Henryk82 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 podczas prac związanych z wymianą mażety (po raz enty) uszkodziła mi się powłoka barankowa na progu zdzierając do gołej blachy. Czy to miejsce wystarczy jak spryskam barankiem syntetycznym motipa czy muszę tam jakiś podkład kłaść zanim nałożę baranka ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Przemyj odrdzewiaczem i smialo haranem. Tapatalk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 A na wiosnę progi będziesz wymieniał bo pod baranem ruda zagości.Na gołą blachę daj choć grunt epoksydowy . Nie wiem skąd się bierze przekonanie że baranek jest lekiem na całe zło,ładują bez opamiętania na gołą blachę konserwują podwozia podczas gdy do konserwacji podwozi używa się środków na bazie bitumu.Baranek z racji swoich właściwości nie nadaje się do konserwacji podwozi bo chłonie wodę i zatrzymuje ją jeśli nie jest polakierowany.A kto przy zdrowych zmysłach będzie lakierem podwozie traktował. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 A nie zgodzę się z tobą... Środki stosowane w dzisiejszych czasach w przytłaczającej większości produkowane są na bazie żywic syntetycznych. Nie zawierają bitumów ani asfaltów. Więc IDEALNIE NADAJĄ SIĘ DO KONSERWACJI PODWOZI/NADWOZI(progów) . Oczywista oczywistość że należy przed położeniem nie zabezpieczoną "gołą" blache pokryć reaktywnym gruntem najlepiej epoksydowym , bądź antykorozyjnym i następnie zmatować i odtłuścić. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 A nie zgodzę się z tobą... Środki stosowane w dzisiejszych czasach w przytłaczającej większości produkowane są na bazie żywic syntetycznych. Nie zawierają bitumów ani asfaltów. Więc IDEALNIE NADAJĄ SIĘ DO KONSERWACJI PODWOZI/NADWOZI(progów) . Oczywista oczywistość że należy przed położeniem nie zabezpieczoną "gołą" blache pokryć reaktywnym gruntem najlepiej epoksydowym , bądź antykorozyjnym i następnie zmatować i odtłuścić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Popularne baranki WYMAGAJĄ polakierowania.Pokaż mi choć jedno nowe fabrycznie auto gdzie jest nielakierowany baranek na progach.Baranki z racji tego że mogą odtworzyć strukturę fabrycznego zabezpieczenia podwozia używa się do konserwacji a bo to ładnie wygląda i klient nie będzie się pruł że nieestetycznie wygląda a to że w miejscu gdzie fabrycznej konserwacji nie ma a będzie baranek bo trzeba wszędzie zapryskać rdza zeżre szybko to pikuś kogo to obchodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 progi lakierowane są ze względów estetycznych. gwarantuje że nowoczesny środek zabezpieczający podwozia nie wymaga lakierowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted October 25, 2013 Author Share Posted October 25, 2013 dzieki za wypowiedzi , plan działania będzie taki , na gołą blachę dam Brunoxa , później baranek motipa w sprayu i na to bezbarwny lakier lub w kolorze nadwozia o ile taki dopasuje w sklepie dzięki za sugestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Nie porównuj fabrycznej konserwacji podwozia do materiałów lakierniczych renowacyjnych bo to zupełnie inna bajka. ipsx82 a po co ci Brunox? jeśli blacha jest zdrowa zmatuj odtłuść daj gruntem i dopiero baranek a jak wyschnie lakierem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 ipsx82 a po co ci Brunox? żeby za rok nie mieć do czego spawać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Nie porównuj fabrycznej konserwacji podwozia do materiałów lakierniczych renowacyjnych bo to zupełnie inna bajka. ipsx82 a po co ci Brunox? jeśli blacha jest zdrowa zmatuj odtłuść daj gruntem i dopiero baranek a jak wyschnie lakierem. Przecież ani razu nie porównałem?? ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Alien_TM czytając twoje posty odnoszę wrażenie że wiedzę na temat lakiernictwa czerpiesz z wikipedii .jesli doradzasz komuś co i jak ma zrobić zorientuj się przed tym jaka jest kolejność czynności bo krzywdę robisz innym wprowadzając w błąd.Najpierw zdejmujemy spodnie i majtki dopiero później siadamy na sedesie nie odwrotnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Alien_TM czytając twoje posty odnoszę wrażenie że wiedzę na temat lakiernictwa czerpiesz z wikipedii .jesli doradzasz komuś co i jak ma zrobić zorientuj się przed tym jaka jest kolejność czynności bo krzywdę robisz innym wprowadzając w błąd.Najpierw zdejmujemy spodnie i majtki dopiero później siadamy na sedesie nie odwrotnie mistrzu ty mój;) nie kompromituj się pisząc takie obelgi. prowadzimy zakład blacharsko-lakierniczy od 1975(3-ecie pokolenie) roku i nigdy nikt na reklamacje odnośnie zabezpieczeń nie wrócił .dziękuje i tyle w temacie . skoro pańskie auto gnije zapraszam, zajmujemy się również renowacją i odbudową klasycznych zabytkowych pojazdów.pozdrawiam btw nudzi mnie odpisywanie na twoje posty bo bijesz typowo nie w sedno tematu . nie wiem czemu to ma służyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Nie piszę obelg. To że prowadzicie taki zakład nie jest dla mnie żadną rekomendacją naoglądałem się dużo aut robionych w dobrych warsztatach i wiem jak te auta wyglądają po miesiącu od naprawy lakierniczej.Prawda jest taka że aby utrzymać się zakłady tną koszty, skracają maksymalnie czas naprawy,tańsze materiały itd. Nie mówię że Ty tak robisz ale takie są realia.Tylko pomyśl trochę, jak doradzasz laikowi w temacie lakiernictwa to pisz po kolei co i jak ma zrobić bo to co dla ciebie jest oczywiste dla innych już nie.Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 tzn co napisałem nie pokolei wg ciebie;)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Wypadałoby przed gruntowaniem odpowiednio przygotować podłoże może by zmatowić i odtłuścić powierzchnię a później zagruntować a nie na odwrót tak jak napisałeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien_TM Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 (edited) co matować "gołą" blache xD???? Ad. wyżej zawsze trzeba odtłuścić . po gruncie musisz zmatować i odtłuścić pozdrawiam Edited October 29, 2013 by Alien_TM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted October 29, 2013 Author Share Posted October 29, 2013 ok to już chyba całość ustalona co i jak na gołą blachę dać to: http://www.pielegnowacauto.pl/podklad-epoksydowy-1k-w-sprayu-motip-400ml.html później pokryć tym: http://lakiery24.com/page/produkt/idp/260/n/MOTIP_-_Srodek_do_konserwacji_progow__baranek__bialy a na końcu dać lakier bezbarwny klar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now