Skocz do zawartości

Hill holder - jak powinien działać?


paul_78

Rekomendowane odpowiedzi

Co do założeń - są jasne. W praktyce testowanie hill holdera u mnie wyglądało tak:

Wyjeżdżam z garażu, jest dość stromy podjazd. Jak w iinstrukcji kazali, depczę hamulec i jest OK - stoję sobie na tym podjeździe. Wrzucam bieg, dodaję gazu i lecę w dół. Trochę więcej gazu, zaśmierdziało sprzęgło i ni nie pomogło. Hamulec, ręczny, normalne ruszenie.

Czy coś jest zepsute? Myślałem, że założeniem hill holdera jest odpuścić, ale dopiero wtedy, gdy mamy siłę jechać dalej, a nie odpuścić od razu przy dodaniu gazu???

 

Drugi test - tym razem pod krawężnik - zakończył się tak samo (oczywiście mniej dramatycznie w stosunku do sprzęgła). Stać stoi, ale dodanie lekko gazu już wyłącza hill holder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I owszem, puszcza przy puszczaniu sprzęgła, a auto toczy się w dół. Może po prostu powinienem dawać więcej gazu a sprzęgło puszczać nieco szybciej? Albo po prostu używać ręcznego.

Ręczny jest niepotrzebny. Po wymianie klocków w moim aucie wymagana jest pewna siła i nawet czuć moment kiedy zrywana jest przycezepność hamulców przy ruszaniu pod górkę. Myślę, że powinieneś wyregulować moment odpuszczania hill-holdera tak by było dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jest tak cholernie mocny ze caly czas czuje jakbym ruszal na zaciagnietym recznym. Nie ma najmniejszej szansy zeby polecial gdziekolwiek przy dotknieciu gazu. Przy ruszaniu czuc wyrazne szarpniecie i slychac jak odpuszcza.

 

Co jeszcze dziwniejsze, mój hillholder dziala takze na plaskim! Cofam w garazu, (garaz pod blokiem jest plaski, serio) i gdy ruszam do przodu czuje znajome szarpniecie hillholdera. W sumie mni eto na pocztaku irytowalo ale teraz juz wiem i jest OK, mój tak ma i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No NASA tego nie wymyslila ale dlaczego HILL holder?

Reverse holder albo Roll-back holder moze?

Womens Driving Aid moze? WDA :-)

Plaski parking - prawie jak górka.

 

Fak it, najwazniejsze ze dziala i faktycznie utrzymuje zaladowana fure pod gorke, tylko trzeba porzadnie depnac pedal zeby zalapal z wiekszym obciazeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umbert, hill-holder to dosyć prosta konstrukcja i ciężko wymagać by działała z precyzją żyroskopu :)

Właśnie, jak cofacz na płaskim i hamujesz, to zawsze uruchamia się Hill Holder. Przeciążenie przy wyhamowywaniu w trakcie cofania jest traktowane przez układ jak górka.

Siła, z jaką działa Hill Holder zależy od tego jak mocno naciśnięty był pedał hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jest tak cholernie mocny ze caly czas czuje jakbym ruszal na zaciagnietym recznym. Nie ma najmniejszej szansy zeby polecial gdziekolwiek przy dotknieciu gazu. Przy ruszaniu czuc wyrazne szarpniecie i slychac jak odpuszcza.

 

Co jeszcze dziwniejsze, mój hillholder dziala takze na plaskim! Cofam w garazu, (garaz pod blokiem jest plaski, serio) i gdy ruszam do przodu czuje znajome szarpniecie hillholdera. W sumie mni eto na pocztaku irytowalo ale teraz juz wiem i jest OK, mój tak ma i juz.

 

Jak odebrałem swojego Forestera, to było tak samo. Tolerowałem to jednak tylko przez dwa tygodnie, po czym pojechałem do serwisu (SUBARU KOPER - Warszawa). Regulacja trwała pół minuty - teraz jest super, na płaskim spokój, pod górkę działa idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...