Jump to content

impreza 160 km


MKimpreza

Recommended Posts

Posted

witam posiadam subaru impreza 2.0 160ps i pytanie ile muszę zainwestować i co zrobić aby podkręcić do 200ps

Posted

Zainwestować musisz różnicę w cenie pomiędzy Twoim autem a WRX. Musisz sprzedać swoje i kupić WRX. Najtaniej i najbezpieczniej.

Posted

Watek przewijał się już co jakiś czas na forum. Wiem bo tez szukałem :)

 

Pewnie dałoby się wycisnąć 200 kucyków (tyle chyba ma subaru brz przy silniku o identycznej wielkości), ale według różnych guru na tym forum to jest kosztowna rzeźba.

 

Generalnie na forum panuje raczej opinia, ze to gra nie warta świeczki i lepiej faktycznie wybrać drogę o nazwie WRX :) Chociaż przy modyfikacji WRX forumowicze polecają sprzedać i kupić STI :)

Posted
Pewnie dałoby się wycisnąć 200 kucyków (tyle chyba ma subaru brz przy silniku o identycznej wielkości),

 

To niekoniecznie tak działa.

Posted
Pewnie dałoby się wycisnąć 200 kucyków (tyle chyba ma subaru brz przy silniku o identycznej wielkości),

 

To niekoniecznie tak działa.

 

Znasz roznice miedzy tymi silnikami?:) Co ma mocniejsze brz ze ma wiecej kucykow?

Posted

ja mam 2.5 177kM i też nie da się nic wyczarować aby zwiększyć moc bez dużego nakładu kosztów :(

z tego co wiem roboty tak dużo i drogo że gra nie warta świeczki

lepiej odłożyć i kupić wrx :) ja już odkładam :D:D

Posted
Pewnie dałoby się wycisnąć 200 kucyków (tyle chyba ma subaru brz przy silniku o identycznej wielkości),

 

To niekoniecznie tak działa.

 

Znasz roznice miedzy tymi silnikami? :) Co ma mocniejsze brz ze ma wiecej kucykow?

 

W BRZ jest przede wszystkim zupełnie inny, bezpośredni wtrysk (od toyoty), w ogóle chyba ciężko porównywać te silniki - poza pojemnością to są całkiem inne konstrukcje, z różnych epok. Ale nie jechałem nigdy BRZ i ciekaw jestem jak się sprawuje w praktyce taki nowoczesny 200-konny wolnossak w porównaniu do starych dwulitrówek :) Bo na papierze ma bardzo fajne parametry

Posted

ale jak zwiekszyć moc w wolnossącym silniku?? bądzmy poważni, w mojej starej ibizie spor, zorbiłem wszystko, głowice, wydech, pompa, soft, co tylko się dało, jakość pracy silnika się zmieniła, moc wzrosła o jakieś 7-10 koni, jest sens przeróbki ?? żaden, jak już kupić turbo i modzić a tak bezsensu

Posted

To sie nadaje aby przeniesc do tematu wiejski tunink :P

 

Nie bardzo rozumiem pomieszanie trzech lub nawet wiecej wersji (chodzi o wyglad) w jednym aucie , siedzenia STI , spoiler STI , itd

Chyba ze zaczniemy od podrasowania silniczka :)

MKimpreza , uwazam ze chlopcy maja racje odnosnie kupna wrx'a , fakt ze najlepszym rozwiazaniem bylby STI :)

Pzdr

Posted
To sie nadaje aby przeniesc do tematu wiejski tunink Nie bardzo rozumiem pomieszanie trzech lub nawet wiecej wersji (chodzi o wyglad) w jednym aucie , siedzenia STI , spoiler STI , itd

Dokładnie tak, jak mówisz - szybcy i wściekli na bank obejrzany :P

A tak w ogóle, to skąd wziął nagle 195 kunia? Ze sportowego wydechu, filtra powietrza i folii na masce?

