Jump to content

ochrona progów barankiem


Recommended Posts

podczas prac związanych z wymianą mażety (po raz enty) uszkodziła mi się powłoka barankowa na progu zdzierając do gołej blachy.

Czy to miejsce wystarczy jak spryskam barankiem syntetycznym motipa czy muszę tam jakiś podkład kłaść zanim nałożę baranka ?

Link to post
Share on other sites

A na wiosnę progi będziesz wymieniał bo pod baranem ruda zagości.Na gołą blachę daj choć grunt epoksydowy . Nie wiem skąd się bierze przekonanie że baranek jest lekiem na całe zło,ładują bez opamiętania na gołą blachę konserwują podwozia podczas gdy do konserwacji podwozi używa się środków na bazie bitumu.Baranek z racji swoich właściwości nie nadaje się do konserwacji podwozi bo chłonie wodę i zatrzymuje ją jeśli nie jest polakierowany.A kto przy zdrowych zmysłach będzie lakierem podwozie traktował.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

A nie zgodzę się z tobą... Środki stosowane w dzisiejszych czasach w przytłaczającej większości produkowane są na bazie żywic syntetycznych. Nie zawierają bitumów ani asfaltów. Więc IDEALNIE NADAJĄ SIĘ DO KONSERWACJI PODWOZI/NADWOZI(progów) . Oczywista oczywistość że należy przed położeniem nie zabezpieczoną "gołą" blache pokryć reaktywnym gruntem najlepiej epoksydowym , bądź antykorozyjnym i następnie zmatować i odtłuścić.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

A nie zgodzę się z tobą... Środki stosowane w dzisiejszych czasach w przytłaczającej większości produkowane są na bazie żywic syntetycznych. Nie zawierają bitumów ani asfaltów. Więc IDEALNIE NADAJĄ SIĘ DO KONSERWACJI PODWOZI/NADWOZI(progów) . Oczywista oczywistość że należy przed położeniem nie zabezpieczoną "gołą" blache pokryć reaktywnym gruntem najlepiej epoksydowym , bądź antykorozyjnym i następnie zmatować i odtłuścić.

Link to post
Share on other sites

Popularne baranki WYMAGAJĄ polakierowania.Pokaż mi choć jedno nowe fabrycznie auto gdzie jest nielakierowany baranek na progach.Baranki z racji tego że mogą odtworzyć strukturę fabrycznego zabezpieczenia podwozia używa się do konserwacji a bo to ładnie wygląda i klient nie będzie się pruł że nieestetycznie wygląda a to że w miejscu gdzie fabrycznej konserwacji nie ma a będzie baranek bo trzeba wszędzie zapryskać rdza zeżre szybko to pikuś kogo to obchodzi. :)

Link to post
Share on other sites

dzieki za wypowiedzi , plan działania będzie taki , na gołą blachę dam Brunoxa , później baranek motipa w sprayu i na to bezbarwny lakier lub w kolorze nadwozia o ile taki dopasuje w sklepie

 

dzięki za sugestie

Link to post
Share on other sites

Nie porównuj fabrycznej konserwacji podwozia do materiałów lakierniczych renowacyjnych bo to zupełnie inna bajka. :P

 

ipsx82 a po co ci Brunox? jeśli blacha jest zdrowa zmatuj odtłuść daj gruntem i dopiero baranek a jak wyschnie lakierem.

Link to post
Share on other sites

Nie porównuj fabrycznej konserwacji podwozia do materiałów lakierniczych renowacyjnych bo to zupełnie inna bajka. :P

 

ipsx82 a po co ci Brunox? jeśli blacha jest zdrowa zmatuj odtłuść daj gruntem i dopiero baranek a jak wyschnie lakierem.

Przecież ani razu nie porównałem?? ;]
Link to post
Share on other sites

Alien_TM czytając twoje posty odnoszę wrażenie że wiedzę na temat lakiernictwa czerpiesz z wikipedii :) .jesli doradzasz komuś co i jak ma zrobić zorientuj się przed tym jaka jest kolejność czynności bo krzywdę robisz innym wprowadzając w błąd.Najpierw zdejmujemy spodnie i majtki dopiero później siadamy na sedesie nie odwrotnie ;)

Link to post
Share on other sites

Alien_TM czytając twoje posty odnoszę wrażenie że wiedzę na temat lakiernictwa czerpiesz z wikipedii :) .jesli doradzasz komuś co i jak ma zrobić zorientuj się przed tym jaka jest kolejność czynności bo krzywdę robisz innym wprowadzając w błąd.Najpierw zdejmujemy spodnie i majtki dopiero później siadamy na sedesie nie odwrotnie ;)

mistrzu ty mój;) nie kompromituj się pisząc takie obelgi. prowadzimy zakład blacharsko-lakierniczy od 1975(3-ecie pokolenie) roku i nigdy nikt na reklamacje odnośnie zabezpieczeń nie wrócił .dziękuje i tyle w temacie . skoro pańskie auto gnije zapraszam, zajmujemy się również renowacją i odbudową klasycznych zabytkowych pojazdów.pozdrawiam

 

btw nudzi mnie odpisywanie na twoje posty bo bijesz typowo nie w sedno tematu . nie wiem czemu to ma służyć.

Link to post
Share on other sites

Nie piszę obelg. To że prowadzicie taki zakład nie jest dla mnie żadną rekomendacją naoglądałem się dużo aut robionych w dobrych warsztatach i wiem jak te auta wyglądają po miesiącu od naprawy lakierniczej.Prawda jest taka że aby utrzymać się zakłady tną koszty, skracają maksymalnie czas naprawy,tańsze materiały itd. Nie mówię że Ty tak robisz ale takie są realia.Tylko pomyśl trochę, jak doradzasz laikowi w temacie lakiernictwa to pisz po kolei co i jak ma zrobić bo to co dla ciebie jest oczywiste dla innych już nie.Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Wypadałoby przed gruntowaniem odpowiednio przygotować podłoże może by zmatowić i odtłuścić powierzchnię a później zagruntować a nie na odwrót tak jak napisałeś. :)

Link to post
Share on other sites

co matować "gołą" blache xD???? Ad. wyżej zawsze trzeba odtłuścić .

po gruncie musisz zmatować i odtłuścić pozdrawiam

Edited by Alien_TM
Link to post
Share on other sites

ok to już chyba całość ustalona co i jak

na gołą blachę dać to:

http://www.pielegnowacauto.pl/podklad-epoksydowy-1k-w-sprayu-motip-400ml.html

 

później pokryć tym:

http://lakiery24.com/page/produkt/idp/260/n/MOTIP_-_Srodek_do_konserwacji_progow__baranek__bialy

 

a na końcu dać lakier bezbarwny klar

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...