Skocz do zawartości

4EAT "wstrząsające zachowanie"


kuhen

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie czytający,

 

Problem dotyczy Forestera ze skrzynia 4EAT z 2002 roku ( 2.5 wolnossący) z przebiegiem ok.185 tys.

Na zimno skrzymia zmienia biegi poprawnie. Po rozgrzaniu oleju jest OK. do momentu aż przyspieszy się ostrzej.

Po tej operacji automat zmienia bieg jakby bez zasprzęglania, tj natychmiast z głośnym silnym uderzeniem.

I tak już zostaje, nieważne, że jadę bardzo spokojnie, automat zmienia biegi z takim strzałem, że mam wrażenie, że każda zmiana będzie ostatnią.

ALE po zatrzymaniu i cofnięciu (wystarczy metr) objawy się „resetują”.

Po prostu coś jakby się zakleszczyło czy jakoś tak, a potem "odkleszczyło". :facepalm:

Nie sprawdziłem kodów błędów, a auto stoi w warsztacie z wymontowaną skrzynią. Może coś jest zapisane w pamięci, tylko, że w międzyczasie już dwie inne skrzynki były w nim założone dla porównania. Z jedną bez zmian, z drugą było jeszcze gorzej, dało się jechać tylko na wprost, zblokował się dyfer ( dyfry?).

Nie bardzo potrafię nazwać, co tam się spier.., ale sądząc po objawach podczas łagodnej jazdy mam napęd przede wszystkim na przód, a dopiero po dołożeniu gazu, czyli kiedy opory wzrastają dołącza się tył. I wtedy jest łomot.

Chyba warto by zrobić próbę z odłączonym tyłem. Tego w warsztacie na razie nie zrobiono, za to obejrzano detalicznie wnętrzności skrzyni i zupełnie nic uszkodzonego nie znaleziono. Konwerter był sprawdzany…. Może dyfer nie teges, albo coś w tylnym moście…

 

Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek widział lub coś wie proszony o dobre słowo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałem, że już w sumie 3 skrzynie AT testowałeś i na każdej jest tak źle lub gorzej? Czy te agresywne zmiany to na każdym biegu czy tylko na niektórych? Jak zachowuje się auto na położeniu skrzynie "3" ?

Konwerter cały czas ten sam? Czy sprzęgło w konwerterze jest w porządku? Bo z objawów jakie opisujesz to wynika jakby właśnie to sprzęgło w konwerterze się blokowało i przez to przy zmianie biegów były takie szarpnięcia... Ono w sprawnym konwerterze nie powinno się w ogóle załączać (blokować) na R, 1 i 2 biegu... na 3 "może" (ale oficjalnego potwierdzenia nie mam), natomiast na pewno blokuje się na 4 biegu przy prędkościach "przelotowych" - lockup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderzenia są przy każdej zmianie biegu, niestety w dół i górę.

Na 3 było OK. pod warunkiem utrzymania biegu, czyli bez redukcji.

Konwerter był w W-wie u jakiegoś speca, był rozebrany „zregenerowany” i mam go z powrotem. Objawy bez zmian, więc pewnie był OK.

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że auto nie było dostatecznie przebadane przez rozgrzebaniem.

Trochę jest w tym mojej winy, zdałem się na skąd inąd dobry i sprawdzony przeze mnie warsztat.

Nie byłem wcześniej u specjalistów od automatów, w mojej okolicy raczej nikt żadnego nie polecał.

„Mój” fachman często widziałem robił skrzynie automatyczne i z powodzeniem, więc po prostu zdałem się na dotychczasowe obserwacje i dobre wrażenie…

No i Forek zapuszcza korzenie, a fachowcy różnymi okrężnymi metodami powolutku wykluczają kolejne koncepcje.

Może kiedyś się doczekam <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...