Sam mam 2.0R i nie widzę sensu rzeźby. No chyba, że magnetyzer i modyfikator plus :OO:

Posted

Jakiś czas temu założyłem wątek co lepiej (w moim przypadku) kupić WRX czy STI. Zaoszczędzę Ci czasu i czytania. W skrócie czego się dowiedziałem: "WRX w serii jeździ jak kupa", a stopniowe przerabianie na STI jest totalnie nieopłacalne , więc lepiej od razu STI, tylko wtedy warto zrobić silnik na dzień-dobry (UPG, smok). Grzechem w takim wypadku byłoby nie podnieść troszkę mocy i zakuć całości + jakaś mapa. Wtedy przydadzą się lepsze heble,zawias. W końcu i tak stwierdzisz, że całej tej mocy nie jesteś w stanie przenieść na asfalt bo napęd zaczyna się kończyć, czas na przesiadkę na EVO (nawej jeśli go nie lubisz, ale nie masz wyjścia), tak, zainwestuj lepiej od razu w EVO!.

Teraz wejdź na forum EVO. Dość szybko się dowiesz, że EVO w serii buja jak łajba, więc trzeba zrobić zawias.... itp. Po co się męczyć, lepiej odłożyć trochę $$$ i kupić GT-R'a. :P

 

Nie zmyśliłem tego, chociaż może troszkę nagiąłem, bo w jednym miejscu tego nie znajdziesz, ale wszystkie opinie pochodzą z forum :biglol: Nie pamiętam co dokładnie jest nie tak z EVO, ale podobno w serii nie da się tym jeździć (dyskusja była o porówananiu wersji Ralliart do EVO. Ralliarto to taki nasz WRX).

 

Nie zrozumcie mnie źle, bardzo mi wtedy tamten wątek pomógł, wiem że chcę WRX'a a STI'a nie wykorzystam. Chdzi mi o to, że nasze forum ma dość specyficzny klimat i podejście do kwestii mocy :)

 

Wracając do tematu. NIe ma sensu inwestowac w wolnego ssaka celem podniesienia mocy. Im szybciej się z tym pogodzisz tym lepiej. Ja się już pogodziłem (mam Forka 2,5 na). Ciesz się za to bezawaryjnym autem, bo co jak co, ale te silniki są niemal pancerne :)

Posted

marhof masz racje WRX, 2.0R to kupa byle leon go objedzie to nie są auta na tor a na jazdę miejską i zimę to wystarczy 2.0 r i tańszy w eksploatacji

Posted

Ale ja i tak bym taką kupę chciał :) To wszystko zależy chyba od tego czym się w danym momencie jeździ/jeździło. Mój Forek w porównaniu to poprzedniego auta jakim jeździłem to demon szybkości, ale już w porównaniu do seryjnego WRXa jest jak tankowiec na morzu + z czasem człowiek się przyzwyczaja do mocy i zaczyna mu jej brakować. Wczoraj akurat po napisaniu mojego posta byłem na spocie Trójmiejskim i jechałem z @tzd (dzięki!) jego STI. WRX w porównaniu do tego wypada bardzo słabo... :) Czy WRX to złe auto? Czy w takim razie Forek z 2,5 litrowym silnikiem nadaje się tylko po jazde w niedzile do supermarketu, myślę że nie :)

 

A wracając do głównego wątku: jak koniecznie chcesz usprawnić auto, a nie chcesz się go pozbywać to zainwestuj w:

1. Tuning kierowcy, szkolenia, kursy, trackday'e. To Ci da +X KM w każdym aucie, nawet Yarisie 1.0 w automacie. No chyba że ten etap masz już za sobą, to wtedy przepraszam :)

2. Zawieszenie i hamulce (i poprawisz bezpieczeństwo)

3. Redukcje masy, chociaż zeby coś konkretnego osiągnąć to raczej wydmuszkę trzeba by z auta zrobić

 

Albo koncentruj się na bezawaryjności :) Ja w zeszłym roku na podstawie tego parametru wybrałem się do Rumunii i było z@^$cie :)

Posted

Siemanko, czytam ten temat i mam wrażenie że przed kompami siedzą stare spasione dupy... :) Sprawa jest prosta, jak lubisz dłubać to chwała Ci za to, i z n/a zrobisz coś czego się nikt nie spodziewa, począwszy od zawieszenia, przez hamulce na short blocku kończąc... :biglol: A jak jesteś leń i wolisz wydać więcej kasy na seryjnie podniesioną moc - Twoja sprawa i kup STI :wub: Idąc moim przykładem, poniżej masz fotki mojego wrxowego robala który przeszedł sporą metamorfozę, a czy kupisz wrx, czy sti czy nawet n/a i tak akse na mody wydasz. Mając n/a masz większą pewność że buda jest ładna i prosta! Dla mnie co możesz zrobić? Rozluźnij wydech jak na fimiku kolegi wyżej, pompa paliwa wydajniejsza, większe wtryski, i szukaj dobrego czarodzieja od remapów. Pozdrawiam! ;)ivdb.jpg

ko2r.jpg

kev0.jpg

5e7m.jpgrnli.jpg0mml.jpg

Posted
Rozluźnij wydech jak na fimiku kolegi wyżej, pompa paliwa wydajniejsza, większe wtryski, i szukaj dobrego czarodzieja od remapów. Pozdrawiam!

