Dyziek Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 (edited) Witajcie! Przeszukałem forum ale odpowiedzi nie znalazłem... Pacjent - IMPREZA 2.0 NA 125KM 2003 Ostatnio zauważyłem, że wentylator na chłodnicy się nie wyłącza... Tzn, silnik łapie temperaturę i po jakimś czasie załącza się wentylator - i już tak zostaje. Czekałem ostatnio z 10 min i ciągle kręcił Kręci lewy (od kierowcy), niezależnie od klimy (z klimą załącza się dodatkowo prawy), temperatura na wskaźniku w normie (wskazówka nawet o włos nie zmienia pozycji), nie świeci się check i nie występują żadne inne niepokojące objawy. Gdy wyłaczę silnik i od razu odpalę to po ok 3 sekundach załącza się wiatrak, natomiast przy odpaleniu po odczekaniu 1 - 2 minut nie kręci przez dłuższą chwilę... ale jak już zacznie to nie kończy Na co zwrócić uwagę? W czym może być problem? Edited October 19, 2013 by Dyziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
rghos Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Nie pomogę ale z tego co wiem to te wentylatory żyją własnym życiem...Powodzenia w znalezieniu odpowiedzi na odwieczne pytanie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkel_ciszewski Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Cześć, wygladą jak zawsze na błachostkę. Polecam wysłać zapytanie do: http://www.subaruauto.pl/kontakt.html Bardzo pomocni ludzi i mega profesjonaliści w tym temacie. Powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Zima idzie. Odłącz dziada Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted October 20, 2013 Author Share Posted October 20, 2013 (edited) Dzisiaj zrobiłem test... Po trasie zostawiłem auto na wolnych obrotach - 5 minut a wiatrak dalej kręcił. Włączyłem ogrzewanie w kabinie i po ok 2 minutach wentylator się wyłączył. Ogrzewanie wyłączyłem i czekałem... od tej pory było już ok. Tzn od czasu do czasu załączał się wentylator ale tylko na kilka sekund. Uważam to za normę. Myślałem, że może w układzie był jakiś bąbel powietrza i jak puściłem na nagrzewnicę to się naprawio ale jak wyjechałem na trasę dalej to samo - wentylator non stop :/ Dodam, że niezależnie od stylu jazdy temperatura jest w normie! Nic się nie grzeje! Edited October 20, 2013 by Dyziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
power for fun Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Jezeli czujnik temperatury jest sprawny tzn. ze pokazuje na deske prawidłowo i do ecu zeby zalaczyc wiatrak to przyczyna moze byc rezystor obok wiatraka lub przekaźnik ma zwarcie ewentualnie zaśniedziałe piny przekaznika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 (edited) @@power for fun, przekaźnik sprawdzony - sprawny, styki czyściutkie. Czujnik niby wskazuje ok. Rezystor? Gdzie go szukać bo przy wiatraku wydaje się, że jest tylko silniczek i do niego wtyk... z tym, że ja się nie znam Coś mi się wydaje, że będę zmuszony wymieniać kolejno... termostat... czujnik temp... auto... Czy ktoś może mi powiedzieć przy jakiej temp termostat powinien puszczać duży obieg?? Edited October 26, 2013 by Dyziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 @@Dyziek, udało się ustalić co było przyczyną ? , mam takie same objawy w GT Link to comment Share on other sites More sharing options...
power for fun Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Rezystor jest na przewodzie PLUSOWYM (+) od silnika wentylatora jakieś 10-20 cm za silniczkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted March 13, 2014 Author Share Posted March 13, 2014 Dyziek, udało się ustalić co było przyczynąU mnie winny był termostat. Działał prawie prawidłowo tzn otwierał się ale przy zbyt wysokiej temperaturze. Powiedzmy, że went włacza sie przy 95 i schładza do 85 (następuje wyłączenie)... gdy termostat otworzy sie przy 90 nie ma mozliwości schłodzenia do 85... bo gdy spada z 95 to na 90 zaczyna sie zamykac i tak w koło... mniej więcej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 @@Dyziek, jutro wymieniam termostat mam nadzieję że to dobry trop Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 kowal - pomogło, bo ja niedawno wymieniłem właśnie termostat, ale problem chyba nie jest rozwiązany. Mam podobnie, jak zaczynam jazdę i silnik się rozgrzeje i złapie temperaturę to włącza wentylator, ale za cholerę potem nie chce go wyłączyć. Myślałem, że to termostat więc wymieniłem, ale problem jakby nie zniknął. Tzn. teraz jest tak, że jak go przegazuje na postoju, 3-4krpm, to wentylator potrafi się wyłączyć (po wymianie termostatu był podpięty do kompa i na wykresie temp. były ładne schodki jak się wentylator włączał, zbijał temp. i się wyłączał) i potem działa chyba już poprawnie, tzn. włącza się i wyłącza. Problem pojawia się znów po dłuższym postoju jak złapie temp., włączy wentylator i potem już nie chce go wyłączyć, no chyba że przegazuję na postoju to wtedy jego praca wraca do normy. Jakieś podpowiedzi dodatkowe, co sprawdzić jeszcze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 A gdzie szukać przekaźnika wentylatora? