kubaRX Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Cześć. Wiem że jest już parę podobnych tematów lecz prawie wszystkie dotyczą wersji z dmuchawką więc... Ostatnio moje auto zaczyna chorować na serducho. Ma już piston slapa i powoli zaczyna wcinać oliwę. Narobione ma już ponad 250 kkm I zastanawiam się co z tym zrobić. Remont: Wiem co mam i mogę się cieszyć jeszcze jakiś czas autem ale... -jaki koszt +/- ? -dużo roboty? Albo szukać innego z mniejszym przebiegiem tyle że też nie wiadomo na co się trafi. Jak sądzicie? Nie ukrywam że kluczowa byłaby tu ekonomiczność Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Jaki silnik (rok) jak na zdjęciu? pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Na początek to wykluczyłbym inne przyczyny zwiększonego poboru oleju,jak np; uszczelniacze zaworowe. Zrobiłbym również pomiar ciśnienia w cylindrach i może "próbę olejową" gdyby coś mało wyszło. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel1404 Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Kolega cybel ma rację! Na początek zastosuj się do powyższych wskazówek a jeśli to nie da efektu to szedłbym w używkę Pozdrawiam! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodo Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 A ile tego oleju żłopie? Moje 2.0 (297000km) też ma piston slapa, olej pobiera, ale nic z tym na razie nie robię. Na 9000km od wymiany zjadło końcówkę z 4L butli z wymiany + 1L i już mam na minimum więc zaraz oliwe wymieniam i znowu to co zostało z wymiany zlewam +1L i kolejna wymiana. Jak nie kopci to ja bym tylko pilnował stanu oleju przed dłuższymi wyjazdami i powoli sobie zbierał kasę. Jak nie kopci na niebiesko, bąków nie puszcza to jeździć... a co do remontu to jak chcesz na cacy to pewnie 2000+ zł wyjdzie, a używkę silnik dostaniesz za 1000zł na forum np. Podmianka silnika w Wawie (na ten sam) to koszt minimum 500zł w sprawdzonym serwisie. Nie wliczam tu oleju, rozrządu itp przy nowym (używanym) silniku. Postaw sobie pytanie ile chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jak mniej niż 3 lata to według mnie nie warto pchać się generalny remont ani używkę. Ozywiście wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz obecny silnik... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaRX Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 @@lucza, GC8 99. Oleju wciąga może z litr pomiędzy wymianami. Tak jak piszecie posprawdzam jeszcze kompresje itp Choć na hamowni wykręcił bardzo zdrową serie bo aż 128 KM na PB i 124 KM LPG ( dzięki Jako ) Po prostu niepokoi mnie głośna praca silnika po odpaleniu, ubytek oleju i okopcona rurka kolektora z czwartego cylindra. Jeśli jest to coś z czym można jednak jeszcze chwilkę pociągnąć to może faktycznie nie warto na razie nic z tym robić. Dzięki Pany Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Oleju wciąga może z litr pomiędzy wymianami. Nie przejmowałbym się takim zużyciem oleju,kompletnie nie kwalifikuje silnika do naprawy czy wymiany. Zużycie oleju nawet 2-krotnie większe też nie będzie jakieś nadmierne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 A ile tego oleju żłopie? Moje 2.0 (297000km) też ma piston slapa, olej pobiera, ale nic z tym na razie nie robię. Na 9000km od wymiany zjadło końcówkę z 4L butli z wymiany + 1L i już mam na minimum więc zaraz oliwe wymieniam i znowu to co zostało z wymiany zlewam +1L i kolejna wymiana. Jak nie kopci to ja bym tylko pilnował stanu oleju przed dłuższymi wyjazdami i powoli sobie zbierał kasę. Jak nie kopci na niebiesko, bąków nie puszcza to jeździć... a co do remontu to jak chcesz na cacy to pewnie 2000+ zł wyjdzie, a używkę silnik dostaniesz za 1000zł na forum np. Podmianka silnika w Wawie (na ten sam) to koszt minimum 500zł w sprawdzonym serwisie. Nie wliczam tu oleju, rozrządu itp przy nowym (używanym) silniku. Postaw sobie pytanie ile chcesz tym autem jeszcze jeździć. Jak mniej niż 3 lata to według mnie nie warto pchać się generalny remont ani używkę. Ozywiście wszystko zalezy od tego w jakim