Jeszcze napisz jaki przyrost mocy będzie,po takich modach,w silniku 2,0 n/a. :P;)

A tą pompę i wtryski to koniecznie zmieniać? ;)

Posted

Widzisz, w silniku wolnossącym mocy musisz szukać wszędzie, w turbo byle cwaniak z kompem wyczaruje koni więcej... ale mi się z rymowało :yahoo: nic nie jest konieczne... zapobiegawczo będziesz miał większy zapas paliwa dla czarodzieja który i tak lubi przelać mieszankę. Nic Ci nie powiem bo n/a tylko jeździłem, nie miałem okazji modzić, wiem tyle że dla chcącego nic trudnego! :rolleyes: Powiem Ci tak, należę do ludzi, którzy lubią kombinować a nie iść kupić gotowe, tym oto sposobem wszystkie seryjne STIaje zostają z tyłu przy ruszaniu i jadą dalej przy hamowaniu :lol: Pozdrawiam Cie serdecznie!

Posted

@ramzes, dzięki serdeczne, te auta aż się proszą żeby coś podłubać! :wub: btw. masz czarnego outlandera? obklejonego swoją firma - ramzes.net? i mieszkasz na ruczaju? B)

  • 1 month later...
Posted

Ja tez lubie podłubać w aucie i to nie koniecznie z dużym nakładem kasy a z pomysłem...np w suzuki samuraiu wymieniłem gaźnik z seryjnego na poloneza-nie było to takie całkiem plug&play...wkażdym razie moc wzrosła bardzo znacząco...na suchym aswalcie zostawiałem dwa ślady a na mokrym latałem bokiem w zakrętach...silnik 1.3;Pdlatego uważam, że stożkowe filtry i sportowe wydechy to tylko półśrodki. Silnikowi trzeba dać więcej zjeść a będzie mocniejszy:D i właśnie się tak zastanawiam a gdyby tak zmienić przepustnice w imprezie na większą?? elektonika powinna dopasować ilość paliwa do ilości zasysanego powietrza więc powinien być wyraźny wzrost mocy...myślałem też nad kolektorem ssącym od 2.0 i jeszcze nie wiem gdzie znaleść ale inne wałki rozrządu-może z mocniejszej wersji np z wrx bo jak mają w głowicach takie same wymiary jak 1.8 i różnią się tylko kształtem krzywek to powinno zadziałać-no i oczywiście fazy rozrządu muszą być identyczne(wątpie żeby to było takie proste)nie mam nikogo gdzie można by porównać te wszystkie częśco...wałki to może za duża modyfikacja na początek, zacząłbym od przepustnicy i kolektora ssącego, żeby dać silnikowi więcej powietrza, wtedy przepływka z sondą lambda powinny zwiększyć ilość paliwa, żeby zachować odpowiedni skład mieszanki, wzrośnie stopień spężania i co najważniejsze ilość mieszanki w cylindrach. Nie chcę dużego przyrostu mocy-mi wystarczyłoby z silnika 1.8 ok 120-140km teraz ma 105km...ceny na allegro tych części to ok 100zł za przepustnice i tyle zamo za kolektor-pytanie(bo narazie to czysto teoretyczne gdybanie) czy kanały w kolektorze 2.0 są większe niż w 1.8(średnica kolektora wewnątrz) i czy kolektor od 2.0 spasuje do głowicy 1.8(ewentualne różnice można zniwelować przekładką między kolektor a głowice wykonaną cnc) czy przepustnica od 2.0 ma takie same wymiary zewnętrzne jak 1.8 i czy różni się średnica gardzieli? Jeśli wymiary zewnętrzne i mocowania śrub są takie same a średnica gardzieli jest większa to od tego zacznę:D I nie mam zamiaru inwestować baaardzo dużo bo to stare auto 1993 rok i za ok rok planuje z niego wziąść bebechy do jakiegoś anglika mocniejszego turbo...wrxa na przykład...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...