Skocz do zawartości

impreza 160 km


MKimpreza

Rekomendowane odpowiedzi

elektonika powinna dopasować ilość paliwa do ilości zasysanego powietrza więc powinien być wyraźny wzrost mocy..

Może i dopasuje,ale tylko w przypadku gdy inne części będą na tyle wydajne.Wtryski mogą nie wydolić.

wzrośnie stopień spężania

A tu zapytam przewrotnie,dlaczego wzrośnie?O ile rzeczywiście wzrośnie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledu na wiekszy przekroj układu dolotowego silnik zassie wiecej powietrza podczas kazdego suwu ssania. Bedzie mial lżej zasysać niż obecnie. Nie bedzie to wielki wzrost wiec wtryski powinny wydolic zwłaszcza że ilość paliwa w stosunku do powietrza jest stosunkowo mała...a skoro nie zmieniamy wymiarow komory spalania a dajemy wiecej powietrza to wzrosnie stopien sprezania. Ile dokładnie nie wiem;p przypuszczam ze efekt bedzie znaczaco lepszy niz zastosowanie samego stożkowego filtra. Bo co daje sam filtr skoro dalej mamy waskie gardło-przepustnice. W samuraiu oryginalnie srednica przepustnicy to 32 i 27mm ja dalem 2 razy 34mm i efekt był bardzo zauważalnyt mimo seryjnego kolektora ssacego. No i kolejna zaleta-ceny tych czesci nie powalaja a w razie braku zadowalajacego efektu mozna wrocic do serii;pa pozostale czesci sprzedać;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledu na wiekszy przekroj układu dolotowego silnik zassie wiecej powietrza podczas kazdego suwu ssania. Bedzie mial lżej zasysać niż obecnie. Nie bedzie to wielki wzrost wiec wtryski powinny wydolic zwłaszcza że ilość paliwa w stosunku do powietrza jest stosunkowo mała...a skoro nie zmieniamy wymiarow komory spalania a dajemy wiecej powietrza to wzrosnie stopien sprezania. Ile dokładnie nie wiem;p przypuszczam ze efekt bedzie znaczaco lepszy niz zastosowanie samego stożkowego filtra. Bo co daje sam filtr skoro dalej mamy waskie gardło-przepustnice. W samuraiu oryginalnie srednica przepustnicy to 32 i 27mm ja dalem 2 razy 34mm i efekt był bardzo zauważalnyt mimo seryjnego kolektora ssacego. No i kolejna zaleta-ceny tych czesci nie powalaja a w razie braku zadowalajacego efektu mozna wrocic do serii;pa pozostale czesci sprzedać;p

 

Sory ze dwa razy post poszedl-pisze z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większy przekrój kolektora,większa średnica przepustnicy i owszem przerobią większą ilość powietrza,pytanie czy silnik będzie jej potrzebował.Na przeszkodzie mogą stanąć kanały dolotowe w głowicach,średnica zaworów dolotowych,stopień i czas ich otwarcia.Pytanie też czy zawory i kanały wylotowe w głowicach,wyrobią się z usuwaniem większej ilości spalin. ;)

a skoro nie zmieniamy wymiarow komory spalania a dajemy wiecej powietrza to wzrosnie stopien sprezania

A tu się mylisz. :P Stopień sprężania pozostanie bez zmian,jedynie ciśnienie sprężania może wzrosnąć.A to z kolei może skutkować,niepożądanemu zjawisku spalania stukowego. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie reszta da rade. Producenci zawsze daja margines mozliwosci zeby silniki robiły wieksze przebiegi. Osobiście jestem praktykiem nie teoretykiem wiec jak znajde czas to sie z tym pobawie:)ale w samuraiu reszta dawała rade po zmianie gaźnika ale coś za coś...spalanie wzrosło o 1litr na 100km-stosunkowo nie wiele zwłaszcza ze gaźnik poloneza miał dwie dysze a trzecia działała podczas każdego wciśniecia gazu;pzreszta ten gaźnik to weber bardzo podobny do tuningowych weberow dedykowanych samuraiowi. Ale wady po przeróbce były-silnik kiepsko chodził zimny-trzeba było przejechać kilka km aż miał pełne osiagi. Do 2tys obr trzeba było naciskać gaz do połowy-inaczej silnik sie dławił powyżej 2,5tys można było deptać do woli-poprostu druga przepustnica otwierana jest pedałem i silnik nie wydalał na niskich obr potem szedł jak burza-jak osiagnął normalna temperature działał w pełnym zakresie obrotów z wyraźnie lepszą "górą" ale w subaru te niedogodności powinna nadrobić elektronika. W samuraiu średnica przepustnic zwiększyła sie o 2 i 7mm i wszystko dawało rade. W subaru nie mierzyłem jeszcze średnicy przepustnicy i jaka jest różnica między poszczególnymi modelami-narazie to teoretyczne gdybanie konkrety beda po testach;p co do stopnia sprężania masz racje-kończyłem szkołe 5lat temu to troche sie pozapominało;p szukałem jakiś tuningowych wałków rozrządu do 1.8 ale nic nie ma...zreszta jak ktoś pisał wcześniej z 1.8 wrxa czy sti nie zrobisz-chce tylko nieco zwiekszyć osiagi bez wielkiej ingerencji w silnik...tylko zabawa z osprzętem jakim jest też dolot;p a tak btw to obadajcie na youtube coś o autach z gaźnikami motoru gsxr-tam widać co robi zmiana dolotu;pwystarczy wpisać gsxr powered...i juz wyskoczylista;pnp golf robił wrażenie bo jeździłem gti a ten z gsxr był duuużo lepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ino te cztery przepustnice z GSX-R'a to do rzędowych silników, bo jak inaczej chcesz to zsynchronizować po dwóch stronach silnika? Temat ciekawy, ale nie od dziś wiadomo, że możesz iść albo w ilość albo jakość: ilość tego "do jedzenia" (turbo) albo w obroty... do ilu dokręcisz 1.8 zanim coś się nie urwie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te cztery przepustnice to był przykład co daje zmiana dolotu niekoniecznie turbo...wiadomo ze w subaru sie nie da...ale jedna większa da coś na pewno i nie bedzie to aż tak znaczna różnica żeby reszta silnika nie dała rady a powinna być wyraźna poprawa osiągów. Wydaje mi się że z 1.8 jakby wyciągnąć 140km bez turbo to byłoby bezpieczne dla silnika i podwoziad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...