stanie masz obecny silnik... Gdzie mozna kupic silnik za 1000 zł i wyremontować za 2000 zł ??? Prosze o odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avic Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 @@kraszana, silnik do n/a można kupić za takie pieniądze. Można i trafić goły silnik taniej. Jest relatywnie duża podaż na rynku forków, legaców, imprez z silniem 125km. A co do remontu- nie każdy reperuje silnik na częściach ARP,mahle itp. Jak ma się znajomego mechanika, który zrobi coś po godzinach/bez rachunków z dostępem do części w dobrych cenach - to da się remont zrobić dość tanio. I zauważ, że mowa tutaj o silniku n/a a nie turbo. Fakt, jak robisz w ASO/wiatrakach/carfitach to masz spokojny sen po remoncie a robiąc budżetowo może być różnie, ale to już inna kwestia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 @@kraszana, silnik do n/a można kupić za takie pieniądze. Można i trafić goły silnik taniej. Jest relatywnie duża podaż na rynku forków, legaców, imprez z silniem 125km. A co do remontu- nie każdy reperuje silnik na częściach ARP,mahle itp. Jak ma się znajomego mechanika, który zrobi coś po godzinach/bez rachunków z dostępem do części w dobrych cenach - to da się remont zrobić dość tanio. I zauważ, że mowa tutaj o silniku n/a a nie turbo. Fakt, jak robisz w ASO/wiatrakach/carfitach to masz spokojny sen po remoncie a robiąc budżetowo może być różnie, ale to już inna kwestia. Dzieki za odp Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaRX Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Nie żebym chciał się w to bawić ale może niech to będzie info dla potomnych. Co konkretnie trzeba porobić żeby pozbyć się piston slapa? Czy wymieniać przy okazji panewki? Podejrzewam że szlif cylindrów a co za tym idzie nadwymiarowe tłoki i nowe pierścienie itp. Fajnie gdyby ktoś tak łopatologicznie opisał bo nie ukrywam że jestem bardzo ciekaw Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodo Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 (edited) Gdzie mozna kupic silnik za 1000 zł i wyremontować za 2000 zł ??? Prosze o odpowiedz ������ Silnik NA ostatnio był na giełdzie za chyba 900zł więc uważam to za okazję bo od forumowicza to zawsze pewniej zazwyczaj. A remont 2000zł podałem z plusem,czyli minimum trzeba t yle dać żeby to miało ręce i nogi jak pisze kolega wyżej. Edited October 26, 2013 by dodo Link to comment Share on other sites More sharing options...
arorx Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 (edited) Czesc. Pozwole sobie na podpiecie pod temat. Wczoraj zakatowalem swoj biedny silnik 2.0 sohc EJ201, wali jak mlot pneumatyczny i pokazuje blad "misfire" na 4 cylindrze. Rokowania sa raczej kiepskie. Czy jest sens bawienia sie w przekladke silnika na 2.0 DOHC EJ204 160koni? i czy ktos wogole przerabial temat! co ze skrzynia, elektryka itd...? Z gory dzieki za pomocne odpowiedzi. Edited February 13, 2014 by arorx Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Trzeba przekładać z kompem,przerabiać wiązkę,trochę zabawy jest. Co do skrzyni i sprzęgła-nie wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arorx Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Dzieki... Wyglada na to ze chyba sobie odpuszcze i zaloze to co bylo. Szkoda pchac sie w koszty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arorx Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 (edited) Pytanko. Moja Impreza miala silnik EJ201 SOHC 125 KM (ale zdechl) mam mozliwosc kupienia silnika z Legacy 2004 2.0 SOHC EJ202 wygladaja bardzo podobnie, czy podejdzie bez problemow? Edited March 9, 2014 by arorx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Ale zignorowaliście pytanie KubyRX ,a mnie też to nurtuje. Piston slap to tylko "zowalizowanie " tłoka, czy cylinder też dostaje wciry? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Piston slap to tylko "zowalizowanie " tłoka, czy cylinder też dostaje wciry? Jedno i drugie,tuleja cylindra też ulega owalizacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now