Skocz do zawartości

czujnik temperatury zewnętrznej - Forester '06


richo

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko wskazuje na to, że jednak TEN TYP TAK MA.

Jestem po ósmej wizycie w serwisie. Przerobiliśmy trzy wymiany czujnika i wymianę zespołu zegarów - bez pozytywnych efektów. Na razie brak dalszych pomysłów, chyba że w końcu ktoś w SIP błyśnie inwencją i dociekliwością i rozgryzie ten temat przy pomocy Niemców lub Japończyków.

Gdyby jakimś cudem do tego doszło, to oczywiście dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to, że jednak TEN TYP TAK MA.

Jestem po ósmej wizycie w serwisie. Przerobiliśmy trzy wymiany czujnika i wymianę zespołu zegarów - bez pozytywnych efektów. Na razie brak dalszych pomysłów, chyba że w końcu ktoś w SIP błyśnie inwencją i dociekliwością i rozgryzie ten temat przy pomocy Niemców lub Japończyków.

Gdyby jakimś cudem do tego doszło, to oczywiście dam znać.

Jak możesz to umieść inny termometr w okolicach tego czujnika temperatury - będziesz miał porównanie jaka jest bezwładność tego fabrycznego względem wskazań tego dołożonego. Być może problem tkwi w elektronice sterującej. Ten czujnik temperatury jest jakiś scalony cyfrowy, półprzewodnikowy czy rezystancyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem rzeczywiście tkwi w elektronice sterującej (wbudowanej w zespół zegarów), która celowo ogranicza reakcję wyświetlacza na szybki wzrost temperatury, celem uniknięcia wysokich wskazań chwilowych, mogących występować np. przy krótkotrwałym zatrzymaniu pojazdu z uruchomionym silnikiem. Umiejscowienie czujnika jest takie, że może on w takiej sytuacji reagować na gorące powietrze od rozgrzanego silnika. Elektronika zapewne ma za zadanie wyeliminowanie tego zjawiska, ale wszystko wskazuje na to, że konstruktorzy "przegięli" i efekt jest taki, jak opisałem.

To jest oczywiście tylko moja teoria, wysnuta na podstawie obserwacji wskazań temperatury w bardzo różnych sytuacjach (zwłaszcza w trakcie dokonywanych wymian poszczególnych elementów), ale mam przekonanie graniczące z pewnością, że tak to właśnie wygląda. Najsmutniejsze zaś jest to, że żadnej tego rodzaju odpowiedzi nie doczekałem się ani od serwisu, ani od SIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co można przeczytać w zebranych tutaj wypowiedziach problemu raczej podstawowy serwis nie usunie, bo nie ma problemu (wszędzie działa/nie działa) tak samo. Trzeba by trafić na naprawdę kogoś dociekliwego. Pytanie tylko czy wskazania czujnika są wynikiem jakiejś wybitnej zachowawczości oprogramowania, czy też może jest to kwestia przeszacowania elementu elektronicznego (idealny do całkowania był kondensator) :) Ale nie wiem czy nawet serwis ma wgląd do takiej szczegółowej dokumentacji auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis nie ma. SIP albo też nie ma, albo nikomu nie chce sie w to zagłebić.

Jeżeli producent nie dopuszcza napraw na poziomie pojedynczych elementów elektronicznych, tylko zakłada wymianę całego modułu, to nie dziwię się, że takiej dokumentacji nie mają. Być może mogli by ją dostać po jakiejś tam prośbie do centrali, ale może się okazać, ze ten moduł i tak robi jakiś podwykonawca i producenta interesuje on jako całość bez wnikania w szczegóły konstrukcyjne. Można ewentualnie prosić centralę o wyjaśnienie, dlaczego termometr potrzebuje dwóch godzin na reakcję na zmianę temperatury, niestety im więcej szczebli taki dokument będzie musiał przejść, tym dłużej to będzie trwało z coraz mniejszymi szansami powodzenia na sukces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może prościej dać sobie z tym spokój?

Termometr szybko reaguje na spadek temperatury, wolno zaś na jej wzrost. Z punktu widzenia bezpieczeństwa (zima) jest więc ok.

Ja przestałem zwracać na to uwagę zwłaszcza, że w poprzednim samochodzie działało mi to tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może prościej dać sobie z tym spokój?

