lolo.lolo Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 witam, przymierzam się do zakupu "Forka " z silnikiem 2.0XT 177KM z 2003r, skrzynia manual * autko ma przejechane 260 tys. km - czy to dużo jak na ten silnik ? * czy ten silnik zmaga się z typowymi usterkami typu - "UPG", czy panewki, a może coś jeszcze ? * na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie autka z tyn silnikiem (skrzynia, sprzęgło, turbo czy coś jeszcze)? pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 EJ205 to raczej panweki niz UPG... przebieg dosc spory, trzeba by sprawdzic, co bylo robione: przeglad skrzyni, wymiania sprzegla, wiskoza, turbo, rozrzad, regulacja zaworow, etc. o tylnych amorach (SLS) nie wspominajac jezeli wszystko robione / wymieniane na czas, to mozna sie pokusic, ale jezeli wiekszosc elementow to nadal seria, to trzeba dobrze pomyslec... bo zazwyczaj bywa tak, ze jak sie zaczyna sypac, to wszystko po kolei - odpowiedz sobie czy jestes na to przygotowany finansowo (i psychologicznie) p.s.jezeli cena jest bardzo atrakcyjna, to mozna zaryzykowac - jak cos padnie, to zawsze mozna wymienic przy okazji robiac upgrade Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolo.lolo Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 EJ205 to raczej panweki przybliżony koszt takiej "imprezy" (części + robota) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Tak, zdecydowanie. Bez upgradu sie nie obejdzie . lepiej pomysl od razu nad 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 (edited) edit: dubel chyba owad ma racje, szukaj 2.5XT, najlepiej w starej przedliftowej budzie, jest najfajniejsza Edited October 25, 2013 by eddie_gt4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolo.lolo Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 szukaj 2.5XT chyba mnie nie stać na takie "cudo" a wracając do silnika 2.0XT - to jak znosi LPG ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 a wracając do silnika 2.0XT - to jak znosi LPG ? Do Subaru turbo nie wolno zakładać LPG. Grozi za to wieczne potępienie - w piekle będziesz jeździł Skodą Fabią HTP… Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolo.lolo Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 w piekle będziesz jeździł Skodą Fabią HTP… ... ale z LPG ... A wracając do tematu wszystko fajnie tylko martwi mnie ten przebieg 260 tys. km. - co o tym sądzicie ??? Jeżeli auto było dostatecznie serwisowane to jest się czego obawiać ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adson Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Chcesz mieć forka z turbo i jeżdzić na gazie ??? nie..... nie rób mu tego Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 ten przebieg 260 tys. km Pewnie prawdziwy Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 260000 km - wszystko co może się zużyć jest już pewnie zużyte (nawet jeśli jeżdżone po dziadkowemu) więc jeśli nie zostało niedawno wymienione to pewnie niedługo taka potrzeba zajdzie. Co się "zużywa": centralna wiskoza (chyba że to automat, tam jest to inaczej rozwiązane i odpada jedna rzecz o którą można się martwić) - koszt 600 - 2000 zł (w zależności od regeneracja/używka/nowa), ale niech mnie ktoś poprawi tylne amortyzatory SLS (przy czym zużyciu może ulec już drugi komplet, bo na jednym to chyba jest nieosiągalny przebieg), chyba ze zostały zastąpione innym rozwiązaniem - 1600zł za sztukę, albo około 450 - 600 zł za zregenerowany panewki - to się po prostu zdarza, olej kiepskiej jakości lub nie wymieniany na czas lub auto upalane lub wszystko razem lub po prostu wysoki współczynnik pH - finansowo jest smutno sprzęgło - ??? jak masz automat to ten element odpada rdza w tylnych nadkolach prawdopodobna Trochę osób na gazie z turbo jeździ i sobie chwalą. Na pewno jest taniej, jednak trzeba pamiętać o częstszym kontrolowaniu luzów zaworowych. Jest jedno bardzo chwalone na forum miejsce gdzie LPG zainstalujesz, ale ludzie jeżdzą też na instalacjach montowanych gdzie indziej. da się. W ogólnym rozrachunku na pewno się opłaca, szczególnie jeśli jeździsz dużo. Po prostu później będziesz smażył się w piekle Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 w piekle będziesz jeździł Skodą Fabią HTP… ... ale z LPG ... A wracając do tematu wszystko fajnie tylko martwi mnie ten przebieg 260 tys. km. - co o tym sądzicie ??? Jeżeli auto było dostatecznie serwisowane to jest się czego obawiać ? Obawiać się korozji, bo to jednak ma 11 lat. To jest zawsze loteria. Miałem takiego Forestera, jeździłem nim parę lat i nic się nie działo. Miał koło 160 tys. jak go sprzedawałem, w sumie wymieniłem w nim tylko chłodnicę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAF Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Chcesz mieć forka z turbo i jeżdzić na gazie ??? nie..... nie rób mu tego otototo, święte słowa Ja bym się na auto z takim przebiegiem nie napalał. Szukaj mniej zajeżdżonych. