Skocz do zawartości

Forester 2.0XT 177KM - opinie


lolo.lolo

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

przymierzam się do zakupu "Forka " z silnikiem 2.0XT 177KM z 2003r, skrzynia manual

 

* autko ma przejechane 260 tys. km - czy to dużo jak na ten silnik ?

* czy ten silnik zmaga się z typowymi usterkami typu - "UPG", czy panewki, a może coś jeszcze ?

* na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie autka z tyn silnikiem (skrzynia, sprzęgło, turbo czy coś jeszcze)?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EJ205 to raczej panweki niz UPG... przebieg dosc spory, trzeba by sprawdzic, co bylo robione: przeglad skrzyni, wymiania sprzegla, wiskoza, turbo, rozrzad, regulacja zaworow, etc. o tylnych amorach (SLS) nie wspominajac ;)

 

jezeli wszystko robione / wymieniane na czas, to mozna sie pokusic, ale jezeli wiekszosc elementow to nadal seria, to trzeba dobrze pomyslec... bo zazwyczaj bywa tak, ze jak sie zaczyna sypac, to wszystko po kolei - odpowiedz sobie czy jestes na to przygotowany finansowo (i psychologicznie)

 

p.s.jezeli cena jest bardzo atrakcyjna, to mozna zaryzykowac - jak cos padnie, to zawsze mozna wymienic przy okazji robiac upgrade ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w piekle będziesz jeździł Skodą Fabią HTP…

 

... ale z LPG ... :D:biglol::yahoo:

 

A wracając do tematu wszystko fajnie tylko martwi mnie ten przebieg 260 tys. km. - co o tym sądzicie ??? Jeżeli auto było dostatecznie serwisowane to jest się czego obawiać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

260000 km - wszystko co może się zużyć jest już pewnie zużyte (nawet jeśli jeżdżone po dziadkowemu) więc jeśli nie zostało niedawno wymienione to pewnie niedługo taka potrzeba zajdzie. Co się "zużywa":

centralna wiskoza (chyba że to automat, tam jest to inaczej rozwiązane i odpada jedna rzecz o którą można się martwić) - koszt 600 - 2000 zł (w zależności od regeneracja/używka/nowa), ale niech mnie ktoś poprawi

tylne amortyzatory SLS (przy czym zużyciu może ulec już drugi komplet, bo na jednym to chyba jest nieosiągalny przebieg), chyba ze zostały zastąpione innym rozwiązaniem - 1600zł za sztukę, albo około 450 - 600 zł za zregenerowany

panewki - to się po prostu zdarza, olej kiepskiej jakości lub nie wymieniany na czas lub auto upalane lub wszystko razem lub po prostu wysoki współczynnik pH :) - finansowo jest smutno

sprzęgło - ??? jak masz automat to ten element odpada

rdza w tylnych nadkolach prawdopodobna

 

Trochę osób na gazie z turbo jeździ i sobie chwalą. Na pewno jest taniej, jednak trzeba pamiętać o częstszym kontrolowaniu luzów zaworowych. Jest jedno bardzo chwalone na forum miejsce gdzie LPG zainstalujesz, ale ludzie jeżdzą też na instalacjach montowanych gdzie indziej. da się. W ogólnym rozrachunku na pewno się opłaca, szczególnie jeśli jeździsz dużo. Po prostu później będziesz smażył się w piekle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w piekle będziesz jeździł Skodą Fabią HTP…

 

... ale z LPG ... :D:biglol::yahoo:

 

A wracając do tematu wszystko fajnie tylko martwi mnie ten przebieg 260 tys. km. - co o tym sądzicie ??? Jeżeli auto było dostatecznie serwisowane to jest się czego obawiać ?

 

Obawiać się korozji, bo to jednak ma 11 lat. To jest zawsze loteria. Miałem takiego Forestera, jeździłem nim parę lat i nic się nie działo. Miał koło 160 tys. jak go sprzedawałem, w sumie wymieniłem w nim tylko chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 miesięcy takiego posiadam 2.0xt '03. Super autko, jak pojechałem na przegląd po kupnie to tylko olej, filtry wymieniłem. Ostatnio trochę mnie postraszyli to rozrząd też asekuracyjnie wymieniłem. Nie wiem jak z ceną ale ten przebieg to bym sobie odpuścić. Jak chcesz fajny namiar na Forka to napisz do mnie na PW. A tak po za tym to mam cały czas banana na twarzy czekam jeszcze na śnieg :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć forka z turbo i jeżdzić na gazie ??? nie..... nie rób mu tego :P

 

otototo, święte słowa

Ja bym się na auto z takim przebiegiem nie napalał. Szukaj mniej zajeżdżonych.

 

DAF dzięki że podzielasz moje zdanie :D

 

lolo.lolo

 

ten film poniżej to akurat forek 2.5 xt i spalanie troche większe ale jak sie dobrze postarasz to i z 2.0xt osiągniesz podobny wynik :P jak chcesz posłuchać o spalaniu to włącz odrazu na 11 minute ale jak chcesz sie delektować widokiem forka to oglądaj cały hehe :yahoo:

 

Edytowane przez Adson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze straszycie tak tym dużym przebiegiem, że chyba faktycznie pomału zaczynam odpuszczać to autko, ale tak sobie myślę, że trzeba chyba dozbierać trochę więcej hajsu i rozglądać się za 2.5 XT 230KM ;) - to chyba będzie to :P

 

ale z drugiej strony co lepsze:

1. 2.0XT 177KM i 260 tys. km przebiegu czy

2. 2.5XT 230KM i 230 trys. km przebiegu ???

Edytowane przez lolo.lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze straszycie tak tym dużym przebiegiem, że chyba faktycznie pomału zaczynam odpuszczać to autko, ale tak sobie myślę, że trzeba chyba dozbierać trochę więcej hajsu i rozglądać się za 2.5 XT 230KM ;) - to chyba będzie to :P

 

Zdecydowanie. W ogólnym rozrachunku wyjdą te same pieniądze a radość i frajda z jazdy bez porównania.

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie kupował żadnego uturbionego Forka z przebiegiem ~200 kkm, no chyba że miałbym 10 tysięcy extra. Nie napalaj się na siłę na pierwsze lepsze turbo bo będziesz płakał potem. Lepiej kup praktycznie bezawaryjnego wolnossaka, który będzie w dużo lepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z roadrunnerem, jeśli bierzesz pod uwagę 260 tys km plus gaz to szukasz raczej taniego w utrzymaniu auta a 2.0 xt a już na pewno 2.5 xt tych kryteriów nie spełniają. Idź raczej w wolnegossaka

 

Zgadzam się z roadrunnerem, jeśli bierzesz pod uwagę 260 tys km plus gaz to szukasz raczej taniego w utrzymaniu auta a 2.0 xt a już na pewno 2.5 xt tych kryteriów nie spełniają. Idź raczej w wolnegossaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...