Max 84 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Wiem wiem było już kilka takich tematów o błędzie P0328. Ale nigdzie nikt nie napisał konkretnie jak się z nim uporał może oprócz zmiany samego czujnika, która pomogła. Mój Silnik 2.0 92 kW EJ20 rok 2002 Problem jest taki że pali się Check po skasowaniu błędu i przejechaniu kilku kilometrów zapala się na nowo. Czytnik OBD2 Poprzez program Torque pokazuje błąd : P0328 - Układ napędowy Knock Sensor 1 Circuit High Input (Bank 1 or Single Sensor) Dzisiaj wymieniłem : Kable na NGK Świece na Irydowe NGK Wyregulowałem z Kumplem i Mistrzem zawory ( były korekty ) Po tym wszystkim samochód chodzi o niebo lepiej ale pomarańczowa kontrolka kole w oko Odłączyłem dziadowskie ucho od silnika i przypiąłem sztrapsem do kabli "luzem" Po skasowaniu błędu zgasł Check niestety po przejechaniu kilku kilometrów Check świeci błąd ten sam. Czujnik stukowy podmieniany jakiś czas temu na sprawny z Forestera SF 97 rok, gdzie żadne błędy nie wyskakują błąd ten sam. Już nie wiem co robić dalej Pomóżcie Dobrzy Ludzie !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Z jakim momentem dokręcałeś czujnik?bez klucza dymanego metrycznie nie podchodź do wymiany bo nawet sprawny czujnik może zapalić checka jak dokręcisz ze złym momentem. sprawdź przewód od czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubasti Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 25 N.m. w każdym silniku, nie ma różnicy czy ssak czy turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2013 (edytowane) Moment 25 Nm, połączenie sprawdzone. Gdybym tego wszystkiego nie przerabiał, to nie zakładałbym tematu Jutro zmierzę oporność mojego czujnika wg manuala sprawny powinien miedz rezystancje na poziomie 400 kOmów. Edytowane 27 Października 2013 przez Max 84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Hmm, omomierzem to sie tego nie sprawdza.... niektore daje sie sprawdzic pukaniem, ale te subarowe raczej nie. Moze dwa miesiace temu wymienalem w zony Foresterze bo tez sie zapalilo.... Uwazam ze czujnik mozna zniszczyc przy przykrecaniu. I nie chodzi o niewlasciwy moment. Idzie o to ze tam jest malo miejsca i jak sie czujnik nieco za daleko obroci "razem z kluczem" zanim tarcie o blok go zablokuje to mozna naruszyc zlaczke. No i jak sie przykreci na rdze...... dotyczy rejonow swiata gdzie zima odchodzi solenie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Do odpowiedniego momentu dokręcenia dochodzi jeszcze kąt względem osi pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 (edytowane) Bodajże 45 o od osi pojazdu. Z tego co pamiętam wtyczka zwrócona w stronę pasażera dla auta z Left Hand Drive. Edytowane 29 Października 2013 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 AFAIR 60 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Dziekuje za porady. Nie zdawaem sobie sprawy z tego jak dokadnie, pod jakim katem trzeba go przykrecic. Podstawe pod nim oczyscilem dokladnie przed montazem, delikatnym. Podejrzewam, ze poprostu wyzional ducha. A ten podmieniany z Forka 97 mu nie pasowal. Temat ogarne po przyjezdzie z delegacji, niestety skonczy sie pewnie na kupnie nowego. Chociaz spruboje jeszcze raz poprawnie go zamontowac wg Waszych porad. Troszke szukalem i znalazlem Bosch,a za prawie 200 zl a Ori prawie 300. Co polecacie ?? Przepraszam za brak znakow interpunkcyjnyck Klawiatura EN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Dziekuje za porady. Nie zdawaem sobie sprawy z tego jak dokadnie, pod jakim katem trzeba go przykrecic. Oczywiscie jak zwykle na tym forum nie moze sie obejsc bez "szarpania za nogawke" Nie chodzi o to pod jakim katem ma byc przykrecone! (panowie w krotkich galotkach) Idzie o to ze jak zaczynasz przykrecac to czujnik moze sie nieco obrocic i zlaczka/kontakt (gniazdo wtyczki) zaczyna napierac na ..... nie pamietam co tam wystaje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yellow123 Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 http://allegro.pl/czujnik-spalania-subaru-legacy-impreza-forester-i3664919797.html tu jest taniej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jabberkonto Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 (edytowane) To ja dodam od Siebie, ze kupielm z allegro uzywany czujnik z nissana primery p12 1.8 16v. Roznil sie numerem, ale wszystkie wymiary zewnetrzne mial takie same (trzeba uwzac bo sa chyba 2 rodzaje tych czujnikow). Mierzylem tez jego opornosc i mial taka jak powinien (teraz nie pamietam dokladnej wartosci i odssylam do Google). Co ciekawe stary czujnik przy pomiarze tez mial dobra opornosc, ale wystarczylo w niego lekko puknac i dostawal rozwarcia. Wczesniej kombinowalem z czyszczeniem starego czujnika papierkiem sciernym, dokrecaniem roznymi silami itd. Spokoj byla na kilka dni i problem powracal. Aktualnie od okolo 6 miesiecy mam z glowy