kubaRX Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Cześć. Wiem że jest już parę podobnych tematów lecz prawie wszystkie dotyczą wersji z dmuchawką więc... Ostatnio moje auto zaczyna chorować na serducho. Ma już piston slapa i powoli zaczyna wcinać oliwę. Narobione ma już ponad 250 kkm I zastanawiam się co z tym zrobić. Remont: Wiem co mam i mogę się cieszyć jeszcze jakiś czas autem ale... -jaki koszt +/- ? -dużo roboty? Albo szukać innego z mniejszym przebiegiem tyle że też nie wiadomo na co się trafi. Jak sądzicie? Nie ukrywam że kluczowa byłaby tu ekonomiczność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Jaki silnik (rok) jak na zdjęciu? pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Na początek to wykluczyłbym inne przyczyny zwiększonego poboru oleju,jak np; uszczelniacze zaworowe. Zrobiłbym również pomiar ciśnienia w cylindrach i może "próbę olejową" gdyby coś mało wyszło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1404 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Kolega cybel ma rację! Na początek zastosuj się do powyższych wskazówek a jeśli to nie da efektu to szedłbym w używkę Pozdrawiam! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 A ile tego oleju żłopie? Moje 2.0 (297000km) też ma piston slapa, olej pobiera, ale nic z tym na razie nie robię. Na 9000km od wymiany zjadło końcówkę z 4L butli z wymiany + 1L i już mam na minimum więc zaraz oliwe wymieniam i znowu to co zostało z wymiany zlewam +1L i kolejna wymiana. Jak nie kopci to ja bym tylko pilnował stanu oleju przed dłuższymi wyjazdami i powoli sobie zbierał kasę. Jak nie kopci na niebiesko, bąków nie puszcza to jeździć... a co do remontu to jak chcesz na cacy to pewnie 2000+ zł wyjdzie, a używkę silnik dostaniesz za 1000zł na forum np. Podmianka silnika w Wawie (na ten sam) to koszt minimum 500zł w sprawdzonym serwisie. Nie wliczam tu oleju, rozrządu itp przy nowym (używanym) silniku. Postaw sobie pytanie ile chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jak mniej niż 3 lata to według mnie nie warto pchać się generalny remont ani używkę. Ozywiście wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz obecny silnik... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 @@lucza, GC8 99. Oleju wciąga może z litr pomiędzy wymianami. Tak jak piszecie posprawdzam jeszcze kompresje itp Choć na hamowni wykręcił bardzo zdrową serie bo aż 128 KM na PB i 124 KM LPG ( dzięki Jako ) Po prostu niepokoi mnie głośna praca silnika po odpaleniu, ubytek oleju i okopcona rurka kolektora z czwartego cylindra. Jeśli jest to coś z czym można jednak jeszcze chwilkę pociągnąć to może faktycznie nie warto na razie nic z tym robić. Dzięki Pany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Oleju wciąga może z litr pomiędzy wymianami. Nie przejmowałbym się takim zużyciem oleju,kompletnie nie kwalifikuje silnika do naprawy czy wymiany. Zużycie oleju nawet 2-krotnie większe też nie będzie jakieś nadmierne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraszana Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 A ile tego oleju żłopie? Moje 2.0 (297000km) też ma piston slapa, olej pobiera, ale nic z tym na razie nie robię. Na 9000km od wymiany zjadło końcówkę z 4L butli z wymiany + 1L i już mam na minimum więc zaraz oliwe wymieniam i znowu to co zostało z wymiany zlewam +1L i kolejna wymiana. Jak nie kopci to ja bym tylko pilnował stanu oleju przed dłuższymi wyjazdami i powoli sobie zbierał kasę. Jak nie kopci na niebiesko, bąków nie puszcza to jeździć... a co do remontu to jak chcesz na cacy to pewnie 2000+ zł wyjdzie, a używkę silnik dostaniesz za 1000zł na forum np. Podmianka silnika w Wawie (na ten sam) to koszt minimum 500zł w sprawdzonym serwisie. Nie wliczam tu oleju, rozrządu itp przy nowym (używanym) silniku. Postaw sobie pytanie ile chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jak mniej niż 3 lata to według mnie nie warto pchać się generalny remont ani używkę. Ozywiście wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz