Jump to content

Silnik 2.0 N/A remontować czy wymieniać?


kubaRX

Recommended Posts

Cześć. Wiem że jest już parę podobnych tematów lecz prawie wszystkie dotyczą wersji z dmuchawką więc...

 

Ostatnio moje auto zaczyna chorować na serducho. Ma już piston slapa i powoli zaczyna wcinać oliwę. Narobione ma już ponad 250 kkm I zastanawiam się co z tym zrobić.

 

Remont:

Wiem co mam i mogę się cieszyć jeszcze jakiś czas autem ale...

-jaki koszt +/- ?

-dużo roboty?

 

Albo szukać innego z mniejszym przebiegiem tyle że też nie wiadomo na co się trafi.

 

Jak sądzicie? Nie ukrywam że kluczowa byłaby tu ekonomiczność :)

Link to comment
Share on other sites

Na początek to wykluczyłbym inne przyczyny zwiększonego poboru oleju,jak np; uszczelniacze zaworowe.

Zrobiłbym również pomiar ciśnienia w cylindrach i może "próbę olejową" gdyby coś mało wyszło.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A ile tego oleju żłopie? Moje 2.0 (297000km) też ma piston slapa, olej pobiera, ale nic z tym na razie nie robię. Na 9000km od wymiany zjadło końcówkę z 4L butli z wymiany + 1L i już mam na minimum więc zaraz oliwe wymieniam i znowu to co zostało z wymiany zlewam +1L i kolejna wymiana. Jak nie kopci to ja bym tylko pilnował stanu oleju przed dłuższymi wyjazdami i powoli sobie zbierał kasę. Jak nie kopci na niebiesko, bąków nie puszcza to jeździć... a co do remontu to jak chcesz na cacy to pewnie 2000+ zł wyjdzie, a używkę silnik dostaniesz za 1000zł na forum np. Podmianka silnika w Wawie (na ten sam) to koszt minimum 500zł w sprawdzonym serwisie. Nie wliczam tu oleju, rozrządu itp przy nowym (używanym) silniku. Postaw sobie pytanie ile chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jak mniej niż 3 lata to według mnie nie warto pchać się generalny remont ani używkę. Ozywiście wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz obecny silnik...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@@lucza, GC8 99. Oleju wciąga może z litr pomiędzy wymianami. Tak jak piszecie posprawdzam jeszcze kompresje itp Choć na hamowni wykręcił bardzo zdrową serie bo aż 128 KM na PB i 124 KM LPG ( dzięki Jako :D )

Po prostu niepokoi mnie głośna praca silnika po odpaleniu, ubytek oleju i okopcona rurka kolektora z czwartego cylindra. Jeśli jest to coś z czym można jednak jeszcze chwilkę pociągnąć to może faktycznie nie warto na razie nic z tym robić.

Dzięki Pany ;)

Link to comment
Share on other sites

Oleju wciąga może z litr pomiędzy wymianami.

Nie przejmowałbym się takim zużyciem oleju,kompletnie nie kwalifikuje silnika do naprawy czy wymiany. ;)

Zużycie oleju nawet 2-krotnie większe też nie będzie jakieś nadmierne.

Link to comment
Share on other sites

A ile tego oleju żłopie? Moje 2.0 (297000km) też ma piston slapa, olej pobiera, ale nic z tym na razie nie robię. Na 9000km od wymiany zjadło końcówkę z 4L butli z wymiany + 1L i już mam na minimum więc zaraz oliwe wymieniam i znowu to co zostało z wymiany zlewam +1L i kolejna wymiana. Jak nie kopci to ja bym tylko pilnował stanu oleju przed dłuższymi wyjazdami i powoli sobie zbierał kasę. Jak nie kopci na niebiesko, bąków nie puszcza to jeździć... a co do remontu to jak chcesz na cacy to pewnie 2000+ zł wyjdzie, a używkę silnik dostaniesz za 1000zł na forum np. Podmianka silnika w Wawie (na ten sam) to koszt minimum 500zł w sprawdzonym serwisie. Nie wliczam tu oleju, rozrządu itp przy nowym (używanym) silniku. Postaw sobie pytanie ile chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jak mniej niż 3 lata to według mnie nie warto pchać się generalny remont ani używkę. Ozywiście wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz obecny silnik...

