lolo.lolo Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 witam, przymierzam się do zakupu "Forka " z silnikiem 2.0XT 177KM z 2003r, skrzynia manual * autko ma przejechane 260 tys. km - czy to dużo jak na ten silnik ? * czy ten silnik zmaga się z typowymi usterkami typu - "UPG", czy panewki, a może coś jeszcze ? * na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie autka z tyn silnikiem (skrzynia, sprzęgło, turbo czy coś jeszcze)? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 EJ205 to raczej panweki niz UPG... przebieg dosc spory, trzeba by sprawdzic, co bylo robione: przeglad skrzyni, wymiania sprzegla, wiskoza, turbo, rozrzad, regulacja zaworow, etc. o tylnych amorach (SLS) nie wspominajac jezeli wszystko robione / wymieniane na czas, to mozna sie pokusic, ale jezeli wiekszosc elementow to nadal seria, to trzeba dobrze pomyslec... bo zazwyczaj bywa tak, ze jak sie zaczyna sypac, to wszystko po kolei - odpowiedz sobie czy jestes na to przygotowany finansowo (i psychologicznie) p.s.jezeli cena jest bardzo atrakcyjna, to mozna zaryzykowac - jak cos padnie, to zawsze mozna wymienic przy okazji robiac upgrade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolo.lolo Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 EJ205 to raczej panweki przybliżony koszt takiej "imprezy" (części + robota) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Tak, zdecydowanie. Bez upgradu sie nie obejdzie . lepiej pomysl od razu nad 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) edit: dubel chyba owad ma racje, szukaj 2.5XT, najlepiej w starej przedliftowej budzie, jest najfajniejsza Edytowane 25 Października 2013 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolo.lolo Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 szukaj 2.5XT chyba mnie nie stać na takie "cudo" a wracając do silnika 2.0XT - to jak znosi LPG ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 a wracając do silnika 2.0XT - to jak znosi LPG ? Do Subaru turbo nie wolno zakładać LPG. Grozi za to wieczne potępienie - w piekle będziesz jeździł Skodą Fabią HTP… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolo.lolo Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 w piekle będziesz jeździł Skodą Fabią HTP… ... ale z LPG ... A wracając do tematu wszystko fajnie tylko martwi mnie ten przebieg 260 tys. km. - co o tym sądzicie ??? Jeżeli auto było dostatecznie serwisowane to jest się czego obawiać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adson Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Chcesz mieć forka z turbo i jeżdzić na gazie ??? nie..... nie rób mu tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 ten przebieg 260 tys. km Pewnie prawdziwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 260000 km - wszystko co może się zużyć jest już pewnie zużyte (nawet jeśli jeżdżone po dziadkowemu) więc jeśli nie zostało niedawno wymienione to pewnie niedługo taka potrzeba zajdzie. Co się "zużywa": centralna wiskoza (chyba że to automat, tam jest to inaczej rozwiązane i odpada jedna rzecz o którą można się martwić) - koszt 600 - 2000 zł (w zależności od regeneracja/używka/nowa), ale niech mnie ktoś poprawi tylne amortyzatory SLS (przy czym zużyciu może ulec już drugi komplet, bo na jednym to chyba jest nieosiągalny przebieg), chyba ze zostały zastąpione innym rozwiązaniem - 1600zł za sztukę, albo około 450 - 600 zł za zregenerowany panewki - to się po prostu zdarza, olej kiepskiej jakości lub nie wymieniany na czas lub auto upalane lub wszystko razem lub po prostu wysoki współczynnik pH - finansowo jest smutno sprzęgło - ??? jak masz automat to ten element odpada rdza w tylnych nadkolach prawdopodobna Trochę osób na gazie z turbo jeździ i sobie chwalą. Na pewno jest taniej, jednak trzeba pamiętać o częstszym kontrolowaniu luzów zaworowych. Jest jedno bardzo chwalone na forum miejsce gdzie LPG zainstalujesz, ale ludzie jeżdzą też na instalacjach montowanych gdzie indziej. da się. W ogólnym rozrachunku na pewno się opłaca, szczególnie jeśli jeździsz dużo. Po prostu później będziesz smażył się w piekle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 w piekle będziesz jeździł Skodą Fabią HTP… ... ale z LPG ... A wracając do tematu wszystko fajnie tylko martwi mnie ten przebieg 260 tys. km. - co o tym sądzicie ??? Jeżeli auto było dostatecznie serwisowane to jest się czego obawiać ? Obawiać się korozji, bo to jednak ma 11 lat. To jest zawsze loteria. Miałem takiego Forestera, jeździłem nim parę lat i nic się nie działo. Miał koło 160 tys. jak go sprzedawałem, w sumie wymieniłem w nim tylko chłodnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Chcesz mieć forka z turbo i jeżdzić na gazie ??? nie..... nie rób mu tego otototo, święte słowa Ja bym się na auto z takim przebiegiem nie napalał. Szukaj mniej zajeżdżonych. