Jump to content

tribeca production will cease in january 2014


korzonek

Recommended Posts

ku-bigpic.jpg

After selling 78,000 of the Tribeca, the weird looking three-row crossover, Subaru has announced that it will deliver its last Tribecas to dealers in February 2014. They also said they'll "return to the mid-size SUV segment with a three-row vehicle in the future." Hopefully it's better looking next time.

better looking next time. ku-xlarge.jpg

Link to comment
Share on other sites

no coz, mozna ja lubic albo nie, ale obecna Tribeca (tj. 3.6, od MY'08) to chyba jedna z najdluzej i bez wiekszych zmian produkowanych wspolczesnych Subarakow... tylko szkoda, ze FHI ten model traktowala troszke po macoszemu

 

 

 

p.s. ale B9 i tak jest zebest :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Tribeca to fajowy samochód. Trochę drogawy, ale fajowy.

drogi to byl jako nowy, racja, natomiast obecnie na rynku wtornym jest raczej niewystarczjaco doceniany (tj. za nieduze w sumie pieniadze mozna miec super woz, tylko troszke paliwozerny :biglol: )

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Beka była z wyglądu całkiem fajna, zwłaszcza przed liftem - taki sympatyczny brzydulek, za to z charakterem :) Tylko że nie był do chyba technicznie udany model, OBK z takim silnikiem był pod każdym względem lepszym pojazdem, to jaki sens kupować Tribekę?

Link to comment
Share on other sites

Tylko że nie był do chyba technicznie udany model

jakie DUZE wady techniczne moglbys wymienic? przynajmniej trzy (poza duzym apetytem ;) )

 

OBK z takim silnikiem był pod każdym względem lepszym pojazdem

stukajaca przekladnia i notorycznie padajace piasty w OBK to "lepsze pod kazdym wzgledem" rozwiazania techniczne? o ciasnym wnetrzu nie wspominajac...

 

jaki sens kupować Tribekę?

np. siedem miejsc ;)

a poza tym lepsze wyciszenie i wyposazenie (DVD, kamera cofania), fajny nietuzinkowy design, no i prestiz (pelnowartosciowy SUV vs "tylko" uterenowione kombi)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Guziec jest the best :excl::mrgreen:

 

Pamiętam jak Subaru Of America zapowiedziało, że ze względu na niską sprzedaż zastanawiają się nad zakończeniem produkcji tego modelu bez następcy. Na różnych forach, facebookach itp. naraz ujawniło się mnóstwo zadowolonych właścicieli, którzy nie wyobrażali sobie przesiadki do czegoś innego. Przez kilka miesięcy była cisza i gdzieś komuś się wypsnęło że jednak będzie następca :thumbup: . Za około trzy lata. Całkowicie nowy model.

 

Tribeca jest ponadczasowa. Proszę, jest już marka która ją skopiowała ;) :

 

Black-Subaru-B9-Tribeca-Wallpaper.jpg

 

2013_hyundai_santa_fe_australia_04b-0912.jpg

 

2013-hyundai-santa-fe-interior.jpg

 

subaru-tribeca-1920x1200-5.jpg

 

Mnie najbardziej podoba się szerokość wnętrza w Tribece. I to uczucie jazdy bunkrem na kołach. I to całkiem ładnie - jak na te rozmiary - odpychającym się bunkrem :) . Nową powinni powiększyć, tak żeby te siedem miejsc było rzeczywiście siedmioma miejscami a nie pięcioma plus dwa. Tylko co przez te trzy lata oczekiwania :question: Exiga chyba nie jest już produkowana, chociaż po prezentacji nowej Imprezy i Forestera może FHI zrobi nowy model również w wersji z kierownicą po naszej stronie.

Edited by Dark Knight
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

[jakie DUZE wady techniczne moglbys wymienic? przynajmniej trzy (poza duzym apetytem ;) )

 

Nie napisałem przecież, że ma DUŻE wady ;) Natomiast moim zdaniem konstrukcja była taka sobie, bo duża masa własna powodowała słabe osiągi przy okrutnym spalaniu, co było szczególnie widoczne w wersji z H6 3.0. OBK z 3.6 w wersji od MY09 jest moim zdaniem zdecydowanie lepszym wyborem, DVD, kamery i inne bajery też już posiada. Prestiż Beki o którym piszesz też chyba jest dosyć wątpliwy, co widać po cenach na rynku wtórnym :P

Link to comment
Share on other sites

[jakie DUZE wady techniczne moglbys wymienic? przynajmniej trzy (poza duzym apetytem ;) )

 

