wojtek1908 Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Witam, sprawa wygląda tak mój WRX 2003r US-Spec nagle bez żadnych ostrzeżeń pewnego dnia stwierdził, że połakomi się na paliwo. Mój styl jazdy po mieście się nie zmienił, dlatego zdziwiła mnie ta sprawa. Auto z 13l/100km podskoczyło do ok 17l/100km. Żadnych objawów typu spadek mocy nie zaobserwowałem. Seryjny silnik 225ps bez większych modów, wkład filtra K&N oraz blow off. Od razu powiem, że z zaworem upustowym jeżdżę od roku dlatego też nie sądzę żeby to on miał wpływ na wzrost spalania. Czy ktoś z szanownych kolegów ma jakieś spostrzeżenia czym to może być spowodowane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 ja bym proponował sprawdzić: 1. bov 2. sonda lambda 3. bov 4. przepływomierz 5. bov ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanPlut Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Poprostu być może bov zaczął szfankować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek1908 Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 No ale czy to możliwe, że po roku jazdy z bov-em nagle tak wzrosło to spalanie? A co do sondy była wymieniona na nową w czerwcu, jest założona z jakimś dystansem ograniczającym.(taka długa tulejka z małą dziurką) Poprostu być może bov zaczął szfankować. Poprostu być może bov zaczął szfankować. Jest szansa jakoś go sprawdzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Pożycz od kogoś inny zawór (najlepiej seryjny DV) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 No ale czy to możliwe, że po roku jazdy z bov-em nagle tak wzrosło to spalanie? tak sprężyna się starzeje - może ze starości popuszczać, ECU zaczyna robić korekty bo przepływka mierzy więcej powietrza niż faktycznie trafia do silnika... (jeden ze scenariuszy) BTW. sprawdzałeś czy po jeździe któreś z kół nie jest bardziej gorące niż pozostałe? Może któryś tłoczek się zastał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtek1908 Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 A gdyby byla to faktycznie wina bov-a to czy przy podlaczeniu komputera powinny pokazac sie jakies bledy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 A gdyby byla to faktycznie wina bov-a to czy przy podlaczeniu komputera powinny pokazac sie jakies bledy? Nie będzie błędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now