MKimpreza Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 witam posiadam subaru impreza 2.0 160ps i pytanie ile muszę zainwestować i co zrobić aby podkręcić do 200ps
szczur75 Posted October 27, 2013 Posted October 27, 2013 Zainwestować musisz różnicę w cenie pomiędzy Twoim autem a WRX. Musisz sprzedać swoje i kupić WRX. Najtaniej i najbezpieczniej.
MKimpreza Posted October 27, 2013 Author Posted October 27, 2013 no to nieźle dzieki za info Może coś na pocieszenie?
powerhorse Posted October 28, 2013 Posted October 28, 2013 Watek przewijał się już co jakiś czas na forum. Wiem bo tez szukałem Pewnie dałoby się wycisnąć 200 kucyków (tyle chyba ma subaru brz przy silniku o identycznej wielkości), ale według różnych guru na tym forum to jest kosztowna rzeźba. Generalnie na forum panuje raczej opinia, ze to gra nie warta świeczki i lepiej faktycznie wybrać drogę o nazwie WRX Chociaż przy modyfikacji WRX forumowicze polecają sprzedać i kupić STI
Crazy_Ivan Posted October 28, 2013 Posted October 28, 2013 Pewnie dałoby się wycisnąć 200 kucyków (tyle chyba ma subaru brz przy silniku o identycznej wielkości), To niekoniecznie tak działa.
powerhorse Posted October 28, 2013 Posted October 28, 2013 Pewnie dałoby się wycisnąć 200 kucyków (tyle chyba ma subaru brz przy silniku o identycznej wielkości), To niekoniecznie tak działa. Znasz roznice miedzy tymi silnikami? Co ma mocniejsze brz ze ma wiecej kucykow?
jarmen Posted October 29, 2013 Posted October 29, 2013 ja mam 2.5 177kM i też nie da się nic wyczarować aby zwiększyć moc bez dużego nakładu kosztów z tego co wiem roboty tak dużo i drogo że gra nie warta świeczki lepiej odłożyć i kupić wrx ja już odkładam :D
Kubeusz Posted October 29, 2013 Posted October 29, 2013 lepiej odłożyć i kupić wrx ja już odkładam :D lepiej odłożyć więcej i kupić od razu sti
GREGG Posted October 29, 2013 Posted October 29, 2013 Pewnie dałoby się wycisnąć 200 kucyków (tyle chyba ma subaru brz przy silniku o identycznej wielkości), To niekoniecznie tak działa. Znasz roznice miedzy tymi silnikami? Co ma mocniejsze brz ze ma wiecej kucykow? W BRZ jest przede wszystkim zupełnie inny, bezpośredni wtrysk (od toyoty), w ogóle chyba ciężko porównywać te silniki - poza pojemnością to są całkiem inne konstrukcje, z różnych epok. Ale nie jechałem nigdy BRZ i ciekaw jestem jak się sprawuje w praktyce taki nowoczesny 200-konny wolnossak w porównaniu do starych dwulitrówek Bo na papierze ma bardzo fajne parametry
antikos Posted October 29, 2013 Posted October 29, 2013 ale jak zwiekszyć moc w wolnossącym silniku?? bądzmy poważni, w mojej starej ibizie spor, zorbiłem wszystko, głowice, wydech, pompa, soft, co tylko się dało, jakość pracy silnika się zmieniła, moc wzrosła o jakieś 7-10 koni, jest sens przeróbki ?? żaden, jak już kupić turbo i modzić a tak bezsensu
kraszana Posted October 31, 2013 Posted October 31, 2013 To sie nadaje aby przeniesc do tematu wiejski tunink Nie bardzo rozumiem pomieszanie trzech lub nawet wiecej wersji (chodzi o wyglad) w jednym aucie , siedzenia STI , spoiler STI , itd Chyba ze zaczniemy od podrasowania silniczka MKimpreza , uwazam ze chlopcy maja racje odnosnie kupna wrx'a , fakt ze najlepszym rozwiazaniem bylby STI Pzdr
Simpson Posted October 31, 2013 Posted October 31, 2013 To sie nadaje aby przeniesc do tematu wiejski tunink Nie bardzo rozumiem pomieszanie trzech lub nawet wiecej wersji (chodzi o wyglad) w jednym aucie , siedzenia STI , spoiler STI , itd Dokładnie tak, jak mówisz - szybcy i wściekli na bank obejrzany A tak w ogóle, to skąd wziął nagle 195 kunia? Ze sportowego wydechu, filtra powietrza i folii na masce? Sam mam 2.0R i nie widzę sensu rzeźby. No chyba, że magnetyzer i modyfikator plus