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helmuti Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Od 2 miesięcy takiego posiadam 2.0xt '03. Super autko, jak pojechałem na przegląd po kupnie to tylko olej, filtry wymieniłem. Ostatnio trochę mnie postraszyli to rozrząd też asekuracyjnie wymieniłem. Nie wiem jak z ceną ale ten przebieg to bym sobie odpuścić. Jak chcesz fajny namiar na Forka to napisz do mnie na PW. A tak po za tym to mam cały czas banana na twarzy czekam jeszcze na śnieg :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adson Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) Chcesz mieć forka z turbo i jeżdzić na gazie ??? nie..... nie rób mu tego otototo, święte słowa Ja bym się na auto z takim przebiegiem nie napalał. Szukaj mniej zajeżdżonych. DAF dzięki że podzielasz moje zdanie lolo.lolo ten film poniżej to akurat forek 2.5 xt i spalanie troche większe ale jak sie dobrze postarasz to i z 2.0xt osiągniesz podobny wynik jak chcesz posłuchać o spalaniu to włącz odrazu na 11 minute ale jak chcesz sie delektować widokiem forka to oglądaj cały hehe Edytowane 25 Października 2013 przez Adson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolo.lolo Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) kurcze straszycie tak tym dużym przebiegiem, że chyba faktycznie pomału zaczynam odpuszczać to autko, ale tak sobie myślę, że trzeba chyba dozbierać trochę więcej hajsu i rozglądać się za 2.5 XT 230KM - to chyba będzie to ale z drugiej strony co lepsze: 1. 2.0XT 177KM i 260 tys. km przebiegu czy 2. 2.5XT 230KM i 230 trys. km przebiegu ??? Edytowane 25 Października 2013 przez lolo.lolo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 kurcze straszycie tak tym dużym przebiegiem, że chyba faktycznie pomału zaczynam odpuszczać to autko, ale tak sobie myślę, że trzeba chyba dozbierać trochę więcej hajsu i rozglądać się za 2.5 XT 230KM - to chyba będzie to Zdecydowanie. W ogólnym rozrachunku wyjdą te same pieniądze a radość i frajda z jazdy bez porównania. PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 2.5 XT 230KM - to chyba będzie to To jeszcze nie będzie to. Ale dość łatwo można go zrobić do ok. 300KM i wtedy już się robi całkiem, całkiem… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 2.5 XT 230KM - to chyba będzie to To jeszcze nie będzie to. Ale dość łatwo można go zrobić do ok. 300KM i wtedy już się robi całkiem, całkiem… A ile masz u siebie? Mozesz napisac jakie masz turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 275 na seryjnym turbo i zakutym silniku. Ja mam automat, więc jest zrobione tak, żeby było bezpiecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Ja bym nie kupował żadnego uturbionego Forka z przebiegiem ~200 kkm, no chyba że miałbym 10 tysięcy extra. Nie napalaj się na siłę na pierwsze lepsze turbo bo będziesz płakał potem. Lepiej kup praktycznie bezawaryjnego wolnossaka, który będzie w dużo lepszym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 275 na seryjnym turbo i zakutym silniku. Ja mam automat, więc jest zrobione tak, żeby było bezpiecznie. Acha, bo mi zaczynaja glupoty po glowie chodzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 275 na seryjnym turbo i zakutym silniku. Ja mam automat, więc jest zrobione tak, żeby było bezpiecznie. Acha, bo mi zaczynaja glupoty po glowie chodzic Jakie? Mi chodziło przez pewien czas, żeby wymienić na 6MT ale w sumie zaczynam sobie cenić wygodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 a z 6mt nie jest wygodnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Zgadzam się z roadrunnerem, jeśli bierzesz pod uwagę 260 tys km plus gaz to szukasz raczej taniego w utrzymaniu auta a 2.0 xt a już na pewno 2.5 xt tych kryteriów nie spełniają. Idź raczej w wolnegossaka Zgadzam się z roadrunnerem, jeśli bierzesz pod uwagę 260 tys km plus gaz to szukasz raczej taniego w utrzymaniu auta a 2.0 xt a już na pewno 2.5 xt tych kryteriów nie spełniają. Idź raczej w wolnegossaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się