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmuti Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Od 2 miesięcy takiego posiadam 2.0xt '03. Super autko, jak pojechałem na przegląd po kupnie to tylko olej, filtry wymieniłem. Ostatnio trochę mnie postraszyli to rozrząd też asekuracyjnie wymieniłem. Nie wiem jak z ceną ale ten przebieg to bym sobie odpuścić. Jak chcesz fajny namiar na Forka to napisz do mnie na PW. A tak po za tym to mam cały czas banana na twarzy czekam jeszcze na śnieg :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adson Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 (edited) Chcesz mieć forka z turbo i jeżdzić na gazie ??? nie..... nie rób mu tego otototo, święte słowa Ja bym się na auto z takim przebiegiem nie napalał. Szukaj mniej zajeżdżonych. DAF dzięki że podzielasz moje zdanie lolo.lolo ten film poniżej to akurat forek 2.5 xt i spalanie troche większe ale jak sie dobrze postarasz to i z 2.0xt osiągniesz podobny wynik jak chcesz posłuchać o spalaniu to włącz odrazu na 11 minute ale jak chcesz sie delektować widokiem forka to oglądaj cały hehe Edited October 25, 2013 by Adson Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolo.lolo Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 (edited) kurcze straszycie tak tym dużym przebiegiem, że chyba faktycznie pomału zaczynam odpuszczać to autko, ale tak sobie myślę, że trzeba chyba dozbierać trochę więcej hajsu i rozglądać się za 2.5 XT 230KM - to chyba będzie to ale z drugiej strony co lepsze: 1. 2.0XT 177KM i 260 tys. km przebiegu czy 2. 2.5XT 230KM i 230 trys. km przebiegu ??? Edited October 25, 2013 by lolo.lolo Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 kurcze straszycie tak tym dużym przebiegiem, że chyba faktycznie pomału zaczynam odpuszczać to autko, ale tak sobie myślę, że trzeba chyba dozbierać trochę więcej hajsu i rozglądać się za 2.5 XT 230KM - to chyba będzie to Zdecydowanie. W ogólnym rozrachunku wyjdą te same pieniądze a radość i frajda z jazdy bez porównania. PzDr Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 2.5 XT 230KM - to chyba będzie to To jeszcze nie będzie to. Ale dość łatwo można go zrobić do ok. 300KM i wtedy już się robi całkiem, całkiem… Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 2.5 XT 230KM - to chyba będzie to To jeszcze nie będzie to. Ale dość łatwo można go zrobić do ok. 300KM i wtedy już się robi całkiem, całkiem… A ile masz u siebie? Mozesz napisac jakie masz turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 275 na seryjnym turbo i zakutym silniku. Ja mam automat, więc jest zrobione tak, żeby było bezpiecznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Ja bym nie kupował żadnego uturbionego Forka z przebiegiem ~200 kkm, no chyba że miałbym 10 tysięcy extra. Nie napalaj się na siłę na pierwsze lepsze turbo bo będziesz płakał potem. Lepiej kup praktycznie bezawaryjnego wolnossaka, który będzie w dużo lepszym stanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 275 na seryjnym turbo i zakutym silniku. Ja mam automat, więc jest zrobione tak, żeby było bezpiecznie. Acha, bo mi zaczynaja glupoty po glowie chodzic Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 275 na seryjnym turbo i zakutym silniku. Ja mam automat, więc jest zrobione tak, żeby było bezpiecznie. Acha, bo mi zaczynaja glupoty po glowie chodzic Jakie? Mi chodziło przez pewien czas, żeby wymienić na 6MT ale w sumie zaczynam sobie cenić wygodę Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 a z 6mt nie jest wygodnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Zgadzam się z roadrunnerem, jeśli bierzesz pod uwagę 260 tys km plus gaz to szukasz raczej taniego w utrzymaniu auta a 2.0 xt a już na pewno 2.5 xt tych kryteriów nie spełniają. Idź raczej w wolnegossaka Zgadzam się z roadrunnerem, jeśli bierzesz pod uwagę 260 tys km plus gaz to szukasz raczej taniego w utrzymaniu auta a 2.0 xt a już na pewno 2.5 xt tych kryteriów nie spełniają. Idź raczej w wolnegossaka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now