marhof Posted October 31, 2013 Posted October 31, 2013 Jakiś czas temu założyłem wątek co lepiej (w moim przypadku) kupić WRX czy STI. Zaoszczędzę Ci czasu i czytania. W skrócie czego się dowiedziałem: "WRX w serii jeździ jak kupa", a stopniowe przerabianie na STI jest totalnie nieopłacalne , więc lepiej od razu STI, tylko wtedy warto zrobić silnik na dzień-dobry (UPG, smok). Grzechem w takim wypadku byłoby nie podnieść troszkę mocy i zakuć całości + jakaś mapa. Wtedy przydadzą się lepsze heble,zawias. W końcu i tak stwierdzisz, że całej tej mocy nie jesteś w stanie przenieść na asfalt bo napęd zaczyna się kończyć, czas na przesiadkę na EVO (nawej jeśli go nie lubisz, ale nie masz wyjścia), tak, zainwestuj lepiej od razu w EVO!. Teraz wejdź na forum EVO. Dość szybko się dowiesz, że EVO w serii buja jak łajba, więc trzeba zrobić zawias.... itp. Po co się męczyć, lepiej odłożyć trochę $$$ i kupić GT-R'a. Nie zmyśliłem tego, chociaż może troszkę nagiąłem, bo w jednym miejscu tego nie znajdziesz, ale wszystkie opinie pochodzą z forum Nie pamiętam co dokładnie jest nie tak z EVO, ale podobno w serii nie da się tym jeździć (dyskusja była o porówananiu wersji Ralliart do EVO. Ralliarto to taki nasz WRX). Nie zrozumcie mnie źle, bardzo mi wtedy tamten wątek pomógł, wiem że chcę WRX'a a STI'a nie wykorzystam. Chdzi mi o to, że nasze forum ma dość specyficzny klimat i podejście do kwestii mocy Wracając do tematu. NIe ma sensu inwestowac w wolnego ssaka celem podniesienia mocy. Im szybciej się z tym pogodzisz tym lepiej. Ja się już pogodziłem (mam Forka 2,5 na). Ciesz się za to bezawaryjnym autem, bo co jak co, ale te silniki są niemal pancerne
ramzes Posted November 1, 2013 Posted November 1, 2013 marhof masz racje WRX, 2.0R to kupa byle leon go objedzie to nie są auta na tor a na jazdę miejską i zimę to wystarczy 2.0 r i tańszy w eksploatacji
marhof Posted November 1, 2013 Posted November 1, 2013 Ale ja i tak bym taką kupę chciał To wszystko zależy chyba od tego czym się w danym momencie jeździ/jeździło. Mój Forek w porównaniu to poprzedniego auta jakim jeździłem to demon szybkości, ale już w porównaniu do seryjnego WRXa jest jak tankowiec na morzu + z czasem człowiek się przyzwyczaja do mocy i zaczyna mu jej brakować. Wczoraj akurat po napisaniu mojego posta byłem na spocie Trójmiejskim i jechałem z @tzd (dzięki!) jego STI. WRX w porównaniu do tego wypada bardzo słabo... Czy WRX to złe auto? Czy w takim razie Forek z 2,5 litrowym silnikiem nadaje się tylko po jazde w niedzile do supermarketu, myślę że nie A wracając do głównego wątku: jak koniecznie chcesz usprawnić auto, a nie chcesz się go pozbywać to zainwestuj w: 1. Tuning kierowcy, szkolenia, kursy, trackday'e. To Ci da +X KM w każdym aucie, nawet Yarisie 1.0 w automacie. No chyba że ten etap masz już za sobą, to wtedy przepraszam 2. Zawieszenie i hamulce (i poprawisz bezpieczeństwo) 3. Redukcje masy, chociaż zeby coś konkretnego osiągnąć to raczej wydmuszkę trzeba by z auta zrobić Albo koncentruj się na bezawaryjności Ja w zeszłym roku na podstawie tego parametru wybrałem się do Rumunii i było z@^$cie
wojnakrzys Posted November 3, 2013 Posted November 3, 2013 Siemanko, czytam ten temat i mam wrażenie że przed kompami siedzą stare spasione dupy... Sprawa jest prosta, jak lubisz dłubać to chwała Ci za to, i z n/a zrobisz coś czego się nikt nie spodziewa, począwszy od zawieszenia, przez hamulce na short blocku kończąc... A jak jesteś leń i wolisz wydać więcej kasy na seryjnie podniesioną moc - Twoja sprawa i kup STI Idąc moim przykładem, poniżej masz fotki mojego wrxowego robala który przeszedł sporą metamorfozę, a czy kupisz wrx, czy sti czy nawet n/a i tak akse na mody wydasz. Mając n/a masz większą pewność że buda jest ładna i prosta! Dla mnie co możesz zrobić? Rozluźnij wydech jak na fimiku kolegi wyżej, pompa paliwa wydajniejsza, większe wtryski, i szukaj dobrego czarodzieja od remapów. Pozdrawiam!
