy rozstawy śrub to już temat prehistoria i w nowych autach i felgach jest jeden czy dalej trzeba się tego obawiać, bo wolałbym uniknąć przejściówek. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możecie polecić (a najlepiej wrzucić zdjęcie z Forkiem) jakieś masywne 5-ramienne felgi. Szukam czegoś w stylu tych które są w III BoxerD XE i 2.5 XT. A może ktoś sprzedaje?

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy możecie polecić (a najlepiej wrzucić zdjęcie z Forkiem) jakieś masywne 5-ramienne felgi. Szukam czegoś w stylu tych które są w III BoxerD XE i 2.5 XT. A może ktoś sprzedaje?

 

http://sklep.subaru.pl/pl/p/Felga-aluminiowa-17/212

 

Właśnie się nad tymi felgami zastanawiałem. Masz może takie? Jakieś foto jak wygląda na Forku?

 

Ja mam na zimę model RE, jeśli dobrze pamiętam, i są OK, dobrze wyglądają i niedrogie -

http://www.felgi.pl/felgi/dezent

 

Cena świetna! Możesz podesłać zdjęcie auta w tych butach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urbi mam je, ale nie na Forku. Zanim się zdecydowałem, oglądałem w jednej hurtowni różne felgi od Alcar'u (te wszystkie Dezenty, Enzo itd.) i jakoś mnie nie przekonały - na zdjęciach są OK, ale potem widać że trochę za cienkie ramionka mają, bardziej pod lekkie nadwozie. Ostatecznie zdecydowałem dopłacić trochę więcej i kupić te z katalogu akcesoriów Subaru, no i jestem zadowolony, podobają mi się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urbi mam je, ale nie na Forku. Zanim się zdecydowałem, oglądałem w jednej hurtowni różne felgi od Alcar'u (te wszystkie Dezenty, Enzo itd.) i jakoś mnie nie przekonały - na zdjęciach są OK, ale potem widać że trochę za cienkie ramionka mają, bardziej pod lekkie nadwozie. Ostatecznie zdecydowałem dopłacić trochę więcej i kupić te z katalogu akcesoriów Subaru, no i jestem zadowolony, podobają mi się :)

 

Dzięki GREGG!

A czy długo je masz? Czytałem gdzieś na forum że ktoś się skarżył, że fabryczne felgi Subaru się sypią. Jeżeli inne modele potrafią u nich kosztować 2700 to może takie za 600-800 zł są słabej jakości?

Co do wyglądu to się zgadzamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...