Nie napisałem przecież, że ma DUŻE wady ;) Natomiast moim zdaniem konstrukcja była taka sobie, bo duża masa własna powodowała słabe osiągi przy okrutnym spalaniu, co było szczególnie widoczne w wersji z H6 3.0. OBK z 3.6 w wersji od MY09 jest moim zdaniem zdecydowanie lepszym wyborem, DVD, kamery i inne bajery też już posiada. Prestiż Beki o którym piszesz też chyba jest dosyć wątpliwy, co widać po cenach na rynku wtórnym :P

porownojmy auta z pododnych lat / generacji ;)

imho B9 jest fajniejsza opcja od poprzedniego OBK 3.0 (a Beka 3.6 tym bardziej), co widac i po cenach uzywanych aut z podobnych rocznikow

natomiast jezeli porownywac Beke 3.6 do OBK 3.6, to Beka bedzie prawie o polowe tanszym autem... ale czy OBK bedzie 2x lepszym autem? nie sadze ;)

 

p.s. najlatwiej pisac ogolnikami... twierdzisz, ze Beka jest nieudanym technicznie autem, ale nie potrafisz podac konkretnych argumentow poza duza masa i spalaniem ;) nie twierdze, ze jest to idealne auto, znam jego wady (niejednokrotnie juz je wymienialem), ale sadze, ze zalet ma znaaaacznie wiecj niz wad

Edited by eddie_gt4
Link to comment
Share on other sites

chłopaki nie ma co sie sprzeczać subaru nie przylozylo sie do tego modelu sam ma rocznik 2007 po lifcie i co konwerter byl do wymniany bo subaru go nie dopracowalo tylne fotele tez lataja jak .... po pustym sklepie plastki tez nie sa rewelacyjne jak na auto za tak duze pieniadze jak bylo nowe subaru mialo tyle czasu na poprawienie tego a tu nic ani szybszej skrzyni ani lepszego brzmienia jak na tak duzy silnik i boksera to brzmienie lipa a tuto fajne wystarczylo porpawic to i owo i myslec o fajnym nastepcy tego modelu a tu nic

 

moze kiedy ktos zmieni zdanie i cos stworza wiekszego od forestera i 7 ososbowego i nie hybrydę tylko porzadnego boksera

Link to comment
Share on other sites

moze kiedy ktos zmieni zdanie i cos stworza wiekszego od forestera i 7 ososbowego i nie hybrydę tylko porzadnego boksera
Nie powiem teraz skąd ta informacja, bo nie pamiętam, ale gdzieś mi się obiło o uszy, że Subaru pracuje nad 7-osobowym autem na bazie OBK.
Link to comment
Share on other sites

p.s. najlatwiej pisac ogolnikami... twierdzisz, ze Beka jest nieudanym technicznie autem, ale nie potrafisz podac konkretnych argumentow poza duza masa i spalaniem ;) nie twierdze, ze jest to idealne auto, znam jego wady (niejednokrotnie juz je wymienialem), ale sadze, ze zalet ma znaaaacznie wiecj niz wad

 

eddie_gt4 tak, zgadza się, nie potrafię podać żadnych konkretnych argumentów, ale dla mnie porównanie masy, spalania i osiągów wystarcza, żeby uznać OBK 3,6 za dużo lepszy wybór, czy 2x lepszy to oczywiście kwestia uznania... Tak czy inaczej, to rynek zadecydował obiektywnie, że Tribeca nie była szczególnie udanym modelem, inaczej by nie spadła z linii produkcyjnych ;)

Link to comment
Share on other sites

Toyobaru part two: 2014 Highlander to underpin new Tribeca - report

 

2070809.001.Mini6L.jpg

Subaru Tribeca

Searching for redemption

 

 

To say the Subaru Tribeca was a disaster is a bit of an understatement. The model was launched with great fanfare, but questionable styling dominated the conversation. Despite a minor facelift for 2008, the damage was already done and the crossover was relegated to being an automotive afterthought.

However, instead of giving up, Subaru is about to take another stab at the seven-seat crossover market. According to a recent report, a new Tribeca is in the works and it will be based on the next-generation Toyota Highlander.

Information is scarce, but Motor Trend is citing unnamed sources who say the new Tribeca will ride on a platform of compromises. While that sounds like a back-handed compliment, it's a necessity as the platform will have to accommodate a longitudinally-mounted boxer engine, a transverse-mounted engine, and Toyota's Hybrid Synergy Drive system.

Regardless of the complexities, we're sure the companies will have everything sorted out for the 2014 model year.