 

Gdzie mozna kupic silnik za 1000 zł i wyremontować za 2000 zł ??? Prosze o odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

@@kraszana, silnik do n/a można kupić za takie pieniądze. Można i trafić goły silnik taniej. Jest relatywnie duża podaż na rynku forków, legaców, imprez z silniem 125km. A co do remontu- nie każdy reperuje silnik na częściach ARP,mahle itp. Jak ma się znajomego mechanika, który zrobi coś po godzinach/bez rachunków z dostępem do części w dobrych cenach - to da się remont zrobić dość tanio. I zauważ, że mowa tutaj o silniku n/a a nie turbo. Fakt, jak robisz w ASO/wiatrakach/carfitach to masz spokojny sen po remoncie a robiąc budżetowo może być różnie, ale to już inna kwestia.

Link to comment
Share on other sites

@@kraszana, silnik do n/a można kupić za takie pieniądze. Można i trafić goły silnik taniej. Jest relatywnie duża podaż na rynku forków, legaców, imprez z silniem 125km. A co do remontu- nie każdy reperuje silnik na częściach ARP,mahle itp. Jak ma się znajomego mechanika, który zrobi coś po godzinach/bez rachunków z dostępem do części w dobrych cenach - to da się remont zrobić dość tanio. I zauważ, że mowa tutaj o silniku n/a a nie turbo. Fakt, jak robisz w ASO/wiatrakach/carfitach to masz spokojny sen po remoncie a robiąc budżetowo może być różnie, ale to już inna kwestia.

Dzieki za odp :)

Link to comment
Share on other sites

Nie żebym chciał się w to bawić ale może niech to będzie info dla potomnych. Co konkretnie trzeba porobić żeby pozbyć się piston slapa?

Czy wymieniać przy okazji panewki?

Podejrzewam że szlif cylindrów a co za tym idzie nadwymiarowe tłoki i nowe pierścienie itp. Fajnie gdyby ktoś tak łopatologicznie opisał bo nie ukrywam że jestem bardzo ciekaw :)

Link to comment
Share on other sites

Gdzie mozna kupic silnik za 1000 zł i wyremontować za 2000 zł ??? Prosze o odpowiedz ������

 

Silnik NA ostatnio był na giełdzie za chyba 900zł więc uważam to za okazję bo od forumowicza to zawsze pewniej zazwyczaj. A remont 2000zł podałem z plusem,czyli minimum trzeba t yle dać żeby to miało ręce i nogi jak pisze kolega wyżej.

Edited by dodo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Czesc. Pozwole sobie na podpiecie pod temat. Wczoraj zakatowalem swoj biedny silnik 2.0 sohc EJ201, wali jak mlot pneumatyczny i pokazuje blad "misfire" na 4 cylindrze. Rokowania sa raczej kiepskie.

Czy jest sens bawienia sie w przekladke silnika na 2.0 DOHC EJ204 160koni? i czy ktos wogole przerabial temat! co ze skrzynia, elektryka itd...?

Z gory dzieki za pomocne odpowiedzi.

Edited by arorx
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pytanko. Moja Impreza miala silnik EJ201 SOHC 125 KM (ale zdechl) mam mozliwosc kupienia silnika z Legacy 2004 2.0 SOHC EJ202 wygladaja bardzo podobnie, czy podejdzie bez problemow?

Edited by arorx
Link to comment
Share on other sites

Ale zignorowaliście pytanie KubyRX ,a mnie też to nurtuje.

 

Piston slap to tylko "zowalizowanie " tłoka, czy cylinder też dostaje wciry?

 

4f36f648-b378-102d-8f1f-678b82e8086br.jp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...