p0328. Zeby byl komplet info to mam subaru forestera SF 2001 NA 125 KM. mam zrzut z aukcji czujnika: Edytowane 29 Października 2013 przez jabberkonto 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 jabberkonto Dzieki za Podpowiedź. To też jest dobre wyjście. Spróbuje wszystkiego aby pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Jabberkonto - super cenne info, dzięki! Masz może spisane wymiary jakie ten czujnik powinien mieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jabberkonto Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Nie mam spisane wymiarow. Patrzalem na zdjecia czujnikow na allegro tak zeby trafic czujnik tego samego producenta. Ten ktory wypatrzylem wygladal identycznie i nawet wtyczka byla identyczna jak w subaru. A ze w tamtym czasie nowy czujnik kosztowal 300-400 pln to stwierdzilem ze zaryzykuje. Od razu dodam ze nie namawiam nikogo i robicie to na wlasna odpowiedzialnosc Co prawda miernik pokazal ta sama rezystancje i wymiary zewnetrzne sie zgadzaja, ale charakterystyka pracy (czulosc) oryginalnego czujnika moze sie roznic od tego ktory kupilem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Co ciekawe stary czujnik przy pomiarze tez mial dobra opornosc, ale wystarczylo w niego lekko puknac i dostawal rozwarcia. Bo jak juz pisalem tego sie nie sprawdza omomierzem. To co ewentualnie mozna probowac, jest sprawdzanie VOLTOmierzem (AC). Te czujniki sa zbudowane na bazie / wykorzystuja efekt piezoelektryczny. Starsze "masowe" latwo sie sprawdzalo bo produkuja napiecie w szerokim zakresie czestotliwosci (jak igla gramofonowa). Pukamy i czytamy z voltomierza. Nowe reaguja na waski zakres czestotliwosci ~ 7kHz. I juz nie jest tak prosto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Już prędzej oscyloskopem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jabberkonto Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Oczywicie ze oscyloskop bylby najlepszy, ale skoro czujnik dostaje rozwarcia (opor rzedu Mohm) to chyba mozna jednak zalozyc ze jest uszkodzony. Zreszta nawet chyba ktorys z manuali subaru wskazywal pomiar rezystancji jako metode sprawdzenia tego czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Już prędzej oscyloskopem Nie tyle predzej co lepiej. I owszem zgoda ze lepiej oscyloskopem. Jednak w wypadku tych nowszych "wasko pasmowych" problem nie tyle jest w tym czym _oscyloskopem czy voltomierzem_ ale jak go wzbudzic? Powiedzmy ze masz dostep do oscyloskopu (tak na marginesie masz?) opisz prosze procedure pomiaru? Ja mam dostep do oscyloskopow, ale nie wiem jak tak z palca wystrugac generator drgan 7kHz. Sam generator przebiegu ..... no tez mam dostep do wielu, ale odpowiednio mocny przetwornik/rezonator.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Miernika uniwersalnego proponuję użyć do sprawdzenia ciągłości obwodu (np. połączenie ECU-czujnik) lub rezystancji jakiegoś czujnika, choć widziałem w sieci, że sprawdzali nim k.s. waląc śrubokrętem. Oscyloskop jako narzędzie jest precyzyjne i tak sobie myślę, że można by sprawdzić k.s. wywołując zaburzenie mieszanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Miernika uniwersalnego proponuję użyć do sprawdzenia ciągłości obwodu (np. połączenie ECU-czujnik) lub rezystancji jakiegoś czujnika, choć widziałem w sieci, że sprawdzali nim k.s. waląc śrubokrętem. Oscyloskop jako narzędzie jest precyzyjne i tak sobie myślę, że można by sprawdzić k.s. wywołując zaburzenie mieszanki. Czytam co napisales i przypomina mi sie kolega z pracy (z daaawnej pracy) dostal oscyloskop ktory mial wbudowany omomierz. Kiedy tylko mial okazje to pytal elektronikow czy mozna oscyloskopem zmierzyc opornik...... i z mina triumfatora udowadnial ze mozna... Powiedz mi czego mam sie spodziewac na ekranie oscyloskopu kiedy bedziesz wywolywal zaburzenia mieszanki? Jakiej amplitudy mam sie spodziwac, jakiej czestotliwosci....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Mam wrażenie, że się nudzisz, nie wiem czego Ty masz się spodziewać, ale wiem czego ja bym szukał i to mi wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Mam wrażenie, że się nudzisz, nie wiem czego Ty masz się spodziewać, ale wiem czego ja bym szukał i to mi wystarczy. Nie masz racji. Chce wykorzystac forum by sie czegos nauczyc. Mam nadzieje ze podzielisz sie wiedza i opowiesz o metodyce testowania tematowego czujnika przy pomocy oscyloskopu. (tematowy - ten o ktorym mowa w temacie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) I po problemie Edytowane 27 Listopada 2013 przez Max 84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Napisz coś więcej. Sam wymieniałeś, przykręcałeś odpowiednim momentem, brałeś pod uwagę kąt ustawienia czy tylko patrzyłeś aby kabli nie naciągnąć zbytnio? Auto szarpało i już nie szarpie? Opisz dla potomnych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się