cybel Posted November 3, 2013 Posted November 3, 2013 Rozluźnij wydech jak na fimiku kolegi wyżej, pompa paliwa wydajniejsza, większe wtryski, i szukaj dobrego czarodzieja od remapów. Pozdrawiam! Jeszcze napisz jaki przyrost mocy będzie,po takich modach,w silniku 2,0 n/a. A tą pompę i wtryski to koniecznie zmieniać?
wojnakrzys Posted November 3, 2013 Posted November 3, 2013 Widzisz, w silniku wolnossącym mocy musisz szukać wszędzie, w turbo byle cwaniak z kompem wyczaruje koni więcej... ale mi się z rymowało nic nie jest konieczne... zapobiegawczo będziesz miał większy zapas paliwa dla czarodzieja który i tak lubi przelać mieszankę. Nic Ci nie powiem bo n/a tylko jeździłem, nie miałem okazji modzić, wiem tyle że dla chcącego nic trudnego! Powiem Ci tak, należę do ludzi, którzy lubią kombinować a nie iść kupić gotowe, tym oto sposobem wszystkie seryjne STIaje zostają z tyłu przy ruszaniu i jadą dalej przy hamowaniu Pozdrawiam Cie serdecznie!
ramzes Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 wojnakrzys nareszcie ktoś z okolic co lubi sam pogrzebać przy subaru pozdrawiam
wojnakrzys Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 @ramzes, dzięki serdeczne, te auta aż się proszą żeby coś podłubać! btw. masz czarnego outlandera? obklejonego swoją firma - ramzes.net? i mieszkasz na ruczaju?
ramzes Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 nie białego mieszkam w Brzesku ale często jestem w Krakowie pozdrawiam
filarm Posted January 3, 2014 Posted January 3, 2014 Ja tez lubie podłubać w aucie i to nie koniecznie z dużym nakładem kasy a z pomysłem...np w suzuki samuraiu wymieniłem gaźnik z seryjnego na poloneza-nie było to takie całkiem plug&play...wkażdym razie moc wzrosła bardzo znacząco...na suchym aswalcie zostawiałem dwa ślady a na mokrym latałem bokiem w zakrętach...silnik 1.3;Pdlatego uważam, że stożkowe filtry i sportowe wydechy to tylko półśrodki. Silnikowi trzeba dać więcej zjeść a będzie mocniejszy:D i właśnie się tak zastanawiam a gdyby tak zmienić przepustnice w imprezie na większą?? elektonika powinna dopasować ilość paliwa do ilości zasysanego powietrza więc powinien być wyraźny wzrost mocy...myślałem też nad kolektorem ssącym od 2.0 i jeszcze nie wiem gdzie znaleść ale inne wałki rozrządu-może z mocniejszej wersji np z wrx bo jak mają w głowicach takie same wymiary jak 1.8 i różnią się tylko kształtem krzywek to powinno zadziałać-no i oczywiście fazy rozrządu muszą być identyczne(wątpie żeby to było takie proste)nie mam nikogo gdzie można by porównać te wszystkie częśco...wałki to może za duża modyfikacja na początek, zacząłbym od przepustnicy i kolektora ssącego, żeby dać silnikowi więcej powietrza, wtedy przepływka z sondą lambda powinny zwiększyć ilość paliwa, żeby zachować odpowiedni skład mieszanki, wzrośnie stopień spężania i co najważniejsze ilość mieszanki w cylindrach. Nie chcę dużego przyrostu mocy-mi wystarczyłoby z silnika 1.8 ok 120-140km teraz ma 105km...ceny na allegro tych części to ok 100zł za przepustnice i tyle zamo za kolektor-pytanie(bo narazie to czysto teoretyczne gdybanie) czy kanały w kolektorze 2.0 są większe niż w 1.8(średnica kolektora wewnątrz) i czy kolektor od 2.0 spasuje do głowicy 1.8(ewentualne różnice można zniwelować przekładką między kolektor a głowice wykonaną cnc) czy przepustnica od 2.0 ma takie same wymiary zewnętrzne jak 1.8 i czy różni się średnica gardzieli? Jeśli wymiary zewnętrzne i mocowania śrub są takie same a średnica gardzieli jest większa to od tego zacznę I nie mam zamiaru inwestować baaardzo dużo bo to stare auto 1993 rok i za ok rok planuje z niego wziąść bebechy do jakiegoś anglika mocniejszego turbo...wrxa na przykład...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.