Skocz do zawartości

Silnik 2.0 N/A remontować czy wymieniać?


kubaRX

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Wiem że jest już parę podobnych tematów lecz prawie wszystkie dotyczą wersji z dmuchawką więc...

 

Ostatnio moje auto zaczyna chorować na serducho. Ma już piston slapa i powoli zaczyna wcinać oliwę. Narobione ma już ponad 250 kkm I zastanawiam się co z tym zrobić.

 

Remont:

Wiem co mam i mogę się cieszyć jeszcze jakiś czas autem ale...

-jaki koszt +/- ?

-dużo roboty?

 

Albo szukać innego z mniejszym przebiegiem tyle że też nie wiadomo na co się trafi.

 

Jak sądzicie? Nie ukrywam że kluczowa byłaby tu ekonomiczność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile tego oleju żłopie? Moje 2.0 (297000km) też ma piston slapa, olej pobiera, ale nic z tym na razie nie robię. Na 9000km od wymiany zjadło końcówkę z 4L butli z wymiany + 1L i już mam na minimum więc zaraz oliwe wymieniam i znowu to co zostało z wymiany zlewam +1L i kolejna wymiana. Jak nie kopci to ja bym tylko pilnował stanu oleju przed dłuższymi wyjazdami i powoli sobie zbierał kasę. Jak nie kopci na niebiesko, bąków nie puszcza to jeździć... a co do remontu to jak chcesz na cacy to pewnie 2000+ zł wyjdzie, a używkę silnik dostaniesz za 1000zł na forum np. Podmianka silnika w Wawie (na ten sam) to koszt minimum 500zł w sprawdzonym serwisie. Nie wliczam tu oleju, rozrządu itp przy nowym (używanym) silniku. Postaw sobie pytanie ile chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jak mniej niż 3 lata to według mnie nie warto pchać się generalny remont ani używkę. Ozywiście wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz obecny silnik...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lucza, GC8 99. Oleju wciąga może z litr pomiędzy wymianami. Tak jak piszecie posprawdzam jeszcze kompresje itp Choć na hamowni wykręcił bardzo zdrową serie bo aż 128 KM na PB i 124 KM LPG ( dzięki Jako :D )

Po prostu niepokoi mnie głośna praca silnika po odpaleniu, ubytek oleju i okopcona rurka kolektora z czwartego cylindra. Jeśli jest to coś z czym można jednak jeszcze chwilkę pociągnąć to może faktycznie nie warto na razie nic z tym robić.

Dzięki Pany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile tego oleju żłopie? Moje 2.0 (297000km) też ma piston slapa, olej pobiera, ale nic z tym na razie nie robię. Na 9000km od wymiany zjadło końcówkę z 4L butli z wymiany + 1L i już mam na minimum więc zaraz oliwe wymieniam i znowu to co zostało z wymiany zlewam +1L i kolejna wymiana. Jak nie kopci to ja bym tylko pilnował stanu oleju przed dłuższymi wyjazdami i powoli sobie zbierał kasę. Jak nie kopci na niebiesko, bąków nie puszcza to jeździć... a co do remontu to jak chcesz na cacy to pewnie 2000+ zł wyjdzie, a używkę silnik dostaniesz za 1000zł na forum np. Podmianka silnika w Wawie (na ten sam) to koszt minimum 500zł w sprawdzonym serwisie. Nie wliczam tu oleju, rozrządu itp przy nowym (używanym) silniku. Postaw sobie pytanie ile chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jak mniej niż 3 lata to według mnie nie warto pchać się generalny remont ani używkę. Ozywiście wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz obecny silnik...

 

Gdzie mozna kupic silnik za 1000 zł i wyremontować za 2000 zł ??? Prosze o odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@kraszana, silnik do n/a można kupić za takie pieniądze. Można i trafić goły silnik taniej. Jest relatywnie duża podaż na rynku forków, legaców, imprez z silniem 125km. A co do remontu- nie każdy reperuje silnik na częściach ARP,mahle itp. Jak ma się znajomego mechanika, który zrobi coś po godzinach/bez rachunków z dostępem do części w dobrych cenach - to da się remont zrobić dość tanio. I zauważ, że mowa tutaj o silniku n/a a nie turbo. Fakt, jak robisz w ASO/wiatrakach/carfitach to masz spokojny sen po remoncie a robiąc budżetowo może być różnie, ale to już inna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@kraszana, silnik do n/a można kupić za takie pieniądze. Można i trafić goły silnik taniej. Jest relatywnie duża podaż na rynku forków, legaców, imprez z silniem 125km. A co do remontu- nie każdy reperuje silnik na częściach ARP,mahle itp. Jak ma się znajomego mechanika, który zrobi coś po godzinach/bez rachunków z dostępem do części w dobrych cenach - to da się remont zrobić dość tanio. I zauważ, że mowa tutaj o silniku n/a a nie turbo. Fakt, jak robisz w ASO/wiatrakach/carfitach to masz spokojny sen po remoncie a robiąc budżetowo może być różnie, ale to już inna kwestia.

Dzieki za odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym chciał się w to bawić ale może niech to będzie info dla potomnych. Co konkretnie trzeba porobić żeby pozbyć się piston slapa?

Czy wymieniać przy okazji panewki?

Podejrzewam że szlif cylindrów a co za tym idzie nadwymiarowe tłoki i nowe pierścienie itp. Fajnie gdyby ktoś tak łopatologicznie opisał bo nie ukrywam że jestem bardzo ciekaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mozna kupic silnik za 1000 zł i wyremontować za 2000 zł ??? Prosze o odpowiedz ������

 

Silnik NA ostatnio był na giełdzie za chyba 900zł więc uważam to za okazję bo od forumowicza to zawsze pewniej zazwyczaj. A remont 2000zł podałem z plusem,czyli minimum trzeba t yle dać żeby to miało ręce i nogi jak pisze kolega wyżej.

Edytowane przez dodo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czesc. Pozwole sobie na podpiecie pod temat. Wczoraj zakatowalem swoj biedny silnik 2.0 sohc EJ201, wali jak mlot pneumatyczny i pokazuje blad "misfire" na 4 cylindrze. Rokowania sa raczej kiepskie.

Czy jest sens bawienia sie w przekladke silnika na 2.0 DOHC EJ204 160koni? i czy ktos wogole przerabial temat! co ze skrzynia, elektryka itd...?

Z gory dzieki za pomocne odpowiedzi.

Edytowane przez arorx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...