obecny silnik... Gdzie mozna kupic silnik za 1000 zł i wyremontować za 2000 zł ??? Prosze o odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 @@kraszana, silnik do n/a można kupić za takie pieniądze. Można i trafić goły silnik taniej. Jest relatywnie duża podaż na rynku forków, legaców, imprez z silniem 125km. A co do remontu- nie każdy reperuje silnik na częściach ARP,mahle itp. Jak ma się znajomego mechanika, który zrobi coś po godzinach/bez rachunków z dostępem do części w dobrych cenach - to da się remont zrobić dość tanio. I zauważ, że mowa tutaj o silniku n/a a nie turbo. Fakt, jak robisz w ASO/wiatrakach/carfitach to masz spokojny sen po remoncie a robiąc budżetowo może być różnie, ale to już inna kwestia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kraszana Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 @@kraszana, silnik do n/a można kupić za takie pieniądze. Można i trafić goły silnik taniej. Jest relatywnie duża podaż na rynku forków, legaców, imprez z silniem 125km. A co do remontu- nie każdy reperuje silnik na częściach ARP,mahle itp. Jak ma się znajomego mechanika, który zrobi coś po godzinach/bez rachunków z dostępem do części w dobrych cenach - to da się remont zrobić dość tanio. I zauważ, że mowa tutaj o silniku n/a a nie turbo. Fakt, jak robisz w ASO/wiatrakach/carfitach to masz spokojny sen po remoncie a robiąc budżetowo może być różnie, ale to już inna kwestia. Dzieki za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaRX Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Nie żebym chciał się w to bawić ale może niech to będzie info dla potomnych. Co konkretnie trzeba porobić żeby pozbyć się piston slapa? Czy wymieniać przy okazji panewki? Podejrzewam że szlif cylindrów a co za tym idzie nadwymiarowe tłoki i nowe pierścienie itp. Fajnie gdyby ktoś tak łopatologicznie opisał bo nie ukrywam że jestem bardzo ciekaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 (edytowane) Gdzie mozna kupic silnik za 1000 zł i wyremontować za 2000 zł ??? Prosze o odpowiedz ������ Silnik NA ostatnio był na giełdzie za chyba 900zł więc uważam to za okazję bo od forumowicza to zawsze pewniej zazwyczaj. A remont 2000zł podałem z plusem,czyli minimum trzeba t yle dać żeby to miało ręce i nogi jak pisze kolega wyżej. Edytowane 26 Października 2013 przez dodo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arorx Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 (edytowane) Czesc. Pozwole sobie na podpiecie pod temat. Wczoraj zakatowalem swoj biedny silnik 2.0 sohc EJ201, wali jak mlot pneumatyczny i pokazuje blad "misfire" na 4 cylindrze. Rokowania sa raczej kiepskie. Czy jest sens bawienia sie w przekladke silnika na 2.0 DOHC EJ204 160koni? i czy ktos wogole przerabial temat! co ze skrzynia, elektryka itd...? Z gory dzieki za pomocne odpowiedzi. Edytowane 13 Lutego 2014 przez arorx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Trzeba przekładać z kompem,przerabiać wiązkę,trochę zabawy jest. Co do skrzyni i sprzęgła-nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arorx Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Dzieki... Wyglada na to ze chyba sobie odpuszcze i zaloze to co bylo. Szkoda pchac sie w koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arorx Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 (edytowane) Pytanko. Moja Impreza miala silnik EJ201 SOHC 125 KM (ale zdechl) mam mozliwosc kupienia silnika z Legacy 2004 2.0 SOHC EJ202 wygladaja bardzo podobnie, czy podejdzie bez problemow? Edytowane 9 Marca 2014 przez arorx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Ale zignorowaliście pytanie KubyRX ,a mnie też to nurtuje. Piston slap to tylko "zowalizowanie " tłoka, czy cylinder też dostaje wciry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Piston slap to tylko "zowalizowanie " tłoka, czy cylinder też dostaje wciry? Jedno i drugie,tuleja cylindra też ulega owalizacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się