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dareckiislandia Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 W WRX jest pod maska czarne kostki powinno byc oznaczone pod dekielkiem bezpiecznikow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinjg Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Ja stawiam na przekaźnik ... może i wygląda na nowy ale po jego zwarciu może już nie puszczać .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretal Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Dzięki koledzy, jutro sprawdzę i zobaczymy czy to jest przyczyną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM555 Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Ja też tak miałem i po odpowietrzeniu układu chłodzenia jest ok to znaczy temperatura stabilna a wentylatory się wyłączają prawidłowo sprawdz ilość płynu na zimny silniku bo to wskazuje na niski poziom i na wolnych obrotach będzie rosła temperatura Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackowski Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 (edited) Witam, Panowie, udalo sie z tym wentylatorem? Mam identyczne objawy, dwa wentylatory wlaczaja sie, jak trzeba ale, juz sie nie wylaczaja, chyba ze wylacze zaplon i odczekam kilka sekund. jak odczekam krócej, wlacza sie i dzialaja bez przerwy.... Przekaźniki sprawdzone, temperatura w normie. Forek 1999, Edited November 17, 2016 by Jackowski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted November 17, 2016 Author Share Posted November 17, 2016 Identyczne objawy u mnie powodował termostat. Zamykał się zbyt szybko zanim ciecz się schłodziła na tyle by czujnik wyłączył wentylator. Od tego bym zaczął. Termostat jest tani i łatwo go wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexClyde Posted November 17, 2016 Share Posted November 17, 2016 Witam serdecznie wszystkiech. Ja bym się nie męczył, jak już płyn wypuszczać to wymienić termostat, termowłącznik( ten w chłodnicy załączający wentylator) stan płynu oczywiście kilka razy dla pewności zimny/ciepły/zimny i problem z głowy, przekaźnik... to bardzo rzadka sprawa aby przekaźniki się zaklejały, prędzej całkiem padają - proszę o jakieś zdjęcia i przypadki kiedy przyczyną był przekaźnik wentylatora? miłego wieczoru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackowski Posted December 29, 2016 Share Posted December 29, 2016 Panowie, wyniki dalszych badan, bo problem dalej wystepuje. Co zrobilem: wymienilem termostat, nowa pompa wody (wymieniona przy okazji rozrzadu). Problem pozostaje. Przy wymianie termostatu przeczytalem na nim temperature przy ktorej sie otwiera 82st. Sprawdzilem dzialanie wentylatorow, wlaczaja sie przy 80st. Sprawdzilem temperature z ECU, pokazuje poprawną. Odlaczylem wentylatory na test, jak temperatura osiagnela wartosc 84st, termostat sie otworzyl, chlodnica cala goraca. Wniosek, temrostat ok. Wentylatory wlaczaja sie za wczesnie, chyba, wlaczaja sie przed tym jak termostat sie otworzy. kilka pytań: jaka jest prawidlowa temperatura zalaczenia wentylatorow? u mnie 80st, czy to poprawnie? czy powinny od razu wlaczac sie dwa? czy wlaczenia wentylatorow jest realizowane prze ECU czy przez czujnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyziek Posted December 30, 2016 Author Share Posted December 30, 2016 (edited) Skoro termostat otwiera się przy 84 a wentylatory zaczynają hulać od 80 to chyba wiemy co jest nie tak... z tego co pamiętam oem termostat otwiera się przy 76 albo 78 stopniach. Masz to samo co u mnie było. Pytanie jeszcze przy jakiej temperaturze cieczy powinny się włączyć wentylatory. Jeżeli termostat puści duzy obieg przy tych 76-78 powinno już banglać prawidłowo u Ciebie. Edited December 30, 2016 by Dyziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackowski Posted December 30, 2016 Share Posted December 30, 2016 (edited) Kurde, czyli kupilem zly termostat? Jak bylem w sklepie, do wyboru byly dwa (koles pokazal mi ekran komputera) ten drugi, wedlug opisu, powinien zaczac sie otwierac przy 78 ale, byl inny niz ten zamontowany u mnie wiec wybralem ten co mam teraz (na obudowie ma 82st). kurcze, wychodzi na to ze to powinien byc ten otwierajacy sie wczesniej... kurde... kurde..... wlasnie sprawdzilem termostat ktory wymienilem, Ma na korpusie 78st. Powinien dzialac poprawnie, ten ktory mam teraz ma na korpusie 82st... nie wiem co jest grane, przy jakiej temp. powinny zalaczyc sie wentylatory? Edited December 30, 2016 by Jackowski Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajarski Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Witam Może jeszcze się nada, termostat w gx powinien otwierać się przy 78 st. C, wentylator lewy starować przy 92 albo 94 st C. U mnie czasami też się takie dziwy dzieją, a co więcej mam wrażenie, że im zimniej (nie tak jak dziś, powiedzmy temp oscyluje w okolicach 0 st.) tym częściej się to dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek-malopolska Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Hej miałem podobny problem - sorry - MAM DALEJ - ale ja już po pół roku szukania straciłem siłę i ochotę do dalszego grzebania tylko przyjąłem, że "ten typ tak ma" Niemniej jedną z odpowiedzi w moim temacie była jeszcze wymiana korka od chłodnicy Może sprawdź jeszcze ta opcję Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now