marhof Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Czy wiecie może jakie przełożenie ma tylny dyferencjał w Forku 2,5 XT (05-08, przed i po lifcie) w przypadku: a)skrzyni ręcznej b)skrzyni automatycznej Czy wszystkie 2,5 XT miały z tyłu LSD? Szukam mostu dla siebie (2.5 na, przełożenie 4.444) bo do Gruzji i Armenii trochę strach jechać z wyjącym... bliżej tam do Afganistanu niż Polski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwiutki Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 (edytowane) W 2.5xt (manualna skrzynia) były chyba tylne dyfry z przełożeniem 4.11 Edytowane 27 Października 2013 przez siwiutki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Poszukaj tu http://opposedforces.com/parts/forester/ ty masz najwięcej danych odnośnie auta. Ja na szybko poszukałem to automat ma 4.444 ale przy manualu pokazuje części z przełożeniem dla skrzyń 4.444 ale dla tylnego dyfra: 4.444 i 4.111. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 37 i 9 zębów mam taki w garażu z manuala lekko uszkodzony (satelita) czyl 4,11111111111 jakby ktoś chciał to może sobie przełożyć i ma LSD na pierwszy rzut oka z i bez lsd ię nie różnią bo lsd jest ukryty w tym dużym kole pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Dzięki, ale szukam czegoś co będę mógł przełożyć do mojego auta najlepiej w całości, nie chcę się znów wpakować w rozbieranie dyfra a później próby ustawiania satelity i wałka atakującego względem siebie - właśnie to prawdopodobnie jest przyczyną wycia mojego obecnego mostu. Niestety nikt w Trójmieście nie chce się podjąć regulacji tego. ASO zaproponowało tylko nowy most, a konkurencyjny, powszechnie znany innym subarowiczom warsztat w Gdańsku podjął rękawice, wymienił łożyska (2 były mocno zużyte), jednak po złożeniu tego do kupy wyje dalej - przyznali że nie mają niestety niezbędnych narzędzi żeby to dokładnie zrobić (wiedziałem to przed naprawą jeszcze, ale zaryzykowałem)... Zębatki były zdrowe jeszcze wtedy. Jak jest teraz nie wiem, ale do Gruzji mi się nie uśmiecha tak jechać Na razie wiem, że mosty 4.444 z LSD były w Forkach 2.5 XT oraz chyba w WRX z 2003 roku. Problem jest jednak taki, że 80% sprzedawców na allegro, którzy mają w ofercie mosty nie posiada numeru VIN auta z którego pochodzą części oraz nie ma pojęcia jaki dyfer sprzedają (przełożenie, LSD). Wybór teoretycznie jest duży, bo z outbacka też niektóre mosty pasują, nie ma jednak tego jak na odległość zweryfikować bez VINu... Jakby ktoś znał miejsce gdzie regenerują mosty i by się zajęli subarakiem - dajcie znać W 2.5xt (manualna skrzynia) były chyba tylne dyfry z przełożeniem 4.11 Z subaruforester.org: Not all Forester XT's have a 4.444 final drive ratio. Yes all of the manual XT models were 4.444, but the automatic models were 4.111 much like the non-turbo Foresters. To teraz już nic nie wiem A 2.0 XT, ktoś coś wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 tak mi się przypomniało, że chyba ja mam w garażu tylny dyfer z Forka S-Turbo, to był taki sam jak w 2.0XT 2003 manual, ale jakie on ma przełożenia to ja nie wiem. z tego by wynikało, że mam 4.44 http://opposedforces...illustration_1/ no i nie wiadomo, czy mocowania i półosie by Ci pasowały. ale możesz spróbować 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 (edytowane) Ja również mam u siebie luz w tylnym dyfrze na połączeniu wałek atakujący - koło talerzowe. Odległość od skrajnych punktów luzu to ok 1-1,5cm obrotu wału. Trochę jestem w szoku bo to nie polonez czy 125p a jednak. Automat, przebieg oryginalny 216kkm i takie zużycie pary kół zębatych. Ostatnio byłem w kanale pod Omegą `95 2,5 TD MT 360 kkm przebiegu i sprawdziłem jak jest tam. NIC po prostu NIC, zero luzu nawet 1mm nie dałem rady ruszyć wałem, w moim 22 letnim Pajero również jak w Omedze i mosty cichutkie. No cóż, muszę ogarnąć tylny dyfer bo OBK lubię bardzo i nie zrażam się jednak tą usterką - no ale... Też szukam dyfra 4.444. Edytowane 1 Listopada 2013 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxtrot Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 witam ,posiadam dyfer z forka 2.0 XT AT,na jutro moge zrobic fotki i podac numer VIN,kontakt na maila . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Jeśli to jest Europa i lata do 2002 to jest szansa że jest 4.444 choć były też 4.111, po 2002 wg http://opposedforces.com/parts/forester tylko 4,111. Musiałbyś obracać wałkiem atakującym i liczyć obroty wieloklinu w środku. Potem obliczyć Gear Ratio (przełożenie) Albo prościej (jak nie jest bardzo pordzewiały) na tej skośnej powierzchni od góry szukaj oznaczeń: T1 - 3,999, T2 - 4,111, TP - 4.444. Jak ze szperą mogą być jeszcze inne. Co wiesz o jego stanie technicznym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się