 

Source: Motor Trend

 

 

 

obejrzyjcie link z yuotuba

Link to comment
Share on other sites

Gadanie! :angry:

 

Niedawno zięć zakupił takiego nosorożca i pierwszej przejażdżce jakoś straciłem zapał do jeżdżenia Foresterem. Fakt, w teren Tribeką bym się może nie wybierał, ale po szosie? REWELACJA! A i ze spalaniem nie jest tak tragicznie, jakby się mogło wydawać, po prostu trzeba z czuciem. :)

Link to comment
Share on other sites

Duże, mocne, bardzo wygodne auto. Jeździ się tym wspaniale. Usterkowość zerowa . A dyskusja : ładne - brzydkie - no cóż - rzecz gustu. Kupiłem nowe - jeżdżę 5 lat i wciąż jestem zachwycony. Mój pies zresztą też.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No coz tribeca nigdy nie zyskala statusu auta niszowego, poniewaz nie oferowala soba nic szczegolnego. Stylistycznie B9 to totalna porazka - nawet nie wiadomo jak cos takiego poprawic. FHI wpadlo na pomysl by wziasc przyklad ze stylistiki Chryslera w nastepcy, ale to przeciez zaden wzor... Taka konkurencja jak Mazda CX-9 czy Honda Pilot maja wieksza moc lub pojemnosc i lepsze dojscie do 3 rzedu siedzen. Dodac do tego gorsze maniery na drodze od Outbacka i nieszczegolne spalanie - i mamy recepture na porazke.

Link to comment
Share on other sites

Stylistycznie B9 to totalna porazka - nawet nie wiadomo jak cos takiego poprawic (...)

napisal uzytkownik jakze pieknego (pieknego inaczej :biglol: ) Lanosa... :facepalm::mrgreen:

 

z jednym sie zgodze - Tribeca, podobnie jak niegdys SVX, byla finansowa porazka dla FHI... a przyczyna, imho, jest bardzo prosta: Subaru probowala sie wbic do segmentu, do ktorego nigdy nie nalezalo (premium-SUV'o czy premium-coupe)

a mowiac po ludzku, to i SVX, i Tribeca po prostu byly za drogie, szczegolnie w Europie...

Edited by eddie_gt4
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beka w czasach dolara po 2PLN była genialną opcją, za podobne pieniądze można było mieć Helmuta Passata B6 w golasie albo przytargać z US Bekę MY08, która nie miała tylko opcjonalnego uchwytu na kajaki ;)

 

Auto szalenie wygodne, 22h podróży z przerwami na tankowanie (dwóch kierowców, zmieniali się podczas zalewania baku) i na miejscu można było rzucić bagaże na łóżko i wyjść na miasto, jedynie brakuje foteli z trochę lepszym trzymaniem bocznym.

 

Do dzisiaj odpycha się bardzo sprawnie, 122 konie na tonę już coś tam zaczyna działać, idzie podobnie do starszych coupetek z silnikami 2.0/150 :)

Poza tym bardzo lubi paliwo :biglol: ale za to od kiedy jest w kraju (2009) to trzeba było uporać się z zaśniedziałym czujnikiem ABS i niczym więcej.

Link to comment
Share on other sites

Stylistycznie B9 to totalna porazka - nawet nie wiadomo jak cos takiego poprawic (...)

napisal uzytkownik jakze pieknego (pieknego inaczej :biglol: ) Lanosa... :facepalm::mrgreen:

 

Akurat Lanos jest jednym z najladniejszych aut w obecnej ofercie Subaru :P, ale to inny temat, natomiast Tribeca B9 bylo stylistycznie skopane bo o ile tyl byl atrakcyjny, to przod byl wlasnie piekny inaczej, co zostalo zauwazone przez producenta dosc szybko... ale jak piszesz - Tribeca miala wiekszy problem - probowala stac sie autem segmentu premium gdy jako marka nigdy sie do niego nie zaliczala... Zarowno Toyota, Honda, i Nissan dostrzegly ten problem z 20 lat temu, a FHI chcialo zrobic sobie skrot i nie wyszlo. Niestety albo cala marka bedzie musiala sie przeniesc do segmentu premium, albo beda musieli stworzyc nowa marke, ktora bedzie mogla w tym segmencie konkurowac z istniejaca konkurencja.

Link to comment
Share on other sites

akurat wątek dotyczy kończącej sie produkcji Tribeci ...

 

podsumuję może powyższe posty ...

proszę wskazać mi w tych pieniążkach po jakich chodzą Tribeci, inne auta w tym standardzie, wielkości i jakości (rocznikowo również). Sam o awaryjności tego auta nie mogę wypowiadać się, bo nic takiego nie spotkało mnie, a jezdze już rok.

tyle w temacie ;)

 

PS. przez weekend jezdziłem nowym hyundaiem I40 w bogato wyposażonej wersji ... i powiem tyle 7 lat różnicy, a jest przepaść.

niech może narzekają ci co mają te auta lub je mieli :)

Edited by vtec
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...