Skocz do zawartości

ochrona progów barankiem


Henryk82

Rekomendowane odpowiedzi

podczas prac związanych z wymianą mażety (po raz enty) uszkodziła mi się powłoka barankowa na progu zdzierając do gołej blachy.

Czy to miejsce wystarczy jak spryskam barankiem syntetycznym motipa czy muszę tam jakiś podkład kłaść zanim nałożę baranka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na wiosnę progi będziesz wymieniał bo pod baranem ruda zagości.Na gołą blachę daj choć grunt epoksydowy . Nie wiem skąd się bierze przekonanie że baranek jest lekiem na całe zło,ładują bez opamiętania na gołą blachę konserwują podwozia podczas gdy do konserwacji podwozi używa się środków na bazie bitumu.Baranek z racji swoich właściwości nie nadaje się do konserwacji podwozi bo chłonie wodę i zatrzymuje ją jeśli nie jest polakierowany.A kto przy zdrowych zmysłach będzie lakierem podwozie traktował.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zgodzę się z tobą... Środki stosowane w dzisiejszych czasach w przytłaczającej większości produkowane są na bazie żywic syntetycznych. Nie zawierają bitumów ani asfaltów. Więc IDEALNIE NADAJĄ SIĘ DO KONSERWACJI PODWOZI/NADWOZI(progów) . Oczywista oczywistość że należy przed położeniem nie zabezpieczoną "gołą" blache pokryć reaktywnym gruntem najlepiej epoksydowym , bądź antykorozyjnym i następnie zmatować i odtłuścić.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zgodzę się z tobą... Środki stosowane w dzisiejszych czasach w przytłaczającej większości produkowane są na bazie żywic syntetycznych. Nie zawierają bitumów ani asfaltów. Więc IDEALNIE NADAJĄ SIĘ DO KONSERWACJI PODWOZI/NADWOZI(progów) . Oczywista oczywistość że należy przed położeniem nie zabezpieczoną "gołą" blache pokryć reaktywnym gruntem najlepiej epoksydowym , bądź antykorozyjnym i następnie zmatować i odtłuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularne baranki WYMAGAJĄ polakierowania.Pokaż mi choć jedno nowe fabrycznie auto gdzie jest nielakierowany baranek na progach.Baranki z racji tego że mogą odtworzyć strukturę fabrycznego zabezpieczenia podwozia używa się do konserwacji a bo to ładnie wygląda i klient nie będzie się pruł że nieestetycznie wygląda a to że w miejscu gdzie fabrycznej konserwacji nie ma a będzie baranek bo trzeba wszędzie zapryskać rdza zeżre szybko to pikuś kogo to obchodzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wypowiedzi , plan działania będzie taki , na gołą blachę dam Brunoxa , później baranek motipa w sprayu i na to bezbarwny lakier lub w kolorze nadwozia o ile taki dopasuje w sklepie

 

dzięki za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuj fabrycznej konserwacji podwozia do materiałów lakierniczych renowacyjnych bo to zupełnie inna bajka. :P

 

ipsx82 a po co ci Brunox? jeśli blacha jest zdrowa zmatuj odtłuść daj gruntem i dopiero baranek a jak wyschnie lakierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuj fabrycznej konserwacji podwozia do materiałów lakierniczych renowacyjnych bo to zupełnie inna bajka. :P

 

ipsx82 a po co ci Brunox? jeśli blacha jest zdrowa zmatuj odtłuść daj gruntem i dopiero baranek a jak wyschnie lakierem.

Przecież ani razu nie porównałem?? ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alien_TM czytając twoje posty odnoszę wrażenie że wiedzę na temat lakiernictwa czerpiesz z wikipedii :) .jesli doradzasz komuś co i jak ma zrobić zorientuj się przed tym jaka jest kolejność czynności bo krzywdę robisz innym wprowadzając w błąd.Najpierw zdejmujemy spodnie i majtki dopiero później siadamy na sedesie nie odwrotnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alien_TM czytając twoje posty odnoszę wrażenie że wiedzę na temat lakiernictwa czerpiesz z wikipedii :) .jesli doradzasz komuś co i jak ma zrobić zorientuj się przed tym jaka jest kolejność czynności bo krzywdę robisz innym wprowadzając w błąd.Najpierw zdejmujemy spodnie i majtki dopiero później siadamy na sedesie nie odwrotnie ;)

mistrzu ty mój;) nie kompromituj się pisząc takie obelgi. prowadzimy zakład blacharsko-lakierniczy od 1975(3-ecie pokolenie) roku i nigdy nikt na reklamacje odnośnie zabezpieczeń nie wrócił .dziękuje i tyle w temacie . skoro pańskie auto gnije zapraszam, zajmujemy się również renowacją i odbudową klasycznych zabytkowych pojazdów.pozdrawiam

 

btw nudzi mnie odpisywanie na twoje posty bo bijesz typowo nie w sedno tematu . nie wiem czemu to ma służyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszę obelg. To że prowadzicie taki zakład nie jest dla mnie żadną rekomendacją naoglądałem się dużo aut robionych w dobrych warsztatach i wiem jak te auta wyglądają po miesiącu od naprawy lakierniczej.Prawda jest taka że aby utrzymać się zakłady tną koszty, skracają maksymalnie czas naprawy,tańsze materiały itd. Nie mówię że Ty tak robisz ale takie są realia.Tylko pomyśl trochę, jak doradzasz laikowi w temacie lakiernictwa to pisz po kolei co i jak ma zrobić bo to co dla ciebie jest oczywiste dla innych już nie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to już chyba całość ustalona co i jak

na gołą blachę dać to:

http://www.pielegnowacauto.pl/podklad-epoksydowy-1k-w-sprayu-motip-400ml.html

 

później pokryć tym:

http://lakiery24.com/page/produkt/idp/260/n/MOTIP_-_Srodek_do_konserwacji_progow__baranek__bialy

 

a na końcu dać lakier bezbarwny klar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...