Jump to content

Łączniki stabilizatora


tedimy99

Recommended Posts

Koledzy i koleżanki jakiej firmy kupujecie łączniki stabilizatora do swoich SUBARU , i ile Wam średnio wytrzymują? Pytam dla tego , ponieważ po roku od wymiany coś zaczęło stukać delikatnie z tyłu w moim Legacu i jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się ,że łączniki po prostu się rozsypały. Nie pamiętam jakiej firmy były ale kosztowały około 90pln za sztukę i wytrzymały może 30kkm. Czy to norma i jakie teraz kupić? Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Meyle z serii HD. - 3 lata gwarancji, a i po wzięciu w rękę wyglądają o wiele, wiele solidniej niż OEM, który padł mi po 30kkm i Febi-Blistein, który odesłałem do producenta po 15kkm. Minus tych Meyle to ciężka dostępność. I jest też jeszcze opcja kupowania najtańszego, chińskiego badziewia po 25zł - jak się posypie po 10kkm to nie będzie szkoda :)

Link to comment
Share on other sites

Ja uzywalem Kartboy w WRX z grubszymi stabami przez 96k km... prosta konstrukcja dosc odporna na zuzycle tylko trzeba sie upewnic ze pasuja. Obecnie od 32,000 tez takich uzywam w 2006 Legacy - znow bezproblemowo.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam z przodu KAMOKA od ok 500km, a z tyłu SWAG od ok 3000km. Przednie po ok. 25zł, a tylne po 50zł. Nastała cisza. Jak kupiłem auto to tylne wyglądały tak (odciąłem je szlifierką):

post-13195-0-53289700-1382816820_thumb.jpg, nie wiem co za firma ale przeguby rozbite a łączniki urwane. Z przodu ktoś założył poliuretany połączone takim prętem fi 8mm w kształcie "8" ale też się wyrobiły.

Przy moim przebiegu rocznym około 10kkm myślę, że trochę na tych tanich pojeżdżę.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dostępne bez problemu w sklepach motoryzacyjnych. Szukał mi kolega czegoś przystępnego cenowo, montują to na warsztacie bo nie każdy chce mieć górną półkę cenową - klient ma wybór. Wymieniałem sam. Przód z kanału to 20 min roboty (nie trzeba ściągać kół). Gwarancja - hmm... nie pytałem, polegałem na opinii kolegi, który siedzi w sklepie w dość dużym warsztacie u nas.

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odkopię temat :).

 

Zastanawiam się co macie u siebie w imprezach przy utwardzonych zawieszeniach i grubszych stabilizatorach. 

Mam aktualnie w hawku Eibacha Pro Kit, Ultra SR i stabilizatory Eibacha 23mm przód i 24mm tył. Łączniki zostały seryjne i z tyłu już mi 2 razy strzelił. Zastanawiam się więc co takiego włożyć, żeby pojeździło dłużej. Jest wiele opinii i zdań, więc chciałem zapytać tych, co jeżdża na podobnym zawieszeniu.

Można kupić mocne zestawy za tysiąc plnów, tylko czy to ma sens?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Można kupić mocne zestawy za tysiąc plnów, tylko czy to ma sens?

Nie ma sensu zupełnie , to tylko łącznik , można kupić za ok 120 zł zamiennik aluminiowy , albo zamontowac z Audi/VW  

Link to comment
Share on other sites

 

Można kupić mocne zestawy za tysiąc plnów, tylko czy to ma sens?

 

Nie ma sensu zupełnie , to tylko łącznik , można kupić za ok 120 zł zamiennik aluminiowy , albo zamontowac z Audi/VW

Edwin, jak masz takie na stanie, to może byś mi od razu zamontował :).
Link to comment
Share on other sites

 

Można kupić mocne zestawy za tysiąc plnów, tylko czy to ma sens?

 

Nie ma sensu zupełnie , to tylko łącznik , można kupić za ok 120 zł zamiennik aluminiowy , albo zamontowac z Audi/VW

Dokładnie, ja mam z VW i jest OK! Cena? Chyba 20zł Edited by SOpEL
Link to comment
Share on other sites

ja mam z tyłu VW alu od Carfit'a a z przednie znalazłem używane whiteline'y i już przynajmniej o łączniki się martwić nie muszę

Link to comment
Share on other sites

 

Dokładnie, ja mam z VW i jest OK! Cena? Chyba 20zł

 

rozwińcie temat tych zamienników z VW?

od czego to podchodzi przód/tył?

 

Przód od A6 pasuje na tył do Imprezy GC/GD (ex. STi). Trzeba tylko kupić prawy i lewy  ;)

Edited by elmo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

a pasuje cos od VW do legacy IV

wczoraj szpilke zmienialem i  zmeczony mam juz lacznik wiec bym sobie ogarnal - kanal mam klucze i checi a jak spierdziele to warsztat niedaleko D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Odgrzewam kotleta. OEM łączniki mi umierają, a pod stabem 22mm na bank się rozpadną. Kupić aluminiowe w Carsporcie za 240 zł komplet, czy stalowe Whiteline'a za 350 zł, gdzie w komplecie są nowe śruby ? Bardzo korodują te Whiteline'y ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

Ja ostatnio stosuję łączniki CTR. Wytrzymują spokojnie 25kkm.

OE po 7-8kkm zaczynały stukać a po 15kkm szły do wymiany. Plus miały tylko taki, że robiło się to przy przeglądach ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja ostatnio stosuję łączniki CTR

 

Proszę Cie ….. chińskie g…. . jeśli oem konczyło sie tak szybko , to znaczy że amortyzatory lub inne elementy zawieszenia miałeś zużyte a to wpływa na przebieg . Choćbyś sie tu krajał i "dawał rękę " nigdy w to nie uwierzę że CTR jest lepszy od OEM .  

Link to comment
Share on other sites

 

Ja ostatnio stosuję łączniki CTR

 

Proszę Cie ….. chińskie g…. . jeśli oem konczyło sie tak szybko , to znaczy że amortyzatory lub inne elementy zawieszenia miałeś zużyte a to wpływa na przebieg . Choćbyś sie tu krajał i "dawał rękę " nigdy w to nie uwierzę że CTR jest lepszy od OEM .  

 

 

OE łaczniki kończyły się szybko od przebiegu ok 60kkm. Wcześniej zgłaszałem stuki w ASO i w wyniku tego przez jakiś czas była cisza ;)

Raczej nie sądzę, abym już wtedy miał zużyte inne elementy zawieszenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...