Termometr szybko reaguje na spadek temperatury, wolno zaś na jej wzrost. Z punktu widzenia bezpieczeństwa (zima) jest więc ok.

Ja przestałem zwracać na to uwagę zwłaszcza, że w poprzednim samochodzie działało mi to tak samo.

 

Niewątpliwie najprościej byłoby dać sobie spokój. Tylko dlaczego we wszystkich moich poprzednich samochodach działało to NORMALNIE ? Dlaczego taka firma jak SUBARU nie może sobie poradzić z taką pierdółką ? Może niech w następnych modelach odpuszczą sobie montowanie tego czujnika i wyświetlacza (będzie odrobinę taniej) ? Moim zdaniem w samochodzie tej klasy i za taką cenę to co w nim jest ma działać prawidłowo, albo niech tego po prostu nie będzie - klient widzi, co bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry - strasznie dawno tu nie zaglądałem.

Niestety potwierdziła się moja teoria o celowości takiego działania.

SIP zapytał Centralę w Niemczech, oni zapytali Japonię i przyszła odpowiedź, że tak ma byc.

Czyli niestety TTTM - trzeba polubic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam

 

Ja od wczoraj mam problem z moim Potforkiem :(  Czujnik pokazuje dziś 50 stopni. Wczoraj pokazywał przez moment 47 po czym szybko temperatura wróciła do normy. Dzisiaj zauważyłem kolejny niepokojący objaw. Przy ustawieniu temperatury na 22 stopnie wewnątrz auta po rozgrzaniu silnika na ogół szybko leciało gorące powietrze. Dziś ustawiłem temperature na maksa i leciało co najwyżej ciepłe. Mam nadzieje, że to nie jest znów problem UPG bo od ostatniej wymiany minęło "aż" 30 tkm. Nie wiem czy to może jakiś problem z elektroniką bo nie wiem jak rozwiązane jest w Foresterze SH sterowanie ogrzewaniem (normalnie podejrzewałbym zapowietrzoną nagrzewnicę) W tym przypadku jednak nie jestem tego taki pewny. Jakie macie pomysly?

 

Dzięki za każdą sugestię

 

PS pacjent Forester SH 2,0 NA 2008 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzewam stary wątek bo u mnie pojawił się podobny problem z czujnikiem temperatury. Po wizycie na myjni ciśnieniowej wskazania temperatury są w okolicach 19-20 stopni, chociaż na zewnątrz jest 28. Może uszkodziłem go przy myciu? Muszę sprawdzić jak to wygląda. Czy trzeba będzie zdjąć zderzak żeby się do niego dostać?

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie, widzę że od nowości był z tym problem, bo pierwsze posty są z 2006roku :) wczoraj cały dzień było koło 30-32 stopni w moich okolicach na termometrach, a na wyświetlaczu max 17. Zastanawiam się czy nie jest on zamontowany zbyt blisko chłodnicy klimatyzacji czy innego źródła zimna? w poprzednim samochodzie nawet jak urwał się czujnik temperatury to pokazywał dobrą temperaturę, wiem, że to nielogiczne ale tak było. miał problemy przy deszczu, ale w słoneczne dni było git hahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, nie zauważyłem takich problemów...

 

/z temperaturą mam tylko problem polegający na braku możlwiości ustawinenia automatycznie mniejszej niż 20 stopni (przy chłodzeniu nie ma problemu, ale w zimie grzejąc muszę ręcznie ustawiać nawiew, bo ubrany w zimowa kurtkę 20 stopni nie wytrzymam ;-). No ale to inna bajka - tak tylko mi się skojarzyło ;-))/
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kezor napisał:

Zastanawiam się czy nie jest on zamontowany zbyt blisko chłodnicy klimatyzacji czy innego źródła zimna?

Chłodnica klimatyzacji jest raczej mocnym źródłem ciepła. Wymień czujnik i będzie wskazywał dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W moim aucie też jest problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej - zaniża temperaturę. Pisaliście wyżej, że ma to wpływ na ogrzewanie w samochodzie. Czy na jeszcze jakieś parametry może mieć to wpływ? Czy można go samodzielnie wymienić bez podnoszenia samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...